• פוסטים אחרונים
    • תגיות
    • משתמשים
    • קבוצות
    • חיפוש
    • נטפרי-וויקי
    • En
    • התחברות
    1. דף הבית
    2. yzahn
    מנותק
    • פרופיל
    • עוקב אחרי 0
    • עוקבים 14
    • נושאים 36
    • פוסטים 1,525
    • קבוצות 0

    yzahn

    @yzahn

    3.8k
    מוניטין
    1.2k
    צפיות בפרופיל
    1.5k
    פוסטים
    14
    עוקבים
    0
    עוקב אחרי
    תאריך הצטרפות
    נראה לאחרונה
    כתובת אימייל yossizahn@gmail.com

    yzahn הפסקת מעקב מעקב

    הפוסטים הטובים ביותר שנוצרו על ידי yzahn

    • הצעה: השלב הבא במעגל החיים של נטפרי

      לאחרונה נדמה לי שיש יותר ויותר ערעורים ושאלות על חסימות. חלק מהם נהפכו למיני סערות וירטואליות.
       
      יש לי הגיגים בנושא ואני מקוה שאף אחד לא ייפגע מהדברים. אני מצהיר מראש שאני מקבל בשמחה כל ביקורת/חבטות/קללות וכו'. הנני מוכן ומזומן...

      אין לי מספרים, אבל אני מקבל רושם שנטפרי גודלת ומתרחבת לאחרונה במימדים גדולים, לדעתי כפועל יוצא מזה אנחנו נכנסים ל תקופה חדשה במעגל החיים של נטפרי. מה שהיה טוב בעבר, יכול להיות שכבר לא מספיק. אולי צריך חשיבה מחדש על צורות ההתנהלות. חשיבה רחבה יותר, כוללנית יותר.
      שיהיה ברור מראש, אני לא מדבר על שינוי מדיניות. אין לי שום ענין ליכנס לנושא של מדיניות, ואין לי שום דיעה בנושא. אני מודה כל יום שהאחריות של קביעת המדיניות לא רובצת על כתפיי. אני מדבר אך ורק על ניהול.

      אני אסביר מה שונה לדעתי היום מבעבר.

      בניגוד לשנות הפריחה הראשונות של נטפרי, כאשר רק אלה שחיפשו סינון מהודר ומיוחד הגיעו לנטפרי, ומטבע הדברים הם היו סוג ציבור שמוכנים מראש לסבול עבור כשרות המוצר, והיו מקבלים באהבה כל קושי שנוצר בדרך, היום נטפרי כבר נכנסו יותר ויותר למיינסטרים של הציבור ואפילו לגבולות החיצוניות של הציבור, והם כבר (או כמעט) סינון ברירת המחדל של הציבור החרדי.

      בניגוד לשנים הראשונות שכל מי שהיה בנטפרי הבין לגמרי איזה נזק נטפרי מנסים למגר, וגם אם לא הסכימו לחסימה פרטית הבינו את הקווים הכלליים, היום נראה לי שקיים חלק מציבור המשתמשים שכבר לא מבינים את האידיאל, ולא רואים את התועלת בחסימות כאלו או אחרות.

      בניגוד לשנים הראשונים שאם לא היית מרוצה מנטפרי היית עובר לסינון אחר, היום לחלק מציבור המשתמשים אין את האפשרות הזאת (בחלק מהקהילות מחייבים שימוש רק בנטפרי).

      מה שיוצא מזה הוא שלמרות שאני ואתה מאמינים שנטפרי פועלים לגמרי לטובת הציבור, יש אנשים שמתייחסים עליהם כסוג של אוייב, יש לפעמים הרגשה שעוד מעט (או בעוד חמש שנים) הולך להיות מלחמה ציבורית מול ה"אטימות" של נטפרי והדיקטטורה שלהם על התקשורת החרדית. בינתיים זה רק בקטן, והתיאורים שלי נראים כמוגזמים קצת, אבל לא נראה לי שזה הולך להשתפר, להיפך, ככל שנטפרי יצברו יותר תאוצה, התקפות אלו צפויים רק להתחזק יותר.

      גם אם יקרה שבכל זאת נטפרי יצאו עם יד על העליונה ויצליחו לשמר את הסטטוס קוו, האם זו היא ההצלחה שלה אנו מייחלים? האם לא יותר טוב שאנשים יחיו בצורה כשרה מתוך שמחה בקיום המצוות?

