אליאקספרס/אליאקספרס בעברית/זיפי והרובוט האנטי סיני



  • האתרים הנ"ל חביבים במיוחד על בני מגזרינו, דא אקא, שכפי שהשימוש באתר נפוץ (ויש שיטענו שהוא הכרחי!), כך החסימות בו רבות ונפוצות. מידי יום אנו מקבלים פניות של לקוחות (חלקם נזעמים) המתלוננים על חסימות "מיותרות" בתואנה "שהדף נקי לגמרי", "אין בו שום דבר גרוע" וכהנה וכנהנה טענות "ברי".

    בשורות אלו באתי להסביר את הבעיה ואולי על ידי זה נוכל לשכך כעס ועברה של הגברת שלא יכולה לדעת מה הסטטוס של הטבעת המזוייפת שהזמינה בדולר וחצי, או של האדון שממש אבל ממש חייב(!) לדעת אם הצ'צ'קעס שהזמין כבר חצו את קו התאריך.

    ישנם שני גורמים לבעיה.

    הגורם הראשון:

    ובכן הבעיה היא הסינים. כן אותם סינים שמייצרים כל מה שזז במחירים זולים במיוחד.
    כאן נפרט מעט את שיטת הפעולה שלהם והפסיכולוגיה שמאחריה.

    אדם קונה מוצר ספציפי בגלל אחד מתוך שלש סיבות (יתכנו צירופים אבל סיבה אחד תמיד דומיננטית):

    1. החלטה שכלית (א. יש צורך במוצר. ב. מחיר המוצר סביר עד מצויין.)
    2. החלטה רגשית (א. התלהבות. ב. צריכה רגשית)
    3. החלטה יצרית (המוצר מגרה את היצרים)

    בעוד מרבית העסקים פונים להחלטה השכלית של לקוחותיהם הפוטנציאליים (מלבד נישה זניחה של חפיצים-גאדג'טים הפונים להחלטה הרגשית), הסינים הלכו על כל הקופה, ובניסיון לכבוש עוד ועוד נתחים של השוק הגלובלי פונים לכל שלושת סוגי ההחלטות גם יחד.

    זה נעשה במוצרים ייעודיים; הם מציעים 1. מוצרים שימושיים. 2. מוצרים מרתקים עד מוזרים. 3. מוצרים יצריים. אבל לא די להם בזה, הם עושים מאמצים שכל מוצר ומוצר יפנה לשלשת סוגי ההחלטות. את זה הם עושים בין השאר ע"י השימוש בניבול פה בתיאור מוצרים תמימים.

    הגורם השני:

    מעקב אחרי הגולשים. כמו כל אתר חכם, בכדי להתאים את התוכן להרגלי וצרכי הגולש, גם האתרים הסיניים מנהלים מעקב אחרי הרגלי הגלישה של לקוחותיהם, באלו מוצרים הם מתעניינים, כמה זמן הם ביקרו בכל דף, אלו מוצרים רכשו וכו'. כך הם יכולים להתאים אישית את חווית הקניה ולהציג לגולש רק את המוצרים שהוא עשוי בסבירות גבוהה, לרכוש.

    עד כאן הכל טוב ויפה. הבעיה נגרמת מכך שהאתר מוכר גם מוצרים יצריים, ודי במעידה אחת שבה ניסו לפתוח דף של מוצר כזה (בין אם בנטפרי וזה נחסם, ובין אם לא בנטפרי וזה לא נחסם), שמכאן ואילך יופיעו עוד ועוד מוצרים כאלה, מה שמן הסתם יגרור מעידות נוספות, שסוף סוף הם פונים ליצרים קיימים, מה שיגרור הצגת עוד ועוד מוצרים כאלה וחוזר חלילה.

    מכאן ידידי, שאם נתקלתם בחסימה רובוטית באתרים הסיניים ניתן לומר בודאות של 97% שהחסימה מוצדקת. ניתן לשלוח פניה לבירור הענין, אבל אם מתברר שהחסימה מוצדקת, אנא קבלו זאת בהבנה, אנו נמצאים כאן לשמור עליכם (גם מעצמכם).



  • @MacroShadow צודק. כל מילה - 👈 בסלע. 👉



  • ואו! איזה הסבר...
    👏



  • העולה מן האמור
    מי שחלילה נכנסו להיסטוריה שלו באליאקספרס, דברים שמכעיסים את הרובוט, יפתח חשבון חדש, והבעיה תפתר.
    @MacroShadow אני צודק?



  • @yonig20 אפשר גם לנסות גלישה בסתר



  • @MacroShadow עוד גורם שנתקלתי בו
    תגובות מלוכלכות בעמוד הראשון של המשוב



  • @yonig20 אמר באליאקספרס/אליאקספרס בעברית/זיפי והרובוט האנטי סיני:

    מי שחלילה נכנסו להיסטוריה שלו באליאקספרס, דברים שמכעיסים את הרובוט, יפתח חשבון חדש, והבעיה תפתר.

