אתה רוצה מסונן? תשלם יותר!! למה? ככה..
-
@מושט תודה על הפידבק החיובי.
נרד לפסים מעשיים -- ביצוע רישום (מי מתנדב? אפשר גם לנדב אותי רק לשלב הזה)
- רישום של סך מסויים של אנשים שרוצים ומעוניינים (כמובן, כדאי הגביל את זה בזמן, כי אח"כ דברים לא ייגמרו).
- פניה לכל הספקים בלי יוצא מן הכלל, ולבקש הצעת מחיר חד פעמית לקבוצה הזו. > קבלת הצעת מחיר.
- יצירת קשר עם כל אלו שהחזירו תשובה (בין יקר ובין זול), כדאי להתחיל עם היקר, האם זו הצעה סופית? קיבלנו יותר זול וכו' וכו' ככה נעבור אחד אחד (זה פועל, רכשתי ככה תוכנה בעלות של 900 ש"ח ב500 ש"ח).
וכמה נקודות:
- שכמה שיותר נרשמים (לבקשה מסויימת), זה יקנה לנו מחיר יותר טוב.
- לא לבקש חבילה כללית פתוחה, רק הצעה חד פעמית לקבוצה הזו, תפסת מרובה לא תפסת.
עריכה:
- אני מוסיף שמצידנו תהיה לנו התחייבות לכך וכך זמן, זה דבר שיתן משקל רציני לספק. הוא יסכים להוריד יותר כאשר יש לו בטחון שזה לקוחות שנשארים. מה שנקרא רווח בטוח.
-
@yair-na אני בפנים
מעונין בבנדל 40 מגה. -
@מושט ,אתה בפנים.
אני מתחיל לרשום, ונראה מה יהיה הביקוש.
כל מי שמעוניין שישלח לי מייל.
בהצלחה לכולם. -
מה המיל שלך תודה רבה
-
@החרדי-המוטרד עיין בפרופיל
בברכה. -
בלת"ק
אני מעוניין ג"כ -
אני חושב שכדאי ש(בינתיים) מנהל הפורום יצמיד את זה למעלה, היות שנראה שנושא זה חשוב. או אולי כדאי שנפתח נושא חדש עם סיכום של כל הנושא המדובר, עם תמצית של התכלית של האשכול הזה, ואותו מנהל הפורום ידביק למעלה.
חשוב לשמוע חוות דעת. -
@נטפריס כאחד שמציק לו באופן קבוע התגובה החריפה שלך בנושא הזה הייתי רוצה לכתוב מספר דברים:
ראשית, אני מסכים איתך שנטפרי שווה כל שקל, ומישהו צריך להרוויח, ובאופן אישי לא מפריע לי המחירים, אבל,
אני לא חושב ששום חרדי באשר הוא שם לא צריך לתת גושפנקא למחירים גבוהים, ולמה?
כי אנחנו סובלים מסלולר יקר כי יש מונופול.
מדיור יקר כי יש היצע.
ממזון יקר כי יש כשרות.
וכו' בלבלבהבלה.
ולמה זה קורה כי אנחנו כציבור נכנעים לזה, ולא עומדים על שלנו, אז ייתכן שיש סיבות שהם צודקים ואין כאן המקום להאריך.
אבל אנחנו צריכים לתת גיבוי לכל ניסיון הוזלה שיכול להיות, ולא לתקוף, וכל מקום יכול להיות במה לזה.
אחד מהדברים הנפלאים של נטפרי, זה שאת בעליו לא מעניין כסף, זה נפלא, וזה מה שחסר לנו בכל גופי הכשרות האחרים. -
@קטונתי קודם כל, בא נתייחס למדיניות התגובה החריפה שלי.
נניח מדובר בנושא נכון, כאוב, וכו', וחובה לפעול בעניין. מה זה מתיר לעשות? להרוג אני מניח שלא.
לך לרב תבדוק מה התגובה שלו למשפטים "משוערים" בסגנון של: הם עושים עלינו הרבה כסף, הם מנצלים את זה שהם לבד וכל קביעה מרומזת אחרת נעדרת בסיס (לא מדבר על משפטים עסיסיים יותר, כמו גנבים והמילים הנרדפות לזה). לכתוב על איש פרטי וחברה זה היינו הך, וליהודי שומר תורה ומצוות ההשקפה הסוציאלית היא אפילו לא "מורה היתר".
זה מה שתמיד "מדליק" את חריפות התגובה שלי. אם אתה חולק, ואתה סבור שמדיניותי מביאה את החרדים לפי פחת כניעה ניצול וכו', יש לך כבר ויכוח עם התורה, או ויכוח איתי מה בגבולות האיסורים, אשמח לשמוע ממך מה לגיטימי בעיניך מכל מי ש"תקפתי".שנית, בלי קשר למה זה מרגיז אותי, יש את העובדות. שלא תמיד הם חופפים ל"תחושות" אותם חווים חלק מהאנשים, מה לעשות.
השוואה של לחם מלא ללחם רגיל (כי זה לא עולה יותר לייצר מלא, זה אפילו חוסך ניפוי!) היא מגוחכת, וככה גם ההשוואה לאינטרנט הלא מסונן.
