שימו לב! בחול המועד, נטפרי עובדת במסגרת מצומצמת מאד.
-
@ב-נ
נכון. -
@magicode אז זה סותר לא?
-
@ב-נ
לדעתי זה לא סותר. -
@magicode כתוב במודעה שמטפלים רק בדברים כמו דבר האבד משמע שדברים שלא דבר האבד לא מטפלים ו@חיים-כהן אמר שגם דבר שלא אבד מותר אז זה נראה כמו סותר
-
@ב-נ תדייק בנוסח ההודעה, כתוב דברים המותרים בחול המועד כמו דבר האבד. אין שום משמעות שרק דבר האבד מותר.
קח את העיקר, דברים המותרים בחול המועד וכן יש לשלוח הסבר מדוע זה מותר בחול המועד.
אני מבטיח לך, אף אחד לא רוצה לקפח אותך. -
@ב-נ אמר בשימו לב! בחול המועד, נטפרי עובדת במסגרת מצומצמת מאד.:
@magicode אפשר לומר כמו בשבת חם לי כדי שידליק את המזגן
עד כמה שידוע לי, אי אפשר לעשות כזה דבר בשבת...
-
@מטעמים לפי שיטתך מה זה בדיוק גוי שבת?
-
@yzahn אני חושב שבזמן הזה צריך לשאול רב אם מותר לעבוד רגיל בחול המועד גם דברים לא נצרכים
-
@magicode זה לומדעס לא קונבנציונאלי....
תוכן ההודעה הוא כך: נוכל לטפל רק בדברים המותרים בחול המועד....
דהיינו-מה שמותר, מטפלים.. מה שבפועל לא קורה...סורי, לא הבנתי את ההתפלספות..
-
@ב-נ אמר בשימו לב! בחול המועד, נטפרי עובדת במסגרת מצומצמת מאד.:
אני חושב שבזמן הזה צריך לשאול רב אם מותר לעבוד רגיל בחול המועד גם דברים לא נצרכים
אם תלך לרב תשאל גם אם מצוות צצית נוהגת בזמן הזה...
(נראה לי שהתכוונת לצדד שיש צורך המועד גם בדברים שבימים כתיקונם אינם בכלל צורך המועד, וגם בזה יש לפלפל) -
@חיים-כהן אמר בשימו לב! בחול המועד, נטפרי עובדת במסגרת מצומצמת מאד.:
זה לומדעס לא קונבנציונאלי....
זה פשוט הבנת הנקרא
דהיינו-מה שמותר, מטפלים.. מה שבפועל לא קורה...
זה לא הטענה המקורית שלך
-
@חיים-כהן אמר בשימו לב! בחול המועד, נטפרי עובדת במסגרת מצומצמת מאד.:
מה שבפועל לא קורה...
על זה בדיוק השאלה...
אתה יודע שיש כאלה שטוענים שגם ההקלדה שאני עושה כעת בפורום היא אסורה בחול המועד?
תפרט מה רצית, למה לדעתך זה מותר, ואז אפשר להתדיין...יש ספרים של מאות עמודים על מה מותר/אסור בחול המועד
-
@חיים-כהן אמר בשימו לב! בחול המועד, נטפרי עובדת במסגרת מצומצמת מאד.:
@magicode זה לומדעס לא קונבנציונאלי....
תוכן ההודעה הוא כך: נוכל לטפל רק בדברים המותרים בחול המועד....
דהיינו-מה שמותר, מטפלים.. מה שבפועל לא קורה...סורי, לא הבנתי את ההתפלספות..
לא נכון, מה שמותר מטפלים, מנסיון.
וכאן לא המקום, אבל אכן יש טעות אצל הרבה במושג גוי של שבת, ממש לא בכל מקרה מותר ולא בכל דרך, גם בדרך רמז שאין איסור אמירה יש איסור הנאה וחיוב מחאה. -
-
@ב-נ אמר בשימו לב! בחול המועד, נטפרי עובדת במסגרת מצומצמת מאד.:
@מטעמים לפי שיטתך מה זה בדיוק גוי שבת?
אני לא מורה הוראה, וכאן זה לא פורום הלכתי,
תפתח "שמירת שבת כהלכתה" תשקיע רבע שעה, ותדע. -
@חיים-כהן אמר בשימו לב! בחול המועד, נטפרי עובדת במסגרת מצומצמת מאד.:
@yzahn אם לא הבנת מה היא טענתי המקורית, אז בעיית "אי הבנת הנקרא" נמצאת אצלך...
כוונתי וטענתי היו ברורות דיין...@mashav אתה צודק... אבל מסקנת רוב ככל הפוסקים שאין סרך בעיה בהקלדה, כיון שאין זה מעשה כתיבה שעליו נאמר האיסור, והוא גם לא מעשה אומן.
כך שלמשל לפתוח סירטון, אין סרך בעיה בחוה"מ.
לא רוצה להגרר לדיון הלכתי, אבל רק נקודה זו, אדם שעובד בעבודה מסוימת הרי שזוהי אומנותו, ואצלו זה מעשה אומן.
-
בעיני זה הנושא המרכזי
זה בכלל עניין של בן אדם לחברו ולא דיון מצטדק בהלכות חול המועדבתרגום להלכות בין אדם לחברו
כשאני רוצה לשלוח פניה בחג אני חושב טוב טוב האם זה מספיק חשוב כדי שיהודי/ה חרדי כמוני יטרח בחג , במקום לשבת עם המשפחה שלו ולהנות (דבר האבד)
אם לא... וברוב המקרים זה לא הסיפור אני מתאפק עד אחרי החג -
@וידאל אמר בשימו לב! בחול המועד, נטפרי עובדת במסגרת מצומצמת מאד.:
בעיני זה הנושא המרכזי
זה בכלל עניין של בן אדם לחברו ולא דיון מצטדק בהלכות חול המועדבתרגום להלכות בין אדם לחברו
כשאני רוצה לשלוח פניה בחג אני חושב טוב טוב האם זה מספיק חשוב כדי שיהודי/ה חרדי כמוני יטרח בחג , במקום לשבת עם המשפחה שלו ולהנות (דבר האבד)
אם לא... וברוב המקרים זה לא הסיפור אני מתאפק עד אחרי החגזה משהו אחר לחלוטין, ואני מאוד מזדהה עם הדברים..
מה שדיברו כאן סה מבפן ההלכתי...@mashav פשוט שזה שאדם שעובד קוראים לו "אמן",לא הופך את מה שהוא עושה למעשה אמן...
-
@mashav אמר בשימו לב! בחול המועד, נטפרי עובדת במסגרת מצומצמת מאד.:
לא רוצה להגרר לדיון הלכתי, אבל רק נקודה זו, אדם שעובד בעבודה מסוימת הרי שזוהי אומנותו, ואצלו זה מעשה אומן.
מה פתאום? מעשה אומן הוא דבר שההדיוטות לא יודעים לעשותו,
אתה כנראה מתבלבל עם ההלכה שאומן באומנתו אסור לעבוד וזה בקבלת שכר וזהו דין אחר שמקורו מאיסור פרקמטיא במועד, ואכמ"ל
-