אשכול דורשי פורום תורני בנטפרי! - הצטרפו בבקשה לבקשה
-
@אוריויל אם תחליט להרים את הכפפה וללכת בכיוון - אייעץ לך עצת הדיוט: תודיע מראש שאם משתמש כלשהו מעיז להעלות סרך של פוליטיקה ('האשקופע' בלע"ז), הניק שלו נחסם במקום.
לא אכחד שאינני נגוע בנגע הנזכר - אבל להעלות את הדברים בפורום ציבורי זה כבר משהו אחר.
-
לא זכור לי שבפורום לתורה נתקלתי בנושאי השקפה, רק הנושא של מחלוקת הגבעה בב"ב, שבהתחלה הוצג רק כהבעת כאב על עצם המצב מה שב' הצדדים מסכימים בהחלט, ועד מהרה נמצא מי שהתחיל לערבב שמות של רמי"ם וגרר את האשכול למחוז חפצו...
או אשכול של אגרות הראי"ה , שלענ"ד לפי הכירות חברי הפורום לתורה מקומו בפורום בפני עצמו, ורק מי שמעוניין לעשות שמח יחשוב אחרת.
האם בגלל זוטות כאלה ימנע לגמרי משא ומתן של תורה מחברי נטפרי? -
@זהיר אמר באשכול דורשי פורום תורני בנטפרי! - הצטרפו בבקשה לבקשה:
@אוריויל אם תחליט להרים את הכפפה וללכת בכיוון - אייעץ לך עצת הדיוט: תודיע מראש שאם משתמש כלשהו מעיז להעלות סרך של פוליטיקה ('האשקופע' בלע"ז), הניק שלו נחסם במקום.
לא אכחד שאינני נגוע בנגע הנזכר - אבל להעלות את הדברים בפורום ציבורי זה כבר משהו אחר.
הוא חכם ממך הוא סגר מראש את כל הניקים שיש רק חשש שמא בעתיד יעז להעלות סרך של סרך של סרך...
-
@פרלמן-משה אמר באשכול דורשי פורום תורני בנטפרי! - הצטרפו בבקשה לבקשה:
לא זכור לי שבפורום לתורה נתקלתי בנושאי השקפה, רק הנושא של מחלוקת הגבעה בב"ב, שבהתחלה הוצג רק כהבעת כאב על עצם המצב מה שב' הצדדים מסכימים בהחלט, ועד מהרה נמצא מי שהתחיל לערבב שמות של רמי"ם וגרר את האשכול למחוז חפצו...
או אשכול של אגרות הראי"ה , שלענ"ד לפי הכירות חברי הפורום לתורה מקומו בפורום בפני עצמו, ורק מי שמעוניין לעשות שמח יחשוב אחרת.
האם בגלל זוטות כאלה ימנע לגמרי משא ומתן של תורה מחברי נטפרי?למשל אשכול ראיות לתורה (ה' ישמרנו) זה לא השקפה...
-
האם המנהל שליט"א של פורום לתורה לא מסכים להעביר את ניהול הפורום לידי מי שירצה?
בכל אופן העצות שלי למנהל החדש הן:- לא להיות מחויב לעצות של אחרים...
- לא להרגיש חובה לתת דו"ח לאף אחד. מי שלא מרוצה - שילך. (כמו שהיה אומר הרב מטשעבין למחברי ספרים, שבמקום להתייחס לכל התלונות, פשוט יאמרו לכל מי שיש לו איזה תלונה על הספר: את הספר חיברתי למי שיהנה ממנו. אם אתה לא מרוצה ממנו מאיזה סיבה, כנראה שהוא לא מיועד לך...)
- חוץ מלחסום ענייני מחלוקת שזה פשיטא, לחסום גם ניקים אובססיביים. לדוגמא ניק אחד שהיה מטריד בפורום לתורה כל הזמן על ענייני צניעות, (האובססיה שלו הייתה לקולא, אבל זה משנה לצורך העניין) וכל פעם שעלה נושא כזה התחיל לשפוך עשרות מראי מקומות קשורים או לא. (כנראה שהוא השתמש בכמה ניקים). אכן זו עבודה, אבל אין ברירה.
-
@אוריויל אמר באשכול דורשי פורום תורני בנטפרי! - הצטרפו בבקשה לבקשה:
נושא הפאות.
נושא עוף הבראקל.
נושא הכשרויות.דווקא נושא הבראקל למשל, התנהל בפורום לתורה ז"ל בצורה סבירה.
-
@שלום-עולם
רגלי... ישמור שלא צדו עיני את האשכול הכפרני הלז, ולא מאמין שבעל הפורום השאיר אותו.
(יתכן ששינוי השם פותר בעיות כגון אלו, כמו למשל: אמיתת תורתנו הק' מוכחת בעליל גם לנבוכים?...)
והנני חוזר וכופל שוב:
האמנם? זה סיבה למנוע פורום תורני לגמרי???? -
@פרלמן-משה
אם אתה היית ה'משגיח' שם, הכל היה נראה אחרת...
אולי יש עוד תקוה, תפנה כאן ל @יותר
בברכת שתעלה במעלות 'הובלת פורום תורני פורה ומפרה' כשר ושמח
הקטן @שלום עולם===============================================================================
בתור חסד בל"נ (בלי התחייבות) אוכל לתת לו כמה טיפים למי שיפתח
וכאן אציג איזה מהם
מה לא לעשות-
לא לתת לאשכולות כאלה להסתובב שם... וכו'
-
אם אתה מתכון למחוק על ימין ועל שמאל(למעט אשכולות מסוג שהוזכר פה או דברים ברורים למחיקה מידית..[איסורים]) אז כדאי שלא תפתח כלל מראש.. ותעשה חסד עם עצמך ועם כולם
נ.ב. בהנחה שיש לך הבנה בסיסית שיש אפשרות שיש עוד דעות [למעט מה שכנגד תורה"ק] חוץ ממך..אם לא אז אל תפתח, חבל על המאמץ שלך ושל אלו שיתנו בך אמון
מה כן לעשות
אם עברת את המבחן ואתה רציני, יתכן ויש לך כיוון להרוויח זכויות של זיכוי הרבים גדול, במידה והתשובה כן, אז תמשיך לקרוא:- ע"פ רוב אל תמחק ניק [בפרט אם הוא חדש] על הודעה שתמחק, באם הנך מוצא לנכון למחוק הודעה מסיבה מוצדקת א. רושם מה היא הסיבה הברורה שבגינה נמחקה ההודעה
נ.ב. ...
-טוב כבר ארוך, במידה וזה יהיה רציני ויבקש בל"נ אולי אוכל לגמור(בלי התחייבות!!!)
מי שימצא לנכון ומועיל או מסכים איתם, אנא סמן. 1.כדי פותח הפורום יוכל לפי זה לכוון את עצמו. 2. זה יכול לדרבן אנשים יותר לתרום מעצמם להבא.
כל הזכויות שמורות על כל העצות והטיפים כאן. -
-
-
@הגוף-והנפש אמר באשכול דורשי פורום תורני בנטפרי! - הצטרפו בבקשה לבקשה:
@שלום-עולם
תגיד מי זה @שלום ?
שנרשם לפני שנה וטרם יצר פוסטים והתבר לפני 24 שעות?@הגוף-והנפש תעלומה!?
עריכה: עשיתי תגובה וזה תייג את שלום בלי העולם מעניין
@שלום-עולםבגלל ה -
-
מלבד המבוכה מה למחוק ומה לא, כמדומה שמורכב יותר למצא אנשי ביקורת שיושבים על הפורום 24 שעות ביממה, כולל בחו"ל בשעה שבא"י שבת, וצריך לזה מי שהוא חכם ומבין מדעתו מה לקרב ומה לרחק, אחרת איך ניתן לקחת אחריות.
-
תכלס', מישהו מרים את ה ?
לא נראה לי שהולכים לפתוח סיירת לנושא בזמן הקרוב...
-
רבותי היקרים!!!
פורום לתורה נפתח מחדש!!!זו ההזדמנות לשוב ולחזק את בית המדרש הנ"ל, ולהגדיל תורה ולהאדירה.
-
קישור ישיר -
פורום לתורה.
בברכת להגדיל תורה ולהאדירה,
מותר בבקשה לדעת מי המנהל שלקח על כתפיו את העול (והזכויות..)? -
כעת נותר להגביר את הפרסום שלו כמה שיותר, כאן כתבתי איזשהו רעיון בנידון, כמובן כל רעיון אחר של הפצת הבשורה, יתקבל בברכה בקרב דורשי התורה המקוונים.
-
אני כותב כאן כמכלולאי (בהתנדבות מלאה. ללא כל קבלת שכר או טובת הנאה): אינני רוצה לצנן, אך פורום תורני הוא מאוד נחמד בשביל "לדבר בלימוד". אם מחפשים שיהיה מזה תכל'ס, ומה שדיברנו יישאר לדורות, יש צורך לתמצת את הראוי ולשמור אותו לדורות. אני חושב שהרחבת ערך במכלול היא פקטיבית מאוד לנושא זה. יש דף שיחה בשביל לדון בו, והערך עצמו בשביל להציג את המסקנות. התוכן שייכתב שם יישמר למשך שנים רבות, נגיש בחיפושי גוגל, נחשף ברמה גבוהה (כבר היום יש עשרות אלפי צפיות באתר מדי חודש) וניתן לעיבוד. הוא לעולם אינו "דיון ישן". תמיד חי ודינמי. יש גם את הדף של שאל את המומחה שנחשף ליותר עיניים מאשר סתם דף שיחה אקראי, ובנוי באופן המאפשר שרשור תגובות וכתיבה חופשית וקלילה.
נקודה למחשבה. -
בעקרון אתה צודק, אבל זה נראה שצריך לעבור קורס מיוחד איך לכתוב שם...
-
@מוסיף-והולך כהמשך לדברי @מחצלת-של-קנים , ואני מקווה שלכך הוא התכוין,
נראה לי שהויזואליות היא נ"מ מאוד גדולה. המכלול וכן ויקיפדיה לא בתצורה של פורום ולכן יותר קשה להסתדר שם, [גם אני בעצמי הסתבכתי...] ולהבין שזה בעצם התיעצות עם הרבה אנשים בנושא מסוים.
אגב, גם בפורום לתורה עצמו, לו הוא היה באותה ויזואליות כמו הפורום כאן למשל, אישית אני חושב שהייתי הרבה יותר כותב שם...
יש מצב שדברים ישתנו במכלול או שהתבנית שלו שאמורה להיות כויקיפדיה או המכניקה שעליו הוא מבוסס מונעת זאת? -
אכן במכלול יותר קשה איך לכתוב מאשר מה לכתוב, והוא לא מתאים לכל אחד.
מלבד זאת יש בפורום תורני הרבה מעלות שאינם במכלוללדוגמא:
+ניתן לשאול שאלות בלימוד ולהשיב.
+ניתן לדעת מבטן איזה משתמש יצאו הדברים [ולא להצטרך לדפדף בגרסאות קודמות.].
+נחמד מאוד לעבור על הודעות של אחרים אם מדובר בנושא שמעניין אותך.- גם בפורום תורני ניתן לעשות קישורים ואפשרויות חיפוש מהירות לפי נושאים מראי מקומות ועוד, מה שיגרום שהדברים יקראו לאורך שנים, הסיבה שזה לא נעשה עד עכשיו זה כנראה בגלל שהפורום מתפתח לאט.
האמן לי @מוסיף-והולך שיכלתי להצביע על - [חסרונות במכלול ] אבל ידועים דברי חז"ל על מפרכסות זו את זו..
המומלץ ביותר שכל אחד שיש לו זמן ומתאים לשניהם, שיקיים בעצמו אחוז מזה וגם מזה וגו' ויקדיש מזמנו לחזק את שניהם [כמובן הכונה אחרי שמשתמש דוד יקיים הבטחתו לחסום מיזמי אספקלריה ומהדורות לסתם עורך] -
@יהודי-חכם
חלילה לי להצביע על חסרונות לשם עצמו. אני עצמי השתתפתי ומשתתף במספר פורומים תורניים, אך ככל שעובר הזמן אני מרגיש שהאפקט בזה חלש יותר.
על הטכנוקרטיה המורכבת של המכלול אני מסכים, אך זו שאלה של התרגלות. גם כשהצטרפתי פה היה לי ממש קשה, ואף עכשיו אני מרגיש פה "לא בטוח" מבחינה טכנית. הכול שאלה של הרגל.
על הנקודות שהזכיר יהודי חכם:
+הצבעתי על שאל את המומחה, שם ניתן לשאול ולהשיב בלימוד.
+הייחודיות היא שכל דבר בעצם חייב במקור, וכשאני קורא משהו אני יודע שלא יצא מבטן של מזדמן בפורום, אלא מביתם של גדולי ישראל או לפחות מחברי הספרים בזמנינו. זאת אומרת, אם יש איזה חידוש או דיוק, הוא אינו בשם ניק של "הכותב" או "חיי עולם" אנונימי, אלא בדרך כלל של מחבר ספר שמזדהה עם ספרו.
+הודעות של אחרים וכו', כשמדובר בדיונים - זה מופיע בדפי שיחה של הערכים, ותמיד ניתן לצפות בהם.אני בהחלט בעד "אחוז בזה וגם מזה אל תנח ידך".