קריאה לחשבון
-
@548499758 אמר בקריאה לחשבון:
סליחה שאני אומרת , אבל גם השרשור הזה בעצמו רק מראה כמה יש פה חוסר הבנה, וחלק גדול מה"פתרונות " פה רק מראים עד כמה הרבה פה לא בכיוון , ולא מבינים את הבעיה.
חיים הוא משתמש נטפרי סטנדרטי, קנה מחשב, ושאל אצל חברים איזה סינון לקנות , הם אמרו ששוה לו לשלם 104 שקל כי נטפרי זה סינון טוב. נשמע טוב. חיים הצליח להתחבר וזה גם עבד לו, אחרי כמה התקנות והסתבכויות קלות.
הוא ראה שתמונות הרבה פעמים מתפקסלות לו, לפעמים תמונות חשובות, קצת מעצבן אבל בטח עדיף מאנטרנט פתוח.
יום בהיר אחד חיים מנסה להתחבר לאתר שחשוב לו, לא מצליח, חסום בנטפרי.
הוא פונה למערכת הפניות , ושואל : מה רע ? למה האתר הזה נחסם ?
הוא בסך הכל מכיל תכנים לימודיים ואין שם שום דבר רע! מישהו שומע??? מי יכול לעזור?
אבל מערכת הפניות מרגישה לא אנושית, התשובה שם לקונית: האתר נחסם לפי מדיניות נטפרי.
מהי מדיניות נטפרי? מה עושים עכשיו? פה מתחיל התסכול.
חיים מיודעינו פותח שרשור בפורום , הוא לא נחמד בשרשור, מנסה להביע את המצוקה שלו כדי שמישהו ישמע . למה לא פותחים ? ולמה סוגרים בלי הודעה מראש ? מה לא בסדר באתר?
מסתבר שבפורום אין מי שיודע לענות, אבל יש הרבה שיודעים לכתוב לו :
"נטפרי הצדיקים מסננים לך את התכנים אז למה אתה מתלונן, תגיד תודה שהם לוקחים רק 15 שח ללא מטרת רווח"
חיים לא מבין למה הרווח או אי הרווח של נטפרי קשור אליו, הוא בסך הכל משלם כסף ורוצה פתרון, עוד מישהו ענה לו "פה בפורום זה לא המקום לשאול על מדיניות נטפרי , פנה במערכת הפניות"
אבל במערכת הפניות לא מסבירים כלום ! חיים ממש נואש.
ואז מגיעה התשובה הנפלאה: "נטפרי זה סינון מדהים , כל המשתמשים מרוצים , האופציה הכי טובה בשוק . אם אתה מתלונן כנראה אתה סתם ביקורתי/ לא מבין. חפש סינון אחר" אבל חיים לא רוצה סינון אחר ! הוא רוצה עזרה.
בסוף השרשור הוא כנראה כן הבין את הבעיה באתר, וקיבל קצת הסברים , ואולי תשובה מעט יותר מפורטת ממג'יקוד, אבל על הדרך הוא הרגיש שאין לו עם מי לדבר , הרבה ביקורת על עצם זה שהוא מעיז לבקר את נטפרי וצבר הרבה תסכולים שיכלו להימנע.אני הולך לכתוב בצורה קצת ביקורתית. אם אתה לא אוהב לשמוע ביקורת על החברה האהובה עליך, אל תמשיך. אבל תדעו שזה פצעי אוהב.
אני חסיד גדול של נטפרי. כולם בסביבה שלי יודעים את זה. אבל הדבר שמפריע לי הכי הרבה זה כמה פעמים אני רואה שוב ושוב את הסיפור הנ"ל. זה סיפור אמיתי מהחיים שקורה שוב ושוב ושוב.
כתבתי בעבר על הנושא, ואכתוב שוב: יש נתח גדול מהאוכלוסיה שלא יודעים להסתדר עם כמות או סוג התמיכה שנטפרי נותנת.
זה לא ניחוש שלי, זה הנסיון שלי בחיי היום יום, יש הרבה אנשים בסביבה שלי שהמלצתי להם לעבור לנטפרי ואני שומע מהם את התסכולים מפעם לפעם.
אדם רגיל לא מבין מה בדיוק האינטרנט, ומה נטפרי מביאה לשולחן, הוא רק רוצה להשיג את המטרה שלו בצורה כשרה. אדם כזה לא יבין "שנטפרי הכי טובים" הוא רק יבין שדברים שהוא הצליח לעשות בסינון X (או בלי סינון) לא עובדים בסינון Y.
כדי לפתור את זה צריך לנתח טוב טוב מה ציבור זה צריכים כדי שהשימוש בנטפרי יהיה יותר חלק בשבילם.רק תיקון קטן לסיפור הנ"ל:
יש חלק גדול שאצלם הסיפור מסתיים אחרת. יש חלק גדול שלא יודעים לתקשר מול מערכת הפניות, אז הסיפור מסתיים בפנייה לבן משפחה/חבר במשרד שידוע במשפחה/משרד ככזה שיודע לטפל או להסביר את המצב. יש הרבה שלא יודעים מה זה פורום ואיך כותבים בו, לא מבינים מה זה ויקי וכו'.
אני מדבר לא רק על אנשים שהם לגמרי לא טכניים, למרות שאצלם הבעיה נוטה להיות חריפה יותר. אני מדבר גם על אנשים לכאורה מאוד טכניים.אם היו שואלים אותי, הייתי אומר שהפתרון מתחיל בזה שנטפרי יעסיקו במשרה מלאה איש שאמור רק לעבוד מול לקוחות ברמה התקשורתית, לא שום דבר טכני. להבין את הצרכים שלהם ולהביא את המסקנות אל השלחן.
למשל, טענה שעולה שוב ושוב זו הטון הלקוני לפעמים של תשובות של התמיכה.שלא תטעו, אני חושב שנטפרי עושים מעל ומעבר ויותר מכל חברה אחרת.
ואני מחכה כבר לטיפש התורן שיבוא ויכתוב תגובה של 3 מילים: "אין על נטפרי!"
הבעיה היא שזה שאתה הכי טוב בתחום זה לא תירוץ לימנע מלהיות יותר טוב.לא עניתי בשרשור זה עד עכשיו כי אני לא חושב ששיפור הפורום יפתור את הבעיה.
-
@yzahn אמר בקריאה לחשבון:
הייתי אומר שהפתרון מתחיל בזה שנטפרי יעסיקו במשרה מלאה איש שאמור רק לעבוד מול לקוחות ברמה התקשורתית, לא שום דבר טכני. להבין את הצרכים שלהם ולהביא את המסקנות אל השלחן.
נציג אחד יספיק?
-
@yzahn
ראשית - רק כדי שלא תחכה מידי הרבה אז אני גואל אותך מיסוריך ומצהיר "אין על נטפרי"!!!
שנית - לדעתי הרעיון שלך פשוט מעולה! לגבי שירות הלקוחות.אבל בל נשכח, שהאשכול הוקם כדי לשפר את השיח בפורום, ולא כדי לשפר את השירות של נטפרי.. אני לפחות לא ראיתי שמגיקוד ביקש עזרה בעניין.
הנושא באשכול זה הוא השיח בפורום, הפורום אמור לתת מענה לשאלות ובעיות הקשורות לסינון של נטפרי.
דא עקא, שבמקום לתת מענה, הוא הפך להיות מקום 'מענה' עבור חלק מהמשתמשים, בעיקר כאשר מדובר באנשים המבקרים את נטפרי.אני מסכים שהפתרון שאתה מציע במקרה ונטפרי יקבלו אותו - עשוי להוריד את כמות הביקורת על נטפרי בפורום, אבל לכאו' זה לא קשור לסגנון השיח בפורום.
-
@נטפריפורום יש כאן שאלה, הנושא של תלונות, הסברת דברים לא מובנים במדיניות נטפרי, הסברה איך "מסתדרים" עם חסימה מסויימת. הוא נושא שנופל בין הכיסאות. במערכת הפניות אין הסבר לדברים לא מובנים, או אמפתיה, או ניסיון לבוא לקראת הלקוח. וכאן בפורום, גם בד"כ לא עובד לתת אמפתיה, הסבר לדברים לא מובנים, גם אין בד"כ (לפעמים מג'יקוד כותב) צריך שיהיה חלוקת תפקידים ברורה בין מערכת הפניות לפורום, ולאחמ"כ להחליט איפה צריכים להשתפר.
-
@נטפריפורום אמר בקריאה לחשבון:
דא עקא, שבמקום לתת מענה, הוא הפך להיות מקום 'מענה' עבור חלק מהמשתמשים, בעיקר כאשר מדובר באנשים המבקרים את נטפרי.
זו בדיוק, אבל בדיוק הטרמינולגיה הבעייתית.
