• פוסטים אחרונים
    • תגיות
    • משתמשים
    • קבוצות
    • חיפוש
    • נטפרי-וויקי
    • En
    • התחברות
    1. דף הבית
    2. ליכט
    מנותק
    • פרופיל
    • עוקב אחרי 0
    • עוקבים 13
    • נושאים 47
    • פוסטים 2,992
    • קבוצות 1

    ליכט

    @ליכט

    4.3k
    מוניטין
    2.7k
    צפיות בפרופיל
    3.0k
    פוסטים
    13
    עוקבים
    0
    עוקב אחרי
    תאריך הצטרפות
    נראה לאחרונה

    ליכט הפסקת מעקב מעקב
    מנהלים

    הפוסטים הטובים ביותר שנוצרו על ידי ליכט

    • RE: האם לשלוח מייל לכל אנשי קשר

      @מחצלת-של-קנים אמר בהאם לשלוח מייל לכל אנשי קשר:

      כדאי לדעתי למען האוטנטיות לשים בתוך המכתב גם את הלינק לאשכול הרלוונטי בפרוג ששם מתחיל להתרקם הרעיון
      מישהו יודע מה הלינק?

      הנה קצת נוסטלגיה:

      1. @magicode (אז עדיין mat 😀) גולש על אתרוג...
        https://www.prog.co.il/threads/בניית-אתרים-וחסימה-של-אתרוג.82714/#post-1321535
        https://www.prog.co.il/threads/העלמת-לינקים-באתרוג.104991/
        https://www.prog.co.il/threads/הרחבה-לכרום-למשתמשי-אתרוג.105147/

      2. @magicode מתחיל לחלום על סינון חדש...
        https://www.prog.co.il/threads/מנוע-סינון-חופשי-זה-קורה.107925/
        https://www.prog.co.il/threads/פרוייקט-סינון-תיכנון-מסד-נתונים.108020/

      3. גם @GolanArt חולם...
        https://www.prog.co.il/threads/אינטרנט-100-כשר.130508/

      4. מתחיל שיתו"פ...
        https://www.prog.co.il/threads/אינטרנט-100-כשר.130508/page-4#post-1868971 (בהמשך האשכול זה מתעצם)
        https://www.prog.co.il/threads/הרחבה-לכרום-למשתמשי-אתרוג.105147/page-3#post-1910084

      5. הרעיון קורם עור וגידים...
        https://www.prog.co.il/threads/עיצוב-ותיכנון-ממשק.158549/
        https://www.prog.co.il/threads/אינטרנט-100-כשר-החלום-מתקדם.164728/
        http://code.613m.org/viewtopic.php?f=10&t=487
        http://code.613m.org/viewtopic.php?f=10&t=489
        http://code.613m.org/viewtopic.php?f=10&t=490
        http://code.613m.org/viewtopic.php?f=10&t=491
        http://code.613m.org/viewtopic.php?f=7&t=492
        http://code.613m.org/viewtopic.php?f=10&t=493
        http://code.613m.org/viewtopic.php?f=10&t=494
        http://code.613m.org/viewtopic.php?f=10&t=495
        http://code.613m.org/viewtopic.php?f=10&t=498
        http://code.613m.org/viewtopic.php?f=10&t=503
        http://code.613m.org/viewtopic.php?f=10&t=504
        https://www.prog.co.il/threads/אינטרנט-נקי-100-פתיחה.166930/
        https://www.prog.co.il/threads/נט-פרי-זקוקים-לעזרתכם.167026/
        http://code.613m.org/viewtopic.php?f=10&t=527
        https://www.prog.co.il/threads/כרטיס-דיווח-תמונות-לנטפרי.169247/
        https://www.prog.co.il/threads/עזרה-מלים-לקטגוריות-כל-מה-שעולה-לכם-בראש.175944/

      6. מעצבים לוגו...
        https://www.prog.co.il/threads/עוד-אתגר.199767/
        https://www.prog.co.il/threads/מה-יהיה-הלוגו-הבא-של-נטפרי.201617/
        https://www.prog.co.il/threads/הלוגו-הבא-של-נטפרי-בחרנו.202144/

      7. השאר היסטוריה...

      פורסם בכללי
      ליכטל
      ליכט
    • כללי הפורום!
      1. בפורום זה ניתן להתייעץ עם הציבור באופן ענייני בלבד, ורק בנושאים טכניים לפתרון בעיות הקשורות לסינון האינטרנט של נטפרי.
        דיווחים, בקשות, הצעות, מחאות, חדשות, רעיונות וכדו', אין מקומם בפורום, ניתן לשלוח אותם באמצעות מערכת הפניות.
        אין להסיט את השיח מנושא לנושא, כ"ש שאין להגיב תגובה שאינה תגובה טכנית בלבד, וכנ"ל.

      2. מכאן ולהבא, כל אשכול שייפתח בנושא שאינו קשור לאמור לעיל, וכן תגובה שאינה תואמת את הנ"ל, יימחקו מיד.
        במידה והטעות תחזור על עצמה ע"י אותו משתמש, הוא יסתכן בהרחקה מהפורום לצמיתות .

      3. השיח צריך להיות על פי כל כללי ההלכה ובסגנון המתאים לצורת שיחה בציבור החרדי ובשפה מכבדת. משתמש אשר יפר כלל זה ואשר ישתמש בשפה שאינה מכבדת או יחלק ציוני גנאי, וכן תגובות לגופו של גולש ולא לגופו של עניין, יורחק מהפורום ללא אזהרה מוקדמת.

      4. בנוסף לאמור לעיל, יש לשים שימת לב מיוחדת שלא יהיו תגובות בשפה של חיבה או פרגונים וכדו' בין גברים לנשים. ויש לשמור על שיח ענייני בלבד.

      5. במידה ולדעתכם משתמש אחר בפורום מפר את כללי השימוש בפורום, אין להגיב לו, אלא לדווח להנהלת הפורום באמצעות הכפתור הייעודי.

      6. אין להעלות תכנים המפרים זכויות יוצרים.

      יתכן והכללים יתעדכנו מזמן לזמן.

      פורסם בכללי
      ליכטל
      ליכט
    • RE: די להחרים את הסמרטפונים??

      @GolanArt
      משל למה הדבר דומה:
      לאדם הגר בכפר שאין בו תחנת כיבוי אש ראויה לשמה, ומשכך נטל יוזמה והחל להפיץ מאמרים בדרכי הזהירות מהתפרצויות של אש ח"ו.
      פגשו אדם אחד, ואמר לו עד שאתה מפיץ מאמרי הדרכה ומידע, תפשול שרוולים ותשקיע בהקמת תחנה חדשה עם ציוד משוכלל וראוי.
      נענה הלה לעומתו ואמר לו, אדם פשוט אני, ואין בכוחי לקפוץ לפרויקט אדיר כזה, אדרבא יבואו האנשים הראויים ויעשו את המלאכה.
      אך האם משום כך פטור אני ממה שביכולתי לעשות ?! והאם אדהכי והכי אניח לכל בני הכפר להיכוות ולהישרף באש ח"ו ?!
      ולא עוד, אלא שגם אחרי שתוקם תחנת הכיבוי עדיין יהא צורך במאמריי אלו, כי הרי תמיד עדיף למנוע שריפות מאשר לכבות...
      ודי בהערה זו.

      נ.ב. ההנחה - שכל הקוראים ומריעים הם אנשים מבוגרים - שגויה. אני הייתי יכול להיות הבן שלך, ואני לא היחיד בפורום בגיל הזה.
      בנוסף יש לי ב"ה חוש מפותח ומשיכה חזקה לטכנולוגיה החדישה, ומובטחני שלולי התעמולה והחומר הרב שמתפרסם בענין, כבר מזמן הייתי מחזיק סמארטפון ח"ו.
      (גם המסגרת הקהילתית לא היתה מונעת א"ז ממני, כי בקל הייתי יכול לקבל אישור מהקהילה...)

      פורסם בכללי
      ליכטל
      ליכט
    • RE: האם לשלוח מייל לכל אנשי קשר

      הגיע אלי במייל עכשיו:

      נטפרי צריכה עורך דין מקצועי נגד מבקשי נפשה, אנחנו צריכים עורך דין מקצועי נגד המקטרגים - בוא נסדר את זה במכה אחת

      חבר יקר,
      אני פונה אליך למען משהו שנוגע לי מאוד בנשמה,
      ואני משער שגם לך - כיהודי חרדי לדבר ד' ומישהו על רמה - זה נוגע לך.
      המשהו הזה נקרא: נטפרי. כבעל מייל - אתה כנראה יודע מהי.

      צרי עין בהצלחתה של נטפרי מאיימים עליה לכלותה,
      מבקשים לקצץ את רגליה
      ואני רוצה לבקש ממך שתעזור לי למנוע את זה.

      **

      היות ואני קצת מעודכן בפרטים, אני מבקש לשחזר יחד אתך
      את ההיסטוריה של הקמת נטפרי.
      סיפור קצת ארוך, אבל מרתק.

      מי שהקים את נטפרי הוא יהודי יקר וירא שמים שידוע בכינוי שבחר לעצמו Magicode.
      הסיבה שגרמה לו להקים - מעניינת במיוחד. ואני רוצה לספר לך עליה.

      Magicode עבד לפרנסתו באינטרנט,
      וכחרדי התחבר לאינטרנט ה'מסונן' היחיד שהיה אז - 'אתרוג' (מבית רימון).
      כמו כולנו, כשהוא גלש - חשכו עיניו.
      המסננת ההיא - גם גרעיני רימון עוברים בה בקלות.
      אך בשעה שאנחנו בכינו בסתר נפשנו על מר גורלנו -
      הרב Magicode בחר לפעול.

      הרב Magicode הגה רעיון יצירתי ומהפכני
      שיש בו כדי למגר את הבעיות שאני ואתה נתקלנו בהן - ב-99%.
      הוא לא התעצל לרגע, ופנה מיידית לחברת רימון
      בהצעה לשדרג את הסינון שלהם ברעיון המהפכני שלו.
      רעיון שעלה קצת כסף...

      מנהלי רימון לא ידעו אז לשער את עוצמות הנפש של הרב Magicode,
      ולא חלמו שאם הם לא יעשו זאת - הרב Magicode יעשה זאת לבד,
      והוא יהיה עבורם מתחרה רציני.
      למען הדיוק, גם Magicode עצמו לא חלם על כך.
      כיון שכך, דחו את הרעיון על הסף, ולא התייחסו אליו בכלל.

      חזר הרב Magicode לעבודתו,
      ותוך כדי העבודה המסויטת באינטרנט המסונן-פרוץ התחזקה אצלו ההחלטה כי:
      אסור להמשיך במתכונת זו!

      מן ההחלטה הזאת והלאה - הכל היסטוריה.
      זה התחיל בפרסום בפורום חרדי על סטנדרט כשרות אמיתי באינטרנט.
      הוא נענה שם ב'חלמא טבא חזית' - אך לא נשבר.
      לאחר כמה חודשים, הסינון קרם עור וגידים, גיבש קבוצת גולשים.
      והקבוצה התרחבה.
      ואנשים ראו כי טוב.
      ועוד ועוד אנשים ראו והצטרפו.
      ועוד ועוד ועוד.
      ועודם מצטרפים.

      היום נטפרי היא נטפרי, ואין צורך להוסיף מילה.

      **

      אני חוזר אל הנושא שלשמו התכנסנו: האיום על נטפרי.

      ב'רימון' ראו את הצלחת נטפרי. בתחילה חשבו שההתלהבות תדעך.
      מה שקרה - היה ההיפך.
      וככל שעובר הזמן, ההיפך ממשיך לקרות. נטפרי צוברת מיום ליום תאוצה.
      משכך, החל קמפיין השמצה מכוער.

      כל מי שעבר לנטפרי קיבל טלפון מנציג אתרוג עם שטויות ושקרים על נטפרי.
      מאות שיחות כאלו מוקלטות.
      אלא שהקמפיין ממילא לא הצליח אפילו חלקית.
      נטפרי, ככל דבר שהוא לשם שמים, ממשיכה להצליח.

      ואז התחיל קמפיין פרסומי:
      פתאום החלו כל ערוצי המדיה הכתובה והדיגיטלית לפרסם את אתרוג,
      פרסומים על פיתוחים, רובוטים, ובדיקות אנושיות.
      בקיצור, העתק הדבק מנטפרי (אבל רק המונחים - לא מה שמאחוריהם).
      אבל מסכנים - גם זה לא הועיל כלל.
      לא שהאסטרטגים כשלו - אלא שהמציאות חזקה מכל דיווח מצוץ מהאצבע.

      השלב הבא היה ניסיון התחרות זול.
      אילו היו מנסים באמת להתחרות ולהביא רמת סינון מוקפדת כמו של נטפרי,
      הרי שכולנו היו מצדיעים להם.
      אבל הם לא. הם ניסו להרוויח עלינו כסף, ולהשאיר אותנו עם מדמנת האינטרנט.
      מה גם שברמת השירות וחוויית הגלישה התנהגו אלינו כאל חיות.
      הציבור המשיך לעבור לנטפרי.

      וכאן הגיע השלב המכריע, השלב שבו אנחנו עומדים כרגע.
      שלב שבו נטפרי צריכה את עזרתנו.

      **

      לפני כחודש מקבלות חברות RL ו-019, ספקי האינטרנט של נטפרי, מכתב תביעה מעו"ד מפורסם.
      מה קרה? חברת נטספארק, האחות של רימון, טוענת כי נטפרי הפרה פטנט ששייך לה.
      המקצוענים מגחכים על שקר גמור וחשוף זה, אבל בא נמשיך עם מכתב התביעה:
      נטספארק-רימון דורשת להפסיק לאלתר לצרף לקוחות חדשים לנטפרי,
      ובנוסף, להעביר אליה דיווח מפורט על כל לקוחות נטפרי וההכנסות מהם לחברה
      לצורך הגשת תביעת פיצוי על מיליוני שקלים...

      אגב, תחשבו על זה:
      יש לרימון תביעה על נטפרי, למה שלא תגיש אותה לנטפרי?
      למה היא מסובבת סחור סחור לספקים של נטפרי.
      את המסקנה אודות כוונות רימון כאן נשאיר לכם...

      **

      טרם אסיים, ידידי, אני רוצה לתת לך בשתים-שלש מילים
      מה זה נטפרי, לפחות מבחינת 15 אלף המשתמשים שלה, ואני בתוכם.

      אז ככה: פעם כשגלשתי באינטרנט, המסונן כמובן,
      עשיתי זאת מתוך סיוט ותסכול.
      סיוט ממראות אסורים ודברי כפירה קשים שלא סוננו.
      תסכול מחסימות מיותרות וחסרות פשר.
      ועל כולנה, כשפניתי לחברת הסינון אודות הבעיות - פשוט לא נעניתי.

      לפני 3 שנים, קיבלנו את החופש לגלוש בטוח, עם הקמת נטפרי.
      היא מסננת בסינון מדויק ואנושי מה שאסור, ומה שמותר פותחת לך.
      זאת בנוסף לשירות שמעולם לא היה אצל אף חברת סינון.
      בקיצור, חופש.

      כל אחד מאתנו שנזקק לאינטרנט אי פעם,
      ובוודאי מי שהיה מחובר לסינונים אחרים,
      יודע שבלי נטפרי - זה לאוין דאורייתא!
      ייתכן שללא נטפרי אסור לנו להשתמש באינטרנט, והרי זה קיפוח פרנסתנו.
      מדובר בקיצוץ רגלים שלנו, לא של נטפרי.
      רימון נלחמת בנו!
      רימון יצאה למלחמה בציבור החרדי!

      **

      מתחיל מאבק משפטי.
      קשה. מפרך. מתיש.
      יותר משרימון חושבת להצליח, והיא לא חושבת - היא חושבת להתיש.
      כולנו תפילה וביטחון שבנטפרי לא יישברו.
      אבל הכסף, אוי הכסף.

      נטפרי היא כידוע עמותה שמבקשת תשלום סמלי כדי לכסות את עלויות הסינון ותו לא.
      אין שם פרוטה אחת מיותרת.
      מחוסר ברירה - נטפרי מבקשת את עזרתנו במאבק המתיש. ויצאה בקמפיין התרמה.
      (אגב, מאז שהתחיל הקמפיין, כבר הספיקו ברימון לשלוח מכתב נוסף לספקים עם הפחדות גדולות יותר.
      המאבק מתחמם. ה' ישמור).

      לזאת הנני פונה אליך חבר, אח, ידיד, מכר.
      טול חלק להגין על ההגנה שלנו.
      הרי כולנו זקוקים לעו"ד למשפט המכריע שלנו ביום הדין המתקרב.
      נדמה לי שאין כמו העו"ד למערכה הזאת,
      כדי להמליץ טוב בעדנו.
      עם התרומה הזאת אנחנו מבטיחים לעצמנו זכיה בדין!

      להשתתפות בקמפיין: https://netfree.link/netfree-campaign/#!/

      להודעת הרב Magicode עם פרטי התביעה: http://forum.netfree.link/post/59102
      לעדכונים בנוגע למערכה: http://forum.netfree.link/post/59634

      לאחר שתרמת וזכית בדין, הייתי מבקש ממך עוד 2 דברים:

      1. העבר את המייל הזה לחבר שלך, שגם הוא יזכה לעורך דין הטוב שאני ואתה זכינו ליום הדין.
      2. אם אתה מכיר מישהו שעוד לא עבר לנטפרי, זה הזמן להעבירו. כדי שבאתרוג יבינו שמחבלה בקדשי ישראל לא מרוויחים אלא להיפך. וגם בכלל, שעוד יהודי יזכה לסינון כשר וחווייתי.

      נ.ב.
      גם אם אתה משתמש אתרוג, אתה בטח זוכר, כי השירות והסינון השתפר במקצת רק לאחר שנטפרי נכנסה לתחרות, כך שאתרוג מנהלת בעצם את המלחמה במשתמשיה, כדי שתוכל לתת להם שירות גרוע כבעבר....

      פורסם בכללי
      ליכטל
      ליכט
    • RE: קיבלתי סימן.

      לא פעם ולא פעמיים שמעתי מפיהם של בכירים בחב' נטספארק / רימון / אתרוג את המשפט: האינטרנט / הסמארטפון כאן כדי להישאר.
      לעומתם, מעל במה זו אנחנו אומרים בקול רם: נטפרי כאן כדי להישאר.

      מה שלא יהיה, אנחנו מצהירים ומכריזים, נטפרי כאן כדי להישאר בכל מחיר ובכל מצב.
      שישכילו ויבינו אלו החושבים שמכתב כזה או אחר יעצור את ההצלה הנפלאה הזאת, שזה לא יקום ולא יהיה.
      מי שטעם את טעם הסינונונים (?) האחרים, וטעם לאחמ"כ את טעמו של נטפרי, לא יוותר על הטעם הטוב הזה בעד כל הון דעלמא.

      פורסם בכללי
      ליכטל
      ליכט
    • הודעה חשובה בנוגע לפוסטים הקשורים לחסימה בפרוג

      הנושא של החסימה בפרוג כבר נדון בימים האחרונים המון, גם כאן, וגם בפרוג.

      נדמה שכבר נאמר בו כל מה שאפשר היה לומר,
      וכעת כותבים בעיקר דברים שחוזרים על עצמם בצורה כזו או אחרת.

      מה גם, שבכל אופן ההתכתבויות האלה (וכ"ש ההשתלחויות) אינן מועילות,
      והן רק מעכירות את האווירה כאן בפורום, ובקרב חברי הפורום שאינם מורגלים לרעש הזה.
      ובמיוחד, אחרי שנראה שכרגע לא מתקיימים דיונים ולא נכתבים דברים במקומות אחרים, שיעוררו תחושה של צורך לגונן ולהשיב עליהם.

      ובכן, אין לדון יותר בנושא הזה, כאן בפורום!

      מכאן ואילך, כל פוסט בנושא הזה לטב ולמוטב, יימחק. ובעליו יסתכנו בהרחקה.
      בתקוה להבנה ושיתו"פ.

      נ.ב. שאלות טכניות הקשורות לחסימה יש לשאול במערכת הפניות.
      כמו"כ, משתמשים הסבורים שיש להם הודעה חשובה שיש בה ענין לציבור, ביכולתם לפנות לצוות הניהול של הפורום באמצעות מערכת הפניות, ולבקש את רשותם לכתיבת ההודעה.

      פורסם בכללי
      ליכטל
      ליכט
    • בשורה טובה! בזק בינלאומי&נטפרי

      f3f73ae8-eac2-4fba-93c4-108579949465-image.png
      להתחברות ניתן ליצור קשר בדוא"ל netfree6000@gmail.com. או בטלפון 08-800-6000

      מקור: https://netfree.link/wiki/ספקים_ומחירים

      פורסם בשיפורים ושיכלולים
      ליכטל
      ליכט
    • RE: חסימות גורפות ושרירתיות- מה קרה לנטפרי לאחרונה?

      @משה-ארבל
      בעקבות דיווחים של כמה משתמשים שנחרדו לראות בפורום התכתבות בצורה זולה מאוד, נאלצתי למחוק כמה מהפוסטים שלך ולהרחיק אותך.

      נ.ב. תרגיש חופשי להשתחרר מכבלי נטפרי הכובלים.
      אם תרצה אוכל לנסות לדבר עם המנהלים של נטפרי, אולי יסכימו לוותר עליך - קורבן יחיד ובודד.
      בהצלחה.

      פורסם בדיונים בנושא רעיונות וחידושים בנטפרי
      ליכטל
      ליכט
    • RE: בדיקת תמונות בצאט

      מתוך קונטרס שכתב @נתן-גלנט בזמנו (לפני כ-3 שנים):

      התכתבויות

      לפני כמה עשרות שנים באה בריאה חדשה לעולמנו המיואש: דואר אלקטרוני (אימייל).
      כלומר, במקום שתטרח להכניס למעטפה את צרור איחוליך הנרגשים, להדביק בול (תוך כדי ליקוק נמרץ), לשלשל לתיבת הדואר ולקוות שלא תהיה שביתת דוורים, אתה יכול פשוט להקליד על המחשב כמה קשקושים, להכניס את כתובת הנמען, ללחוץ "אנטר" וללכת לשתות קפה טורקי קטן, המכתב שלך כבר הגיע ליעדו...
      לקח להמצאה מופלאה זו שנים להפוך לדבר המקובל והמצוי כמעט בכל בית, והיום גם רבים מהחרדים לדבר ה' מחזיקים תיבת דואר אלקטרוני.
      אומנם חלקים גדולים מהציבור החרדי לא משתמשים כלל בתיבה או שנכנסים אליה לעיתים נדירות ("ממחשב של שכן.."), אבל המונח "אימייל" עצמו אינו זר לאנשים.
      לעומת המייל, שניתן להתחבר אליו באופן כשר ומפוקח (דוגמת ספקי האינטרנט אתרוג או נתיב), פסלו גדולי הדור באופן נחרץ את ה- SMS.
      כולנו זוכרים איך לפני כמה שנים גדולי הדור הכריעו באבחה חדה את תופעת המכשירים הלא כשרים. והמציאו את "המכשיר הכשר"
      בזמנו עיקר הבעיה בסלולריים הייתה תופעת ה-SMS. (האינטרנט הסלולרי אז היה כמעט ולא שימושי: איטי יקר ומגושם להחריד)
      ואכן, עד היום בל יראה ובל יימצא SMS. אבל היורש של הSMS, הצ'אט, היננו חי, בועט וקיים.

      צ'אט זוהי צורת התכתבות ותיקה דרך הרשת. על המסך נפתח חלון שבו אתה כותב שורה לחברך, וחברך כותב לך בחזרה שורה.
      ברגע שחברך גמר להקליד את השורה- היא כבר מופיעה אצלך. באותו הרגע ממש. זאת בניגוד לאימייל שלוקח לו כמה שניות להגיע ליעדו, ואז צריך ללחוץ עליו כדי לפתוח אותו. כדי להשיב עליו צריך להקיש על כפתור נוסף. אין בכך רצף של שיחה נוחה כמו בצ'אט.

      עד לפני כמה שנים, החרדי המצוי לא היה כמעט משוחח בתוכנות צ'אט למיניהם, היות וחבריו לא השתמשו בו.
      היום המצב- שונה!

      מי לי ולצ'אט? ישאלו הקוראים הכבודים. התשובה היא כי הוא בא באופן אינטגרלי עם השימוש באימייל. (במייל הפופלרי gmail, קיים צ'אט במקביל לג'ימייל) אני חושב שבאימייל אין בעיה (-אך ורק בתנאי שהשימוש בו הוא ע"י "נתיב" או "אתרוג" וכיוצא בזה, וכל זמן שהשימוש בו נעשה במידה ובטעם ולא בהתמכרות), אבל בצ'אט יש ויש בעיה.

      מה רע בצ'אט, ישאל השואל?
      אנו נשיב מייד. אך תחילה, נפתח בהקדמה קצרה!

      נפש של האדם נבראה כשהיא צמאה לקשר אנושי, ליחס מהזולת.
      לאדם הראשון היה כל טוב, אך הוא נכסף לחברה אנושית, למישהו שאפשר לשוחח איתו.
      אדם מבודד ללא חברים, הרי הוא כהולך במדבר. חם לו והא צמא.
      עם השנים לומד האדם איך לרכוש חברים, איך להתייחס אליהם, כדי שהם יעניקו לו בחזרה חום ואכפתיות.
      אי אפשר ללמוד ביום אחד איך להיות אהוב על הבריות. זה עניין של ניסוי וטעיה.
      אדם שאיננו יודע ליצור חברויות הוא אדם אומלל, בודד, עצוב.
      בסופו של דבר זה עניין די אגואיסטי, כמדומני: אני חבר שלך- אתה חבר שלי, אני מרוויח.
      זכורני ששאלתי פעם איש חינוך, האם אני יכול להחשיב כחבר יהודי שמחייך אליי פעם ביום ברחוב.. הרי "הוא לא יעשה מאמץ בשבילי, וגם אני לא, אנחנו זרים מוחלטים שמחייכים אחד לשנים כל יום בשעה ובמקום קבוע..."
      תשובתו הייתה מפתיעה: "הוא לא רק חבר שלך לכל דבר, הוא חבר טוב שלך!
      חיוך ויחס חם זה הדבר הכי חשוב בחברות! שמור מכל משמר על החברות הזו, ותקפיד לחייך אליו ולהאיר לו פנים..."

      עד כאן חברות אנושית בריאה.
      הבעיה היא בחברות דרך הרשת.
      הכרזה מפתיעה- זוהי אינה חברות כלל! זוהי אחיזת עניים, אשליה של חברות.
      בעוד ששיחה בטלפון איננה עשירה כמו שיחה פנים אל פנים (אולי 50% ממנה) - שיחה דרך הרשת הממוחשבת 'צ'אט' היא אולי 5% משיחה רגילה...

      והא ראיה! אם אגש יום אחד ואשאל את "החבר מהרחוב" שאלה אישית, לדוגמה: לאן אתה הולך? מה אתה עושה ביום יום? הוא יענה לי בשמחה, יכול להיות שהוא גם יודה לי שהיה לי אומץ להעמיק את הקשר בינינו.. זאת ועוד, אני יכול לראות עליו מייד האם הוא שמח או עצוב, האם הוא לחוץ או מאושר.
      לעומת זאת, "חברות ממוחשבת" היא חיוורת בהרבה. אינני יודע אפילו איך נראה בן שיחי, כל שכן שאינני יודע את מצב רוחו. (אה, יש כן דרך לנחש את מצב רוחו - אם הוא יכתוב לי קללה או סתם משפט בוטה, כנראה שעבר עליו יום "חלש")

      ועוד הוכחה, אולי אפילו משכנעת יותר.
      אם יגש אליך חבר, ויגיד לך במאור פנים: "יש לך מידות טובות" אתה תרגיש סיפוק מסויים.
      אם החבר יכתוב לך את המילים האלו ברשת הממוחשבת- כמעט לא תחוש סיפוק והנאה. נסה ותיווכח!..

      העניין המוזר הוא, שבעוד שאף איש שפוי לא יטען ששליחת אימיילים לחברים זה מקביל לשיחה ידידותית או אפילו לשיחת טלפון, הרי שבהתכתבות ע"י מסרים מידיים (כלומר, צ'אט) אפשר בקלות לחוש כאילו מנהלים שיחה ידידותית פנים אל פנים.
      ולא היא! הנפש האנושית חייבת את הקשר האנושי! אין תחליף לשיחה פנים אל פנים!
      אדם יכול לשקוע בהתכתבויות, וכיוון שהוא חש סיפוק של צרכיו החברתיים- הוא לא יטרח וישקיע בקשר אנושי, או במשפחתו.
      הרי למה לטרוח ולחייך לזולת אם אפשר פשוט לכתוב לו: היי, בוקר טוב:) או לילה טוב:)...

      הנזק הוא משולש:

      1. האדם משוכנע שיש לו חברים, מה שעלול להתברר בשעת צרה כטעות איומה. [הם לא חברים שלך, הם רק אנשים שמשתמשים בך כדי להעביר את הזמן שלהם.]
      2. היכולת החברתית של האדם, הולכת ונשחקת!!
      3. הסבלנות של אדם לתת מעצמו, להקשיב לשני, להעניק לו איכפתיות-הולכת ומתגמדת. הוא מתרגל לנוחות של הצ'אט.

      בדקתי זאת מספר רב של פעמים- רוב הטיפוסים השקועים במכשיר הסלולרי הלא כשר שלהם, אינם עושים משהו מועיל, אלא רק מתכתבים בסגנון תפל וזול עם חבריהם המדומים.

      נסו נא להפריע פעם לאדם כזה, למשל בשאלה סתמית: "סלח לי, האוטובוס לדימונה עבר?" ותראו כי לא תהיה בו את טיפת הסבלנות הנדרשת על מנת להרים את ראשו מהשמאטע שהוא שקוע בה, לחשוב שניה כדי להיזכר האם עבר האוטובוס הרצוי בדקות האחרונות, ולתת לך תשובה. ככל הנראה הוא כלל לא יגיב, אם מבחירה ואם מחוסר תשומת לב.

      לעומת זאת, אם אתם מכירים אותו ותשלחו לו הודעה כתובה- הוא כן יתייחס אליה.. זה לא דורש ממנו מאמץ של "לתת מעצמו". כלום.
      שומו שמיים!

      וסיפור קצר, כי הייתם נחמדים וקראתם עד לכאן.
      בתקופה הקצרה שהייתי מתכתב (לצערי, לצערי, תרגעו), היה לי חבר שתמיד היה מסומן כ"זמין" ולכן התכתבתי איתו רבות על דא ועל הא, עם דגש על הא. ממש נהניתי. כל מה ששאלתי- הוא ענה לי מייד. הוא שאל- אני עניתי. החלפנו מחשבות ותובנות על ימין ועל שמאל.
      ויהי היום, וישבתי לצידו כשלשנינו היה זמן פנוי.
      ניסתי לדבר איתו על הא, הוא לא ידע.
      שאלתי על דא, הוא לא ענה.
      ניסתי לדובב אותו, הכישלון היה מוחץ.
      חששתי, אולי פגעתי בו? אולי תפסתי אותו ביום רע? אך לא.
      אט אט הבנתי כי הבחור היקר הזה, איבד את היכולת החברתית שלו. הוא לא ממש ידע איך לעניין את בן שיחו, או איך להקשיב לו. כמו קוף שמסתכל על באגט ולא יודע אם זה מאכל או צעצוע, או בכלל פיסה מהטבע.
      יותר מאוחר באותו היום ניסיתי להתכתב איתו- ונחשו מה? הכל היה כרגיל. הוא ענה, כתב, התעניין, כרגיל מימים ימימה..
      אני משוכנע שהוא לא הבין את הבעייתיות בעניין.

      מפחיד, לא?

      פורסם בכללי
      ליכטל
      ליכט
    • פתיחת תצוגת רחוב (street wiew) בגוגל מפות

      @administrators אולי ניתן לפתוח א"ז ולשלוח את התמונות לבדיקה רק על בסיס מקום פנוי כמו פינטרסט.

      פורסם בדיונים בנושא רעיונות וחידושים בנטפרי
      ליכטל
      ליכט

    פוסטים אחרונים שנוצרו על ידי ליכט

    • RE: כמה שאלות על נטפרי למשתמש חדש

      @דני123456789
      נטפרי מותאמת לציבור החרדי.
      לא סביר שחילוני - גם אם הוא החליט לנסות לצמצם את עצמו בקטע של האינטרנט - יצליח לעמוד ברף הסינון הזה.
      אם בכל זאת תרצה לברר פרטים, תוכל לעשות זאת במערכת הפניות של נטפרי: https://netfree.link/app/#/tickets/list

      בהצלחה.

      פורסם בכללי
      ליכטל
      ליכט
    • RE: אתר חדש של מוזיקה חרדית - כשרה בלבד

      הפורום לא נועד כדי לדון בו על מדיניות.

      פורסם בכללי
      ליכטל
      ליכט
    • RE: דף חסימה בגלל הגדרות הקהילה?

      @מד
      הגדרת דף חסימה עצמאית לא תועיל, כי זה בכל אופן לא יביא את הכפתור של 'שלח פניה לקהילה' עם האוטומציה של שליחת הפניה ישירות למייל של הקהילה.

      אכן היה טוב, אם זה היה עובד כך באופן אוטומטי למי שההגדרות שלו נעולות.
      וכמדומני שכבר הועלה כאן בעבר בקשה כזו.

      פורסם בכללי
      ליכטל
      ליכט
    • RE: דף חסימה בגלל הגדרות הקהילה?

      @מד
      מה מופיע אצלך בדף החסימה ?
      נחסם בגלל ?

      פורסם בכללי
      ליכטל
      ליכט
    • RE: האם יש אפשרות לבדוק אחר מספר פלאפון אם יש לו חשבון אישי בנטפרי

      @א-א-א-א
      אין אפשרות לבדוק.
      וקהילה לא יכולה לקבל מידע על מי שלא התחבר מעצמו לקהילה שלהם.

      פורסם בכללי
      ליכטל
      ליכט
    • RE: יש לי רעיון

      הפוסט הזה לא עומד בכללי הפורום: https://forum.netfree.link/topic/11568/כללי-הפורום/1

      פורסם בכללי
      ליכטל
      ליכט
    • RE: האתר Suno AI Chirp

      הפורום לא נועד לדון בו על אתרים פתוחים או חסומים.

      פורסם בכללי
      ליכטל
      ליכט
    • RE: MY GPTS

      @צ-וצ-ו
      כאן זה לא נטפרי, כאן זה פורום נטפרי.
      כדי לבדוק עם נטפרי צריך לפנות כאן: https://netfree.link/app/#/tickets/list

      פורסם בכללי
      ליכטל
      ליכט
    • RE: אבטחת חשבונות

      לא קשור לנטפרי.

      פורסם בכללי
      ליכטל
      ליכט
    • RE: חסימה מוזרה של וויפרי

      @שנל
      שלחת פניה למערכת הפניות ?

      פורסם בכללי
      ליכטל
      ליכט