הצעה: השלב הבא במעגל החיים של נטפרי



  • לאחרונה נדמה לי שיש יותר ויותר ערעורים ושאלות על חסימות. חלק מהם נהפכו למיני סערות וירטואליות.
     
    יש לי הגיגים בנושא ואני מקוה שאף אחד לא ייפגע מהדברים. אני מצהיר מראש שאני מקבל בשמחה כל ביקורת/חבטות/קללות וכו'. הנני מוכן ומזומן...

    אין לי מספרים, אבל אני מקבל רושם שנטפרי גודלת ומתרחבת לאחרונה במימדים גדולים, לדעתי כפועל יוצא מזה אנחנו נכנסים ל תקופה חדשה במעגל החיים של נטפרי. מה שהיה טוב בעבר, יכול להיות שכבר לא מספיק. אולי צריך חשיבה מחדש על צורות ההתנהלות. חשיבה רחבה יותר, כוללנית יותר.
    שיהיה ברור מראש, אני לא מדבר על שינוי מדיניות. אין לי שום ענין ליכנס לנושא של מדיניות, ואין לי שום דיעה בנושא. אני מודה כל יום שהאחריות של קביעת המדיניות לא רובצת על כתפיי. אני מדבר אך ורק על ניהול.

    אני אסביר מה שונה לדעתי היום מבעבר.

    בניגוד לשנות הפריחה הראשונות של נטפרי, כאשר רק אלה שחיפשו סינון מהודר ומיוחד הגיעו לנטפרי, ומטבע הדברים הם היו סוג ציבור שמוכנים מראש לסבול עבור כשרות המוצר, והיו מקבלים באהבה כל קושי שנוצר בדרך, היום נטפרי כבר נכנסו יותר ויותר למיינסטרים של הציבור ואפילו לגבולות החיצוניות של הציבור, והם כבר (או כמעט) סינון ברירת המחדל של הציבור החרדי.

    בניגוד לשנים הראשונות שכל מי שהיה בנטפרי הבין לגמרי איזה נזק נטפרי מנסים למגר, וגם אם לא הסכימו לחסימה פרטית הבינו את הקווים הכלליים, היום נראה לי שקיים חלק מציבור המשתמשים שכבר לא מבינים את האידיאל, ולא רואים את התועלת בחסימות כאלו או אחרות.

    בניגוד לשנים הראשונים שאם לא היית מרוצה מנטפרי היית עובר לסינון אחר, היום לחלק מציבור המשתמשים אין את האפשרות הזאת (בחלק מהקהילות מחייבים שימוש רק בנטפרי).

    מה שיוצא מזה הוא שלמרות שאני ואתה מאמינים שנטפרי פועלים לגמרי לטובת הציבור, יש אנשים שמתייחסים עליהם כסוג של אוייב, יש לפעמים הרגשה שעוד מעט (או בעוד חמש שנים) הולך להיות מלחמה ציבורית מול ה"אטימות" של נטפרי והדיקטטורה שלהם על התקשורת החרדית. בינתיים זה רק בקטן, והתיאורים שלי נראים כמוגזמים קצת, אבל לא נראה לי שזה הולך להשתפר, להיפך, ככל שנטפרי יצברו יותר תאוצה, התקפות אלו צפויים רק להתחזק יותר.

    גם אם יקרה שבכל זאת נטפרי יצאו עם יד על העליונה ויצליחו לשמר את הסטטוס קוו, האם זו היא ההצלחה שלה אנו מייחלים? האם לא יותר טוב שאנשים יחיו בצורה כשרה מתוך שמחה בקיום המצוות?

    לדעתי זה מחייב סוג של ירידה מההר אל העם ויותר מאמץ בהסברת האידיאלים של נטפרי וצורת הניהול, זה יטמיע בתודעה הציבורית את האמת שהמשתמשים הותיקים כבר יודעים שנטפרי הם החברים הטובים ביותר שלנו.

    כיוונים פוטנציאליים להשגת המטרה: א) חידוד המדיניות (שאנשים יבינו לְמה הם נכנסים ולא יבואו אח"כ בטענות) והצעתה בצורה ידידותית, וב) הסברה כללית בצורה נעימה ומתקבלת על הלב על צורת האיש היהודי וההשפעות הרעות שמתחלחלות במודע ושלא במודע לציבור שלנו על ידי המבול הנורא של העולם החיצון, ואיך האינטרנט תורמת הרבה להתדרדות זו ג) חיזוק בטחון הציבור בארגון על ידי הצבת נהלים ברורים עבור ערעורים על חסימות.

    אני מחדד, כאשר אני כותב "זה מחייב" אני לא מתכוון שיש שום אחד שמחוייב לציית ל"חיוב" הזה. כשם שאף אחד לא חייב את שום אחד ממייסדי נטפרי להתחיל את הפרוייקט כמו"כ אי אפשר לחייב אותם להוסיף עוד משאבים וכו' עבור מטרה נעלה ככל שיהיה.
    אבל כעמותה שעוסקת ב"הצלת נפשות מסכנות האינטרנט באמצעות פתרונות טכנולוגיים מתקדמים" וכעמותה שכבשה כבר כמה פסגות גבוהות בדרך, ושליבם נמצא בדיוק במקום הנכון כדי להסתער על האתגר החדש הזה, לדעתי השלב הטבעי הבא הוא ענין ההסברה.



  • קודם כל אין על נטפרי
    דבר שני היום שלחתי ערעור לחסימה כי זה באמת לא מוצדק שחסמו
    ראיתי את זה ממחשב אחר ובאמת שאין בזה שום בעיה
    ולא מתיחסים חס ושלום לנטפרי כאויב אלא כעמותה שמצילה אלפי אנשים מסכנת האינטרנט
    כל הכבוד!!!!



  • @ב-נ אתה ב"ה לא מתייחס אל נטפרי כאויב אבל הרבה הרבה אנשים (בעיקר בפרוג) טוענים "שנטפרי לא צריכה להיות המשגיח שלנו" "ובגלל שאנחנו לקוחות שבויים, אז הם יכולים לעשות לנו מה שהם רוצים !"
    על זה בא הפוסט של @yzahn



  • נכון שיש תמיד חסימות בטעות אבל טוב שזה רק חסימה בטעות ולא פתיחה בטעות רק תחשבו את הזכות של נטפרי בעניין שיש סינון מהודר כזה
    אלו שמתלוננים על הסינון עושים את זה כי כנראה הם סוג של מחוייבים להיות בנטפרי מי ע"י קהילה ומי באופנים אחרים ולכן הם מתלוננים כך ם רוצים יותר פתיחות או שהם מורגלים בסינונים אחרים שמקילים בעניינים. מסוימים אבל הם לא מעריכים את הזכות של נטפרי
    זה לא שזה תמיד קל לקבל חסימה של משהו שרגילים לו כמו למשל נציב נט שנחסם ואני הייתי רגיל לקרוא שם חדשות הדבר הראשון שעשיתי זה לשלוח פניה זה הדבר היחיד שיכול לעזור במקרים כאלו ולמרות שלא הבנתי למה נחסם סוג של קיבלתי את זה והשלמתי שזהו זה חסום
    @yzahn @מעמד אלו שמתלוננים בצורה מזלזלת נטפרי הוא לא משגיח וכו' לא יעריכו ויבינו את נטפרי גם אם יהיה הסבר לכך הוא רוצה לחיות אחרת להבין אחרת ולעשות אחרת וסתם לדעתו נטפרי מפריעה לו באמצע
    לאלו שמרוצים מנטפרי ומעריכים לא נראה לי שצריך להסביר על המעלה של נטפרי



