אני עובדת בחברת הייטק (לא אפרט את שמה מטעמים מובנים)
שמפתחת מוצרים עבור כמה לקוחות, ביניהם כאלו שמפתחים מוצרים רגישים וחסויים.
על הרשת שלי מותקנת חסימה של נטפרי.
החלק הקריטי ביותר ביחסים בינינו לבין הלקוחות בנוי על אמון מוחלט, אנו יודעים שברשותינו חומר מסווג, מידע אישי של אנשים רבים, והם סומכים ובטוחים שלא נעשה בזה שימוש לרעה, ושהמידע לא ידלוף החוצה.
היום קיבלתי לתיבת המייל של העבודה הודעה תמימה, בישרו לי שם שחברה השאירה לי הודעה במערכת מסוימת והיה שם לינק לקריאת ההודעה.
מכיוון שעל הדפדפן היה פתוח גם המייל האישי שלי, לא שמתי לב שבעצם ההודעה נשלחה למייל של העבודה, ושום נורת אזהרה לא נדלקה לי.
לחצתי על הקישור - והגעתי להודעה של נטפרי, האומרת שהאתר חסום בגלל תוכן בעייתי.
התפלאתי מאד, כי לפי מה שידעתי, גם לחברתי יש סינון של נטפרי על המחשב, ואם כן - כיצד היא השאירה לי הודעה באתר חסום?
פניתי אליה באופן אישי כדי לברר את העניין, ושערותיי סמרו למשמע תשובתה - היא לא הבינה על מה אני מדברת.
מיד הבנתי שמדובר בפישינג (למי שלא מכיר - אלו האקרים שבונים מערכת שדומה למערכת קיימת, שולחים הודעות עם לינק למערכת שלהם וכך גונבים מידע אישי ורגיש מהמייל- סיסמאות, פרטי כרטיס אשראי ועוד)
אילו המידע הזה היה מגיע אליהם... אני לא מסוגלת לדמיין מה היה קורה.
מידע רגיש שנמצא אצל אנשים חסרי מצפון, נזק מיידי ואולי בלתי הפיך לשמה הטוב של החברה, וכמובן - פיטורים מידיים שלא היו נותנים לי את האופציה לבקש המלצות בחיפוש עבודה אחרת...
W
הפוסטים הטובים ביותר שנוצרו על ידי weizi
-
ניצלתי מ"פישינג" בזכות נטפרי!
-
RE: ניצלתי מ"פישינג" בזכות נטפרי!
@נדיבה צודקת ב-100%!!!
אבל הרגשתי צורך לפרסם דווקא את זה, כי זה סיפור יוצא דופן לגמרי