רציתי להגיב בשרשור השני אך הוא כבר ננעל.
ההודעה שלי לא באה להתלהם לשום כיוון, אלא להביא את הסיפור היותר מדויק של "חכמת נשים".
בבקשה משני הצדדים, קיראו את ההודעה בלי דעות קדומות, ומתוך רצון להבין את התמונה המלאה.
כחברה בפורום "חכמת נשים", אני חושבת שהדיון הנרחב כאן לגבי טיבו של הפורום ע"י גברים לא מתאים בכלל, ויוצא שכרו בהפסדו. לכן אכתוב כאן בצורה כללית ביותר, מבלי להיכנס לפרטים.
א) יש בפורום חכמת נשים הודעות ודיונים שנושאים אופי השקפתי. הודעות כאלו אכן יכולות לחשוף נשים למגוון דעות השקפתיות.
ב) יש בפורום התייעצויות חשובות ביותר בעניינים רפואיים וכדו', שאין שום מקום לקבל מידע באיכות ובכמות כמו בפורום.
חלק א' (ההשקפתי) אכן בעל פוטנציאל נפיץ יותר.
חלק ב' (התייעצויות ועזרה הדדית) הוא קריטי וחשוב מעין כמוהו. אי אפשר להפריז בחשיבותו.
המילים "פריצת גדר" בהקשר הזה הן חסרות משמעות - כל דור וכליו הוא.
היתה תקופה בעמ"י שהיה "ספר הרפואות" לדוגמא, ואז וודאי לא היו צריכים פורום לעניינים רפואיים כלשהם...
בנוסף, יש ספרים תורניים רבים שדנים בנושאים כאלו ואחרים, על אף שכל אחד יכול לבוא ולקרוא.
הפיתרון שנשים יסבלו בשקט ולא יקבלו מענה גם הוא לא מתקבל על הדעת. בפרט היום שהדור חלש יותר גופנית ונפשית ודאי שיש צורך גדול יותר במידע זמין ונקי.
לכן, לענ"ד דיוני השקפות בפורום אכן לא קריטיים שיתקיימו. אך מידע ותמיכה - חייבים למצוא דרך שיהיה אפשרי להמשיך בכך, אולי ע"י פיקוח הדוק יותר וכדו' או כל רעיון אחר שיאפשר שיח מועיל שמציל נשים ומשפחות, אך ללא נזקים.
עד כאן עיקר דבריי.
כמה הערות נוספות:
כואב לי לקרוא כאן אמירות מוקצנות כמו "פורום מרעיל", או השמצה של המנהלות כאילו זלזלו ברב חלילה וכו' מבלי שיש כל הוכחה לכך. זה ממש לא נעים ולא נכון.
השמצות כוללניות אף פעם לא יכולות להיות נכונות.
אפשר להבין שיש תועלת עצומה בפורום ושרובו הנשים שחברות בו הן יראות שמים שאינן דוגלות ב"פמיניזם" וכדו', ושואבות ממנו מידע חשוב ומועיל.
מצד שני מותר גם לשמוע שצריך לשפר את הפורום בהיבטים מסוימים.
התלהמות חד צדדית, לשום כיוון, לא מציגה את האמת.
השיח לא צריך להיות
"האם החסימה מוצדקת או לא",
אלא -
"איך דואגים להביא פיתרון אמיתי - שמצד אחד יצמצם מאד את הנזק, ומצד שני יתן מענה אמיתי לבעיית המידע שזקוקות לו נשים חרדיות כשרות וטובות".
אשמח מאד שנטפרי וכולנו נתמקד בזה.