  • @aknvtchtk יש כאלה שמתלוננים על נטפרי בלי לרצות לפרוץ גבולות.
    לדוגמא, מכירה משהי שהתחילה לעבוד במשרד עם אינטרנט פרוץ לחלוטין, כשהאופציה היחידה היא vpn,
    ולקח יומיים עד שאשרו. היא בהחלט הרגישה תרעומת. עקבו אותה רציני בהתחלת עבודה חדשה, וזה היה מאוד לא נעים.
    או משהי אחרת שהיתה צריכה פתיחה של אתר ספציפי, שלכאורה לא היתה בו שום בעיה,
    שגררו אותה הרבה הלוך ושוב עד שנפתח. או שפתיחה של כתובת העלאה וכדו' של שרתים לוקח להם הרבה זמן להיפתח, כי זה דורש טיפול מקצועי.
    חוסר נוחות שלי זה דבר שאני יכולה לספוג, אבל דברים שמעכבים אותי מול אנשים אחרים שאין להם יכולת להבין זה מתסכל לפעמים.
    וכשדברים חשובים מתעכבים בכמה ימים כי פתיחת כתובת של שרת דפלוימנט דורשת טיפול מקצועי במיוחד זה מאוד מאוד לא נעים.



  • @adina_gel כן אבל זה סוג של מחיר שכל אחד משלם
    במיוחד שהאופציות האחרות של סינון לא באות בחשבון עקב.....
    גם לי היו דברים דחופים שלקח להם זמן
    גם ככה יש לנטפרי את השירות הטוב ביותר
    בכל מצב כאלו שמתלוננים על כאלו דברים הם לא יזלזלו בנטפרי אלא יתלוננו



  • @adina_gel
    אני לא יכול להתייחס ספציפית למקרים שציינתם, אבל זה נשמע לי יותר כמו חוסר תקשורת של הלקוח עם נטפרי.

    כשלקוח פונה ומרחיב ומציין את כל הפרטים הרלוונטיים + צילום מסך + הקלטת תעבורה + הסבר על הבעיה , וכל מה שיכול לעזור, ואם זה דחוף גם סימון 3 נקודות, זה לא אמור לקחת מידיי הרבה זמן. רק לעיתים נדירות.

    כנ"ל בקשת אישור לVPN - זה לא משהו שלוקח יומיים, אולי הלקוחה לא הגיבה מיד כשענו לה אלא אחרי יממה, וחוזר חלילה, מה שהאריך את זמן הטיפול ליומיים.



  • @shraga על ה vpn זה לא היה אני,
    אבל דברים אחרים כן.
    לא חושבת שזה היה ענין של חוסר תקשורת, אבל לי אישית ולחברותי בצוות היו כמה דברים שנמשכו בפרוש מדי הרבה זמן על כלום.
    הצטרפתי לנטפרי לפני כשנה, והאמת שהייתי מותעת עד כמה כמעט לכל דבר היה פתרון טכנולוגי ואנשים טכנולוגים שידעו לעזור כמו שצריך
    אבל היו כמה פעמים שהחוסר בתקשורת ישירה תסכל מאוד והגלגל חוזר עד שהגיעו למשהו מקצועי לקח מדי הרבה זמן.



  • בנטפרי מנסיון השירות הכי מהיר אין מה להתלונן



  • @adina_gel פניות עם שלוש נקודות?



  • @shraga בדקתי עכשיו שוב את הפניות שלי.
    לחלקן באמת לא הענקתי 3 נקודות. אבל היו חלק שכן, וממרחק זמן אני כבר לא יכולה לראות כמה זמן בדיוק זה לקח.
    כרגע ראיתי משהו שהיה עם 3 נקודות ולקח לו כמה שעות,
    ומשהו עם 2 שלקח לו כמעט יום.
    כשאני מסתכלת אחורה אולי זה לא נראה הרבה, אבל בשעת מעשה כשאני צריכה לתקשר מול אנשים,
    וקרה לי כמה פעמים שזה היה תוך כדי שיחה רצופה, זה פחות נחמד, במיוחד כשמדובר על משהו שהוא ענין טכני פשוט יחסית, ולא אתר בעייתי.



