משתמש חכם = משתמש חסם



  • זכור לי שהנידון כבר הועלה בעבר אך אינני זוכר אם באופן זה:

    הבעיה: כיום לוקח לפעמים לא מעט זמן עד שתוכן לא ראוי נחסם.

    הפתרון: מתן אפשרות למשתמשים ותיקים בעלי מוניטין מושלם לחסום (בלבד!) תוכן לא ראוי או תמונה לא ראויה בעצמם.

    יתרונות נוספים: הורדת עומס מעל צוות התמיכה. אין סיכון של חשיפת יתר אלא רק של החמרה יתירה ואת זה ניתן לבקר.

    בדיקת המשתמש: קביעת ניקוד לכל משתמש שייקבע מהוותק שלו בנטפרי, ודיווחים על תוכן לא ראוי שנמצאו נכונים. וכן מעבר על פניותיו למערכת לבדיקת רצינות הפניות ורמה אישית נאותה.

    תקופת נסיון: כל משתמש שיהיה מעוניין להצטרף או שהמערכת תזהה אותו ככזה שמתאים לזה יקבל הרשאה זמנית לתקופה מוגבלת, שבה בשלב הראשוני לו עצמו התוכן ייחסם (הוספה לרשימה שחורה וירטואלית) והדיווח ישלח במקביל לתומך בכיר יותר שיאשר את הדיווח.
    לאחר כמה ימים/דיווחים יקבל הרשאה זמנית לחסום לכל המשתמשים וכנ"ל - ישלח במקביל לתמיכה לאישור.

    משתמש 'חסם': לאחר מספר מסוים של דיווחים מוצדקים יקבל המשתמש אישור קבוע לחסום תוכן לא ראוי באופן מיידי. אמנם עדיין תשלח בדיקה מדגמית מדיווחיו /חסימותיו לתמיכה, לבדיקה שלא מנצל לרעה את ההרשאה שניתנה לו.

    'חסם חסין': אפשרות נוספת, שיש בה סיכון קל. לאחר תקופה ארוכה (ולא לאחר מספר רב של חסימות, כדי למנוע מצב של חיפוש בעיות...)שבה יימצא החסם, כחסם העושה מלאכתו נאמנה. יקבל הרשאה לשמש כ'חסם חסין' הבודק חסימות של חסמים חדשים ומאשר אותם. (כמובן, אפשר עדיין להגדיר שישלח במקביל לשני 'חסמים חסינים' כדי להקטין את רמת הסיכון או לשלוח בדיקה מדגמית לתומך רשמי של נטפרי)
    יש בזה חסרון של חשיפה לתוכן לא ראוי שדווח על ידי משתמשים אחרים וצריך לשאלת רב האם נכון לאשר זאת.

    סנקציות: 'חסם' שיעשה שימוש לרעה בהרשאה שקיבל, תישלל ממנו האפשרות לצמיתות לקבל הרשאה זו. וכל הדיווחים שלו יבדקו רטרואקטיבית שלא חסם לשווא.

    שימוש קיצוני יותר: אפשרות לפתיחת אתרים על ידי ה'חסם'. כמובן לא פתיחת אתרים לו עצמו, ולא יהיה ניתן לבחור מרשימה (כדי למנוע תיאום בין משתמשים) וגם על זה ליצור מנגנון בקרה ואכיפה קפדני למנוע שימוש לא ראוי. אבל זה כבר פיתוח מרחיק לכת....



  • א. זה לא לוקח מידיי הרבה זמן עד שחוסמים, וגם הדיווחים בד"כ זה על תוכן לא ראוי ברמה שאפשר לישון על זה לילה בלי לחסום...
    ב. חסימת תמונות אפשרית כבר כיום על ידי המשתמשים, במידה וזה מורכב יותר מאשר חסימת תמונה רגילה, זה כבר שייך לצוות התמיכה, ומשתמש רגיל לא יוכל לעזור כאן...

    בקיצור, לא הבנתי את הבעיה וגם לא את הפתרון...



  • @שרגא אתה יכול לתת את הנתון כמה זמן עובר בממוצע עד שהתוכן נחסם? (ניסיתי לבדוק במערכת הפניות אבל הוא לא נותן זמן מדויק לפניה אלא רק ימים/חודשים/שנים)
    להערכתי יש הבדל בין היום ללילה, בלילה יכול לקחת גם 7-8 שעות ויותר. באתרים דינאמיים (חדשות, פורומים וכדו') זה מאוד משמעותי.
    יועיל גם באתרים שהוידאו פתוח שם כברירת מחדל, ואלו אתרים פופולארים מאוד. ואם יש תל"ר יהיה אפשר לחסום ולמנוע מכשול.
    לגבי התמונות, אני מבין מדבריך שזה נחסם מידית לאחר דיווח, האמנם? בכל מקרה עיקר הצעתי היא על התוכן ולא על תמונות.
    לגבי הפתרון, מה לא מובן?



  • @יוליוס
    דיווח על תוכן זה לא כזה פשוט.
    זה גם לא כזה פשוט לבצע את החסימה.
    בקיצור אין פה בעיה כמו שאתה מציג וגם הפיתרון לא מעשי. כי זה לא לחיצה על "חסום" וגמרנו.



  • @magicode יש מקומות שבוודאי זה קל יותר להבנה וליישום כמו בויקי שמנגנון הדיווח הפרטני כבר היה קיים והיה ניתן לאפשר למשתמש וותיק לחסום תל"ר, לא?


  • נקיפדיה

    @shraga אמר במשתמש חכם = משתמש חסם:

    וגם הדיווחים בד"כ זה על תוכן לא ראוי ברמה שאפשר לישון על זה לילה בלי לחסום...

    👎



  • @WWW אמר במשתמש חכם = משתמש חסם:

    @shraga אמר במשתמש חכם = משתמש חסם:

    וגם הדיווחים בד"כ זה על תוכן לא ראוי ברמה שאפשר לישון על זה לילה בלי לחסום...

    👍


  • נקיפדיה

    @shraga כנראה שאני לא נמנה בכלל...



  • @shraga אמר במשתמש חכם = משתמש חסם:

    בקיצור, לא הבנתי את הבעיה וגם לא את הפתרון...

    מה לא מובן? משתמש חכם =משתמש -"חסם"-!
    @יוליוס 🙂



  • @יוליוס
    דווקא בנטפרי בויקי רק אני יכול לחסום.
    אבל הולך להיות שינוי בעניין הזה. הכל הולך להיות מופנה למכלול. לכן הדוגמה של הויקי מאוד קיצונית ולא רלבנתית.



  • @magicode יש כיוון מתי?



  • @משרדי
    בזמן הקרוב.



  • @magicode למה לא מעדכנים? זה עדיין ניסיוני?



  • @משרדי כן.



  • @משרדי אמר במשתמש חכם = משתמש חסם:

    @magicode למה לא מעדכנים? זה עדיין ניסיוני?

    מעדכנים איפה?


התחבר כדי לפרסם תגובה
 

לנושאים
כלליים
שאינם
קשורים
לנטפרי: