חסימה זמנית למחשב שאול
-
-
-
@משפחת-כהן אמר בחסימה זמנית למחשב שאול:
עקב מסירת המחשב הקבוע לתיקון קיבלנו בהשאלה מחשב נייד.
אנו מחפשים עצות איך לחסום אותו באופן זמני (כשבועיים) באופן שאין בו סיכון למחשב השאול (יש לנו זכות שימוש סביר כולל התקנת תוכנות). זו אחת הסיבות לכך שאיננו מעוניינים לחסום באמצעות וויפרי.
נשמח לכל הדרכה ועצה.סליחה שאני מציק, אבל אולי אסור לכם מבחינה הלכתית להחזיר את המחשב בלי תוכנת חסימה, משום לאו דאורייתא של "לפני עוור לא תתן מכשול".
-
@משפחת-כהן אחרי כל הדיונים פה מה עשיתם בסוף ?
-
@הקטן הוא כבר מפחד להגיב, עוד מעט וסקלוהו... לפני עיור...
-
@WWW אמר בחסימה זמנית למחשב שאול:
@הקטן הוא כבר מפחד להגיב, עוד מעט וסקלוהו... לפני עיור...
משמע שהרב למד את הסוגיה והכריע שאין בזה חשש. ומי יבא אחר המלך...
-
@האברך אמר בחסימה זמנית למחשב שאול:
@WWW אמר בחסימה זמנית למחשב שאול:
@הקטן הוא כבר מפחד להגיב, עוד מעט וסקלוהו... לפני עיור...
משמע שהרב למד את הסוגיה והכריע שאין בזה חשש. ומי יבא אחר המלך...
לא, בכלל לא, זה לא 'פורום לתורה' פה, באמת דיון מעניין.
מה שבטוח, שעם כל הכבוד, אתה לא יכול להכריח את המשאיל, להשתמש בחברת סינון מסוימת, וא"כ לא נראה לי שיש לזה פתרון טכני... -
@מנתק יצא לך לשאול רבנים על כגון דא לגבי לפנ"ע. מה הרב אומר בנידו"ד?
-
@הקטן אמר בחסימה זמנית למחשב שאול:
@משפחת-כהן אחרי כל הדיונים פה מה עשיתם בסוף ?
@מנתק סייע לנו בחפץ לב, וכן נעזרנו במחלקת הפניות, אך בסופו של דבר הלכנו על חסימה בינונית, וזאת בעיקר כדי שלא לגרום סיכון לנזק או בעיה לבעל המחשב (שמתנגד קשות לכל נושא החסימה).
זהו פתרון מאד ספציפי ואישי שאין טעם לפרטו כאן.
תודה לכל המייעצים! -
@האברך
לשיטתך כל חנות שמוכרת מחשבים עוברת על לפני עוור...
ללפני עוור יש כללים
הנה מ"מ שמצאתי הרגע
אם תרצה להשכיל אתה מוזמן לפתוח אשכול בפורום לתורה ושם יתברר בעז"השו"ת אגרות משה יורה דעה חלק א סימן עב
וגם מסתבר דלא אסרו משום מסייע ידי עוברי עבירה כשליכא איסור לפני עור אלא בנותן לו דבר שיעשה בו רק מעשה העבירה אבל בדבר שהעיקר הוא למעשה היתר כגון שכירת האולם שהוא לעשות בו החתונה והסעודה רק שיעשה שם גם מעשה עבירה דרקודים אין להחשיב שהשכירות הוא ע"ז ולאסור, דאל"כ היה לן לאסור מלמכור כל כלי לעוברי עבירה כגון קדרות לבשל משום דיבשל בהו גם בשבת וגם מאכלות אסורות אלא הוא משום דכיון דעיקר הדבר אינו לאיסורין לא אסרו בזה משום מסייע כשליכא איסור דלפני עור.
והנה אף בליכא במקום אחר נמי אינו ברור לאסור בכה"ג שהוא דבר שאינו מיוחד תשמישו רק לעבירה ויותר נוטה שאין בזה משום לפ"ע ומסייע ומותר. וראיה קצת משביעית פ"ה מ"ו דתנן זה הכלל כל שמלאכתו מיוחדת לעבירה אסור לאיסור ולהיתר מותר, אף שכיון שאיירי בחשוד על השביעית כמפורש בכל המפרשים מהא דירושלמי, א"כ הרי ודאי יעשה בהם גם מלאכת איסור ומ"מ מותר. ודין זה הוא אף בלא דרכי שלום כמפורש שם מ"ט מפשיטות הירושלמי. ועיין בפי' מהר"י בן מלכי צדק שם במ"ח שכתב שיכול לומר לשחיטה מכרתיו לך וכן כתב בסמוך שיכול לומר לאכלה מוכר לו שיכול לומר למאכלך נתתי המעות, שלשון זה משמע שנותן טעם לההיתר מפני שתלוי במוכר שהוא מוכר לו לדבר ההיתר שהרי בשביל זה לבד נמי היה מוכר לו ונמצא שאין במעשה של המוכר עשית מעשה מכשול שלא ניתוסף שום מעשה בשביל העבירה שיעשה. ומה שעי"ז יוכל לעשות העבירה, הוא רק גרם שיכשיל את עצמו שזה לא נאסר. ולכן במכירת קדרות וכדומה אף שודאי יעשה בהם גם איסורין אין לאסור.
-
@אבק לכאורה אתה צודק (לגבי אייפונים וכד' שמעתי שזו שאלה, אבל לגבי מחשבים רגילים לכאו' הצדק עם כת"ר שליט"א ואכמ"ל)