שאלה בנוגע למחירי ספקים



  • שלום רב,

    למיטב הבנתי, עמותת נטפרי פועלת כסוג של חיבור פרוקסי שמנתב את תעבורת האינטרנט שלנו וכך מבצעת את הסינון.
    לפי קריאה של תגובות מסוימות של @magicode הצלחתי פחות או יותר להבין כי לספקיות האינטרנט אין שום קשר לסינון שמתבצע אצל נטפרי, והחלק היחידי שיש להן בכל הנושא הוא לספק את תעבורת הנתונים מנקודה א' לנקודה ב' ברחבי האינטרנט רק שבמקום להגיע מנקודה א' לנקודה ב' באופן ישיר, התעבורה קודם כל עוברת בנקודת ביקורת [השרת/ים] של נטפרי.

    ככה שהשאלה שלי היא מאוד מאוד פשוטה - למה נטפרי לא נוקטת בשום פעולה נגד החברות הסלולריות שעושקות את הציבור החרדי / דתי שרוצה שהאינטרנט שלו באמת יהיה מסונן?
    מדוע חבילה של 8GB עולה כמעט פי 2 [או זהה (תלוי מי הספקית סלולרית)] ממחיר של חבילת 100GB בלי סינון? אני יודע שהשאלות הללו צריכות להיות מופנות לחברות סלולריות ולא לנטפרי אבל למה נטפרי לא מנסה לנקוט בעמדה מסוימת כאן?
    כמו שאין הסבר הגיוני שאשלם מחיר מלא של חבילה סלולרית עבור הקו הכשר שיש לי [כלומר לשלם את אותו המחיר שלקוח חילוני משלם כשהוא מקבל יותר שירותים כשלאומתו לקוח עם קו כשר צורך רק שיחות והחברות סלולריות באמת הורידו את המחירים של חבילות לקוים כשרים שפעם היו זהות לאותם המחירים של החבילות הרגילות], מדוע לקוחות נטפרי צריכים לשלם מחיר מופקע עבור חבילות גלישה סלולריות? ויותר מכך, למה לא נראה שמישהו עושה משהו בנידון?



  • היה על זה אשכול לאחרונה בשם: למה המגוון מצומצם ויקר. אני לא מצליח להגיע אליו.
    בכל אופן מה שטענו שם שאין מה להשוות בין חבילת אינטרנט בלבד לחבילת אינטרנט ושיחות. שבחבילת אינטרנט בלבד הסברא אומרת שיצרכו יותר נפח גלישה מאשר בחבילה רגילה. והביאו גם ראיות מחברת x2one שלכאורה זה הסיבה שהם סגרו את חבילת ללא ההגבלה.

    אני באופן אישי גם לא הצלחתי להבין למה המחיר שונה. אבל הלוואי וזה יפתר.
    או שחילופין נטפרי תאפשר לעשות את הסינון על סים שהוא מייצר גם שיחות והודעות.



  • @מושט אמר בשאלה בנוגע למחירי ספקים:

    היה על זה אשכול לאחרונה בשם: למה המגוון מצומצם ויקר. אני לא מצליח להגיע אליו.

    אולי נמחק



  • @uria53 אמר בשאלה בנוגע למחירי ספקים:

    לפי קריאה של תגובות מסוימות של @magicode הצלחתי פחות או יותר להבין כי לספקיות האינטרנט אין שום קשר לסינון שמתבצע אצל נטפרי, והחלק היחידי שיש להן בכל הנושא הוא לספק את תעבורת הנתונים מנקודה א' לנקודה ב' ברחבי האינטרנט רק שבמקום להגיע מנקודה א' לנקודה ב' באופן ישיר, התעבורה קודם כל עוברת בנקודת ביקורת [השרת/ים] של נטפרי.

    השרת שבו מתבצעת הסינון הוא על חשבון הספק.
    מתוך הויקי

    דרישות מספק אינטרנט שרוצה לספק נטפרי

    הספק יקצה שרת (אפשרי גם VM) על חשבונו לפי הדרישות הטכניות מנטפרי בכדי שישמש כ-GW עבור הסינון. הספק יספק את האינטרנט ואת כל המשאבים הנדרשים לפעולת השרת על חשבונו.



  • @מושט

    אני לא מצאתי אותו לכן פתחתי את זה.
    ניצול של נפח הגלישה לא מושפע ממסרונים ו/או שיחות קוליות, ככה שלקוח נטפרי לא בהכרח ינצל פחות את חבילת הגלישה שלו מלקוח חילוני או להפך.

