Magicode
-
@קלונימוס אם ההעלאה תבוטל אז מי שינסה לפתוח את הקישור בהכרח יקבל שגיאה 404 שהדף לא קיים וזהו
אבל כך גם חוסכים מהמפתחים ליצור מנגנון של שליחת מייל. -
אני לא יודע בדיוק איך המערכת עובדת
אבל אם זה עובד בסדר סידורי כל שהוא, יכול אולי לקרות מקרה שבו מישהו ביטל העלאה וכבר שיתף את הלינק והבא בתור שישתמש בלינק לא יידע שיש לו עוד שותף.... -
@קלונימוס זה מזהה רנדומלי.
והסיכוי שמישהו יקבל אותו מזהה כמו שלך הוא 2 בחזקת 128 נראה לי -
זה נכון, אבל לדעתי זה לא מוצלח לתת כבר בהתחלה את הקישור.
(אם העלאה תבוטל וכדומה)@קלונימוס אם העלאה מבוטלת ומי שיש לו את הקישור ששותף איתו - יכנס, יראה שכתוב 'הקובץ לא קיים'
-
-
-
@WWW נדמה לי במקרה הזה כמות האפשרויות היא 2 בחזקת 160.
בעיקרון, כשמטילים מטבע, כמות האפשרויות של הצדדים שהוא ייפול עליהם היא 2, והסבירות שהוא ייפול בכל צד היא 50%.
באותיות בשפה העברית, אם ניתן לכל אחד אות, כמות האפשרויות היא 22 (בלי סופיות), והסבירות שיצא לכל אחד אותה האות היא 100 לחלק ל22. ואם ניתן לכל אחד 2 אותיות, זה מכפיל את האפשרויות ב22. כלומר כמות האפשרויות היא 22 כפול 22. וכן הלאה.
במקרה שלנו, המזהה הוא באורך 40 ספריות הקסדצימליות. בחישוב בצורה בינארית (יותר פשוט) כל ספרה היא 4 סיביות. כפול 40 ספרות זה 160 סיביות. מכיון שכל ספרה בינארית (סיבית) יש לה שני אפשרויות, על כל ספרה בינארית שמוסיפים זה מכפיל את כמות האפשרויות הקודמת ב2. התוצאה המלאה של האפשרויות היא 1461501637330902918203684832716283019655932542976.
הסבירות שיצא אותו מזהה, זה 100 לחלק למספר הזה באחוזים. -
@5566NEWbrs אהבתי. מאד.
יש לי חשק להתחיל להסביר על שיטות הספירה עכשיו, בשביל אלו שאולי לא מבינים...
-
@5566NEWbrs אהבתי. מאד.
יש לי חשק להתחיל להסביר על שיטות הספירה עכשיו, בשביל אלו שאולי לא מבינים...
בכבוד!
-
@WWW אני מקווה שיצא ברור...
השיטה שבה אנו סופרים נקראת השיטה ה"דצימלית", בעברית "השיטה העשרונית".
היא נקראת כך משום שאנחנו סופרים באמצעות 10 ספרות שונות. אחרי עשרת הספרות האלו אנחנו "עולים שלב".
הספרות שלנו הם:
0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9.
אחרי עשרת הספרות (כולל אפס, כן.) אנחנו עולים שלב ומשתמשים בשתי ספרות בו זמנית.
הראשונה היא 1, ואחריה עוד ספרה, לפי הסדר:
10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19.השיטה הזו נקראת עשרונית משום שיש לנו עשר ספרות שונות שביניהם אנו מבדילים, ורק אחריהן אנחנו משתמשים בשני ספרות בו זמנית.
השיטה הבינארית בנויה משני ספרות אופציונאליות:
0, 1.
אחרי שהיא מצתה את כל הספרות שלה, היא עוברת לשימוש בשני ספרות בו זמנית:
10, 11.
אחרי שהיא מצתה גם את אלו, היא עוברת ל-3 ספרות בו זמנית:
100, 101, 110, 111.
ולאחר שהיא מיצתה גם את שלב שלושת הספרות, היא עוברת לארבעה:
1000, 1001, 1010, 1011, 1100, 1101, 1110, 1111.עכשיו ננסה להקביל בין השיטות.
אפס, מוגדר בשתיהן כ-0.
פריט אחד, מוגדר בשתיהן כ-1.
שני פריטים, בשיטה העשרונית יוגדרו כ-2, אך בשיטה הבינארית הם יוגדרו כ-10.
כלומר, יותר משתי פריטים משמעותם "עשר", בהקבלה לשיטה העשרונית...
שלושה פריטים יוגדרו בשיטה הבינארית כ-11. ארבעה יוגדרו כ-100. וכן הלאה.אם נקביל בין הספרות שלהן, אז:
0=0
1=1
2=10
3=11
4=100
5=101
6=110
7=111
8=1000
9=1001
10=1010
11=1011
12=1100
13=1101
14=1110
15=1111ופה נעצור, ונעבור לשיטה ה"הקס-דצימלית", שעובדת באמצעות 16 ספרות.
הספרות הן:
0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, A, B, C, D, E, F.
כן, בשיטה זו משתמשים באותיות כבספרות.
אם נקביל לשיטה העשרונית, אז:
0=0
1=1
2=2 וכו'...
עד:
9=9
10 (בשיטה העשרונית) = A
11 = B
12 = C
13 = D
14 = E
15 = Fהרעיון בשיטה זו הוא לקצר את הכתיבה הבינארית.
בואו נעשה חישוב לרגע.
מימין נכתוב את העשרוני (מודגש), באמצע את הבינארי, ומשמאל את ההקסדצימלי.
0 = 0 = 0
1 = 1 = 1
2 = 10 = 2
3 = 11 = 3
4 = 100 = 4
5 = 101 = 5
6 = 110 = 6
7 = 111 = 7
8 = 1000 = 8
9 = 1001 = 9
10 = 1010 = A
11 = 1011 = B
12 = 1100 = C
13 = 1101 = D
14 = 1110 = E
15 = 1111 = Fשימו לב שבשיטה הבינארית כל חזקת 2 מוסיפים ספרה...
זה קשור לחזקות וסיכויי ההסתברות... נשאיר לכם לחשוב על זה בהמשך.
בא נסביר מה הקשר של ההקסדצמלי לבינארי.
בהסתכלות בטבלה הקודמת, נראה שהשיטה ההקסדצימלית מאפשרת לנו לבטא באמצעות תו אחד עד 4 תווים בינאריים. לדוגמא, אם כתבתי F, משמעותו בבינארית 1111.
אז כתיבה בצורה ההקסדצימלית משמעותה שכל ספרה משמעותה 4 ספרות בינאריות.
1 בשיטה ההקסדצימלית משמעותו 0001 בשיטה הבינארית (שימו לב, האפסים לפני ה-1 אין להם משמעות, הם רק נועדו לסמן ערך ריק בבלוק.)
בעצם מחלקים את כל הכתיבה בשיטה הבינארית לבלוקים של ארבע ארבע.
משפט הקסדצימלי שבו כתוב "AD568F2" אומר בבינארית:
1010,1101,0101,0110,1000,1111,0010
אני מניח שכבר הבנתם למה זה מקצר...עכשיו תקראו שוב את מה שכתב 5566NEWbrs
מזהה של 40 ספרות הקסדצימליות, פירושו 40 בחזקת 16, כי כל הוספה של ספרה משמעותה הכפלת מספר האפשרויות ב-16, משום שכל הרצפים שהיו עד עכשיו יתכנו כשהמספר האחרון יהיה 0, 1, 2, וכו' עד F שהיא הספרה האחרונה.
אז אפשר לחשב 40 בחזקת 16, או לחילופין לפתוח את המספר לספרות בינאריות, שזה אומר 160 ספרות (כי הרי כל ספרה הקסדצימלית מייצגת 4 ספרות בינאריות), ולכן החשבון יהיה 160 בחזקת 2, כי שוב, כל הוספת ספרה מכפילה את האפשרויות ב-2 (כמו שתוכלו לראות ברצף הספרות הבינאריות, 1 מיוצג באמצעות ספרה בודדת, 2 דורשת שני ספרות, 4 דורשת שלש ספרות, 8 דורשת 4 ספרות וכן הלאה, ודו"ק...), שזה אומר שמספר הרצפים שהיה עד לפני הוספת הספרה הוכפל, כי אותם רצפים קיימים כעת כשהספרה תהיה 0, וגם כשהיא תהיה 1.
בשני התרגילים (160בחזקת 2 ו-40 בחזקת 16) התוצאה שווה.הייתי שמח לדעת אם מישהו שלא הכיר את הנושא קודם הבין אותו ממני.
פשוט מעניין אותי אם זה יצא ברור. -
@dLive פששש....
עד כדי כך, אני מקווה שלא כתבתי את זה בשבילי...
עכ"פ, חלק גדול מהנושא, לא הכרתי, והבנתי מדבריך. תודה רבה!
(בכל זאת נראה לי שיהיו כאלה שלא יבינו גם את דבריך...) -
@WWW אני מגלה תוך כדי שהחסרתי כמה חלקים.
כמו לדוגמה כשכתבתי שלהוספת האפסים בשיטה הבינארית אין ערך, וזה לא נכון.
האפסים משמשים גם כדי להרים את השווי של הבלוק של ה"עשרות", של הספרה הבאה... -
@dLive באמת התקשיתי בזה...
-
@dLive אם זה לא היה ארוך הייתי מנסה להבין...
בכל אופן כל הכבוד -
אם מישהו רוצה לנסות הוא יכול:
0_1497990966330_המרות מבינארי, דצימלי והקסדצימלי.xls
המרה מהשיטה העשרונית לשיטות אחרות עושים באמצעות חלוקה לבסיס הספירה האחר (במקרה ומדובר בהמרה ממספר עשרוני למספר בינארי זה אומר לחלק ב-2) שוב ושוב, והשארית היא התוצאה, רושמים אותה מימין לשמאל וממשיכים לחלק את התוצאה עד שמגיעים לתוצאה 0.
מבינארית להקסדצימלית עושים באמצעות חלוקה ל"בלוקים" של 4 והמרתם לספרות בודדות, כמו שכתבתי.
מבינארי לעשרוני זה שווה פוסט בפני עצמו.
הכפלה של המספר בחזקה של מיקומו... -
מחקתי כי לא קשור לעסק
-
-
-
@dLive הסבר ברור מאוד
חידש לי דברים שלא ידעתי -
@dLive פששששש....
אחרי הסבר כזה אני מרגיש שאני כבר יכול להיות מתכנת !וברצינות, אני אין לי שום ידע בתיכנות ולא מאד הבנתי, אולי קצת כן.
אבל לא משנה, גם כך אני לא הולך להיות מתכנת