קלוח
-
-
@WWW כאן התשובה לשאלתך
ציטוט מלוח עיתים לבינה:
-
@מעמד תוכל להעלות כ PDF או במגיקוד?
-
-
@מעמד תוכל להסביר לי מה התשובה?
-
@WWW בלוח הנ"ל המחבר כותב שהגיע לזמנים האלו על ידי מדידות ובדיקות בכל אזור
-
@WWW בלוח הנ"ל המחבר כותב שהגיע לזמנים האלו על ידי מדידות ובדיקות בכל אזור
זה טוב לתפרח ונתיבות, אך בירושלים, לדוגמה, איך שייך לצמצם את כל העיר לזמן מדויק.
https://www.otzar.org/wotzar/getimg.aspx?151396-6-700-0-9-512 -
-
@WWW באמת ישנם מיקרים שמתחשבים בכך ומקילים להחשיב לאחר שקיעה כלפני שקיעה בדברים שנצרכים וכד' [וד"ל], כך אמר לי מורה הוראה מובהק בב"ב וכ"ש בירושלים.
-
@שלום-על-ישראל אמר בקלוח:
@WWW באמת ישנם מיקרים שמתחשבים בכך ומקילים להחשיב לאחר שקיעה כלפני שקיעה בדברים שנצרכים וכד' [וד"ל], כך אמר לי מורה הוראה מובהק בב"ב וכ"ש בירושלים.
קשה לי להאמין.
ד
בדאורייתא רק מחמירים ולא מקילים -
@ww199ww על פי ההלכה לא מחלקים עיר לשתיים, רק מחשבים לפי המקום הכי גבוה בעיר. ועל כן מי שנמצא במרתף, לא צריך לעשות את השקיעה בחצות היום.
-
@סופר
שומע.
אני לא למדתי את הנושא
אבל יש הבדל להר או בקעה טבעיים למי שירד למתחת לאדמה.
בכל אופן בדרך כלל רוב ההבדלים הם בין 3 דקות ל5 דקות למחמירים -
@ww199ww
וכך כותב בעל החיד"א בספרו ברכי יוסף לענין מילה, או"ח סי' שלא דין ה: כל שנראה שמש אפילו משהו אפילו בראש הדבר הגבוה יותר שיש בעיר מונין מאותו יום, וכשאין נראה כלל בשום דבר מונין להבא. הרב בית דוד א"ח סי' קכ"ו. וכן נתפשט המנהג בעיר קדשנו ירושלים תו' ועיר עז לנו חברון תו' מזמן גאוני הדורות שלפני דורנו. -
@ww199ww
וכך כותב בעל החיד"א בספרו ברכי יוסף לענין מילה, או"ח סי' שלא דין ה: כל שנראה שמש אפילו משהו אפילו בראש הדבר הגבוה יותר שיש בעיר מונין מאותו יום, וכשאין נראה כלל בשום דבר מונין להבא. הרב בית דוד א"ח סי' קכ"ו. וכן נתפשט המנהג בעיר קדשנו ירושלים תו' ועיר עז לנו חברון תו' מזמן גאוני הדורות שלפני דורנו.שוב כמו שכבר אמרתי לא למדתי את הנושא
אבל בחיפה לדוגמא, יש הבדל בין שכונת הדר לנוה שאנן - עריכה : ב 45 שניות -