ניווט

    • הרשמה
    • התחברות
    • חיפוש
    • פוסטים אחרונים
    • תגיות
    • משתמשים
    • קבוצות
    • חיפוש
    • נטפרי-וויקי
    • En

    חומה ודעת - פרק ג'

    כללי
    5
    7
    1039
    טוען פוסטים נוספים
    • מהישן לחדש
    • מהחדש לישן
    • הכי הרבה הצבעות
    תגובה
    • הגב כנושא
    התחבר בכדי לפרסם תגובה
    נושא זה נמחק. רק משתמשים עם הרשאות מתאימות יוכלו לצפות בו.
    • baruch
      baruch נערך לאחרונה על ידי baruch

      קישור נוח לקריאה: 0_1488237333732_חומה ודעת פרק ג.pdf

      0_1488237284264_חומה ודעת פרק ג.png

      ק תגובה 1 תגובה אחרונה תגובה ציטוט 4
      • ק
        קלוגר @baruch נערך לאחרונה על ידי

        @baruch
        אפשר להעביר בקורת, או שעדיף לא על במה זו?

        גלינג תגובה 1 תגובה אחרונה תגובה ציטוט 0
        • גלינג
          גלינג @קלוגר נערך לאחרונה על ידי

          @קלוגר תנסה.. (מקסימום ימחקו 😉 )

          ק תגובה 1 תגובה אחרונה תגובה ציטוט 0
          • ק
            קלוגר @גלינג נערך לאחרונה על ידי

            @איצ2
            אמרת אמרת.
            אותי המאמר מאד לא משכנע!
            אנסה להסביר, רובו של המאמר עסוק בלבאר כמה לא כדאי ולא נחמד וכו' להחזיק סמארטפון, כל זה רחוק כמטחווי קשת מהאיסור שמנסים ואף מצליחים לשוות לזה.
            נכון שמוסיפים דרך אגב כמה איסורים הכרוכים בזה, אך גם מהמאמר וגם מהפרקטיקה אתה יודע שניתן בהחלט להחזיק ללא כל איסור אמיתי ע"פ תורה, בדגש על איסור ולא על כדאיות. (אני יוצא מנקודת הנחה שיש סמארטפון ללא וואטסאפ).

            ודי בזה.

            תגובה 1 תגובה אחרונה תגובה ציטוט 0
            • ש
              שלום עליכם נערך לאחרונה על ידי

              לא הבנתי.
              אם נכון שזה לא אסור, למה שישכנעו שאסור.
              אם נכון שאסור, איך יתכן שיתירו לאלו הזקוקים לכך?
              אם התירו לאלו הזקוקים לכך, למה זה אסור לאלו שאינם זקוקים?
              זה בעצם בא המאמר להבהיר.
              זה שהוא כתוב בנימה ידידותית, זה רק בשביל שכולם לא יתקוממו, זה שיטה שיווקית ידועה.

              ש תגובה 1 תגובה אחרונה תגובה ציטוט 1
              • ש
                שלו' @שלום עליכם נערך לאחרונה על ידי

                @קלוגר אמר בחומה ודעת - פרק ג':

                @איצ2
                נכון שמוסיפים דרך אגב כמה איסורים הכרוכים בזה, אך גם מהמאמר וגם מהפרקטיקה אתה יודע שניתן בהחלט להחזיק ללא כל איסור אמיתי ע"פ תורה, בדגש על איסור ולא על כדאיות.

                הצעתי שתשאל לאנשים אמיתיים שיש להם מכשיר כזה שיגידו לך את האמת, גם בלי וואטסאפ בדרך כלל המכשיר הופכת את האדם לאי אימפתי ובחוסר סבלנות, וגם מי שקשור רק למייל 24 שעה גם מזיק לו ולסביבה (בניו ואשתו) ודרך ארץ קדמה לתורה.
                אם כי ישנם אנשים יוצאי דופן ויתכן שגם אתה ביניהם שאכן יכולים לשלוט על עצמם, אבל זה לא נחלת הכלל והאחריות על הכלל מוטלת על כל יחיד ויחיד (ע"פ תורה - כל ישראל ערבין זה לזה).

                @שלום-עליכם אמר בחומה ודעת - פרק ג':

                אם התירו לאלו הזקוקים לכך, למה זה אסור לאלו שאינם זקוקים?

                בשו"ע יש לנו הלכות הלכה למעשה שלאחד מותר ולשני אסור, אביא דוגמא אחת מלאכה בחול המועד שישנה אופנים שמותר בהפסד מרובה (כמדומני שישנה מחלו' ראשונים אם מלאכה בחל המועד אסורה מן התורה או רק מדרבנן, וזאת אומרת שיכול להיות שאחד עובר בזה איסור תורה ולשני זה מותר), ישנה גם דוגמאות אחרות בענינים חמורים יותר.
                התורה ניתנה ביד חכמינו שיחיו והם אלו שקובעים לנו המותר והאסור !!

                ק תגובה 1 תגובה אחרונה תגובה ציטוט 1
                • ק
                  קלוגר @שלו' נערך לאחרונה על ידי קלוגר

                  @שלו' אמר בחומה ודעת - פרק ג':

                  @קלוגר אמר בחומה ודעת - פרק ג':

                  נכון שמוסיפים דרך אגב כמה איסורים הכרוכים בזה, אך גם מהמאמר וגם מהפרקטיקה אתה יודע שניתן בהחלט להחזיק ללא כל איסור אמיתי ע"פ תורה, בדגש על איסור ולא על כדאיות.

                  הצעתי שתשאל לאנשים אמיתיים שיש להם מכשיר כזה שיגידו לך את האמת, גם בלי וואטסאפ בדרך כלל המכשיר הופכת את האדם לאי אימפתי ובחוסר סבלנות, וגם מי שקשור רק למייל 24 שעה גם מזיק לו ולסביבה (בניו ואשתו) ודרך ארץ קדמה לתורה.

                  לצערי, מכיר את התופעה היטב מקרוב, ועדיין אין בזה שום איסור, חוץ מהאיסור להיות טיפש.
                  (האמרה שהבאת, אגב, אשמח אם תמצא לה מקור תורני כלשהו [as is], אם כבר יותר נכון להשתמש בפתגמו של הגר"י אברמסקי (מביאו הרבה הר"י יעקבסון) לעולם יהא אדם ואח"כ ירא שמים).
                  .

                  התורה ניתנה ביד חכמינו שיחיו והם אלו שקובעים לנו המותר והאסור !!

                  על זה אין חולק.
                  יש רק בעיה מה בדיוק קבעו החכמים ומה קבעו העיתונים אבל אין כאן המקום המתאים לדון בזה.

                  תגובה 1 תגובה אחרונה תגובה ציטוט 0
                  • פוסט ראשון
                    פוסט אחרון