ספר תורני
-
@אוריויל היות והקובץ מכיל שני טורים וטור אחד בהתחלפות [שהרי כותרת של חבור'ה היא טור אחד, והחבורה עצמה היא שניים] אוטומטית יש מעבר מקטע בין כל חבורה לחבורה וממילא הכותרות מתחלפות, אם יסירו את הסמן "זהה לקודם".
שוב, אם יש זמן להדפסה אוכל לעזור. -
@שלום-על-ישראל יפה. אבל תצטרך להגדיר מקטע כל כמה עמודים, וגם לסמן את הכותרות בגופן כותרת [כדי שהכותרת העליונה תתחלף אוטומטי].
דרך אגב, יש לך פתרון איך לסדר את שתי הטורים שיגמרו בשווה ממש? אני עבדתי על זה שעות. -
@אוריויל למה צריך להגדיר מקטע? כשהכותרת מסומנת כטור אחד וזה שונה מהחבורה שלפני כן שהיא שני טורים מתווסף אוטומטית מעבר מקטע.
לא חשבתי שלסמן כותרות זה כ"כ מורכב.... מסמנים את הכותרת הראשונה עם סגנון כותרת, מעצבים לפי החשק, מקליקים פעמיים על מברשת העיצוב כדי שתדביק את העיצוב על טקסטים מרובים, ליתר קלות ניתן להשתמש בחיפוש גדי לדלג ממקטע למקטע וכך להגיע ישר לכל כותרת, הקלקה פעמיים בצד השמאלי של שורת הכותרת תדביק אוטומטית את העיצוב על כל השורה, וזהו. מדובר ב200 הקלקות למאה כותרות... -
@שלום-על-ישראל בקיצור, אתה פשוט יודע להתעסק בוורד. אם ככה אז באמת מומלץ ל@HP079 לנסות לבקש את עזרתך.
-
@זהיר הוא אומר שצריך להיות תוכנה זו
איך אני יודע אם יש לי את התוכנה הזאת ? -
זה לא תוכנה אלא תיקון לווינדוס
תמצא אותה בקלות ברשתנראה לי שזה דוט נט 4
שיש פה https://netfree.link/shortcuts
אבל אני לא לוקח אחריות -
@גבריאל-פולארד אמר בספר תורני:
@האברך לשאלה השניה שלי אף אחד לא ענה אז אני חוזר שנית:
מה הפונטים של הארחות שבת? וכמה הם עולים?זו השאלה שלך או של @HP079 ?
אני צריך פונט [גופן] כזה שמשתמשים איתו בספרי קודש וכדו' לשלוח למייל כנ"ל
לגופו של ענין, הפונטים של הארחות שבת הם דוקא פשוטים יחסית, מדובר בגופן פרנקריל (FrankRuehl).
[הוא השתמש בגופן הזה לכל הספר ממש ! הן לכותרות והן לגוף הטקסט וכו' ! זה לא דבר רגיל כ"כ בספרים. אבל תכל'ס זה נראה יפה, והרבה ספרים מחקים את הסגנון הזה].
הגופן הזה מגיע בצורה בסיסית מובנה בווינדוס. במשקל 'רגיל'. בשביל משקל 'שמן' (BOLD), ז"א טקסט מודגש, צריך לרכוש את הגופן בנפרד [הגופן המודגש הרגיל המובנה בווינדוס הוא לא 'אמיתי', והוא יפה פחות מהאמיתי]. במקרה קיבלתי אותו ממישהו בחינם. [בשביל תוכנת תג צריך לרכוש גופנים מיוחדים תואמים לתוכנה].
אני מצרף כאן דוגמית מקונטרס שחיברתי בס"ד לפני כמה חודשים, ועיצבתי באופן דומה מאד לארחות שבת.
0_1506976820104_עמודים מ- קונטרס כללא דרביתא - דיני הלואת חפצים (סאה בסאה).pdfהקונטרס ממש יפה, הן העימוד והן התוכן.
סתם שאלה, בהסכמה כתבו לך "בא לפני @האברך כמדרשו..."? -
@זהיר הוא אומר שצריך להיות תוכנה זו
איך אני יודע אם יש לי את התוכנה הזאת ?בווינדוס 10 התקנתי בלי שום בעיות (NETFramework גירסה 4 מובנית שם). בווינדוס 7 די הסתבכתי. אני מצרף כאן פיתרון שמצאתי. לא זוכר אם זה עבד בסוף.
לעתים בהתקנת NET Framework 4.0, מופיעה הודעת שגיאה:
HRESULT: 0xc8000222שגיאה זו נובעת ככל הנראה מקבצים פגומים של .NET מהעבר במחשב.
