אינטרנט עם וי יפי
-
איך אפשר לשכוח? כל אחד בעירו...
-
@מנתק אמר באינטרנט עם וי יפי:
איך אפשר לשכוח? כל אחד בעירו...
כמובן... רק חשבתי שאינך יודע ש @האברך זה אני...
-
רק תזהר שעוד מעט יגידו מנתק = האברך
-
@האברך אמר באינטרנט עם וי יפי:
@מנתק תוכל לשלוח למייל שלי בפירוט יותר? (דרך אגב, אני למדתי איתך חברותא עד לא מזמן בערב, הלכות קריאת ס"ת, זוכר?...)
דרשו?
-
@גבריאל-פולארד אמר באינטרנט עם וי יפי:
@האברך חזק ואמץ!!! אבל ממוצא דברים אתה למד שאין לזה מקור בחז"ל אבל כבר סטינו טובא מהנושא ודו"ק ואכמ"ל בזה ושלו' וכוט"ס.
הכו"ח לכה"ת
בברכת כוח"ט בסשצ"ג.כנראה שהוא לא רצה שזה יהיה חייב בגניזה כנהוג במחוזותינו...
-
@האברך
K9=מפתח אפס
אם אתה מנתק של קהילה אני לא חושב שיש רב שמתמצא בנושאים הנל שיסתפק בK9 כחסימה -
@האברך אמר באינטרנט עם וי יפי:
@גבריאל-פולארד אמר באינטרנט עם וי יפי:
@האברך אני הופך להיות מגיה סדרתי...
יש "מצוה לשמוע דברי חכמים" ו"מצוה לקיים דברי המת" אבל "מצוה לקיים דברי חכמים" איה מקור כבודו?... ושוב סליחה על ה"הצקות"-
חפץ ה' מסכת הוריות דף ב עמוד א ד"ה שם גמרא אלא
הוא משום דהקהל לא שגגו במצוה לשמוע דברי חכמים בזה הוא דקאמר הרמב"ם דהקהל פטורים וזה שדייק ואמר ושאין ראוי לקבל מהם דמלבד שידעו שטעו ב"ד ידעו עוד שאין לקבל מהם לאפוקי מצוה לקיים דברי חכמים כיון דלא הורו כהלכה לזה פטורים הקהל ע"כ אלא דהש"ס בחר לו לשנות זו ואצ"ל וכו' ונראה לי לומר לפי שנוייא דגמרא דזו ואצ"ל זו טעם התנא דקתני בה"ג דהיא דוחה תמיד אלא -
שער המלך הלכות שופר וסוכה ולולב פרק ח הלכה י ד"ה שם ואין
דלא יהיב דמי לאלתר וכ"ת מעות קונות מ"מ אי זקפן עליו במלוה מיהא קנה ד"ת עיין בס' מח"א הלכות קנין מעות סי' ה' והילכך מכי תקון רבנן דאין לו אלא דמים הו"ל כאלו נתרצה למוכרו שהרי מצוה לקיים דברי חכמים ולא גרע מתלוה וזבין דזביניה זביני והלכך הו"ל מכירה גמורה מן התורה ודמים חייב הוא לו דהו"ל כאלו זקפן עליו במלוה ומכי יהיב דמי בתר הכי נמצא קניתו למפרע ונמצא אם כן -
שו"ת חוות יאיר סימן פה ד"ה הנה במ"ש
הנה במ"ש שאודיע אליו הסכמתי למה שהשיב לי כאלו צריך לי ולמטלעתי בכן מצוה לקיים דברי חכמים ומטיבותא דמר אמינא ע"ד מ"ש רבינו וז"ל ע"ד האלמנה שנתנה וכו' נלענ"ד ברור אם אין היורשים יכולים לברר בבירור גמור שהמאה ר"ט הנ"ל באים מעזבון מורישם אזי זכה ראובן במתנתו ומקור דין זה הוא בפ' ח"ה וכו' אחלי אדוני אחרי בקשת רב סליחות אע"פ שדברי רבינו מתוקים ותיקים -
שו"ת חתם סופר חלק ג (אבן העזר א) סימן עח ד"ה אלא דקשי'
השתא ומ"מ י"ל דבתר דפשטא לי' רב דגם בנטמאתי מהני אמתלא א"כ י"ל ברייתא מיירי בא"א לאדם פלוני ומקדשת עכשיו לקרוביו דשפיר צריך אמתלא אבל א"א אני סתם לא בעי אמתלא וכמהרי"ק מצוה לקיים דברי חכמים. -
שו"ת אגודת אזוב אבן העזר סימן יט ד"ה חדוש דין
התחרט וגירש רק מפני שרצה להיפטר מתשלום הקנס, האם יש בזה חשש גט מעושה. ענף א - המגרש או הנותן מתנה מחמת שנשבע לעשות כן. ענף ב - סברת הגמ' שכשכופים לגרש מסכים האדם לכך, כי מצוה לקיים דברי חכמים - קושיה על הריטב"א בענין הנשבע לחלוץ וכפו אותו על החליצה. ענף ג - עוד בענין נתינת כסף עבור גירושין אי חשיב תליוהו וזבין. ענף ד - חדוש הב"י: היכן שאינו מצפה -
שו"ת שואל ומשיב מהדורה תליתאה חלק א סימן תיד ד"ה ובזה נראה
הוה. ובזה מיושב היטב הא דהקשה באבני מלואים סי' מ"ב בהך דכופין אותו ושותה בעציצו והא הוה אנסוהו לקנות ואינו קונה וכתב דכל שמצוה לקיים דברי חכמים מועיל אבל דחה זאת דמ"ש מצוה לקיים דברי חכמים אינו רק דיחוי בעלמא ולפי המסקנא דתלוהו וזבין זביניה זבינא הוה בגיטי נשים מה דמחייב כמו מכר וא"כ זהו בתלוה וזבין אבל אנסוהו לקנות לא קני ולפמ"ש מצוה לשמוע דברי חכמים -
שו"ת שואל ומשיב מהדורה תליתאה חלק א סימן תיד ד"ה והנה הש"ך
שהבטיח לו בשבועה שוב הוה כתלוה וזבין דהא מצוה לשמוע דברי חכמים והרי כל שנשבע ולא שאל על שבועתו מחוייב לקיים דיבורו וניהו דלא הוה מתנה כיון דיכול לשאול אבל כ"ז שלא שאל הוה מצוה לקיים דברי חכמים שוב הוה כתלוה וזבין אברא דאכתי קשה מה פריך אי דגיטא ומתנתא הוה גילוי מלתא בעלמא דהא בכה"ג צריך להכיר באונסו דאל"כ ל"מ מיהו צריך לומר דכאן ל"ש להכיר באונסו -
שו"ת שואל ומשיב מהדורה תליתאה חלק א סימן תמה ד"ה יקרתו הגיעני
של הרז"ה דהנה המעיין בב"ב דף מ"ח גבי תלוהו וזבין דפריך מיקריב עד שיאמר רוצה אני ומשני דניחא ליה דתהוי ליה כפרה ולפי המסקנא דרק אגב אונסא וזוזא גמר ומקני א"כ צריך לומר דכאן משום מצוה לקיים דברי חכמים או דתהוי ליה כפרה גמר ומתרצה ועיין תוספות שם דלא הוה תלוהו ויהיב ואף דמה דמתחייב הוה כמכר זהו בשאר דברים אבל בצדקה דגלתה התורה בהדיא דאין לכפותו ורק -
שו"ת מנחת אלעזר חלק ד סימן לא ד"ה ומעתה שפיר
(בפ' אמור) וז"ל ובשמיני עצרת שרוב פעמים קר ורוחות שאינם טובים במדינות אלו ומוכח דיושב לשם מצוה אסור לו לישב בסוכה בזמן הזה דעובר על בל תוסיף אם לא שאויר צח ונקי דנהנה בישיבתו מצוה לקיים דברי חכמים ויכוין שיושב לשם תענוג עכ"ל, והיינו עפי"ד המרדכי והמג"א והקרבן נתנאל הנ"ל. -
שו"ת שואל ונשאל חלק ב - אורח חיים סימן לה ד"ה תשובה אפי'
שנהנה עתה מן האור הו"ל כשאר הנאות ולא שייך לומר סב"ל וכעין זה כ' ה' כף החיים אות ט' גבי בשמים ע"ש ולא ידעתי למה לא העיר בזה גבי נר ועי"ל דכיון דתקנו חכמים לברך על האור הו"ל זה עצמו מצוה לקיים דברי חכמים וכעין מ"ש הרדב"ז ז"ל דכי הוי פלוגתא במצוה ומזה נמשך לברכה אין לומר סב"ל כי הברכה נמשכת אחר המצוה ומינה נמי לזה וצי"ב עוד: -
שו"ת משנה הלכות חלק יד סימן נ ד"ה איברא דעצם
איברא דעצם ההערה שכתב יש לעיין קיימתי בעצמי מצוה לקיים דברי חכמים ועיינתי בדבר וראיתי כמה תשובות בדבר חדא דמאן נימא לן דזה קידש בחשאי שהרי בא לב"ד ואמר דקדש את בתו בפני עדים, והוא ושני עדים והחתן כבר לא הוה בחשאי, ועוד היכן מצינו דאסור או שאין לקדש בחשאי, וגם אם קידש בחשאי אמאי בשביל זה מקרי רשע, ולפענ"ד אדם המקדש את בתו קטנה בחשאי בשביל זה -
כתב עת סיני עג, רנב - רסב; עה, רצא - רצב
נושא המאמר: ישיבה בסוכה בשמיני עצרת בקהילות אשכנז הברכה" מקומרנא זצ"ל כי מאחר "שרוב פעמים קר הרוחות שאינם טובים במדינות אלו, ומוכח דיושב לשם מצוה אסור לישב בה בעת הזה דעובר על בל תוסיף, אם לא שאויר צח וזך דנהנה בישיבתו מצוה לקיים דברי חכמים ויכוון שיושב לשם תענוג". ועי' בספר "תולדות יצחק" להרה"ק ר' יצחק מנשכיז זצ"ל (ווארשא תרכ"ח, יא א) המסביר מנהג זה בדרך החסידות. ש"ח פרוש ספרים חדשים (שנתקבלו
פורום תורה?
-
-
@957 אמר באינטרנט עם וי יפי:
@האברך
K9=מפתח אפס
אם אתה מנתק של קהילה אני לא חושב שיש רב שמתמצא בנושאים הנל שיסתפק בK9 כחסימהגם עם הגדרה אישית שכל האתרים חסומים חוץ מרשימה לבנה? + תוכנה ייחודית שנועלת את יוטיוב וגוגל?
-
-
-
@WWW אמר באינטרנט עם וי יפי:
את האמת שאף פעם לא התקנתי את זה, כתבתי את הנ"ל, על בסיס דברי @magicode.
בגלל הדיון כאן, התחלתי היום לעשות ניסויים, בא נראה מה ייצא.כעת בדקתי את זה, וזה ניתן להסרה תוך מספר שניות!!!
כל ילד יכול לעשות את זה (אחרי שיקרא איפשהו...). -
@האברך אמר באינטרנט עם וי יפי:
אשמח לקבל מידע על הבעייתיות שבזה למייל שלי (ראה בפרופיל).
לא רואים את המייל שלך בפרופיל, (כנראה לא הגדרת שיוצג).
-
@WWW אמר באינטרנט עם וי יפי:
@האברך אמר באינטרנט עם וי יפי:
אשמח לקבל מידע על הבעייתיות שבזה למייל שלי (ראה בפרופיל).
לא רואים את המייל שלך בפרופיל, (כנראה לא הגדרת שיוצג).
@WWW אמר באינטרנט עם וי יפי:
@האברך אמר באינטרנט עם וי יפי:
אשמח לקבל מידע על הבעייתיות שבזה למייל שלי (ראה בפרופיל).
לא רואים את המייל שלך בפרופיל, (כנראה לא הגדרת שיוצג).
סליחה , שכחתי! המייל שלי: himudilit@gmail.com