  • נתקל בזה די הרבה (ראה פה)
    פה מדברים על משהו אחר, יותר בכיוון של יח"צ.



  • בסופו של דבר, תחרות בריאה תפתור את הבעיה.



  • @shraga אמר בהצעה: השלב הבא במעגל החיים של נטפרי:

    כנ"ל בקשת אישור לVPN - זה לא משהו שלוקח יומיים, אולי הלקוחה לא הגיבה מיד כשענו לה אלא אחרי יממה, וחוזר חלילה, מה שהאריך את זמן הטיפול ליומיים.

    אבל לא תמיד יודעים מתי הם צפויים לענות וכנראה לא תמיד משאירים את דף הפניה פתוחה ולא בודקים כל רגע אם ענו
    אז לכן קורה שלא מגיבים מיד



  • מערכת הפניות היא דבר נהדר
    אבל יש צורך גם בדבר הבא
    אני שולח פניה
    מתקשרים אלי ומתחברים מרחוק לפתור את הבעיה
    ללא הקלטות ללא צילומי מסך
    ללא בעיות
    (כרגע שיש לקרובי משפחה שלי בעיה אני אומר להם תפתחו פניה וזה לא קורה כי הם לא מבינים גדולים במחשב)
    כלומר כמו שכאשר מתקשרים לבזק הנציג איתך ומסביר לך שלב שלב מה לעשות
    כך גם בנטפרי הגיע הזמן לפתוח מוקד שרות לקוחות רגיל
    ולכאורה זה



  • @a0533057932 אמר בהצעה: השלב הבא במעגל החיים של נטפרי:

    כך גם בנטפרי הגיע הזמן לפתוח מוקד שרות לקוחות רגיל

    מה כוונתך רגיל ?
    מוקד שמסבירים שלב שלב איך שולחים פניה, יש ויש



  • @יצחק-0 לא
    מוקד שמתקשרים ואומרים לא עובד לי
    והנציג מסביר לא בהתכתבויות אלא דרך הטלפון תעשה את זה ואת זה ואז במקום רואה האם זה בעיה הניתנת לפיתרון או שיקח זמן או לא
    ומעדכן את הלקוח בטלפון הבעיה היא חסימה שיש צריך תומך בכיר שיפתח הוא מגיע בשעה זאת וזאת וכד'
    פתרתי את הבעיה
    הבעיה היא שאתה לא לוחץ במקום הנכון
    הבעיה היא ב019 הנה בו נעלה אותם על הקו כי תראה שאני שם את שם המשתמש שלי לראוטר שלך עובד טוב
    וכן הלאה



  • חבל שהאשכול מתחיל לסטות מהנושא המקורי והחשוב...



  • @a0533057932 אמר בהצעה: השלב הבא במעגל החיים של נטפרי:

    מוקד שמתקשרים ואומרים לא עובד לי

    לנטפרי יש מוקד 089-143-143

    @a0533057932 אמר בהצעה: השלב הבא במעגל החיים של נטפרי:

    הבעיה היא ב019 הנה בו נעלה אותם על הקו

    אני לא חושב שאתה יכול לצפות שהמוקד יתן כזה שירות לכל לקוח שיש לו בעיה עם צד שלישי שלא קשור לנטפרי... אל תשכח שאתה משלם סה"כ 15 שח...



  • @מוגן אז שיתנו מסלול ב30 ש"ח שבו זה קיים
    זה מה שאמר @yzahn הגיע הזמן להחליף פאזה ולהבין שנטפרי היא כבר לא רק אתה משלם 15 ש"ח למה אתה מצפה
    אלא פריט חובה
    וכי היינו רוצים שנטפרי עוד 5 שנים תיהיה ועדת הרבנים לענייני תקשורת בעיני הציבור?


התחבר כדי לפרסם תגובה
 

לנושאים
כלליים
שאינם
קשורים
לנטפרי: