א. מערכות סיניות מאנדרויד 7 ומעלה, 99 % מהם ניתן לחסום ברמה טובה (אך לא הרמטית למומחים). אנדרויד 6 בעייתי מאד והרבה פעמים יש צורך לעקור פיזית את הוייפי (הבלוטוס בהרבה מערכות גם יתבטל בעקירה זו). אנדרויד 5 ומטה עפ"י רוב ניתן לחסום..
ב. מערכות מקוריות מהחברה כמו מערכות המצויות אצל רכבי מיצובישי והונדאי וסיטרואן עפ"י רוב מספיק להחליף את הסים לשל נטפרי ויותר מזה אינם צריכים סינון כי הם כבר מסוננות ע"י החברה (לא מטעמי יידישקייט אלא מהגבלות משרד התחבורה שלא מאפשרת התקנת אפלקציות העלולות להסיח את הדעת בנסיעה). אך זה לא כלל וכל מערכת טעונה בדיקה
.
בחלק מהנ"ל יש בגוף המערכת חריץ לסים ולא מחברים נטסטיק חיצוני. המציאות הזו יוצרת בעיה בחלק קטן מהמערכות שלא תמיד יש גישה להגדרות ה APN ולכן במערכות עם חריץ הנ"ל רצוי לקחת סים של חברה שה APN כבר מוגדר מראש במערכת כמו סים של נטפרי-סלקום של חברת RL או נטפרי-פלאפון שהם עובדים עפ"י רוב ללא צורך בהגדרת ה APN.
ג. מאנדרויד 7 ומעלה המערכות דורשות שהתעודת אבטחה תהיה מותקנת במערכת ולא כתעודת משתמש ולכן אפלקציות נוספות מעבר לוייז לא תמיד עובדות גם אחרי התקנת תעודת אבטחה, אך וייז ופנגו עובדים חלק ללא תעודה כלל. הדפדפן עובד תקין אחרי התקנת תעודת אבטחה כמשתמש ואינו דורש התקנת תעודה במערכת. כרום מגרסה מאה ומשהו כבר לא עובד אם התעודה היא של 'משתמש'.
יש לציין שבמערכות האלו המערכת דורשת בעת התקנת תעודת אבטחה שתהיה נעילת PIN שמשמעותה שיש צורך להזין קוד בכל הדלקה. בחלק מהמערכות הדבר הזה כלעצמו גרם לשיבושים במערכת ומסך לבן בעת ההדלקה, ולכן לא כ"כ מומלץ להתקין תעודת אבטחה גם אם לא מציק לכם להזין קוד בכל הדלקה. בחלק מהמערכות ניתן לבטל את הקוד לאחר התקנת התעודה.
הפעלת פנגו בעת חנייה אפשרית גם בשיחת טל' לפנגו גם ממס' כשר ולא צריכים אפלקציה לכך.
ד. ישנו סים של נטפרי-וייז פנגו בלבד ללא אתרים נוספים במחיר מוזל ויש לברר אצל הספקים (ועי' פה).
ה. לא כל נטסטיק מתחבר למערכת בשונה ממחשב ולכן יש להתיעץ לפני הרכישה. כמובן שנטסטיקים המשדרים וויפי תמיד מתאימים למערכת. אמנם הסינים הזולים (שאין עליהם שם יצרן רק כתוב LTE G4 כמו זה) בחלק מהמערכות הם לא עובדים תקין. נטסטיקים של חברת הוואי או ZTE (החדשים יותר) עפ"י רוב עובדים מצוין גם ללא שידור ויפי למערכת ומומלצים מאד על אף שמחירם גבוה יותר. אם רוצים דור 4 זול אך מומלץ יש את זה או זה (אך עדיין אין לי ידיעה ברורה ששתי אלו ודומיו יעבדו בכל מערכת אא"כ הוא אלחוטי כנ"ל). לא מומלץ (מטעמי נוחות) לקנות נטסטיק שיש לו גם בטריה כי בכל כניסה לרכב אחר כמה שעות שלא נסעו, הנהג יצטרך להפעיל את הנטסטיק ידני בשונה מנטסטיק ללא בטריה שנדלק מיד עם התנעת הרכב.
ו. יש לבצע חסימה על המערכת מעבר להחלפת סים למסונן של נטפרי מחמת הגישה לרשתות אלחוטיות לא מסוננות או בשביל אלו שחוששים ע"ע שיחליפו את הסים לסים לא מסונן.
ז. לשואלים איזה טבלאט מתאים לוייז בלבד עם GPS מהיר ושיעבוד עם סים של נטפרי והתקנת וייפרי לאנדרויד. ישנו דגם שכמה וכמה דווחו שעובד טוב עם כל התנאים הנ"ל והוא סמסונג t-295. פה יש הדרכה להתקנת וייפרי לאנדרויד.
ח. החוששים על עצמם שיחליפו סים ללא מסונן, אפשר לקנות קופת צדקה קטנה עם מנעול (כמצוי אצל דוכני מכירת הספרים), הנטסטיק ישב בתוך הקופה ורק החוט יצא החוצה ואז לנעול ולמסור את המפתח לאחרים, וכך אין גישה לנטסטיק.
ט. רכבי "טסלה" - לעת עתה ניתן להתקשר לחברת טסלה במס' 03-3751760 ולבקש שינתקו את הגלישה לאתרים דרך הסים אך להשאיר אינטרנט רק לעדכונים. הסינון שלהם הוא רק על הסים אך הוייפי עדיין יעבוד ללא סינון. הניתוק שלו בבדיקה וככל הנראה יש פתרון אך עוד לא זכינו [לעת עתה אלול פ"ד] שיגיעו בפועל לניתוק וממתינים לראשון שיבקש.
י. רכב BYD TANG חשמלי ניתוק הוייפי מסובך מאד [ניתוק ערך 12 שעות] אך אפשרי ודורש פירוק (לא מומלץ לרכוש). הסים המובנה, נכון לעת עתה אין לו גלישה לאתרים כלל רק הורדת עדכונים ברקע.
יא. רכב מקסוס Euniq חשמלי הניתוק שלו כשאר הרכבים (אך יתכן ופרט זה ישתנה עם שאר השינויים שנעשים באותו דגם משנה לשנה).
יב. רכבים שמגיעים ללא מערכת אנדרויד ורק תומכים בקאר פליי [הוא דמוי סמארטפון אך ללא מסך ותפקידו להתחבר למערכת דרך הUSB ומעלה במסך מערכת אנדרויד]. רצוי לקנות של 'יוסי תקשורת' שמגיע מראש עם וויפרי ללא צורך ברישום לוויפרי ותעודות האבטחה כבר מותקנות במערכת. המעלה במוצר שלהם שהיא חסומה הרטמית כמו כל מחשב עם וויפרי וכן יכולה לתמוך באפלקציות שונות הדורשות תעודת אבטחה במערכת (רוט).
מי שקנה קארפליי רגיל ניתן לסננו כמו כל מערכת אך באנדרויד 13 בחלק מהדגמים יש פירצה קלה להסיר את החסימה וטרם נמצא לזה פתרון מלבד עקירה פיזית של הוויפי.
ניתן לקבל מידע נוסף וחסימה במייל kdoshatmchne@gmail.com