    נראה לי מספיק ליצור היסטוריה חדשה - דהינו להכנס להרבה מוצרים בנושא אחד לדוגמא כלי עבודה ששם יש להם פחות דברים בעיתיים לדחוף



  • אפשר לנסות ליצור איזה משהו שכל אלה שגולשים באמצעות המכונה של נטפרי יֵחשבו כמשתמש אחד לענין הצעות הקנייה?
    ע"ד שמישהו הציע בעבר בנוגע לתוצאות החיפוש בגוגל, המותאמות ג"כ לפי המשתמש



  • @MacroShadow אמר באליאקספרס/אליאקספרס בעברית/זיפי והרובוט האנטי סיני:

    האתרים הנ"ל חביבים במיוחד על בני מגזרינו, דא אקא, שכפי שהשימוש באתר נפוץ (ויש שיטענו שהוא הכרחי!), כך החסימות בו רבות ונפוצות. מידי יום אנו מקבלים פניות של לקוחות (חלקם נזעמים) המתלוננים על חסימות "מיותרות" בתואנה "שהדף נקי לגמרי", "אין בו שום דבר גרוע" וכהנה וכנהנה טענות "ברי".

    בשורות אלו באתי להסביר את הבעיה ואולי על ידי זה נוכל לשכך כעס ועברה של הגברת שלא יכולה לדעת מה הסטטוס של הטבעת המזוייפת שהזמינה בדולר וחצי, או של האדון שממש אבל ממש חייב(!) לדעת אם הצ'צ'קעס שהזמין כבר חצו את קו התאריך.

    ישנם שני גורמים לבעיה.

    הגורם הראשון:

    ובכן הבעיה היא הסינים. כן אותם סינים שמייצרים כל מה שזז במחירים זולים במיוחד.
    כאן נפרט מעט את שיטת הפעולה שלהם והפסיכולוגיה שמאחריה.

    אדם קונה מוצר ספציפי בגלל אחד מתוך שלש סיבות (יתכנו צירופים אבל סיבה אחד תמיד דומיננטית):

    1. החלטה שכלית (א. יש צורך במוצר. ב. מחיר המוצר סביר עד מצויין.)
    2. החלטה רגשית (א. התלהבות. ב. צריכה רגשית)
    3. החלטה יצרית (המוצר מגרה את היצרים)

    בעוד מרבית העסקים פונים להחלטה השכלית של לקוחותיהם הפוטנציאליים (מלבד נישה זניחה של חפיצים-גאדג'טים הפונים להחלטה הרגשית), הסינים הלכו על כל הקופה, ובניסיון לכבוש עוד ועוד נתחים של השוק הגלובלי פונים לכל שלושת סוגי ההחלטות גם יחד.

    זה נעשה במוצרים ייעודיים; הם מציעים 1. מוצרים שימושיים. 2. מוצרים מרתקים עד מוזרים. 3. מוצרים יצריים. אבל לא די להם בזה, הם עושים מאמצים שכל מוצר ומוצר יפנה לשלשת סוגי ההחלטות. את זה הם עושים בין השאר ע"י השימוש בניבול פה בתיאור מוצרים תמימים.

    הגורם השני:

    מעקב אחרי הגולשים. כמו כל אתר חכם, בכדי להתאים את התוכן להרגלי וצרכי הגולש, גם האתרים הסיניים מנהלים מעקב אחרי הרגלי הגלישה של לקוחותיהם, באלו מוצרים הם מתעניינים, כמה זמן הם ביקרו בכל דף, אלו מוצרים רכשו וכו'. כך הם יכולים להתאים אישית את חווית הקניה ולהציג לגולש רק את המוצרים שהוא עשוי בסבירות גבוהה, לרכוש.

    עד כאן הכל טוב ויפה. הבעיה נגרמת מכך שהאתר מוכר גם מוצרים יצריים, ודי במעידה אחת שבה ניסו לפתוח דף של מוצר כזה (בין אם בנטפרי וזה נחסם, ובין אם לא בנטפרי וזה לא נחסם), שמכאן ואילך יופיעו עוד ועוד מוצרים כאלה, מה שמן הסתם יגרור מעידות נוספות, שסוף סוף הם פונים ליצרים קיימים, מה שיגרור הצגת עוד ועוד מוצרים כאלה וחוזר חלילה.

    מכאן ידידי, שאם נתקלתם בחסימה רובוטית באתרים הסיניים ניתן לומר בודאות של 97% שהחסימה מוצדקת. ניתן לשלוח פניה לבירור הענין, אבל אם מתברר שהחסימה מוצדקת, אנא קבלו זאת בהבנה, אנו נמצאים כאן לשמור עליכם (גם מעצמכם).

    תודה רבה!!☺ 👍👍👍👍👍


התחבר כדי לפרסם תגובה
 

לנושאים
כלליים
שאינם
קשורים
לנטפרי: