שיתוף פרוייקט שמתבשל במוחי זה זמן רב.



  • שלום חברים.
    זה זמן רב שהרעיון שאכתוב כאן בעז"ה מתבשל במוחי, כמעט ולא עובר יום שאיני חושב עליו, ואפי' התחלתי לעבוד עליו.
    החלטתי לשתף זאת אתכם ועם הארגון היקר נטפרי, ואשמח מאוד באם מפוסט זה יצא פרוייקט נוסף שיזכה את כלל ישראל.

    כידוע, למרות כל המאמצים והטכנולוגיות של נטפרי ו @magicode והסייעתא דשמייא המרובה לה הם זוכים ב"ה, האינטרנט היה ונשאר מקום שבאם לא חייבים להתחבר אליו - עדיף שלא לגעת בו כלל.
    נכון שהמצב כיום הוא שאפשר לגלוש בבטחה והסיכויים להיפגש במשהו לא כשר ח"ו ירדו כמעט לאפס, אך יש את ההיבט הממכר הגורם לפעמים לאיבוד השכל הישר ומשם הדרך קצרה מאוד לשאול תחתית.

    מי שלמד קצת את ההיסטוריה של נטפרי יודע שגם הארגון הזה לא נוסד במטרה להכניס את האינטרנט לתוך הציבור החרדי, אלא לשמש את אילו שחייבים ממילא להשתמש בו, כגון גרפיקאים, מוזיקאים, מתכנתים ועוד, ולספק להם פלטפורמה כשרה ומהודרת יותר.

    מצד שני, יש את הדואר האלקטרוני. וישנם רבים בקרב הציבור החרדי שמחלקים בין שני הדברים (האינטרנט והדוא"ל).
    בעוד שאינטרנט יש רק לאלו שחייבים זאת, אימייל יש כמעט לכל אברך הכותב חידושי תורה.

    ויש גם את הבינוניים - כאלו שצריכים את האינטרנט בעיקר לאימייל, אך מפעם לפעם הם זקוקים לאיזשהו ערך מוויקיפדיה, תמונה, טופס או אפי' רכישת מוצר מסויים שא"א לרוכשו בחנות פיזית, והם משתמשים בקהילה מסויימת שמאפשרת להם לפתוח עוד כמה אתרים שלהם הם זקוקים.

    וכאן אתחיל להסביר את הרעיון:

    הרעיון שלי הוא לאפשר לאלו - הבינוניים, להינות אך ורק מאימייל כשר ושמור, וכאשר הם יצטרכו דבר מסויים מהאינטרנט הפתוח, אנחנו, שממילא זקוקים להשתמש בה, נעזור להם, וכך הם יוכלו להשתמש רק באימייל ולא יצטרכו להיחשף לאינטרנט, ולנו תהיה הזכות לעזור להם להישאר שמורים יותר.

    זה יעבוד כך:
    נטפרי תפתח לנו קהילה בשם "נטפרי אימייל, ובקהילה זו יהיה אפשר להיכנס רק לשני אתרים.

    1. גימייל
    2. ממשק

    כל מי שיצטרף לקהילה, יקבל כתובת אימייל עם הסיומת Netfree.Email לדוגמא - Magicode@Netfree.Email (זה יעבוד על Gsuite) וקוד גישה לממשק.
    בממשק הוא יוכל לפתוח פנייה, לדוגמא, "שלום, אני מורה בבית ספר ואני צריכה תמונה של נחליאלי"
    ואנו, המתנדבים (שיאושרו כמובן) נוכל להיכנס לממשק באמצעות סיסמא, ולעזור להם.

    כמובן שיהיו קריטריונים מדוייקים לגבי מה אנחנו עוזרים ומה לא.

    העלות של השירות יהיה 20 ש"ח לחודש שזה בעצם העלות שגוגל דורשת למשתמש ב Gsuite.

    אני מוכן לפתח את כל הפרוייקט הזה ללא כל תשלום, ומה שאנחנו צריכים זה רק שנטפרי תאשר לנו את זה, ותפתח לנו קהילה, ומתנדבים שממילא זקוקים להשתמש בנטפרי הפתוח ויש להם כמה דקות פניות מידי יום בכדי לעזור לאחרים, ולמנוע מהם צורך בשימוש אינטרנטי.
    להערות: ‫info@insteadnet.com‬

    שבת שלום.



  • באם הרעיון ירקום עור וגידים, אשמח להיות מבין המסייעים.
    עריכה: בס"ד כשהרעיון מתחיל להתרומם אני יסייע (ולא "באם")...



  • @Glantz תפנה ל @לוי לצורך שיתוף פעולה כי כבר הוא התחיל אם רעיון מעין זה (לא ממש כמוך, אבל בכיוון)
    הנה לדוגמה



  • הרעיון בעצם אומר שמי שיש לו אינטרנט, שאמור להיות לצרכי עבודה, ישמש כ'גוי של אינטרנט' למי שאין לו?



  • @Glantz רעיון חזק.
    אבל למה להגביל את זה רק למשתמשי הגימייל בלבד?
    אולי כל משתמש קהילתי יוכל לבקש שיחפשו בשבילו משהו שחסום לו.



  • @מ.-פינחסי אמר בשיתוף פרוייקט שמתבשל במוחי זה זמן רב.:

    @Glantz רעיון חזק.
    אבל למה להגביל את זה רק למשתמשי הגימייל בלבד?
    אולי כל משתמש קהילתי יוכל לבקש שיחפשו בשבילו משהו שחסום לו.

    ולא רק קהילתי אלא גם מי שחוסום בהגדרות ע"י חבר/אשה/בעל/אבא



  • @רוח ממש לא. יהיו קריטריונים ברורים במה אנחנו עוזרים ובמה לא. הרי אנחנו ממילא מחוברים לרשת כי אנחנו חייבים, אז למה שלא נעזור לאחרים שלא חייבים אך זקוקים לזה מדי פעם?



  • @Glantz ברור שיהיה קריטריונים ברורים.
    אבל למה רק לקהילת גימייל?



  • רגע. בעצם אתה אומר לפתוח מייל ופרום לבקשת בקשות.
    מה הממשק שונה מפרום?



  • @magicode
    לא אענה במקום @Glantz
    אך אני רואה את הממשק שונה מפורום בכך שזה לא ציבורי אלא הודעה פרטית למעגל מצומצם של מתנדבים, שכל פניה שעוד לא טופלה, תקפוץ שוב ושוב כממתינה לטיפול עם אפשרות תיוג וכדו' (בדומה למערכת הפניות של נטפרי).
    כך זה אף פעם לא יגלוש לדיונים וכדו', וגם המתנדבים ירגישו יותר מחוייבים לענות ולעזור.
    בעצם, אם תרצה תקרא לזה פורום, אך פורום עם הרשאות מאוד מוגבלות וברורות, לכל אחד מהמשתמשים.



  • @magicode כי בפורום א"א לשלוח קבצים. הרעיון הוא לפתוח בעצם ממשק 'שירות לקוחות' כמו בכל חברה, דהיינו, שאפשר לפתוח פנייה, ונציג יכול לבחור את הפנייה ולטפל בו.
    זה משהו שונה מפורום.



  • @ליכט ממש כך!



  • אפשר לבצע את זה עם הפרום הזה. יש נראה לי תוסף שמסמן שהתשובה נענתה.
    ואפשר להעביר קבצים דרך מאגיקוד. לתייג אני לא יודע אבל לא מבין למה צריך תיוג.



  • @magicode מרבית האנשים שמשתמשים רק באימייל, לעולם לא יסכימו להשתמש בפורום. זה נשמע להם כמו איזשהו רשת חברתית.
    הם יסכימו להשתמש עם זה, רק אם זה יהיה פרטי, ממש כמו ש @ליכט הסביר במתיקות.



  • אפשר לעשות פה פרטיות יש פה בפרום מחלקה שמיועדת לנציגי קהילות ואתה בכלל לא יודע עליה.



  • הא הבנתי. אתה מתכוון שזה יהיה חד צדדי שהמבקש יוכל לכתוב בקשה אבל לא לראות בקשות של אחרים.

    בכל מקרה אני תמיד אומר. שאני רוצה לדבר עם קהל היעד. ולשמוע ממנו את הרצונות שלו. כי אני לא נמצא במקום הזה ואין לי יכולת לדון. אולי באמת לא אכפת לו פרום פומבי. הרי הוא לא יכיר את המתנדבים.
    יש מעלה בפרום פומבי שיש יותר ביקורת.



  • @magicode אכפת זה לא המילה, זה הרבה יותר מזה... אני מכיר את האנשים האלו מקרוב. פורום לא יעבוד. זה חייב להיות בצורה של "ארבע עיניים". אך כמובן שזה יהיה שקוף לך ולכל ראשי נטפרי. אתם בעצם תהיו האדמינס של המערכת.



  • @Glantz אמר בשיתוף פרוייקט שמתבשל במוחי זה זמן רב.:

    בממשק הוא יוכל לפתוח פנייה, לדוגמא, "שלום, אני מורה בבית ספר ואני צריכה תמונה של נחליאלי"

    בקשות כאלה יש גם בפרוג באופן פומבי. לא מבין איזה בקשות אנשים יסמכו על מתנדבים ויהיה אכפת להם לא לבקש בפרום.
    הרי אתה לא מצפה שהם יתנו את השם משתמש וסיסמה שלהם לבנק כדי שתבצע איזה העברה.



  • @Glantz הרעיון גדול, מספר נקודות לדעתי.

    1 בשביל מה לתת Gsuite או לבצע הפנייה מתוך הgmail או אאוטלוק למה לפרנס את גוגל ולהגדיל הוצאות? כל החברות המספקות מייל נפרד לא נותנות Gsuite על חשבונם אין לזה היגיון.

    2 השירות לא יעבוד על בסיס מתנדבים בחינם כי הוא פשוט לא יעבוד, נבול תיבול אתה וכל מתנדביך.

    הפתרון לזה חייב לעבוד על בסיס נחיצות פנייה מול תגמול כלשהו, כלומר השולח ישלח בקשה רק עם נקודה וכדומה כי אחרת המתנדבים יעבדו אצלו יומם ולילה.

    פרוייקט כזה לא יכול להיות על מתנדבים נטו הוא חייב מנגנון תגמול אפילו קטן למתנדבים כדי שיעבוד קבוע, גם אם נקודה לא שווה את זמן הפנייה ויהיה תגמול קטן לכל מתנדב זה יתן לפרוייקט כח לעבוד



  • במדה ואפשר להגדיר במייל עסקי של גוגל שגם כתובת פרטי וגם עסקית יגיעו לאותו מקום לא דרך pop וimap זה יהיה נהדר כך כל מי שיש לו כבר כתובת קיימת יוכל להשתמש במערכת של נטפרי ולא צריך להתחיל עם כתובות חדשות שלא מוכרות



  • אפשר אולי שזה יהיה בפלטפורמה של מערכת הפניות, כל פניה תדרוש נקודה, המשתמשים יוכלו לרכוש נקודות, ומי שירוויח את הכסף יהיו אלו שיטפלו בפניה.


התחבר כדי לפרסם תגובה