למה כשמישהו כותב בפורום שהוא לא מבין ולא מסכים עם זה שנחסם אוצר החכמה,
שזה מעצבן ממש שאין כלים טכניים לעבודה , ובכלל חמור מאד שאי אפשר להצליח לעבוד עם נטפרי בגלל XYZ - כל זה נקרא ביקורת על נטפרי?
זו ביקורת על החסימות של נטפרי, או אי הסכמה עם המצב כפי שהוא כעת.
לקרוא לזה ביקורת על נטפרי ולהגיע מפה לדיון האם נטפרי יותר טובים או יותר גרועים - זה טיעון קש. ככה מרגישה סתימת פיות. [וסליחה על הדרמטיות, אישית אני לא מרגישה ככה, אבל יכולה להבין אחרים שכן] -
@548499758
אני לא מסכים איתכם.
הדוגמאות שהבאתם זה מוביל לדיונים על מדיניות של נטפרי.
דיונים על מדיניות זה עוול נוראי לעשות כל גבי הפרום.
גם אם זה לא היה מוזיל את המדיניות.
אי אפשר לעשות דיון השקפתי עם אנשים לא מזוהים. שאתה לא יודע אם אתה מדבר עם ילד בן 10 או מבוגר בגיל 50.
לכן אני חושב שזה נכון להוציא את העניין של המדיניות מחוץ לפורום. -
@magicode אמר בקריאה לחשבון:
@548499758
אני לא מסכים איתכם.
הדוגמאות שהבאתם זה מוביל לדיונים על מדיניות של נטפרי.
דיונים על מדיניות זה עוול נוראי לעשות כל גבי הפרום.
גם אם זה לא היה מוזיל את המדיניות.
אי אפשר לעשות דיון השקפתי עם אנשים לא מזוהים. שאתה לא יודע אם אתה מדבר עם ילד בן 10 או מבוגר בגיל 50.
לכן אני חושב שזה נכון להוציא את העניין של המדיניות מחוץ לפורום.אני מאמין שאתה מתכוון לתת לזה במה אחרת, או לשנות את מדיניות מערכת הפניות כך שתרחיב מעט בכל פעם שנדרשת הסברה על מדיניות החסימה.
אחרת זה עלול להביא לתסכול גדול יותר של חלק מהלקוחות שבאמת לא הצליחו להבין. כמובן שאני לא מתכוון לדיונים השקפתיים על נושא כזה או אחר, אבל כדאי למצוא את דרך הזהב ולהבחין בין פולמוס לבין הסברה.נ.ב. כדאי לוודא באמת את גיל המשתמש בעת ההרשמה כלקוח נטפרי, הרי לא יעלה על הדעת שנאפשר לילד בן 10 לגלוש באינטרנט עם 'הכשר'.
-
@magicode אמר בקריאה לחשבון:
@548499758
אני לא מסכים איתכם.
הדוגמאות שהבאתם זה מוביל לדיונים על מדיניות של נטפרי.
דיונים על מדיניות זה עוול נוראי לעשות כל גבי הפרום.
גם אם זה לא היה מוזיל את המדיניות.
אי אפשר לעשות דיון השקפתי עם אנשים לא מזוהים. שאתה לא יודע אם אתה מדבר עם ילד בן 10 או מבוגר בגיל 50.
לכן אני חושב שזה נכון להוציא את העניין של המדיניות מחוץ לפורום.אז צריך שתהיה הודעה קבועה ומסבירת פנים שתועלה על ידי מנהל הפורום בכל פעם, שמבהירה את העניין הזה.
לא שתהיה תחרות מי הראשון לסתום את הפה של השואל התורן והאומלל -
@וידאל
גם אם פה ושם היו תגובות קצרות רוח, רוב התגובות בפורום מאירות פנים. יש הרבה סיוע הדדי והדרכה לחדשים. לפעמים ממש נפלא בעיני איך אנשים מושיטים יד, בלי להכיר כלל, ומסבירים בפעם העשר איך מתקינים תעודת אבטחה ואיך מגדירים ראוטר, וגם - באילו פורומים ניתן למצוא את המידע היעיל והמותאם לבקשה. -
@magicode למה משנה מי המיתדיינים? ומה הגילאים שלהם? משנה מה הטענות, ואם הטענות מסתברות, אין סיבה לא להתייחס אליהם ואם הם שטויות, אין סיבה להתייחס אליהם.
-
פוסט זה נמחק! -
@מאןדהו
שיח דעתני והשקפתי, אינו בנוי אך ורק מאינפורמציה.
ובסברא ישרה, והבנת הדברים לעומקם - מאוד משנה גיל המשתתפים בנידון (ברוב מוחלט של המקרים).לא נראה לי לדוגמא, ששיח בנושא אילו אתרים צריכים להיות פתוחים וכדו', שייך בכלל לצעיר בן 17\18 שראייתו מאוד נקודתית וקצרת רואי (שוב, ברוב מוחלט של המקרים, לא מכליל).
דעתי הדלה (אחרי עשרות שנות הקשבה לויכוחים בנושאים מגוונים), שבכלל נושאים השקפתיים הם כה מורכבים, עמוקים ורחבים, שאינם שייכים כלל לשיח ההמונים, ושייכים לגדולי תורה אמתיים בלבד (ואגב, זו השאלה ההשקפתית היחידה שהכרעתי בכחות עצמי).
אבל אין כאן המקום לנושאים השקפתיים.. ואולי לזה כיון מגיקוד בדבריו.. -
@נטפריפורום אתה בפירוש צודק, אבל לא מדובר כאן על לשאול בחור מה ההכרעה, אל שבחור צעיר מצטרף לדיון כזה ואני לא רואה בעיה בכך.
-
@magicode אמר בקריאה לחשבון:
הדוגמאות שהבאתם זה מוביל לדיונים על מדיניות של נטפרי.
שיח על הדוגמאות הנ"ל יכול להביא לדיונים על המדיניות.
צריך לתת מקום לדיון על החסימות , מה חסום , איך וכמה , ואיך אפשר להסתדר והאם
מבלי להגיע לדיונים על למה.אבל ביקורת זה לא.
-
אם אפשר לכתוב מסקנות.
-
@magicode אמר בקריאה לחשבון:
דיונים על מדיניות זה עוול נוראי לעשות כל גבי הפרום.
גם אם זה לא היה מוזיל את המדיניות.
אי אפשר לעשות דיון השקפתי עם אנשים לא מזוהים. שאתה לא יודע אם אתה מדבר עם ילד בן 10 או מבוגר בגיל 50.
לכן אני חושב שזה נכון להוציא את העניין של המדיניות מחוץ לפורום.כל מילה פנינה
בבקשה נא להדגיש זאת יותר בהתחברות ובתנאי הפורם -
@yzahn אמר בקריאה לחשבון:
@548499758 אמר בקריאה לחשבון:
סליחה שאני אומרת , אבל גם השרשור הזה בעצמו רק מראה כמה יש פה חוסר הבנה, וחלק גדול מה"פתרונות " פה רק מראים עד כמה הרבה פה לא בכיוון , ולא מבינים את הבעיה.
חיים הוא משתמש נטפרי סטנדרטי, קנה מחשב, ושאל אצל חברים איזה סינון לקנות , הם אמרו ששוה לו לשלם 104 שקל כי נטפרי זה סינון טוב. נשמע טוב. חיים הצליח להתחבר וזה גם עבד לו, אחרי כמה התקנות והסתבכויות קלות.
הוא ראה שתמונות הרבה פעמים מתפקסלות לו, לפעמים תמונות חשובות, קצת מעצבן אבל בטח עדיף מאנטרנט פתוח.
יום בהיר אחד חיים מנסה להתחבר לאתר שחשוב לו, לא מצליח, חסום בנטפרי.
הוא פונה למערכת הפניות , ושואל : מה רע ? למה האתר הזה נחסם ?
הוא בסך הכל מכיל תכנים לימודיים ואין שם שום דבר רע! מישהו שומע??? מי יכול לעזור?
אבל מערכת הפניות מרגישה לא אנושית, התשובה שם לקונית: האתר נחסם לפי מדיניות נטפרי.
מהי מדיניות נטפרי? מה עושים עכשיו? פה מתחיל התסכול.
חיים מיודעינו פותח שרשור בפורום , הוא לא נחמד בשרשור, מנסה להביע את המצוקה שלו כדי שמישהו ישמע . למה לא פותחים ? ולמה סוגרים בלי הודעה מראש ? מה לא בסדר באתר?
מסתבר שבפורום אין מי שיודע לענות, אבל יש הרבה שיודעים לכתוב לו :
"נטפרי הצדיקים מסננים לך את התכנים אז למה אתה מתלונן, תגיד תודה שהם לוקחים רק 15 שח ללא מטרת רווח"
חיים לא מבין למה הרווח או אי הרווח של נטפרי קשור אליו, הוא בסך הכל משלם כסף ורוצה פתרון, עוד מישהו ענה לו "פה בפורום זה לא המקום לשאול על מדיניות נטפרי , פנה במערכת הפניות"
אבל במערכת הפניות לא מסבירים כלום ! חיים ממש נואש.
ואז מגיעה התשובה הנפלאה: "נטפרי זה סינון מדהים , כל המשתמשים מרוצים , האופציה הכי טובה בשוק . אם אתה מתלונן כנראה אתה סתם ביקורתי/ לא מבין. חפש סינון אחר" אבל חיים לא רוצה סינון אחר ! הוא רוצה עזרה.
בסוף השרשור הוא כנראה כן הבין את הבעיה באתר, וקיבל קצת הסברים , ואולי תשובה מעט יותר מפורטת ממג'יקוד, אבל על הדרך הוא הרגיש שאין לו עם מי לדבר , הרבה ביקורת על עצם זה שהוא מעיז לבקר את נטפרי וצבר הרבה תסכולים שיכלו להימנע.אני הולך לכתוב בצורה קצת ביקורתית. אם אתה לא אוהב לשמוע ביקורת על החברה האהובה עליך, אל תמשיך. אבל תדעו שזה פצעי אוהב.
אני חסיד גדול של נטפרי. כולם בסביבה שלי יודעים את זה. אבל הדבר שמפריע לי הכי הרבה זה כמה פעמים אני רואה שוב ושוב את הסיפור הנ"ל. זה סיפור אמיתי מהחיים שקורה שוב ושוב ושוב.
כתבתי בעבר על הנושא, ואכתוב שוב: יש נתח גדול מהאוכלוסיה שלא יודעים להסתדר עם כמות או סוג התמיכה שנטפרי נותנת.
זה לא ניחוש שלי, זה הנסיון שלי בחיי היום יום, יש הרבה אנשים בסביבה שלי שהמלצתי להם לעבור לנטפרי ואני שומע מהם את התסכולים מפעם לפעם.
אדם רגיל לא מבין מה בדיוק האינטרנט, ומה נטפרי מביאה לשולחן, הוא רק רוצה להשיג את המטרה שלו בצורה כשרה. אדם כזה לא יבין "שנטפרי הכי טובים" הוא רק יבין שדברים שהוא הצליח לעשות בסינון X (או בלי סינון) לא עובדים בסינון Y.
כדי לפתור את זה צריך לנתח טוב טוב מה ציבור זה צריכים כדי שהשימוש בנטפרי יהיה יותר חלק בשבילם.רק תיקון קטן לסיפור הנ"ל:
יש חלק גדול שאצלם הסיפור מסתיים אחרת. יש חלק גדול שלא יודעים לתקשר מול מערכת הפניות, אז הסיפור מסתיים בפנייה לבן משפחה/חבר במשרד שידוע במשפחה/משרד ככזה שיודע לטפל או להסביר את המצב. יש הרבה שלא יודעים מה זה פורום ואיך כותבים בו, לא מבינים מה זה ויקי וכו'.
אני מדבר לא רק על אנשים שהם לגמרי לא טכניים, למרות שאצלם הבעיה נוטה להיות חריפה יותר. אני מדבר גם על אנשים לכאורה מאוד טכניים.אם היו שואלים אותי, הייתי אומר שהפתרון מתחיל בזה שנטפרי יעסיקו במשרה מלאה איש שאמור רק לעבוד מול לקוחות ברמה התקשורתית, לא שום דבר טכני. להבין את הצרכים שלהם ולהביא את המסקנות אל השלחן.
למשל, טענה שעולה שוב ושוב זו הטון הלקוני לפעמים של תשובות של התמיכה.שלא תטעו, אני חושב שנטפרי עושים מעל ומעבר ויותר מכל חברה אחרת.
ואני מחכה כבר לטיפש התורן שיבוא ויכתוב תגובה של 3 מילים: "אין על נטפרי!"
הבעיה היא שזה שאתה הכי טוב בתחום זה לא תירוץ לימנע מלהיות יותר טוב.לא עניתי בשרשור זה עד עכשיו כי אני לא חושב ששיפור הפורום יפתור את הבעיה.
לענ"ד זה הדבר שהכי יקדם.
@magicode יש מצב לתגובה?[היום המצב מתחלק לשנים, וותיקים וחדשים. ותיקים, כשיש להם בעיה שורשית, [כמו למאיירים] הם דופקים את הראש בקיר ישירות. החדשים, מתלוננים במערכת הפניות, וכשאין מענה מתלוננים בפורום, ואחרי שהם מקבלים שפכטל הם דופקים את הראש בקיר].
[אני ניסיתי ברוב חכמתי לשלוח מייל ל @magicode ישירות... וכמובן לא קיבלתי תגובה]. -
@ישראל-ג
אני לא חושב שאני צריך להגיב על הסטת הנושא.
זה הסטת נושא זה לא תגובה על מה ששאלתי בתחילת האשכול.
ולגבי פניה למייל שלי בדרך כלל אני מגיב, יתכן ואני מפספס אפשר לשלוח לי שוב. -
@ישראל-ג אמר בקריאה לחשבון:
החדשים, מתלוננים במערכת הפניות, וכשאין מענה מתלוננים בפורום,
לא נראה לי שיש כזה דבר ששולחים פניה ולא מקבלים מענה.
-
@memgd אמר בקריאה לחשבון:
אני חושב שכדאי להציג תגית למשתמשים (ניקים) שמבהיר האם המשתמש מנהל, מייצג או בר-סמכא כלשהו בנטפרי. יש כבר קבוצות כמו administrators אבל זה לא מוצג ליד שם המשתמש (שם הניק).
ישנן תגובות שאם היה ברור שהם לא תגובה של נטפרי אלא דעה עצמאית של אחד המשתמשים, ייתכן וזה היה מתקבל ביתר סלחנות אצל האחרים/המבקרים. לא כולם מכירים את בעלי התפקידים עם שמותיהם בפורום.בדיוק.
לקח לי זמן להבין מה קורה כאן בגלל זה.
האווירה בפורום, לצערי, היא שנטפרי הכי הכי כל השאר גרועים, ואם אתה מעיז להתלונן על נטפרי אז אתה הבעייתי, ובנטפרי לא יכול להיות בעיות וכו.
אבל אחרי שהבנתי שיש כמה משתמשים שהם לא הרוב וללא תפקיד שיוצרים את האווירה הזו, נרגעתי.
אומנם, מה אני מציע לשפר בתגובות?
א. גם אם נטפרי הכי טובה וכל השאר "הם לא סינון" (- אמירות שאני חולק עליהם מכל וכל, גם מהצד שנטפרי הכי טובה - יש יתרונות גם אצל אחרים, וגם מהצד שהשאר הם לא סינון, אז יש סינונים מעולים שהם לא נטפרי [ואל תגידו לי רימון אתרוג יש בהם את הבעיה הזו והזו.מתי משתמשי נטפרי השתמשו בפעם האחרונה ברימון\אתרוג? עברו שם הרבה שידרוגים מאז שנטפרי הוקמה...])
אין צורך להגיד את זה.
אל תתכבדו בקלון חבריכם.
תסבירו למה נטפרי טובה ולא למה האחרים גרועים.ב. גם בנטפרי יש תקלות בסינון.שום דבר לא מאה.אני נתקלתי בכמה וכמה דברים בעייתים.למשל כאן פירטתי על מקרה אחד (ונדיר וקיצוני, בדרך כלל נתקלתי בתמונות שהם על הגבול) אז האמירה שנטפרי היא 100% וכדומה... רק מרגיזה.
ג. מי שאומר שיש לו בעיה, למשל המייל לא נפתח וכדומה, לא צריך לספוג אמירות ש"אשמתך" וכדומה, וזה קורה!
ד. לתת מענה יעיל.
למשל כאן @magicode ענה לי שאפשר לפנות במערכת הפניות.
לא פניתי מסיבה פשוטה; לא ידעתי איך לפנות כשהכל פתוח.
אבל אם מג'יקוד טרח להגיב (דבר שממש הוא לא חייב בו), הייתי יותר שמח אם הוא היה כותב
"להבא תפנה למערכת הפניות, הם יודעים עברית ויבינו אותך, ולשאלתך..." כי יצא שסתם בזבזתי נקודות.במקרה הזה לדעתי היה עדיף שלא יגיב.
הרי פתחתי את הנושא לא מתוך ניסיון לעקוף את הנקודות, אלא כי חשבתי שאין מה לפנות (נ.ב-אכן לא תמיד בנושאים כאלה שצריכים טיפול מקצועי העונים במערכת יבינו מה אתה רוצה, הרי הכל פתוח...)לאור כל הנ"ל, אני חושב שצריך
א. לסמן מי בעלי הסמכות
ב. מענה יותר ידידותי.
תודה!