      לדעתי זה מחייב סוג של ירידה מההר אל העם ויותר מאמץ בהסברת האידיאלים של נטפרי וצורת הניהול, זה יטמיע בתודעה הציבורית את האמת שהמשתמשים הותיקים כבר יודעים שנטפרי הם החברים הטובים ביותר שלנו.

      כיוונים פוטנציאליים להשגת המטרה: א) חידוד המדיניות (שאנשים יבינו לְמה הם נכנסים ולא יבואו אח"כ בטענות) והצעתה בצורה ידידותית, וב) הסברה כללית בצורה נעימה ומתקבלת על הלב על צורת האיש היהודי וההשפעות הרעות שמתחלחלות במודע ושלא במודע לציבור שלנו על ידי המבול הנורא של העולם החיצון, ואיך האינטרנט תורמת הרבה להתדרדות זו ג) חיזוק בטחון הציבור בארגון על ידי הצבת נהלים ברורים עבור ערעורים על חסימות.

      אני מחדד, כאשר אני כותב "זה מחייב" אני לא מתכוון שיש שום אחד שמחוייב לציית ל"חיוב" הזה. כשם שאף אחד לא חייב את שום אחד ממייסדי נטפרי להתחיל את הפרוייקט כמו"כ אי אפשר לחייב אותם להוסיף עוד משאבים וכו' עבור מטרה נעלה ככל שיהיה.
      אבל כעמותה שעוסקת ב"הצלת נפשות מסכנות האינטרנט באמצעות פתרונות טכנולוגיים מתקדמים" וכעמותה שכבשה כבר כמה פסגות גבוהות בדרך, ושליבם נמצא בדיוק במקום הנכון כדי להסתער על האתגר החדש הזה, לדעתי השלב הטבעי הבא הוא ענין ההסברה.

      פורסם בדיונים בנושא רעיונות וחידושים בנטפרי
      yzahnY
      yzahn
    • נוסטלגיה

      בעקבות כמה איזכורים שהיו לאחרונה, אני עובר קצת על פוסטים ישנים בפורום, ואני נזכר בנוסטלגיה...

      בימים ההם הייתי חדש בנטפרי, התלהבתי מכל דבר, ובאמת היה ממה להתלהב, רמת השירות, דיוק הסינון, ההשקעה בפרטים... הכל היה מעל ומעבר לכל מה שהיה מוכר עד אז. חידוש מרענן בעולם הסינון, דברים שלא חלמו עליהם לפני כן.

      הפורום גם כן היה מקום נעים לי, הרבה שיח מעניין, אנשים מכבדים אחד את השני, מציעים פתרונות, סיעורי מוחות משותפים, ועזרה הדדית
      היו מתלוניים סדרתיים אבל הם היו יחידים, וכמו בכל משפחה סבלו אותם וענו להם מי בנחת ומי בעצבנות...

      מאז אני, הפורום, והסינון עצמו התבגרו

      אני בעוונותי התחלתי להסתכל יותר על ההגבלות ופחות על הדברים הטובים
      אני פחות משקיע בעזרה ומציאת פתרונות לבעיות טכניות

      הציבור גם עבר שינויים, נטפרי נכנס הרבה יותר חזק לציבור, בניגוד לימים ההם שכל דבר היה בגדר חידוש, היום זה כבר הבסיס, ומה שלא מקבלים אפשר לתבוע במפגיע
      אנשים רבים משתמשים בנטפרי מתוך חוסר ברירה ולא מבחירה
      הפורום נהיה מקום לטענות, תלונות, ודרישות

      בסינון עצמו אנשי תמיכה התחלפו, מטבע הדברים אני שולח פחות פנייות של דברים מסובכים, והפסקתי להכיר את כל התומכים. העיסוק ביחד בפניות מסובכות הביא לקירבה מסויימת שלא קיים לי היום. אני לא יכול להחליט בצורה אובייקטיבית אם ההתבגרות הביאה לשינויים בהתנהלות נטפרי, אבל סביר להניח שעם הזמן יש לקחים ותובנות, יש פחות השקעה בפרט ויותר בכלל

      כך אני מרגיש
      ברור לי שאני טועה, הימים ההם צבועים בוורוד והיום באפור רק בעיני שכלי, אבל אני מתגעגע... טבעי שאנשים פורומים וארגונים מתבגרים, גם הציבור משתנה ואיתם הדרישות וגם הצרכים

      פורסם ברשמים
      yzahnY
      yzahn
    • RE: קריאה לחשבון

      @548499758 אמר בקריאה לחשבון:

      סליחה שאני אומרת , אבל גם השרשור הזה בעצמו רק מראה כמה יש פה חוסר הבנה, וחלק גדול מה"פתרונות " פה רק מראים עד כמה הרבה פה לא בכיוון , ולא מבינים את הבעיה.
      חיים הוא משתמש נטפרי סטנדרטי, קנה מחשב, ושאל אצל חברים איזה סינון לקנות , הם אמרו ששוה לו לשלם 104 שקל כי נטפרי זה סינון טוב. נשמע טוב. חיים הצליח להתחבר וזה גם עבד לו, אחרי כמה התקנות והסתבכויות קלות.
      הוא ראה שתמונות הרבה פעמים מתפקסלות לו, לפעמים תמונות חשובות, קצת מעצבן אבל בטח עדיף מאנטרנט פתוח.
      יום בהיר אחד חיים מנסה להתחבר לאתר שחשוב לו, לא מצליח, חסום בנטפרי.
      הוא פונה למערכת הפניות , ושואל : מה רע ? למה האתר הזה נחסם ?
      הוא בסך הכל מכיל תכנים לימודיים ואין שם שום דבר רע! מישהו שומע??? מי יכול לעזור?
      אבל מערכת הפניות מרגישה לא אנושית, התשובה שם לקונית: האתר נחסם לפי מדיניות נטפרי.
      מהי מדיניות נטפרי? מה עושים עכשיו? פה מתחיל התסכול.
      חיים מיודעינו פותח שרשור בפורום , הוא לא נחמד בשרשור, מנסה להביע את המצוקה שלו כדי שמישהו ישמע . למה לא פותחים ? ולמה סוגרים בלי הודעה מראש ? מה לא בסדר באתר?
      מסתבר שבפורום אין מי שיודע לענות, אבל יש הרבה שיודעים לכתוב לו :
      "נטפרי הצדיקים מסננים לך את התכנים אז למה אתה מתלונן, תגיד תודה שהם לוקחים רק 15 שח ללא מטרת רווח"
      חיים לא מבין למה הרווח או אי הרווח של נטפרי קשור אליו, הוא בסך הכל משלם כסף ורוצה פתרון, עוד מישהו ענה לו "פה בפורום זה לא המקום לשאול על מדיניות נטפרי , פנה במערכת הפניות"
      אבל במערכת הפניות לא מסבירים כלום ! חיים ממש נואש.
      ואז מגיעה התשובה הנפלאה: "נטפרי זה סינון מדהים , כל המשתמשים מרוצים , האופציה הכי טובה בשוק . אם אתה מתלונן כנראה אתה סתם ביקורתי/ לא מבין. חפש סינון אחר" אבל חיים לא רוצה סינון אחר ! הוא רוצה עזרה.
      בסוף השרשור הוא כנראה כן הבין את הבעיה באתר, וקיבל קצת הסברים , ואולי תשובה מעט יותר מפורטת ממג'יקוד, אבל על הדרך הוא הרגיש שאין לו עם מי לדבר , הרבה ביקורת על עצם זה שהוא מעיז לבקר את נטפרי וצבר הרבה תסכולים שיכלו להימנע.

      💯

      ⚠ אני הולך לכתוב בצורה קצת ביקורתית. אם אתה לא אוהב לשמוע ביקורת על החברה האהובה עליך, אל תמשיך. אבל תדעו שזה פצעי אוהב.

      אני חסיד גדול של נטפרי. כולם בסביבה שלי יודעים את זה. אבל הדבר שמפריע לי הכי הרבה זה כמה פעמים אני רואה שוב ושוב את הסיפור הנ"ל. זה סיפור אמיתי מהחיים שקורה שוב ושוב ושוב.
      כתבתי בעבר על הנושא, ואכתוב שוב: יש נתח גדול מהאוכלוסיה שלא יודעים להסתדר עם כמות או סוג התמיכה שנטפרי נותנת.
      זה לא ניחוש שלי, זה הנסיון שלי בחיי היום יום, יש הרבה אנשים בסביבה שלי שהמלצתי להם לעבור לנטפרי ואני שומע מהם את התסכולים מפעם לפעם.
      אדם רגיל לא מבין מה בדיוק האינטרנט, ומה נטפרי מביאה לשולחן, הוא רק רוצה להשיג את המטרה שלו בצורה כשרה. אדם כזה לא יבין "שנטפרי הכי טובים" הוא רק יבין שדברים שהוא הצליח לעשות בסינון X (או בלי סינון) לא עובדים בסינון Y.
      כדי לפתור את זה צריך לנתח טוב טוב מה ציבור זה צריכים כדי שהשימוש בנטפרי יהיה יותר חלק בשבילם.

      רק תיקון קטן לסיפור הנ"ל:
      יש חלק גדול שאצלם הסיפור מסתיים אחרת. יש חלק גדול שלא יודעים לתקשר מול מערכת הפניות, אז הסיפור מסתיים בפנייה לבן משפחה/חבר במשרד שידוע במשפחה/משרד ככזה שיודע לטפל או להסביר את המצב. יש הרבה שלא יודעים מה זה פורום ואיך כותבים בו, לא מבינים מה זה ויקי וכו'.
      אני מדבר לא רק על אנשים שהם לגמרי לא טכניים, למרות שאצלם הבעיה נוטה להיות חריפה יותר. אני מדבר גם על אנשים לכאורה מאוד טכניים.

      אם היו שואלים אותי, הייתי אומר שהפתרון מתחיל בזה שנטפרי יעסיקו במשרה מלאה איש שאמור רק לעבוד מול לקוחות ברמה התקשורתית, לא שום דבר טכני. להבין את הצרכים שלהם ולהביא את המסקנות אל השלחן.
      למשל, טענה שעולה שוב ושוב זו הטון הלקוני לפעמים של תשובות של התמיכה.

      שלא תטעו, אני חושב שנטפרי עושים מעל ומעבר ויותר מכל חברה אחרת.
      ואני מחכה כבר לטיפש התורן שיבוא ויכתוב תגובה של 3 מילים: "אין על נטפרי!"
      הבעיה היא שזה שאתה הכי טוב בתחום זה לא תירוץ לימנע מלהיות יותר טוב.

      לא עניתי בשרשור זה עד עכשיו כי אני לא חושב ששיפור הפורום יפתור את הבעיה.

      פורסם בכללי
      yzahnY
      yzahn
    • RE: צ'אט בנטפרי

      סתם נקודה למחשבה. תחשוב איזה אחריות רובצת על כתפי נטפרי. מצד אחד הם לא רוצים לקחת מאנשים את האפשרות להתפרנס, מצד שני האינטרנט על כל גווניו הוא אחד מהדברים שהכי מאיצים את ירידת הדורות בדורנו. כאשר מצד אחד יש אנשים רציניים ביותר שמשתמשים בנטפרי לצרכים רציניים, ומצד שני יש המון עם שרוצים אינטרנט כשר כי זה כיף ודרך להתחבר עם אחרים, נראה לי שברור שהשוק הראשון הוא ההשקעה הבטוחה יותר, והשוק השני היא ההשקעה המסוכנת. בשדה מוקשים דורכים לאט מאוד, לכן לא פלא שמה שפתוח לצרכים חברתיים הוא במתכונת מאוד מוגבלת.
      תחשוב שאחד ממנהלי נטפרי עולה לבי"ד של מעלה. על מה יתנו יותר מכות? על זה שהוא עזר לשטן להאיץ את ירידת הדורות? או על זה שהוא מנע מאנשים את הכיף של לקבל את הצחוק היומי?
      אולי במקום להתלונן, תתנו לנטפרי תודות א) שהם לוקחים על עצמם אחריות כל כך כבדה. וב) שהם עומדים באתגר בגבורה.

      פורסם בכללי
      yzahnY
      yzahn
    • RE: איך יש לנטפרי את מפתח ההצפנה

      @avremi אמר באיך יש לנטפרי את מפתח ההצפנה:

      כאשר את הפרטי יש רק לשולח ולמקבל ולא לספק של האינטרנט.

      בשתי מילים, התשובה היא שבמקרה של תעבורת HTTPS דרך נטפרי, המקבל/שולח של התעבורה הוא השרת של נטפרי ולא השרת המקורי של האתר.
      ביותר משתי מילים:
      בשלב הראשון של בקשת HTTPS הדפדפן במקש אימות שמדובר בשרת המבוקש ולא במתחזה. האימות הוא בצורת תעודה שחתומה על ידי מפתח פרטי של סמכות עליונה שהדפדפן מסתמך עליו. בתועדה כתוב ש: "אני, החתום מטה, סמכות XYZ, מעיד שנושא תעודה זו הוא באמת וביושר דומיין example.com ולא מתחזה ח"ו". כאשר הדפדפן שולח בקשה ל-https://example.com נטפרי מיירטים את התעבורה שנועדה לדומיין example.com והם עונים בעצמם לבקשה. מכיון שתעודת השורש של נטפרי מותקנת במחשב הלקוח, הדפדפן תסתמך על כל תעודה שנטפרי מנפיקים. אז שרתי נטפרי מנפיקים תעודה שכתוב בו ככל הנ"ל. ש: "אנחנו, החתומים מטה, עמותת נטפרי ע"ר, מעידים שנושא תעודה זו הוא באמת וביושר דומיין example.com ולא מתחזה ח"ו". כמובן שהכול בלוף גדול... מדובר בשרת נטפרי ולא בשרת example.com.
      אחרי שהדפדפן מקבל את האימות שמדובר בשרת הנכון, הוא שולח בקשת HTTP. כאשר שרת נטפרי מקבל את הבקשה הוא מייצר קשר עם השרת המקורי ומעביר לו את הבקשה ככתבה וכלשונה. את התשובה של השרת, מעבירים דרך מכונת הסינון, ואז מעבירים הלאה את התוצאה המכובסת ללקוח.

      עוד בנושא

      מובן?

      פורסם בכללי
      yzahnY
      yzahn
    • RE: איך יש לנטפרי את מפתח ההצפנה

      @אחד-תם השאלות שלך לא ברורות. נראה שעוד לא הבנת איך זה עובד

      תתחיל מההתחלה.

      מה זה תעודה?

      זה קובץ (מידע) שחתום דיגיטלית בצורה שמוכיחה מעל כל ספק א) שהמידע שבתוכה לא השתנה מאז החתימה. ב) שמי שחתם את זה יש לו גישה למפתח הפרטי שמקביל למפתח ציבורי כלשהו. לא פחות ולא יותר.
      המפתח הפרטי תמיד נשמר בסוד גדול ורק באמצעותו ניתן לחתום על דברים. המפתח הציבורי ידוע לכל ומפורסם, וניתן בקלות על ידי קצת מתמטיקה לוודא אם פיסת מידע נחתמה על ידי המפתח הפרטי שמקביל למפתח ציבורי כלשהו או לא.
      איך חותמים על משהו באמצעות מפתח פרטי? לא ניכנס לפרטים המתמטיים, אבל בשפה פשוטה, אתה מכניס תשובה לבעיה מתמטית כלשהו שאי אפשר שתגיע לתשובה מבלי שתחזיק במפתח הפרטי. התשובה לבעיה המתמטית משתנה לפי התוכן של הקובץ. לכן תשובה נכונה על הבעיה מוכיחה את שני הדברים הקריטיים הנ"ל. שהמידע בקובץ לא השתנה, ושאתה מחזיק במפתח הפרטי.
      אחד מהמאפיינים הייחודיים של הבעיה המתמטית הזו הוא שאפשר לאמת בקלות שהתשובה נכונה בלי גישה למפתח הפרטי. אבל אי אפשר להגיע לתשובה בלי שיהיה לך ביד את המפתח הפרטי.

      תקרא את המשפטים הנ"ל 10 פעמים עד שהם ברורים לך כשמש.

      עכשיו, תבין, כל אחד יכול ליצור אין סוף מפתחות פרטיים. ובאמצעותם לחתום על אינסוף של מידע. ונוכל לדעת מעל כל ספק שהחותם הוא הבעלים של המפתח הפרטי XYZ שמקביל למפתח ציבורי ABC. אבל למי איכפת מזה. אף אחד.
      אבל, יש בתוך המחשב שלי ושלך ושל כולם מאגר של מפתחות ציבוריים מאוד מאוד מיוחדים. ומה מיוחד בהם? זה שהמחשב סומך על בעלי המפתח הפרטי שמקביל למפתח הציבורי הזה. כל פיסת מידע שתגיע והיא חתומה בצורה שאפשר להוכיח מתוכה שמי שחתם אותה הוא המחזיק של המפתח הפרטי שמקביל לאחד מהמפתחות הציבוריים המיוחדים האלו, תתקבל ללא עוררין על ידי המחשב.
      למה? כי מפתחות פרטיים אלו מוחזקים על ידי חברות מפורסמות וידועות, וחברות אלו מחוייבות להתנהגויות מסויימות ותקני אבטחה מחמירות.
      מי מכניס את המפתחות האלו למאגר במחשב? במקרה של מחשב ווינדוס מדובר במייקרוסופט. במקרה של מכשיר אנדרויד מדובר בגוגל.

      עכשיו, מה קורה כאשר אתה ניגש לאתר הבנק שלך? קודם כל אתה מבקש אימות שמדובר באמת באתר הבנק. ואיך הבנק משכנע אותך באמיתת דבר זה? הבנק מגיש בקשה לאחד מהמחזיקים של אחד מהמפתחות הללו המאוד המאוד מיוחדות, ומבקש שהם יתנו להם זוג מפתח ציבורי/פרטי, ושהם יחתמו על תעודה שמעידה שמחזיק המפתח הפרטי שמקביל למפתח הציבורי XYZ הוא הבעלים של הבנק הזה.
      עכשיו יש להם דרך להוכיח שהם הבעלים של הבנק: הם יגישו לך תעודה החתומה הנ"ל. באמצעות זה תידע בוודאות שמפתח ציבורי XYZ שייך להם. ואז הם יחתמו על מידע כלשהו באמצעות המפתח הפרטי שלהם. באמצעות קצת מתמטיקה תוכל לוודא שמי שחתם על המידע הוא באמת מחזיק במפתח הפרטי שמקביל למפתח הציבורי XYZ.
      בשלב הבא, אחרי שהדפדפן קבע שהוא מדבר עם שרת הבנק, המכונות מחליפים אחד עם השני מפתחות הצפנה, בצורה בטוחה. (כלומר שמי שמסתכל על התעבורה לא יכול לדעת בשום צורה מה המדע שהם מחליפים אחד עם השני. זה נקרא שלב ה-key exchange וזה קורה בצורה בטוחה על ידי קצת מתמטיקה).
      מעתה והלאה, כל התעבורה מוצפנת על ידי מפתחות הללו ואף אחד לא יכול לקרוא אותה.

      מה נטפרי עושים?
      הם מייצרים זוג של מפתח פרטי/ציבורי והם מבקשים שתוסיף את המפתח הציבורי שלהם למאגר המפתחות המהימנות שלך.
      עכשיו יש להם את הסמכות לחתום על מידע כלשהו ולגרום למחשב שלך להאמין לו ללא עוררין.
      עכשיו כאשר אתה ניגש אל אתר הבנק שלך, במקום לקבל את המענה של הבנק אתה מקבל את המענה של השרת של נטפרי. במקום לקבל תעודה ש"מי שמחזיק במפתח הפרטי שמקביל למפתח ציבורי XYZ הוא הבעלים של הבנק", תקבל תעודה אחרת שבה כתוב ש"מי שמחזיק במפתח הפרטי שמקביל למפתח ציבורי ABC הוא הוא הבעלים של הבנק". והמחשב שלך יקבל את המידע המזוייף הזה ללא כל עוררין, מכיון שאפשר להוכיח מעל כל ספק שהמידע חתום על ידי מי שמפתח הציבורי שלו נמצא במאגר הסמכויות הנאמנות במחשב.
      בשלב הבא, נטפרי יחתמו מידע כלשהו בצורה שמוכיחה שהם הבעלים של מפתח הפרטי שמקביל למפתח ציבורי ABC. עכשיו גרמת למחשב שלך לקבל ללא עוררין שהשרת של נטפרי הוא שרת של הבנק.
      בשלב הבא הם מחליפים מפתחות הצפנה בצורה בטוחה. הדפדפן בטוח שהוא מסר את מפתח ההצפנה לשרת של הבנק. בפועל זה הגיע לשרת של נטפרי.

      התוצאה: נטפרי הצליחה למקם את עצמה באמצע התעבורה.

      אחרי שתקרא ותבין את הכל, ואם עדיין יהיו שאלות, נא לשאול.

      פורסם בכללי
      yzahnY
      yzahn
    • הצעה לשיפור: התרעות על עדכונים באזור התמיכה יופיעו רק אם הם עדיין רלוונטיים

      ראשית כל שאפו לנטפרי על הפיצ'ר החדש של הודעות על עדכונים באזור הפניות!

      אני רוצה להציע שיפור,
      כרגע יש חלון קופץ מיד בכניסה לאזור הפניות אם יש עדכון שלא נקרא. זה קורה גם אם יש עדכון מלפני חודש שכבר מזמן לא רלוונטי. אני מציע שלכל עדכון יהיה תאריך תפוגה ואחרי התאריך לא תהיה התרעה.

      פורסם בדיונים בנושא רעיונות וחידושים בנטפרי
      yzahnY
      yzahn
    • RE: תקלה בטריפל סי

      @אבצן אמר בתקלה בטריפל סי:

      ומה הפיצוי שאתם מתכוונים לתת לנו על 'חווית הגלישה' המרנינה של השבוע האחרון?

      התלבטתי אם לכתוב משהו, בסוף כתבתי... נראה אם טעיתי...
      מקווה שלא תיפגע

      סתם עצה טובה לחיים (למרות שלא ביקשת...)
      לא צריך תמיד לסגור חשבון עם כל אחד על כל דבר.
      אני לא בסים כשר, אבל ממה שראיתי בפורום מדובר בחברה עם הפנים ללקוח, שירות מעולה, וכוונות טובות. שים לב, אין חברה אחרת מספקי נטפרי שבכלל זמינה בפורום.
      אני משער שתקלה זו גרמה ליותר אי נוחות ל@סים-כשר מאשר לך.
      לפעמים מגיעה לך אי נוחות מן השמים. לחפש כל פעם קרבן להאשים לא נכון. תגיד תודה לה' שהתקלה עברה ותמשיך בחיים.

      נ.ב. אין בכל האמור למעלה משום פסק בהלכות חושן משפט. ייתכן שיש תביעה צודקת בהלכות חו"מ (או לפחות, תביעה להוריד מהתשלום החודשי עבור הימים בהם לא היה תקשורת). אבל לא הייתי קורא לזה "פיצוי" ולא הייתי דורש אותו בפומבי, תוך כדי דיבור בציניות על החוויה ה"מרנינה". אפשר להתכתב בפרטי ולפרוס את טענותיך בצורה מכובדת.

      פורסם בכללי
      yzahnY
      yzahn
    • RE: מסלולים בנטפרי

      @by6199 אמר במסלולים בנטפרי:

      לי קשה להאמין שבן אדם שמשתמש היום בהרבה צרכים או אפילו מבלה באינטרנט, בשביל 10 שקלים הוא ישנה מסלול בעוד הוא בין כך משלם אותו דבר לספקים

      לי לא קשה להאמין בכלל, אנשים הם טובים (ברובם), רוב האנשים רוצים להשתפר. ההוזלה היא רק דחיפה קטנה בכיוון הנכון, זה לא מה שאמור לגרום לאנשים לעבור מסלול.
      מי שלא רוצה את זה, אז זה לא מיועד בשבילו, אבל יש המון אנשים שלא צריכים את כל המבחר העצום של אתרים שפתוחים בנטפרי.
      לדעתי זה רעיון עצום!

      עוד נקודה, אם הדבר הזה יציל 100 אנשים או 50 או 10 או 5 או אפילו 1 משימוש יתר ומזיק באינטרנט כבר כדאי כל הטירחה.

      פורסם בכללי
      yzahnY
      yzahn
    • משתמשי דוקר בנטפרי: הסקריפט הזה בשבילכם

      האם אתה משתמש בדוקר בסביבה מנוטפרת? אז הסקריפט הזה (של ידידנו @SilverRampart) מיועד בשבילך!
      הרעיון מאחוריו הוא שבמקום להוסיף לכל image את התעודה של נטפרי, במקום זה תשים את הסקריפט הזה ב-PATH שלך וזה עוטף את פקודת docker המקורי ובצורה שקופה מעבירה לתוך הקונטיינר את התעודות מההוסט.

      המפתח ישמח לקבל משוב כאן (דרך שירותי התרגום שלי...), או ב-issue בגיטהאב

      בינתיים הסקריפט ידוע לעבוד בסביבות לינוקס או WSL2

      פורסם בכללי
      yzahnY
      yzahn

    פוסטים אחרונים שנוצרו על ידי yzahn

    • RE: האם ניתן לבצע חיפוש בפניות שכבר נפתחו?

      @nirel אם אתה מקבל עדכונים למייל תוכל לחפש במייל שלך

      פורסם בכללי
      yzahnY
      yzahn
    • RE: התקנת תעודה ב- uv pip

      @מן-המודיעין לכאורה מספיק התעודה הרגילה עבור דוקר

      פורסם בכללי
      yzahnY
      yzahn
    • RE: התקנת תעודה ב- uv pip

      @מן-המודיעין
      תשתמש בדגל --native-tls
      למשל

      uv --native-tls add package
      

      או תגדיר משתנה סביבה

      UV_NATIVE_TLS=true
      
      פורסם בכללי
      yzahnY
      yzahn
    • RE: הרצת ניתוח במוצר konveyor של חברת RED-HAT נכשלת למשתמשי נטפרי.

      @d212 התקנתי עכשיו את kovnveyer
      והרצתי ניתוח שלם בהצלחה
      הדבר היחיד שהייתי צריך להגדיר כדי שיעבור בנטפרי היה התקנת תעודה ב-minikube
      https://wiki.netfree.link/wiki/התקנת_תעודה_ב-Docker#.D7.A9.D7.92.D7.99.D7.90.D7.95.D7.AA_.D7.91.D7.A8.D7.9E.D7.AA_.D7.AA.D7.95.D7.9B.D7.A0.D7.AA_Minikube
      באיזה שלב זה נכשל ומה השגיאה?

      מה הפלט של kubectl get pods -n my-konveyor-operator?

      פורסם בכללי
      yzahnY
      yzahn
    • RE: עוד מישהו חווה בעיה בכניסה למג'יקוד?

      @יעקב-פ מאיזה חברה הם מקבלים את הדירוגים?
      מאיפה התמונה?

      עריכה: מצאתי
      https://www.brightcloud.com/tools/url-ip-lookup.php
      יש שם טופס לבקש שינוי דירוג

      פורסם בכללי
      yzahnY
      yzahn
    • RE: הרצת ניתוח במוצר konveyor של חברת RED-HAT נכשלת למשתמשי נטפרי.

      @memgd גם השואל כתב שזה קושר לתעודת אבטחה

      @D212

      כל תעודות האבטחה מותקנות

      כלומר התקנת את התעודה בתוך הקונטיינר?
      לכאורה האפליקציה משתמשת במאגר תעודות משלה ולא מסתמכת על התעודות שהתקנת בקונטיינר
      מה השם של ה-image? אולי מישהו יצליח להבין משהו שם

      פורסם בכללי
      yzahnY
      yzahn
    • תעודה מאוחדת לכל הספקים - פרטים טכניים?

      @magicode כתב ב https://forum.netfree.link/post/115820

      יש לנו כבר תוכנית סדורה והעבודה כמעט גמורה בעניין הזה.
      הבעיות שיש ברעיון הזה נפתרו.
      צריך סיעתא דשמיא שזה ילך טוב ונהפוך את הכל לתעודה אחת.
      בהמשך יגיע ההסבר מה הרעיון של האבטחה.

      מכיון שבס"ד התוכנית יצא לפועל, הסקרנים שבנינו מחכים ל"הסבר מה הרעיון של האבטחה" שהובטח 😄

      פורסם בכללי
      yzahnY
      yzahn
    • RE: האטה במחשב

      @עדי-חתימה סיכוי קטן מאוד

      פורסם בכללי
      yzahnY
      yzahn
    • RE: עידכון תעודת אבטחה אצל הספק אראל

      @chani123 הקובץ ed25519 באמת לא נתמך במק, אבל כרגע זה לא נחוץ, הגלישה יעבוד גם בלעדיו

      פורסם בכללי
      yzahnY
      yzahn
    • RE: אפל הורגת את צרור המפתחות ב-macos 15?

      @הכריש לא צריך לדאוג יותר מדי, זה לא הולך לשום מקום
      אני מאמין שמכיון שהוציאו יישום מיוחד לשמירת סיסמאות, חשבו לנכון להעלים את צרור המפתחות מהממשק מכיון שהוא מיועד למשתשמשים מתקדמים

      לחיצה כפולה על התעודה אמור לפתוח בשבילך את צרור המפתחות

      פורסם בכללי
      yzahnY
      yzahn