מצו"ב כלי תיקון של Microsoft שנקרא NetFxRepairTool.exe
(קישור להורדת הקובץ: https://download.microsoft.com/download/2/B/D/2BDE5459-2225-48B8-830C-AE19CAF038F1/NetFxRepairTool.exe)
באם לא עזר, מצו"ב סרט הדרכה לפתרון הבעיה.(קישור לסרט ביוטיוב: https://www.youtube.com/watch?v=BAXVWPEYY0s)
-
-
אני מצרף כאן דוגמית מקונטרס שחיברתי בס"ד לפני כמה חודשים, ועיצבתי באופן דומה מאד לארחות שבת.
0_1506976820104_עמודים מ- קונטרס כללא דרביתא - דיני הלואת חפצים (סאה בסאה).pdfנראה קונטרס מיוחד מאד
אגב השם כללא דריביתא כבר נמצא בספר על רבית שהציא הרב אנגלנדר מבני ברק.
האם אפשר לקבל את הקונטרס המלא?
מעיון בעלמא ראיתי שכתבת טעם לסב"ס שאינו דאורייתא משום שחייב לו חפץ, האם כוונתך לשו"ת הרא"ש?
בראשונים יש כמה טעמים בזה: או בתר מעיקרא, או קרוב לזה ולזה. -
אגב השם כללא דריביתא כבר נמצא בספר על רבית שהציא הרב אנגלנדר מבני ברק.
ידעתי בני ידעתי. אבל פוק חזי באוצר החכמה כמה ספרים עם אותו שם קיימים. ליתר ביטחון גם קראתי לקונטרס "כללא דרביתא" ואילו לקונטרס של הרב אנגלנדר קוראים "כללא דריביתא" (ובפרט שזה לא "פייר" ששם כ"כ מוצלח יישאר רק על ספר אחד...). חוץ מזה, הוצאתי את הקונטרס (עכ"פ לע"ע) במתכונת מאד מצומצמת.
האם אפשר לקבל את הקונטרס המלא?
זה הקונטרס המלא (חוץ מהשערים ותוכן הענינים). לע"ע כתבתי רק על סב"ס. כתבתי 'דוגמית' בגלל שבהתחלה חשבתי להעלות רק כמה עמודים...
מעיון בעלמא ראיתי שכתבת טעם לסב"ס שאינו דאורייתא משום שחייב לו חפץ, האם כוונתך לשו"ת הרא"ש?
בראשונים יש כמה טעמים בזה: או בתר מעיקרא, או קרוב לזה ולזה.איני זוכר כעת, וקשה עתיקתא מחדתא (כתבתי את הקונטרס לפני כשנתיים).
-
@האברך
עוד שני הערות קטנות על ההקדמה הראשונה:
א. עשאו דמים אינו 'היתר' של חכמים כפי הנשמע שזה רק מחמת שסב"ס דרבנן, אלא עניינו הוא שלא שייך בכה"ג סיבת האיסור, כיון שלא שייך בזה יוקר, ופשוט שהיה מועיל גם אם זה היה דאורייתא.
ב. להכניס את החלפת עבודה תמורת עבודה לענייני סאה בסאה הוא הכרעה בחקירה גדולה האם גדר הדבר בחו"מ הוא 'הלוואת עבודה' או שמא הוא פשוט יותר שמחליטים שישלם את שכר פעולתו בפעולה שונה, ולנוסח הזה זה שייך לסוגיה דטרשא ולא לסב"ס.
כל זה נכתב לחיבת הקודש להגדיל תורה ולהאדיר. -
ויש לי חבר שלמד איתי בפרוג והכין חוברת מיוחדת על תג
ממש מעולה !!!
לאחר עריכה: עיין בהמשך האשכולבזכות האשכול הנחמד הזה, נודע לי שיש חוברת הדרכה מפורטת לתג.
וכיון שחלק גדול מהאתר שלי עוסק סביב הדרכה לתוכנת תג, על כן יצרתי קשר עם מחבר החוברת.
ואחר קבלת רשותו הנכבדה, פרסמתי זאת אצלי באתר - כאן. -
@האברך
עוד שני הערות קטנות על ההקדמה הראשונה:
א. עשאו דמים אינו 'היתר' של חכמים כפי הנשמע שזה רק מחמת שסב"ס דרבנן, אלא עניינו הוא שלא שייך בכה"ג סיבת האיסור, כיון שלא שייך בזה יוקר, ופשוט שהיה מועיל גם אם זה היה דאורייתא.מקופיא הצדק עמכם. רק שכיון שערכתי את הקונטרס בצורה של הלכה למעשה, בכדי להקל על הלומד, סידרתי את הדברים כך, ברשימת היתירים ממוספרת.
ב. להכניס את החלפת עבודה תמורת עבודה לענייני סאה בסאה הוא הכרעה בחקירה גדולה האם גדר הדבר בחו"מ הוא 'הלוואת עבודה' או שמא הוא פשוט יותר שמחליטים שישלם את שכר פעולתו בפעולה שונה, ולנוסח הזה זה שייך לסוגיה דטרשא ולא לסב"ס.
כנ"ל מקופיא הצדק עמכם. רק שכיון שערכתי את הקונטרס בצורה של הלכה למעשה, בכדי להקל על הלומד, סידרתי את הדברים כך, כדי שאנשים שמחפשים את הנושא ימצאוהו בנקל במקום שחושבים שמתאים.
כל זה נכתב לחיבת הקודש להגדיל תורה ולהאדיר.
המשך יוכל לבא בפורום לתורה, כי בלא"ה האשכול הזה לא ממש שייך לנטפרי, ושמא יימחק חלילה.
-
-
@ש.-סמט כמובן !!
למדנו ביחד -
-
@גבריאל-פולארד אמר בספר תורני:
@האברך לשאלה השניה שלי אף אחד לא ענה אז אני חוזר שנית:
מה הפונטים של הארחות שבת? וכמה הם עולים?זו השאלה שלך או של @HP079 ?
אני צריך פונט [גופן] כזה שמשתמשים איתו בספרי קודש וכדו' לשלוח למייל כנ"ל
לגופו של ענין, הפונטים של הארחות שבת הם דוקא פשוטים יחסית, מדובר בגופן פרנקריל (FrankRuehl).
[הוא השתמש בגופן הזה לכל הספר ממש ! הן לכותרות והן לגוף הטקסט וכו' ! זה לא דבר רגיל כ"כ בספרים. אבל תכל'ס זה נראה יפה, והרבה ספרים מחקים את הסגנון הזה].
הגופן הזה מגיע בצורה בסיסית מובנה בווינדוס. במשקל 'רגיל'. בשביל משקל 'שמן' (BOLD), ז"א טקסט מודגש, צריך לרכוש את הגופן בנפרד [הגופן המודגש הרגיל המובנה בווינדוס הוא לא 'אמיתי', והוא יפה פחות מהאמיתי]. במקרה קיבלתי אותו ממישהו בחינם. [בשביל תוכנת תג צריך לרכוש גופנים מיוחדים תואמים לתוכנה].
אני מצרף כאן דוגמית מקונטרס שחיברתי בס"ד לפני כמה חודשים, ועיצבתי באופן דומה מאד לארחות שבת.
0_1506976820104_עמודים מ- קונטרס כללא דרביתא - דיני הלואת חפצים (סאה בסאה).pdfא. מי היה מאמין שמדובר בפרנקריל. אני כותב ומדפיס הרבה עם הפונט הזה רק שעד היום זה היה בגודל 11, אז פשוט לא הצלחתי לזהות.
ב. בשלושת התוצאות הראשונות כאן אפשר להוריד FRANKRUEHL במשקל BOLD בחינם.
ג. משום מה זה עושה לי בעיות בתצוגה של הפונט המודגש בוורד, וכשאני שומר ב- PDF לפעמים זה נראה טוב, ולפעמים נראה מלא ריבועים וחיצים . מה ההסבר? ומה הפתרון?
ד. עוד בקשה, אם תוכל רק למקד יותר באיזה גדלים בדיוק השתמשת כדי לחסוך לי ניחושים, וניסיונות. -
@גבריאל-פולארד אמר בספר תורני:
ג. משום מה זה עושה לי בעיות בתצוגה של הפונט המודגש בוורד, וכשאני שומר ב- PDF לפעמים זה נראה טוב, ולפעמים נראה מלא ריבועים וחיצים . מה ההסבר? ומה הפתרון?
איזו בעיה בתצוגה יש בוורד? אני מכיר בעיה בגופן הזה, שיש פעמים שהאותיות נראות דבוקות (אולי זה נובע מזה שהתקנת ממקורות מפוקפקים).
ד. עוד בקשה, אם תוכל רק למקד יותר באיזה גדלים בדיוק השתמשת כדי לחסוך לי ניחושים, וניסיונות.
אני יכול לשלוח אליך למייל את הקובץ הזה בוורד, וכך תוכל לראות, ו/או אף להשתמש בו.
-
@האברך א. הוא "משחק" עם הפרנקריל בולד הישן [ה"לא אמיתי" כלשונך] פעם הוא מציג את הישן פעם את החדש. (וורד, מה נסגר איתך????)
ב. בווורד שיש לי בטאבלט בכלל הוא לא מצליח להציג אותו נורמלי. מה גם שכל ENTER מוצג כריבוע, ועוד כל מיני סימונים משונים.
ג. כשאני שומר ב-PDF בדר"כ זה בסדר. אבל פעם אחת זה מה שיצא: [שורה לדוגמא]
מדובר עמוד שהכל יצא חלק, חוץ הפרנקריל בולד.