הנני כאן לעמוד ולעצור את דרדור הדור המתמשך חלילה.
הנה, איסור חמור יש בשמיעת שירים בספירת העומר. וכמו שמבואר בראשונים,
דאיסור זה הוא משום אבלות על 24,000 תלמידי ר''ע, אשר כידוע לכל נספו בימים אלו.
ושורש האיסור הוא, דהשומע ומאזין לשירים, מטבע האדם, נגרם לו שמחה כלשהי
תלוי איזה שירים, כל שיר ורמת השמחה שלו, כך רמת השמחה ממנו.
והא בימים אלו מטרתינו להתאבל על תלמידי ר''ע (ובטעם שדווקא עליהם, מבו' בספה''ק דהוא להחדיר
לעצמינו את אהבת הזולת וכיבודו, שהרי ע''י כך נפטרו תלמידיו הקדושים, ודו''ק),
ולכך אסרו רז''ל כל דבר המרמז לשמחה, ולו קל שבקלים - כגון שמיעת שירים, תגלחת, חתונות,
בניית בית חדש וכדו'.
והנה, בדורות אחרונים נפרצה פירצה לדורות אשר שמה הבזוי תלוי לה לקלון: ''שירים ווקאלים'' או ''בגירסא ווקאלית''
פי' - שירים משמחים ומקפיצים, עם היתר הלכתי.
כמובן, אני לא נכנס עכשיו לפן ההלכתי - למרות שיש שירים שכבר חרגו את ההיתר הנ''ל,
אלא רוצה לגעת בנשמתינו הרוחנית, שחוששת לאיסור רבנן זה -
דבתחילה היו שירים אלו עם שירה בלבד, ללא קולות פה בכלל רק שירת סולו נקיה
ומאחר שכך, לא היו שירים אלו מדי משמחים או מרקידים ביותר ולכן חשו בהמיית הספירה והאבל.
אומנם, לאחרונה (ולצערינו לא כ''כ לאחרונה) התפשט בקרב הזמרים ועורכי השירים,
להתחיל להוציא שירים אשר מעורב בהם קולות רקע, קולות שמחה וליווי אשר מקנים לשיר
הרגש כאילו הי' - כמעט - שיר רגיל ואמיתי הנשמע בשאר ימי השנה בעל כלי נגינה ובפרט לאחרונה
ממש ישנם שירים שממש ממש נשמעים שירים בעלי מוזיקה אמיתית.
ואם כן, החלו לבוא בשירים אלה שמחה ללבבותינו בימי הספירה מאחר שהם נשמעים כרגילים,
ובעיקר שירים סוערים המוצעים לרבים ע''י עריכה הנקראת ווקאל.
והרי רבותינו זיע''א רצו שבימים אלו לא תכנס לליבינו צל צילותו של דבר השמחה -
וכמו שנז' , לבנות בית חדש אפי', שהשמחה בו מועטת אסרו עלינו רבנן ז''ל,
כדי שאבל ישרה בלבבינו על אותם תלמידי ר''ע, אשר מחמת שלא כבדו זה את זה נענשו
והיאך אנו יכולים לשמוע שירים אלו - וכאילו לא קרה שום כלל ועיקר.
הרי זה גופא מה שאסרו רבותינו - שמחה .
ודבר זה - פעמים - אפילו יותר משמח משירים רגילים של שאר השנה!!!
הדבר יצא מכלל פורפורציה ! ! ! !
בינו נא זאת, ואני אין אני ראוי לחזק בעוד אני עצמי צריך טובא להתחזק בעניין זה,
אך פצעי המדמם על לבבי הגשתי אליכם, כיהודי חרד המיצר על ירידתו של הדור ל''ע,
ואבקש מכל מי שיכול שיתנזר כמה שביכולתו מן שירים אלו, לפחות מאלה האחרונים אשר קולם נדמה
ממש כקולות שירי שארי התקופה, ויהי זה שכרי.