    הסיבה למה שקרה בX2One ממש לא קשורה לכך שלאנשים היתה רק חבילת גלישה בלי שיחות ומסרונים.
    מה שגרם לכך הוא חוסר התחשבות של אנשים שבמקום לשלם מחיר לספקית ותשתית קווית, בחרו לשלם רק 50 ש"ח ולנצל את העובדה שX2One לא הגבילו את השימוש בנפח התעבורה של הלקוחות שלהם.

    ככה שמדובר באנשים שצריכים לעשות בדיקה מעמיקה אם הם עברו על גזל, כי לו חברת X2One היו יודעים שאנשים כאלו חיברו את הקו שלהם לשימושים שהם עשו, לכתחילה לא היו מסכימים לחבר אותם.

    בנוסף לכך, בכל חברה סלולרית היום יש הגבלה על נפח ניצול חבילת הגלישה. ככה שאף לקוח שם לא יכול לעשות מה שהוא רוצה ואיך שהוא רוצה כמו שקרה ב-X2One. ויש להם מערכות ששמות לב אם לקוח ביצע שימוש שמוגדר כלא הוגן, ככה שאם הוא מבצע שימוש בלתי הוגן המערכת לא רק חוסמת את הקו שלו, היא מונעת ממנו להצטרף עם קו אחר בעתיד - מה שלא היה ב- X2One. ואם הם היו טיפה משקיעים במערכות בינה הם היו מונעים מהלקוחות הללו שעשו את מה שעשו.

    ככה שאין שום קשר אם יש לך שיחות והודעות או אין לך שיחות והודעות, הדבר היחידי שמשפיע פה, הוא אם אתה אדם הגון, או לא - אם לא, בשום חברה שמתנהלת באופן נכון, לא ירצו אותך ולא יתנו לך להתחבר.

    @yzahn

    מה שכתוב פה, הוא בקיצור שהספקית תפעיל שרת וירטואלי שישמש כנקודת גישה עבור הסינון, לא שהשרתים של נטפרי מאוחסנים אצלהן ובטח ובטח שלא שהסינון עצמו מתבצע באמצעותן.
    בנוסף כלך, עלות ההחזקה של שרת וירטואלי היא מאוד זניחה וממש לא מצדיקה את המחירים המופקעים הללו. גם עלות החזקה של שרת [לא וירטואלי] עדיין לא מצדיקים את הפקעת המחירים שנע בכ 50 ל 200 אחוזים.

    ומיותר לציין שהם לא מחזיקים שרת במיוחד עבור נטפרי, הם פשוט משתמשים בנפח איחסון זמין שיש להם בשרתים קיימים, אני אדם שעוסק בתחום של המחשבים והרשתות, ובעבר גם עבדתי מאחורי הקלעים בחברת סלולר, ככה שאני יודע דבר אחד או שניים, ועם כל מה שצוין פה ובפורום בכלל, אין שום הצדקה להפקעת המחירים הזאת.



  • @uria53
    מסכים עם כל מילה


  • נקיפדיה

    @uria53 אמר בשאלה בנוגע למחירי ספקים:

    מה שכתוב פה, הוא בקיצור שהספקית תפעיל שרת וירטואלי שישמש כנקודת גישה עבור הסינון, לא שהשרתים של נטפרי מאוחסנים אצלהן ובטח ובטח שלא שהסינון עצמו מתבצע באמצעותן.

    במקרה נראה לי שזה כן נכון....
    אבל ענית בעצמך את התשובה:

    @uria53 אמר בשאלה בנוגע למחירי ספקים:

    בנוסף כלך, עלות ההחזקה של שרת וירטואלי היא מאוד זניחה וממש לא מצדיקה את המחירים המופקעים הללו. גם עלות החזקה של שרת [לא וירטואלי] עדיין לא מצדיקים את הפקעת המחירים שנע בכ 50 ל 200 אחוזים.
    ומיותר לציין שהם לא מחזיקים שרת במיוחד עבור נטפרי, הם פשוט משתמשים בנפח איחסון זמין שיש להם בשרתים קיימים, אני אדם שעוסק בתחום של המחשבים והרשתות, ובעבר גם עבדתי מאחורי הקלעים בחברת סלולר, ככה שאני יודע דבר אחד או שניים, ועם כל מה שצוין פה ובפורום בכלל, אין שום הצדקה להפקעת המחירים הזאת.



  • @מעמד אמר בשאלה בנוגע למחירי ספקים:

    אולי נמחק

    מה יכול להיות הסיבה שמחקו את זה?



  • @www אמר בשאלה בנוגע למחירי ספקים:

    @uria53 אמר בשאלה בנוגע למחירי ספקים:

    מה שכתוב פה, הוא בקיצור שהספקית תפעיל שרת וירטואלי שישמש כנקודת גישה עבור הסינון, לא שהשרתים של נטפרי מאוחסנים אצלהן ובטח ובטח שלא שהסינון עצמו מתבצע באמצעותן.

    במקרה נראה לי שזה כן נכון....

    בדקתי את זה, התעבורה עוברת ממך קודם כל לשרתים של נטפרי ואח"כ לשרת של 019 ומשם זה יוצא הלאה, וכן הפוך התעבורה מגיע ל019 משם לשרתים של נטפרי ומשם אליך.
    גם בדרישות של נטפרי לספקיות, לא מדובר על דרישה לשרת שיאחסן את האלגוריתם שלהם, מדובר בשרת שיבצע פעולה מאוד מאוד פשוטה מדובר כGW עבור הסינון. עד כמה שאני הקטן מבין, לא מדובר על שרת שיבצע את הסינון עצמו אלא רק כחיבור GW. משמע שהשרת אצל הספקית משמש שרת שמקשר בין השרתים של נטפרי לשרתים של הספקיות [לא מדובר ביותר מדי נפח איחסון ובטח ובטח שלא מדובר במערכות מתקדמות כלשהן או בתחזוקה מיוחדת].



  • @מ-פינחסי אמר בשאלה בנוגע למחירי ספקים:

    @מעמד אמר בשאלה בנוגע למחירי ספקים:

    אולי נמחק

    מה יכול להיות הסיבה שמחקו את זה?

    נמחק ע"י המנהלים, למה? תשאל אותם...


  • נקיפדיה

    @uria53 יש 2 שרתים.
    יש שרת שנמצא אצל נטפרי.
    והשרת סינון (סינון טקסט וכדו') כפי שהבנתי נמצא אצל הספק.



  • @uria53 אמר בשאלה בנוגע למחירי ספקים:

    הסיבה למה שקרה בX2One ממש לא קשורה לכך שלאנשים היתה רק חבילת גלישה בלי שיחות ומסרונים.

    עניין הגלישה בלי שיחות לא הוזכר כלל בהקשר של X2ONE אלא כהסבר לעובדה הכללית שסים דטה עולה יותר מסים לשיחות + גלישה.

    מה שגרם לכך הוא חוסר התחשבות של אנשים שבמקום לשלם מחיר לספקית ותשתית קווית, בחרו לשלם רק 50 ש"ח ולנצל את העובדה שX2One לא הגבילו את השימוש בנפח התעבורה של הלקוחות שלהם.

    אין לי מושג מה אתה קשור לסיפור הזה ומה אתה יודע עליו שגורם לך לקחת התנהגות פושעת של חברה ולהפיל את כל האשמה על הלקוחות.("פושעת" או איך שתקרא לחברה שמנתקת לקוח ללא הודעה מוקדמת רק כי החליטה שהוא לא ריווחי בשבילה למרות שהוא לא עבר במאום על התקנון (הסודי...) שלה, @magicode קרא לזה בעדינות: "התנהגות מוזרה" עי"ש.)
    יתכן שהיו כמה לקוחות שהשתמשו לשימוש עסקי/ציבורי ואפשר לטעון שזה לא בסדר (למרות שבעת ההצטרפות הלקוח לא קיבל בכתב או בע"פ שום הגבלה משום סוג) אבל אני מניח שאני לא היחיד והסיפור שלי היה כזה: התקשרתי גם למשווק (אינפון) וגם לחברה ואמרתי במפורש שאני רוצה להשתמש הרבה ואני חושש לאתגר את החבילה שלהם ונאמר לי במפורש שלא רק שאין בעיה להשתמש ב500GB אלא שזה סמלי ואין בעיה גם לעבור אותם.
    השתמשתי חודש אחד בקצת יותר מ500GB כשהעלתי גיבוי גדול לענן (אישי לגמרי, לא עסקי/ציבורי) ואחרי שנותקתי והתקשרתי אליהם הם אכן לא באו בטענות אלא ציינו ביובש על גבול ההתנצלות שעברתי חודש אחד את ה500GB וכששאלתי "אבל אמרתם שזה בסדר" לא ניסו להכחיש אלא פשוט: "זה המצב (!!) ותתקשר למשווק כדי להתחבר שוב" -בתנאים החדשים כמובן... (שכוללים האטה אחרי ניצול 50%~ מהחבילה (לא נבדק סופית) וניתוק עד לרישום מחדש לרשת אחרי גלישה של 1GB!!! (נבדק סופית) בשירות לקוחות מכחישים בתוקף אך זה אושר לאחד הלקוחות ע"י אחד המנהלים. גם זה לגיטימי בעיניך והלקוחות אשמים בזה?)
    לעצם הטענה, כל המושג "סים דטה" (גלישה בלבד) בא לשמש תחליף לרשת הקווית, והטענה שלך ממש לא ברורה: מכמה גיגה בדיוק זה נקרא חוסר התחשבות להשתמש בחבילה במסגרת השימוש שנקבע עפ"י החברה? (כפי שנאמר בטלפון למי ששאל) 5? 10? 50? 200? בשביל מה החברה קובעת מסגרת לנפח גלישה אם לא בשביל להגיד לך בכמה אתה יכול להשתמש? ואם אומרים לך "500GB אבל אתה יכול גם יותר" אפשר לנתק מי שהשתמש ב30GB (מה שקרה כאן) כי הוא "לא התחשב"?

    ככה שמדובר באנשים שצריכים לעשות בדיקה מעמיקה אם הם עברו על גזל, כי לו חברת X2One היו יודעים שאנשים כאלו חיברו את הקו שלהם לשימושים שהם עשו, לכתחילה לא היו מסכימים לחבר אותם.

    אתה רציני? אני שואל לפני שאני משתמש ואז מנתקים אותי ללא אזהרה ואני זה שעובר על גזל? יש לך הסבר הגיוני למה?

    בנוסף לכך, בכל חברה סלולרית היום יש הגבלה על נפח ניצול חבילת הגלישה. ככה שאף לקוח שם לא יכול לעשות מה שהוא רוצה ואיך שהוא רוצה כמו שקרה ב-X2One. ויש להם מערכות ששמות לב אם לקוח ביצע שימוש שמוגדר כלא הוגן, ככה שאם הוא מבצע שימוש בלתי הוגן המערכת לא רק חוסמת את הקו שלו, היא מונעת ממנו להצטרף עם קו אחר בעתיד - מה שלא היה ב- X2One. ואם הם היו טיפה משקיעים במערכות בינה הם היו מונעים מהלקוחות הללו שעשו את מה שעשו.

    זה אני מסכים איתך, הם היו צריכים להיות סגורים על עצמם כמה נפח הם רוצים לתת ולעשות את זה בצורה מסודרת כמו כל חברה. לא היה מזיק גם לנסח הסכם הצטרפות נורמלי.



  • This post is deleted!


  • @מ-פינחסי אמר בשאלה בנוגע למחירי ספקים:

    @מעמד אמר בשאלה בנוגע למחירי ספקים:

    אולי נמחק

    מה יכול להיות הסיבה שמחקו את זה?

    @מ-פינחסי
    בא נצא מנקודת הנחה של לדון לכף זכות שלא מחקו בכוונה אלא האשכול התאדה עקב שידרוג האתר....


  • נקיפדיה

    @מושט אמר בשאלה בנוגע למחירי ספקים:

    @מ-פינחסי אמר בשאלה בנוגע למחירי ספקים:

    @מעמד אמר בשאלה בנוגע למחירי ספקים:

    אולי נמחק

    מה יכול להיות הסיבה שמחקו את זה?

    @מ-פינחסי
    בא נצא מנקודת הנחה של לדון לכף זכות שלא מחקו בכוונה אלא האשכול התאדה עקב שידרוג האתר.... וד"ל.

    לדעתי היתה סיבה לזה שמחקו. מי שראה שם את ההודעות האחרונות יכול להבין...



  • מסכים עם כל מילה של @אלי-TZA לגבי x2one
    אני התחברתי כמה ימים לפני שהגבילו. ועשיתי סים על דעת זה וברגע שהם הגבילו הייתי צריך לבטל.
    בקושי הספקתי להשתמש. רק חבל לי על עלות הסים 50 שח שהלך לזבל.



  • @האברך נקווה שגורל נושא זה יהיה שונה...



  • @מושט אמר בשאלה בנוגע למחירי ספקים:

    רק חבל לי על עלות הסים 50 שח שהלך לזבל

    תנסה להוציא החזר מהמשווק, אני ניסיתי והוא טען בצדק שנהנתי מזה כמה חודשים. א"כ אצלך יש מצב שהוא יחזיר.



  • @אלי-tza אמר בשאלה בנוגע למחירי ספקים:

    @מושט אמר בשאלה בנוגע למחירי ספקים:

    רק חבל לי על עלות הסים 50 שח שהלך לזבל

    תנסה להוציא החזר מהמשווק, יש מצב.

    נראה לי המשווק מקבל את ה50
    לא נעים
    הבנאדם אברך עשה סים על דעת זה שירווח מזה...
    אם הייתי יכול הייתי מוציא את זה מהחברה.



  • @מושט אמר בשאלה בנוגע למחירי ספקים:

    נראה לי המשווק מקבל את ה50

    נראה לך נכון.


Log in to reply
 

לנושאים
כלליים
שאינם
קשורים
לנטפרי: