קלוח
-
@magicode
בעיתים לבינה לא מסתמכים רק עליו אלא גם עליו
ויש להם בסוף הלוח קונטרס שמבאר על מה הם הסתמכו בכל זמן
מה שכן
ברור שהבורות ואי ההבנה של רובנו בזמני היום
גורמת לעצימת עיניים מסוימת
אם אנשים היו מבינים את שורש כל דבר
היו מחמירים יותר
ומדובר כאן על דאורייתא -
יש דבר אחד פשוט. השמש נראת 1-2 דקות אחרי השקיעה האסטרונומית. וזה בגלל האטמוספרה. עכשיו האפקט הזה משתנה לפי לחץ האטומוספרה כלומר לפי מזג האויר. בלוחות מחשבים את זה לפי הממוצע. ולכן תמיד זה לא יהיה מדויק.
וזה בלי לגעת בשיטות השונות. שעושים לך טווח של שקיעה גדול מאוד. -
-
סתם כך בכל העניין של השניות בלוחות, האם יש איזשהו כלל הלכתי, שבאותו העיר הזמן שווה בכל האזורים, (וא"כ זה לפי ה'סמוך ונראה'?...), אם לא, מה בכלל אפשר לדייק בשניות, כש'רמות' ו'גילה' באותה הסירה (ו'ביתר עילית' כבר זזה בדקה)?
-
@magicode אני בדקתי את לוח עיתים לבינה לפי השמש (כמו שאתה אומר) וזה יצא מאד מדויק עם כמה שניות בודדות לפני !
-
@magicode אני בדקתי את לוח עיתים לבינה לפי השמש (כמו שאתה אומר) וזה יצא מאד מדויק עם כמה שניות בודדות לפני !
כנראה שזה מאוד משנה המיקום
כי אם אתה באותה העיר במיקום גבוה וראות טובה ללא הסתרה של בנינים והרים. אז באמת זה לפי הלוח
ומאידך יש כאלו שהם בוואדי או בעמק וכו' שכנראה שיש שיטות שהם צריכים להחמיר יותר
ואולי לכן תכנת חזון שמים והמפתח מחמירים יותר כדי לא ליצור חשש שיש כאלו שלא יספיקו? -
@ww199ww אמר בקלוח:
ומאידך יש כאלו שהם בוואדי או בעמק וכו' שכנראה שיש שיטות שהם צריכים להחמיר יותר
את כל זה הלוחות חישבנו ונותנים לך את השקיעה לפי הנתונים שלך
ואני מדבר על לוח עיתים לבינה שיש לו לוח כמעט לכל עיר -
-
@WWW כאן התשובה לשאלתך
ציטוט מלוח עיתים לבינה:
-
@מעמד תוכל להעלות כ PDF או במגיקוד?
-
-
@מעמד תוכל להסביר לי מה התשובה?
-
@WWW בלוח הנ"ל המחבר כותב שהגיע לזמנים האלו על ידי מדידות ובדיקות בכל אזור
-
@WWW בלוח הנ"ל המחבר כותב שהגיע לזמנים האלו על ידי מדידות ובדיקות בכל אזור
זה טוב לתפרח ונתיבות, אך בירושלים, לדוגמה, איך שייך לצמצם את כל העיר לזמן מדויק.
https://www.otzar.org/wotzar/getimg.aspx?151396-6-700-0-9-512 -
-
@WWW באמת ישנם מיקרים שמתחשבים בכך ומקילים להחשיב לאחר שקיעה כלפני שקיעה בדברים שנצרכים וכד' [וד"ל], כך אמר לי מורה הוראה מובהק בב"ב וכ"ש בירושלים.
-
@שלום-על-ישראל אמר בקלוח:
@WWW באמת ישנם מיקרים שמתחשבים בכך ומקילים להחשיב לאחר שקיעה כלפני שקיעה בדברים שנצרכים וכד' [וד"ל], כך אמר לי מורה הוראה מובהק בב"ב וכ"ש בירושלים.
קשה לי להאמין.
ד
בדאורייתא רק מחמירים ולא מקילים -
@ww199ww על פי ההלכה לא מחלקים עיר לשתיים, רק מחשבים לפי המקום הכי גבוה בעיר. ועל כן מי שנמצא במרתף, לא צריך לעשות את השקיעה בחצות היום.
-
@סופר
שומע.
אני לא למדתי את הנושא
אבל יש הבדל להר או בקעה טבעיים למי שירד למתחת לאדמה.
בכל אופן בדרך כלל רוב ההבדלים הם בין 3 דקות ל5 דקות למחמירים -
@ww199ww
וכך כותב בעל החיד"א בספרו ברכי יוסף לענין מילה, או"ח סי' שלא דין ה: כל שנראה שמש אפילו משהו אפילו בראש הדבר הגבוה יותר שיש בעיר מונין מאותו יום, וכשאין נראה כלל בשום דבר מונין להבא. הרב בית דוד א"ח סי' קכ"ו. וכן נתפשט המנהג בעיר קדשנו ירושלים תו' ועיר עז לנו חברון תו' מזמן גאוני הדורות שלפני דורנו.