''ישמע חכם ויוסיף לקח''
ד. שפירנצלס
הפוסטים הטובים ביותר שנוצרו על ידי שפרינצלס
-
שירים ווקאלים בספירת העומר
פוסטים אחרונים שנוצרו על ידי שפרינצלס
-
שירים ווקאלים בספירת העומר
הנני כאן לעמוד ולעצור את דרדור הדור המתמשך חלילה.
הנה, איסור חמור יש בשמיעת שירים בספירת העומר. וכמו שמבואר בראשונים,
דאיסור זה הוא משום אבלות על 24,000 תלמידי ר''ע, אשר כידוע לכל נספו בימים אלו.
ושורש האיסור הוא, דהשומע ומאזין לשירים, מטבע האדם, נגרם לו שמחה כלשהי
תלוי איזה שירים, כל שיר ורמת השמחה שלו, כך רמת השמחה ממנו.
והא בימים אלו מטרתינו להתאבל על תלמידי ר''ע (ובטעם שדווקא עליהם, מבו' בספה''ק דהוא להחדיר
לעצמינו את אהבת הזולת וכיבודו, שהרי ע''י כך נפטרו תלמידיו הקדושים, ודו''ק),
ולכך אסרו רז''ל כל דבר המרמז לשמחה, ולו קל שבקלים - כגון שמיעת שירים, תגלחת, חתונות,
בניית בית חדש וכדו'.
והנה, בדורות אחרונים נפרצה פירצה לדורות אשר שמה הבזוי תלוי לה לקלון: ''שירים ווקאלים'' או ''בגירסא ווקאלית''
פי' - שירים משמחים ומקפיצים, עם היתר הלכתי.
כמובן, אני לא נכנס עכשיו לפן ההלכתי - למרות שיש שירים שכבר חרגו את ההיתר הנ''ל,
אלא רוצה לגעת בנשמתינו הרוחנית, שחוששת לאיסור רבנן זה -
דבתחילה היו שירים אלו עם שירה בלבד, ללא קולות פה בכלל רק שירת סולו נקיה
ומאחר שכך, לא היו שירים אלו מדי משמחים או מרקידים ביותר ולכן חשו בהמיית הספירה והאבל.
אומנם, לאחרונה (ולצערינו לא כ''כ לאחרונה) התפשט בקרב הזמרים ועורכי השירים,
להתחיל להוציא שירים אשר מעורב בהם קולות רקע, קולות שמחה וליווי אשר מקנים לשיר
הרגש כאילו הי' - כמעט - שיר רגיל ואמיתי הנשמע בשאר ימי השנה בעל כלי נגינה ובפרט לאחרונה
ממש ישנם שירים שממש ממש נשמעים שירים בעלי מוזיקה אמיתית.
ואם כן, החלו לבוא בשירים אלה שמחה ללבבותינו בימי הספירה מאחר שהם נשמעים כרגילים,
ובעיקר שירים סוערים המוצעים לרבים ע''י עריכה הנקראת ווקאל.
והרי רבותינו זיע''א רצו שבימים אלו לא תכנס לליבינו צל צילותו של דבר השמחה -
וכמו שנז' , לבנות בית חדש אפי', שהשמחה בו מועטת אסרו עלינו רבנן ז''ל,
כדי שאבל ישרה בלבבינו על אותם תלמידי ר''ע, אשר מחמת שלא כבדו זה את זה נענשו
והיאך אנו יכולים לשמוע שירים אלו - וכאילו לא קרה שום כלל ועיקר.
הרי זה גופא מה שאסרו רבותינו - שמחה .
ודבר זה - פעמים - אפילו יותר משמח משירים רגילים של שאר השנה!!!
הדבר יצא מכלל פורפורציה ! ! ! !
בינו נא זאת, ואני אין אני ראוי לחזק בעוד אני עצמי צריך טובא להתחזק בעניין זה,
אך פצעי המדמם על לבבי הגשתי אליכם, כיהודי חרד המיצר על ירידתו של הדור ל''ע,
ואבקש מכל מי שיכול שיתנזר כמה שביכולתו מן שירים אלו, לפחות מאלה האחרונים אשר קולם נדמה
ממש כקולות שירי שארי התקופה, ויהי זה שכרי.
''ישמע חכם ויוסיף לקח''
ד. שפירנצלס