גוגל קבוצות היה סגור עד היום בנטפרי והוא עמד להצבעות בהצעות לפיתוח.
נטפרי מכריזה בזאת על השלמת הפיתוח באופן נסיוני,
אופן הפתיחה יהיה לפי קבוצות כשכל קבוצה מחייבת פניה עם נקודה בדומה לפתיחת אתר.
גוגל קבוצות היה סגור עד היום בנטפרי והוא עמד להצבעות בהצעות לפיתוח.
נטפרי מכריזה בזאת על השלמת הפיתוח באופן נסיוני,
אופן הפתיחה יהיה לפי קבוצות כשכל קבוצה מחייבת פניה עם נקודה בדומה לפתיחת אתר.
ההשוואה בין האינטרנט החילוני שזה מוצר סטנדרט עולמי הניתן למיליוני מליונים, לבין האינטרנט הכשר שזה מוצר שניתן לעשרות אלפים בלבד, היא היא הדמגוגיה, דמגוגיה קבועה שנעשית כנראה מתוך כאב על חסרון כיס.
דמוגגיה הינה טיעון סוחף ומשכנע שמלא בטיעונים לוגיים אבל בוחר ממה להתעלם. למשל מהעובדה היא שעלות אחזקת עסק עם ספק כשר תומך נטפרי היא נעלם מוחלט לכל מי שלא עושה את זה, וכל מי שעושה את זה משום מה מחירו לא מספק.
רק חבל שזה בא על חשבון אחרים. חבל שמנהל החברות שכן בחרו לעבוד עם חרדים ועם כשרות, במקום לישא אותם על כפיים ולהעריץ אותם על ה"מליונים שהם עושים" בעסקי מצווה, כותבים עליהם פה בפורום כאחרוני הגנבים. משפט שדה קבוע, שבו צולים את האנשים שמאחורי החברות. כאילו יש ביניהם איזה תיאום מחירים.
כולי תקוה שמנהלי החברות יקרות מבינים שהקולות פה הם ציוצים שלא משקפים, שבאים מתוך מצוקה בלבד, ושלא ירפו ידיהם מלרצות להרויח כמה שיותר בעסק זה ולקיים ב"כל לבבך" בעשיית הון עם מצוות עצומות של שיווק אינטרנט כשר.
השוק חופשי לחלוטין. כל הרוצה לפתוח ספק יבוא ויפתח. ויעשה מליונים אם הוא רוצה, או שיהיה צדיק ויתאים את המחירים למציאות לפי עניות דעתם המשוועת של הרבה חכמים דפה. אני כותב פה לכל המפלפלים על הסים דאטה או עליות תקשורת שונות: אני מאחל לכם לפתוח במהרה עסק מצליח ולהבין כמה אתם לא הבנתם כלום מהחיים שלכם. בלי קשר לתקשורת, גם אם תפתחו עסק למזרונים אני בטוח שתבינו כמה הייתם חפוזים במסקנות שנובעים נטו מתחושת חוסר צדק או חוסר כסף, ללא שום יכולת אמיתית לשפוט את העומד בצד השני.
אני שומע הרבה על חניות סלולר עם כשרות בערים החרדיות שמספקים סימים טרפים, לעתים אפילו בלי שהלקוח יבקש את זה. בעוד לצערי הם חופשיים כמעט לגמרי לעשות כאלה עוולות נוראות (שזה כנראה גרוע מקצב שמוכר טרפות), לכל ספקי נטפרי אסור (לפי הסיכום עם נטפרי) להעביר לקוח לאינטרנט ללא סינון למרות שזה לא מובן מאליו כלל. את מילות הההערכה על כך הם לא ישמעו פה מאיש. תוזילו מחירים, כי זה כל האדם.
עד לא מזמן אני ממש הייתי חותם פה על כל שאלה תמיהה או רעיון אבל כעת זה השתנה. לפני שלושה שבועות בערך התחלתי לראשונה להיות תומך בנטפרי.
עד אז הכרתי את התמיכה רק מהצד הנתמך - אף שתמיד היה לי הכרות קרובה עם הארגון ואף הייתי חלק מכמה פרויקטים - אבל תמיד הייתי כמו משתמש רגיל בבקשת תמיכה.
ואכן הרבה פעמים תהיתי: א. כמה הנקודות משנות את המהירות - לא הרגשתי הבדל של ממש. ב. מה עושים כשה דחוף ממש ממש - חוץ מלבקש פרוטקציה - השתמשתי באופציה הזאת פעמים ספורות ממש.
ג. למה לא עושים "מסלול זהב". תרום 25/100/50000 ש"ח ויעמדו איתך בטל' עד לפתרון.
כעת מהצד התומך די נהיר לי מה שקורה.
לעניין הנקודות: ריבוי נקודות עוזר דרמטית. אבל קשה להיווכח בזה ביחס לפניה אחרת בתקופה אחרת.
הסיבה - הפניות מסודרות לפי תאריך פניה. כלומר ככל שהפניה ותיקה יותר כך היא מופיעה בראש הרשימה. אבל, לפני כן מתבצע מיון לפי נקודות. למשל אתמול בלילה חיכו מאות פניות שחלקם מיום חמישי ואף לפני. אבל בראש הרשימה עמדו פניות מהדקות האחרונות! למה? כי הם היו עם יותר נקודות ממאות אחרות שוותיקות מהם ביומיים.
אבל ביום אחר בו יש פחות פניות, בכל מקרה תוך כמה שעות הרשימה מתדלדלת אז פניה עם נקודה ופניה עם שלוש נקודות שתיהם מסודרות בהפרש של דקות.
עניין הדחיפות ואי טיפול בזמן סביר בפניות בעלות שלוש נקודות:
לשולח הפניה אין מושג האם הפניה שלו "פשוטה" או מסובכת. בד"כ פניה פשוטה מקבלת מענה הכי מהר.
הצרות מתחילות בפניות לא פשוטות.
פה קבור הכלב: נטפרי לא כופה את שום עובד לטפל בכל פניה. לא מתאים לך - עבור הלאה.
הנציג של נטפרי אם זה בודקת אתרים ואם זה נציג תמיכה, מדלגים על "תיקים" מוסבכים. כהסיבוך הוא טכני וברור מעבירים מייד לבכירים ועל זה אכתוב בהמשך, אבל הרבה פעמים מסובך זה כולל ההחלטה האם זה מסובך...
שלקוח יחכה לא יקרה כלום. שיעשו טעות זה מסוכן. הרבה פעמים גם מיעוט הסבר או שפה לא נעימה או אנגלית גורמת לפניה להיות בעדיפות שניה מבחינת הנציג. אחרי ש"השלחן מתנקה" ונשארת הפניה שהעובד קיווה שהיא תטופל בידי אחר ובלית ברירה לטיפול בפניות קלות יותר, העובד נכנס ובוחן ומחליט האם הוא מסוגל להתמודד. הרבה פעמים הוא יבקש תוספת הסבר קל - כמו הקלטת תעבורה או איפה זה קורה, או מה לא עובד לכם, דבר שיכניס את הפניה לתרדמת עד שהלוקח יגיב. וזה ייתכן גם במקרה שהבירור מתברר כמיותר לגמרי אחרי סיבוב ארוך של בירורים...
ומה קורה עם התיקים המסובכים? אלה שחד משמעית מסובכים מופנים לעובדים הבכירים. זה אף פעם לא כיף לעבוד על פניה סבוכה - כך שגם העובדים הבכירים נוטים לבכר פניות סטנדרטיות מאשר פניות לא סמפטיות או מורכבות או מצריכות בירור טרחני.
חוץ מזה לעובדים הבכירים יכולה פניה פשוטה לגזול כמה שעות עבודה. זה יכולה להיות פניה עם נקודה אחת... וזה לא "אשמת" הלקוח שהפניה היא מסובכת (לפעמים זה כן... אבל סד"כ לא).
בקיצור זה בעיה אובייקטיבית שלא כ"כ קלה לפתרון של זבנג וגמרנו - יש לנטפרי מה להתייעל, יש לאנשים מה להתייעל ועדיין לכאורה יהיו פניות שיחכו על אף דחיפותם.
המסקנה הכי חשובה היא הפרקטיקה של אופן הפניה -
בנוגע לסיפור של אי המציאותיות של מסלול VIP: א. הלקוח לא יכול לדעת אם פנייתו מסובכת עד כדי המתנה של שלושה שבועות (יש כלאה של חודשים) או עניין של כמה שעות עד יום. ב. אין מי שיכול להגיד לו את זה מראש, כולל עובד נטפרי שרואה לראשונה את הפניה בד"כ לא יכול לזהות מייד בעיית עומק ועד כמה. ג. גם אם יישרנו את כל הבעיות, העובד הבכיר היחיד (יש יותר מאחד, אבל להמון בעיות יש אחד ייחודי לפי אופיים. ברובם זה MAT) שמתאים לבעיה זו עסוק בעשרה (לפעמים הרבה יותר) פניות בוערות בסדר דחיפות דומה! אז בכל מקרה זה נדחה למחר. והואיל ונדחה.... קשה לטפל SOS כל היום בהמון פניות. יש גבול לכוחות, וגם רגשית קצת נשחקים...
שוב איכות הפניה מועילה דרמטית.
טוב הארכתי... אולי עוד חודש יהיו לי עוד תובנות.
החברה הסינית תובעת את חברת השעונים השוייצרית על הפרת פטנט בייצור שעון המקור. הפטנט הוא לארוז את השעון קודם בנייר ורק אז בקרטון. נכון, הפטנט רשום לטובת הסיניים בצורה חוקית לכאורה (זאת משום כי אף אחד לא חשב לעשות פטנט מנייר טואלט).
באמת כואב הלב שהסינים השקיעו משאבי ענק ברעיון הגאוני, ובאו השוייצרים וקטפו להם אותו. נכון שהם לא העתיקו את הרעיון והוא בכלל לא מהם, אבל יש לתת לממציא את זכות היצירה מפני תיקון העולם. ככה שיהיה לסינים את המנופול על החיקוי וגם העשירים לא יוכלו לקנות את המקור.
בוז!
וזה במקביל לניסיונות לחקות את נטפרי בעיקר ביחסי הציבור (היחידים עם סינון תמונות משולב, רובוט המלל, הרובוט האישי, ושלל סיסמאות מפוצצות),
וניסיונות רבים וממושכים לטפול עלילות ושקרים על נטפרי כמו שלא עושים על שום חברה אחרת (כי "נטפרי זה כמה תמימים חרדים שלא יודעים מהחיים שלהם", האמת החלק הראשון נכון לגמרי), שאגב ממש מצליחים לעיתים כי הקול הבס של נציג אתרוג נשמע משכנע פי עשרה מקול האמת של נציגים טובים בלעזור שלא עברו קורס איך לשקר ללקוחות.
@FiveFour אמר בהצעה: השלב הבא במעגל החיים של נטפרי:
בסופו של דבר, תחרות בריאה תפתור את הבעיה.
אחרי שכבשו את השיא העולמי במחשבי על, והשאירו את כל השחקנים בזירה הרחק הרחק למטה,
בשאפתנות בלתי נלאית, החליט דירקטריון החברה לעשות סיעור מוחות איך ניתן למקסם את הביצועים עוד יותר.
במהלך הדיון אמר אחד המומחים שלדעתו הכלי האפקטיבי ביותר להשיג מהירות שעון גבוהה יותר תהיה הכנסה של מתחרים נוספים לזירה.
@אפר-שריפה אם יש בזה הגיון רב, כבודו מוזמן לפרט איזה הגיון יש בזה. ואם יש בזה "גזירת הכתוב", אז האחראים יכולים לקחת שרשור זה ולהדפיס אותו, על מנת שהרב האחראי יקרא את הדעות לכאן ולכאן, ואולי יחזור בו מהמדיניות שלו (גם ראשונים חזרו בהם, אז אני מניח שגם הוא יכול לחזור בו).
השאלה הגדולה היא מה יהיה אם הרב יתעקש לאסור. לא נתת לזה בדל של סיכוי
הוא יעלעל בדפים (של שרשור זה) ויראה את דברי הקילורין לעיניים של @asi והוא מייד יגיד, לא ידעתי שבכך הדברים אמורים!
הרי כל מי שישב על המדוכה לא העלה על קצה דעתו את הטענות הנוכחות והצודקות: לא מצנזרים ספרי קודש, וזה אפילו יותר טוב מספרים שבבית המדרש שהרי פה אין ילדים, ובכלל שורש החסימה היא שכרון כח ותו לא.
אני חושב שלרב שיקרא את דפים אלו תהיה מורת רוח מהמגיבים מטעם (@נטפריס) שתוקפים אישית בצורה בוטה עובר אורח (תרתי משמע) חף מפשע וגם מנטפרי, שאף אמנם שהוא בהחלט לא הגיב מטעם האתר שהרי אין לו בו מניות, ואף הוא לא הגיב בטעם שהרי בקושי חצי טענה אחת בפיו (אלא שאינו דומה שונה פרקו פעם אחת לחמש עשרה פעמים),
ולמרות שהוא לא טמן ידו בצלחת והיה ראשון להשתלח אישית בכל ניק שהעז לענות בטעם או מטעם, אחרי הכל זו התמסכנות להתעכב על הנקודה הזו. יש לענות לגופו של עניין - שכרון הכח של נטפרי שבעטיו אנחנו יושבים נבוכים על גזירת דברי תורה ודברי קודש כאילו יש בהם בעיות. ועדיין יש תקוה לאחרית הסינון הזה, שאפשר ובעת שאי מי מטעמה יקרא את הכתוב "אולי יבין ושב ורפא לו", ואולי עכ"פ יראה לרבו את הדפים ויתעשתו וינחמו על הרעה אשר עשו.
רק שאינני מבין שהרי לעיל גבי @3ירושלמי נאמר ש"כל דבר אפשר לתלות ברבנים וד"ל", ואם הרב יאמר לפתוח את אתר דין ויבואו כל אלו שהתעלו מעל עצמם וחשבו שאסור להשאיר את ההוא אתרא קדישא ודומיו בנטפרי ללא צנזור (דלית להו ההוא ק"ו מספרי בית המדרש), ונטפרי או מי מטעמה יענה שהרבנים החליטו, הרי הם יטענו גם את הוד"ל ואז תטען נטפרי מה בצע כי נשמע בקול הרב וד"ל מאשר נמציא בשמו או נאמר לו דברים מטעים משכרון כח וד"ל?
עכ"פ עצה טובה יש לי אליך:
תעבור לנטפרי, יש שם מעלות גדולות (למעט אתר דין לע"ע עד שיראו לרב את דבריך)
אחרי שתטעם את נטפרי תהפוך למגיב מטעם ובטעם שהרי אמרה תורה שהשוחד יעוור פקחים ואף חדי לשון ומוכשרי כתיבה.
@yzahn החכמה הגדולה של נטפרי הייתה לברוח מהפילוסופיות חסרות התוחלת הללו.
תחשוב כמה כוכבים יש בחלל? בשביל מה הקב"ה ברא אותם?
שורה תחתונה זה מועיל בצורה יוצאת מן הכלל. גם אם אכן נדרשים מליוני תמונות במאגר עבור כמה אלפים בודדים מתוכם שיהיו שימושיים לשימוש חוזר. הכל שווה לעזור ליהודי שיהיה לו נח בכשרות מלאה. זה אחד השפיצים של השקפת נטפרי מהזוית הטכנולוגית.
חזקו ונתחזקה בעד ה' אלוקינו.
צריך להחדיר לראש שויקיפדיה זה מעוז היוונים.
אין להם מינימום שיקולי אינצקלופדיה כשיש צל של צל של כבוד למי שאמר והיה העולם. אם רק שייך להסיר מדינה מהמפה או כוכב בשביל למעט בכבוד שמים, זה יעשה ישירות לשמה, במלאכת מחשבת במתכוון ולא במתעסק, ואנחנו נבקר בדף בתום לב ונאכל מפרי הביאושים של נמרוד.
הרבה פעמים אנו צריכים לדעת את דעת האקדמיה ללא כחל ושרק לצורך טכני לגמרי אבל גם אז ויקיפדיה תהיה בעוכרינו שכן הדעה תהיה לא לפי הרווח בפרוזדורי מקדשי השכל הטמאים שלהם, אלא הדעה הכי מתאימה לאג'נדה שהאדם יצר את עצמו וכדי לסבר את אוזן עצמו הוא מחבר מידי יום תיאוריה.
היוונים היו נראים כבעלים המוחלטים על השכל וכל ההמצאות נזקפות לחכמיהם, אבל אנו לא צריכים את חכמתם החומרית כי אנו יודעים כל מה שצריך ישירות ממי שחנן לאדם דעת, ומעולם לא התבייש יהודי יושב אהלים בחכמתו מרעהו היוני או האקדמאי. ראיתי בעבר בחוש שמאה חכמי אקדמיה ועשרות דפי ויקיפדיה מהוללים שווים קליפת השום בעד שכל טהור שלא משוחד בנושאים האלה (בבועה של עיוות דומה אפשר לראות גם בנושאים פוליטיים ימין ושמאל וגם זה בעקיפין ניזון משנאת ד').
ואין סיכוי בעולם להכשיר את הויקיפדיה. וחוץ מזה שגם כעת הוא מידי חסום מחד לצרכים מקצועיים. בקיצור המצב היום זה קרח מכאן (רוחנית) ומכאן (צורך מקצועי).
אבל מלבד זאת אנחנו יותר גם מספרית אם נשים לב ליחסים של אוחזי העט ומטי השכם באוכלוסיות היעד. נכון שאצלנו יש פחות רופאים ופחות מהנדסי ננו אלקטרוניקה וכו' אבל המעט שיש אצלנו (ויש ה-כ-ל) לא יתעצלו בסייעתא דשמיא.
הויקיפדיה ישן ולא מעודכן באינסוף נושאים. המון ערכים קצרים (כי הם לא חשובים כמו קורות חייו של מרים משקולות תאילנדי), המון עיוותים והשחתות שעוברים מתחת לרדאר (אני נפגש המון). זה בהחלט לא מופקע לדעתי מצב שאנשים חילוניים יפנו למכלול לקבל מידע מעודכן ומדוייק אפי' בנושאים חילוניים מובהקים.
אני חושב שהמערכה הזו חשובה כסינון התמונות. אנחנו צריכים להחזיק ידיים. אנו צריכים לתת את כל התמיכה למכלול גם אם יש סיכוי שמישהו ייקח קרדיט על עמלנו או זוטות כאלה, כי כונתו ברורה והרי הוא כמסתער הראשון על פלוגת שודדים שלא ידונו בהתאמתו. מה גם שבפועל @magicode לא הכריז לפני שבירר את העניין ואף נפגש עימם וסיכם איתם עניינים.
כל עוד שלא שמעתם מרב שיש מצוה לדבר או להעיר, אף פעם אל תעשו מאומה. אתם יכולים לקלקל להרוס ולדחות בוודאות גדולה, וספק של מפעל הפיס אם להועיל. יכול להיות שאתם הרשעים והמציקים והשני צדיק כתמר.
זה כמו שחוזר בתשובה נלהב יעשה הפגנה מול בית של מי שדלק בו בשבת אור שהודלק כדת וכדין בערב שבת.
זה שצורם משהו זה לא סיבה למריבה או לדרישה, ובדרך צחות אומר שזו סיבה ללכת לפסיכולוג, כמו בפעם ראשונה שראו מכונית נוסעת ללא סוסים שזה צרם להרבה אנשים. לא יוצאים למלחמה בגלל כאלו דברים, ואין מצוה לכופף בעלי עסק לגחמות רוחניות.
נגמור עם חילולי השבת האמיתיים, לא נבקר בבתי עסק מחללים שבת בריש גלי, ונניח ליהודים כאלו שעושים הכל כשורה אלא שלנו זה לא הסתדר במבט ראשון וארעי.
@לחיל-אומר העקשנים הם מנוע הצמיחה של נטפרי. כל היתר חייבים להם!
הבעיה בפירוש עדיין קיימת, חוץ מKSP (שהתחיל אצלי לפחות לעבוד מהר בצורה מרשימה) יש מלא אתרים שלא עובדים בכלל או עובדים לאט בצורה קיצונית.
יש לי עדיין בעיות פה ושם, לא בטוח שזה קשור לבעיה הזאת מלבד העובדה שזה בעיות בסגנון חדש מהשבוע וחצי האחרונים +-.
אצלי נראה שהבעיה הסתדרה.
@אביהוא קשה לדעת לאיזה אתרים זה קשור, הדרך היחידה לבדוק זה לפי הIP שאליו הדפדפן ניגש ולבדוק אם זה שייך לcloudflair, זה פעולה טכנית קצת סבוכה למשתמש רגיל.
@magicode אמר בפתרונות לאיטיות ב CDN של Cloudflare:
לבטל ECH בדפדפן
לא ראיתי מדריך לזה, ומה שהביאו פה זה רק לDOH.
(פה יש דגל לזה אבל הוא לא קיים אצלי).
מה שהציעו פה לא הרגשתי שיפור.
(בכותרת כתוב בעיית CDN, אני לא יודע אם זו הבעיה אצלי אם CDN הוא המונח לכתובות סטטיות ולא לכל XHR/בקשה שניה לאתר).
@yoel ההיפך הוא הנכון, אתה זה שמתפלסף.
אנשים רוצים סה"כ לגלוש, ולא מעניין אותם הויכוחים הטכניים מי "אשם".
הספק בנטפרי לא נותן ולא יכול לתת שירות לאתר שלא עובד (אם הוא היה מנסה לתת שירות לאתרים שלא עובדים הוא היה קורס מיידית, לא רק שאין לו את הכח אדם, רוב התקלות באמת לא בידיים שלו), בפרט אם נטפרי לא מצביעים עליו כאשם.
במילים אחרות, בעוד ספק מחוץ לנטפרי הוא המתמודד היחיד בזירה מול הלקוח והוא יחשוב אם הוא רוצה לעבוד ולשמר לקוחות (למרות שהבעיה היא למשל שלאתר יש חומת אש מפגרת),
בספק של נטפרי הוא בכלל לא בטוח שהוא אחראי לעניין, ויש לו יכולת לשנות משהו, בפרט כשנטפרי נמנעים מהלצביע עליו (יפה מצידם).
אצלי גם לא עובד אבל עם ERR_CONNECTION_CLOSED או "אתר לא מואבטח" לסירוגין (אפרופו, גם האתר עליו התלוננתי לא מזמן חזר לא לעבוד ושמה עם ERR_EMPTY_RESPONSE).
אני גם ביוסי עם סיבים. אני חושב שבמקרה הזה החלפת אייפי לא תעזור כי בסיבים של יוסי תקשורת האייפי החיצוני מתחלף בתדירות גבוהה (לפחות הסיביות האחרונות שלו), ודי ברור לי שהוא שונה משל האחרים פה (אם רוצים לוודא, שלי נגמר נכון להרגע ב38).
ברור שייתכן שיש חסימה של טווח, אבל זה כבר כנראה לא יהיה קל לספק לשנות.
@נטפריס אמר בERR_EMPTY_RESPONSE באופן עקבי ולא עקבי באתרים שונים:
כלומר כבר חודשיים וחצי שאיןלי גישה לאתר https://stackoverflow.blog/
עדכון, כעת עובד...
@dovidstroh אין לי במחשב ווייפרי, וזה קורה בכל המחשבים ברשת, כלומר זה לא קשור למחשב.
זה קורה בחלק מהאתרים עקבית לגמרי, כלומר כבר חודשיים וחצי שאיןלי גישה לאתר https://stackoverflow.blog/ כך שלא צריך "לתפוס" את הרגע הבעייתי. פה ושם ראיתי את זה בעוד אתרים, ובחלקם זה ודאי היה רק זמני.
רואים את הבעיה ברור בהקלטה.
אני מקבל מזה תקופה ארוכה שגיאה כזאת
ERR_EMPTY_RESPONSE בד"כ באופן עקבי באתרים מסויימים (כדוגמת https://stackoverflow.blog/).
ממרכז הפניות לא ידעו לעזור לי.
כעת ראיתי בעיה כזו אצל משתמש אחר, בספק אחר, ובאתר אחר שאצלי כן עובד.
זה לעיתים גורם לבעיות עקיפות שקשה להבין את מקורם, כי אלו כתובות שמוגדרות כפתוחות בנטפרי.
אני כותב את זה פה לבדוק האם זה תופעה רחבה, ואולי גם לקבל מאנשים עצות איך לסדר את זה (אולי אם שינוי אייפי בספק?)
תודה מראש על מידע מועיל!