פורום אוצר החכמה
-
@מיכאל123 אמר בפורום אוצר החכמה:
ראשית כל אני עברתי מנתיב ושם לבקשת המשתמש הפורום כן נפתח.
נתיב-נטפרי?! מה הדמיון?
-
כמו שהקדמתי אני משתמש חדש מאתמול ולכן לא נהירים לי כללי הכתיבה עדיין.
אם יש מקום אחר אשמח לקבל הסבר איפה הודעה כגון זו אמורה להתפרסם.פשוט מאד קוממו אותי מספר משפטים שנכתבו באשכול הקודם, על הבעייתיות שבפורום אוצה"ח. כאשר באופן זה או אחר כל כלל ישראל! כן אני חוזר כל כלל ישראל נהנה בצורה זו או אחרת מעשייתם הברוכה של חבריו!
כל מאמר תורני שפורסם לאחרונה בין אם זה במוריה של מכון ירושלים או בעץ חיים של באבוב (נ"ל 45, אני לא כ"F בקי בפוליטיקה שם) שודרג בכמה רמות ע"י חברי הפורום קודם שיצא לאור הדפוס.
ייתכן שרבים וטובים אינם מכירים לא את הדמויות שציינתי ולא את הקבצים האלו, וזה בסדר גמור, אך המכיר ויודע מבין שהפורום מכיל הרבה פרי ומעט קליפה.אחזור ואומר אני לא מכיר פורום תורני ברמה כ"כ גבוהה.
כיוון שאני באמת מתרשם שנטפרי הוא מקום המנסה לעזור, אז אולי יכוון אותי אי מי לחברי ההנהלה או אחד מהם יטריח עצמו ויכתוב לי את היסטוריית הרבנים האוסרים.
אני עדיין חושב שכל רב שיבדוק את הענייין לעומקו יכשיר את הדבר.באותה מידה אפשר לאסור את הכניסה לאוצר הספרים של ישיבת חברון כי יש שם את ספרי הרב קוק שלדברי רבים יש בהם דעות מקולקלות והשקפות כוזבות!
עוד אנקדוטה נוספת, כמי שהיה אחראי על אירגון הכנס של "ועידת הרבנים לביצור חומות הדת" במקום מגוריו, לאחר שנחשפתי למספר סיפורים סביב האינטרנט, ואכמ"ל. אני גם יכול לספר על קשר לא ראוי אחד שאני יודע עליו מכלי ראשון שנוצר בפורום של פרוג, שהוא פורום מעורב, ואין שום ביקורת על ההודעות הפרטיות שעוברות שם.לא באתי להשוות את נתיב לנטפרי אלא לנקודה זו שגם נתיב בהוראת הרבנים סוגרים את הפורום, אך כשמסבירים להם את נחיצות העניין הם פותחים אותו למעוניינים.
איני מכיר את הגולשים הנכבדים פה, אך אני יכול העיד על עצמי כאברך, מג"ש בישיבה קטנה, ועורך תורני שאחר שיש לי חיבור לרשת בבית עקב עבודתה של אישתי, הפורום של אוצה"ח הינו המקום הכי פעיל ברשת מבחינתי.
נראה לי שאם קצת רצון טוב ומאמץ לא גדול אפשר למצוא פתרון שישביע את רצון כל הצדדים הנוגעים בדבר, ויהיה מקובל על רבני נטפרי!בתודה מראש לכל המסייעים להגדיל תורה ולהאדירה
-
מערכת הפניות
או להרב אולמן מיד -
@מיכאל123 אמר בפורום אוצר החכמה:
נתיב בהוראת הרבנים סוגרים את הפורום, אך כשמסבירים להם את נחיצות העניין הם פותחים אותו למעוניינים.
אני בטוח שלא הבנתי מה כתוב כאן.
-
@מיכאל123 לא התכוונתי לפגוע אותך, ובפרט ביום הראשון שלך בנטפרי. להיפך, אני רוצה לקבל אותך בברכה, ושתהנה מאוד פה ושיהיה לך הצלחה בכל העניינים!
ברוכים הבאים לנטפרי!! -
@מיכאל123 שלום וברוך הבא, כתבת דברי טעם אך כפי שהעירו הפורום לא נועד להם ולכאורה גם לא יועיל.
הדרך היעילה והטובה במקרים כאלה היא לפתוח פניה במערכת הפניות הנוחה של נטפרי, שם תוכל להסביר מה שתרצה והצוות המדהים שם ידע להעביר את הפניה שלך למי שצריך לשקול ולהחליט. -
@מיכאל123
ברוכים הבאים.
לא יקח הרבה זמן עד שיראה עד כמה נטפרי היא סינון מעל ומעבר בכל הבחינות ועד כמה הצוות מעונינים לעזור לכל משתמש.באמת כתבת דברי טעם. כאחד שלא התשמשת בפורם אוצר החכמה קשה להגיד דעה על עצם דבריך (ובפרט שבשעתו ראיתי חלק מהתלונות על הפורם).
הייתי מציע שבד ובד שאתה מחפש למצוא פתרונות מצד נטפרי תנסה גם לחפש פתרונות מצד אוצר החכמה. אם הם היו לוקחים הדבר ברצינות והיו ממנים אחראים להוציא כל דבר פסול שנכתב בפורם והיו לוקחים תלונות על תוכן ברצינות (ע"ד הפורם הנוכחי) אז נטפרי היה שוקל לפתוח.
נראה לי שללא שינוי מצד אוצר החכמה לא יהיה שינוי מצד נטפרי שאין כנגד עיניהם שום דבר חוץ מהוראות הרבנים.
-
אכן ברצוני לציין שכבר קיבלתי תגובה במערכת הפניות עם הפניה לדבר עם הגרשז אולמן מקרי"ס.
באוצה"ח עושים מעל ומעבר כדי למנוע תכנים לא ראויים, אך ההגדרה לא ראויים היא מאד נרחבת ולא ברורה.
כל תוכן שלא ראוי מבחינה דתית או פסול נמחק לאלתר ויש גם חסימה מוחלטת של חברים.
אבל לדוגמה יש מאמר (מצויין לדעתי) של פרופ' שולמית אליצור שמוכיחה שהפיוט ונתנה תוקף אינו של רבי אמנון ממגנצא אלא קדום יותר ומיוחס לייני [מי שלא מבין מה שכתבתי זה בסדר גמור, אני ממש לא מבין חלק גדול מהמלל פה בפורום..אז אנא הרגישו נעים :)]
יש כאלו שקפצו והתנגדו ומסתכלים על זה ככמעט כפירה, זה בסדר גמור מבחינתי אך אני הקטן רואה את הדברים אחרת.
או לדוגמה (ואינני רוצה להכנס לפוליטיקה הארורה) יש חברים בפורום אוצה"ח שמעלים כתבות מעיתון הפלס אחרי פטירת גדול זה או אחר (שיובהר אינני קורא אותו וכ"ש שאיני מנוי אליו, ומאידך אני חייב לציין שאינני מנוי לשום עיתון) ואת זה לא מוחקים או חוסמים, מקובל עלי שיש רבנים שעוברם זוהי עילה לחסימה אך אני הקטן [ואיתי מספר רבנים שקוטנם עבה ממותניי] חושבים אחרת.
או לדוגמה אברך פלוני מאריך במאמר על ההרס בשיטת הלימוד המקובלת בעולם הישיבות יהיו מיד כאלה שיקומו ויזעקו כפירה בדרך ישראל סבא ויש לנו קבלת רבותינו שבאמת זה נכון, אך באוצר החכמה מתנהל דיון עקרוני מכובד וענייני האם הבעיות שעליהם הצביע כותב המאמר הם קיימות או לא ואיך ניתן/אפשר למנוע אותם.אין לי שום עניין או אינטרס שהפורום יהיה פתוח לכלל הציבור, אך לבקשה אישית של משתמש כזה או אחר נראה לי שהרבה רבנים גם כאלה שמקובלים על נטפרי יסכימו.
אין לי רצון לעזוב את נטפרי כי החסימה היא הרבה יותר הרמטית מאשר נתיב אולם אני מודה בקול רם שעוברות בי מחשבות לבדוק את ההרמטיות של אתרוג פלוס אם הוא יאפשר לי גם חסימה הרמטית וגם את פורום אוצה"ח.
[ושוב סליחה אם פגעתי באי מי מנטפרי או מהחברים כאן] -
@מיכאל123
ברוך הבא
אציין כי ייתכן שאני מעלה חשד... ומראש אני מבקש את סליחתך.- נראה כי רק הניק חדש בפורום אבל לא הבעלים...
- אם היית קורא בעיון את האשכול בעניין אוצה"ח שהפנו אותך לשם היית רואה על איזה הרב אולמן מדובר (ואגב עכשיו אתה רגוע?)
- במה התכוונת כשכתבת כאן שאתה לא מבין את הדברים בפורום? אבל לדוגמה יש מאמר (מצויין לדעתי) של פרופ' שולמית אליצור שמוכיחה שהפיוט ונתנה תוקף אינו של רבי אמנון ממגנצא אלא קדום יותר ומיוחס לייני [מי שלא מבין מה שכתבתי זה בסדר גמור, אני ממש לא מבין חלק גדול מהמלל פה בפורום..אז אנא הרגישו נעים :)]
http://forum.netfree.link/topic/3032/פורום-אוצר-החכמה/13
4.כתבת**"איני מכיר את הגולשים הנכבדים פה, אך אני יכול העיד על עצמי כאברך, מג"ש בישיבה קטנה, ועורך תורני שאחר שיש לי חיבור לרשת בבית עקב עבודתה של אישתי, הפורום של אוצה"ח הינו המקום הכי פעיל ברשת מבחינתי.**
מה רואים מזה? - כמובן שאין להשוות ספרים למחשבים ובפרט לפורומים שיש השפעה אחד על השני.
במייל גם אפשר ליצור קשרים לא ראויים
לא מכיר את הפורום הנ"ל ואני גם לא מייצג אף אחד.
-
לא גלשתי מימי בפורום אוצה"ח, אבל רק ממקרה אחד ששלחו לי במייל קובץ PDF מהפורום הנ"ל שעסק בנושא 'נחלאות', אני יכול ללמוד שיש סיבה אמיתית ומוצדקת לחסימת הפורום.
-
יש לי בעבודה גישה לפורום הנ"ל (דרך סינון הנחשב חזק מאוד... אבל רבש"ע, הוא לעומת נטפרי זה שמים וארץ ! הנקיות לא מתקרבת בכלל) ולכל מי שנחשף לשם אפילו בראיה בעלמא, מובן מאוד למה חסמו אותו.
יש הרבה תכנים שהם בעייתיים, ענייני צניעות שלא צריכים לעלות כ"כ בפרהסיא, כל מיני ענייני השקפה מעוותים, ובקיצור הרבה דעות כוזבות. אשריכם נטפרי שלא נכנעים ללחץ (כביכול) מהציבור (איזה ציבור??! אני מ'הציבור' ומחזק את ידכם בזה, ובטוח שכמוני "הרוב השקט" שקוראים את הדברים אף שלא מגיבים, גם כן איתכם!)
יצויין, כי אף שאיני משתמש באוצר החכמה, אני מפרגן למפעל החשוב שהקים הרב סלע שליט"א. ואין כאן ח"ו אמירה נגדו או נגד מישהו אחר אישית חלילה, כולם אהובים כולם ברורים. אלא שהאמת לגבי הפורום חייבת להאמר, וכי איך שהוא כרגע מתנהל, אי אפשר לאפשר לו להיות פתוח לסינון טהור וזך כנטפרי. ותו לא מידי. -
ראשית תודה על התגובות!
לעצם הענין צר לי לאכזב את בעל הגוף והנפש אבל אני בהחלט בעלים חדש בנטפרי, אם ירצה אי מי הוכחה לזה אשמח לשלוח לו העתק של הסכם ההתקשרות עם 019 מתאריך 22.10.
התכוונתי שאני לא מבין את הדברים בפורום כי אין לי מושג איך ומה הכוונה בלעשות הקלטה ומה זה vpn וזה רק על קצה המזלג.
בזמנים שאני גולש שברוך ה' הם לא ארוכים אני נמצא בפורום של אוצה"ח שם אני יכול לקרוא את המאמרים האחרונים שהתפרסמו בהמעיין בית אהרן וישראל עץ חיים מוריה ועוד. לקרוא חידו"ת של ת"ח ועמיתים, להעלות מהערותיי הדלות ולענות תשובות או לשלוח הפניות לשואלים שם.לגבי נחלאות לא הייתי מונח בפרשה כל כך, אז עם הכותב סליחה, אולם העיסוק בנחלאות מהווה אחוז אפסי מהנידונים באוצר החכמה, ומלבד זה כמי שקרא בריפרוף את הנושא לא הבנתי את הבעייתיות הגדולה במה שנכתב שם, אז אשמח לפירוט [אולי באישי]
אני חוזר ואומר לכל מי שיש לו איזו ביקורת נגד הפורום שידע שברור! לי הדבר שכל אחד מהאנשים הנוכחים כאן ובכל אתר ואתר נעזר בשירותיהם התורניים של הנכחים שם שאינם רואים בעיה להיות חברים בכזה פורום. בין אם הוא לומד בשוטנשטיין או פותח אינציקלופדיה תלמודית או פותח ספרי ראשונים שהוצאו לאור מחדש בעריכה מחודשת במכונים המוכרים, אז אנא חכמים היזהרו בדבריכם!
-
מכיוון שאין לי עניין סתם לעורר מהומה על לא מאומה, רק אוסיף שדיברתי במהלך הערב עם אחד האנשים הקרובים להגרש"ז אולמן בארוכה והוא, שמכיר אותי אך לא אישית, הבין את הצורך האישי שיש לי בפורום זה והוא אמר לי שהוא יבדוק את העניין יחד עם הגרש"ז מה ניתן לעשות.
מקובל עליי לגמרי שמי שאין לו שייכות עם המקצוע הזה אין לו מה לחפש שם, ואם הוא כן יסתובב שם מסתמא הוא יתעסק רק עם סיפורי נחלאות והבראקל, בדיוק כמו שאני לא חבר בפורום של פרוג כי אין לי שייכות למקצוע הזה.רק לידיעה כללית, יש אפשרות בנטפרי לפתוח אתר מסויים לפלוני אך לא לשאר הגולשים?
-
@מיכאל123 אמר בפורום אוצר החכמה:
רק לידיעה כללית, יש אפשרות בנטפרי לפתוח אתר מסויים לפלוני אך לא לשאר הגולשים?
ממליץ לפנות עם השאלה הזאת למערכת הפניות, שם תקבל תשובה נכונה ומהירה.
-
@מיכאל123 אמר בפורום אוצר החכמה:
אין לי רצון לעזוב את נטפרי כי החסימה היא הרבה יותר הרמטית מאשר נתיב אולם אני מודה בקול רם שעוברות בי מחשבות לבדוק את ההרמטיות של אתרוג פלוס אם הוא יאפשר לי גם חסימה הרמטית וגם את פורום אוצה"ח.
אין לך מה לבדוק את אתרוג פלוס! זה מוצר שאי אפשר לקרוא לו שהוא קיים, הוא ממש לא מתפקד כמו שצריך! הוא נולד כגימיק תחרותי נגד...... (-כמובן-) נטפרי! הברירה היחידה הנורמלית שתוכל לקבל שם זה אתרוג הרגיל שכידוע אינו עומד בתנאי סינון גבוהים...... וד"ל.
תסתכל כאן בהדגשה האדומה. -
@מיכאל123 אמר בפורום אוצר החכמה:
רק לידיעה כללית, יש אפשרות בנטפרי לפתוח אתר מסויים לפלוני אך לא לשאר הגולשים?
יש אפשרות. אבל יש בזה כללים ופרטים....
-
ל: @מיכאל123 אני יכול לגלות לך כי כעורך תורני, בשעתו ביליתי רבות בתוך פורום אוצה"ח ושחיתי בו כדג במים, על בסיס יומי... מאות רבות של הודעות מלאות תוכן ומדע תורני השארתי שם... וכשחסמו את אוצה"ח זעקתי חמס ועבדתי קשה לנסות ולשכנע רבנים ועסקנים שאין כל בעיה בפורום הזה וכו' וכו'. כמובן שלא הצלחתי והפורום נשאר סגור וחסום, לפחות בנטפרי.
כיום לאחר למעלה משנה שלא הצצתי בפורום אוצה"ח, אני יכול להעיד בפה מלא כי החסימה היתה מוצדקת ועוד איך. אני ממש מבטיח לך בהן צדקי, כי אם תזכה להתגבר ולא להכנס לשם כמה חודשים, גם אתה תעיד ותאמר בפה מלא שהחסימה היא מחוייבת המציאות.
וזה דבר שבאמת קשה להסביר למי שעדיין נמצא שמה בפנים. -
-
@זהיר פורום לתורה לא טוב לך ?
-
@מעמד חלילה, אין לי כל טענה עליו, רק שצריך לאגד את כל האנשים הנכונים סביבו ברמה כזו שלא יפול בכמותו איכותו ורמתו מהפורום הנ"ל. הנושא כבר נידון כאן בעבר בארוכה כמדומני ביותר מאשכול אחד, אולי צריך ליזום פרסום לכך (לאו דווקא בכסף, מספיק מודעה מעוצבת כראוי שתועבר במיילים בין הנוגעים בדבר, בכדי שהפורום החשוב הזה יתקדם הרבה).