רק מי שמייצר את שניהם יוכל לומר כמה עולה לו ההפרש וכמה מוצדק לדרוש עבור זה.בשביל לקבל מחיר זול יש בנטפרי תנאים טובים לזה שאין בשום מקום ותחום: אפס שיתו"פ עסקי עם הספקים. זה נותן תחרות חופשית מוחלטת, ודף שקוף חופשי לעריכה של מחירים של כולם זה לצד זה... אחח, באיזה תחום יש כזו תחרות טובה ובריאה. מביאים פה (מרוסיה של תקופת המהפכה) אלמנט נוסף: מרמור והכפשה (נניח אמיתית), כלים יעילים מאוד בלא לעשות כלום.
אפילו כלים מותרים ולגיטימיים, הם חסרי תועלת עד מזיקים כאשר המחיר הוא כבר מאוזן ע"י תחרות יציבה ונרמלית. למשל "קבוצת רכישה" זו שמארגנים כאן (אני לא דואג, כי אני משער שלא יהיה אצענטער למניין השני), היא פוגעת הן בתחרות והן בנטפרי (זה לא דוקא בעניין זה, כל קניה קבוצתית עובדת רק לחבריה ורק לטווח קצר ומזיקה לשוק ולטווח הארוך, וכמו כל הפעלת כח על דבר שלא אמור לסבול אותו). אבל אין לי כח להאריך בזה.נ.ב. אני סבור שאם אתה חושב שבגלל שאתה חרדי אתה מפסיד במגוון תחומים, אתה מתמסכן לחינם. חרדים זו קבוצה קטנה וככזו היא עולה יקר יותר, זה כללי משחק מתמטיים גם ללא ניצול מרושע של מישהו. שיש ניצולים? בטח, אבל חביבי, הם אורבים לכל קהל ובכל מקום. אדרבא, החרדים אם כבר הציבור הכי פחות פראייר בגלל אופיו המקושר, החריף, ומוטיבציית החיסכון שלו.
-
@נטפריס אשתדל לענות על ראשון ראשון ועל אחרון אחרון.
ראשית, אם יש לך תשובה עניינית אתה יכול לכתוב אותה בצורה עניינית זה לא סוד שהצורה התקיפה יוצרת ויכוח שבו גם אם אתה צודק הצד השני לא יקבל אותו, אז צריך לפעמים להיות חכם ולא רק צודק.
שנית, כתבת שאם אני חולק זה כבר ויכוח עם התורה, ועל זה אני חולק.
כי אומנם מדובר על ניק בלבד, אבל אתה יודע מה ההרגשה כשמישהו תוקף אותך גם כניק ויש פה הלבנת פנים ברמה מסויימת, אז שאלתי בפי, מי התיר לך להתנהג כמו האדם הלא הגון שכתב מה שכתב? ועוד שאין אתה בעל דברים, כלומר הוא לא כתב עליך, ואין לך אחריות על דבריו.
ולכן, אנחנו לא יכולים להשתמש בתורה רק לצד שלנו.
שלישית, אני לא מתמסכן, כמו שכתבתי לעיל שלי אישית זה לא מפריע בחלק מהמקרים, אבל כן הייתי רוצה לעשות שינוי כדי לראות שהציבור שלנו לא נסחט בדברים שהוא מוכרח להם, כמו כשרות דיור וכדו'
כי אנחנו או לפחות אני חושב, שכסף זה לא העיקר וזה מה שאנחנו כחרדים צריכים לשמש דוגמא בכל המערכות שמוכרחות לציבור. -
@נטפריס צר לי אבל לדעתי יש פה הגזמה בוטה.
כולה מציגים פה הפרש מחיר גבוה בין 019 כשר ללא כשר ללא שום סיבה הגיונית
ומצידך יש פה התקפה כל הזמן על עצם הצגת הדברים ובמחשבה שניה אתה מתנגד בעצם על המחשבה רח"ל שהעיזו לחשוד בחברה של יהודים שיקחו על אינטרנט מסונן יותר כסף...
זה נעטף בטענות של "פגיעה בפרנסה של יהודי". "איך אתה מעיז " וכו'.
כשמנסים פה לעשות איזה קבוצה בשביל להוזיל מחיר אתה גם מתנגד.
מה הסיפור???
-
@קטונתי לא ענית לי כלום רק תקפת אותי
הענייניות מול התקיפה עליה נתת לי דרשת מוסר לא רעה, איני יודע על איפה היא נסובה.
אם על ההודעה הזו עצמה (ואתה הבעל דברים..), אשמח שתצביע על ציטוט ספציפי.
ואם על ההודעות עליהם אנו מדברים על אודות חריפותי (ואתה דורש טובתם של מותקפיי והחברות מצידך שימותו עוד היום...),
אשמח לשמוע ממך דוגמת ניסוח מתוקנת. נניח שמישהו יכתוב בפורום כל שהוא שאביך גנב, והרי אתה רוצה להיות חכם ולא רק צודק.
כשמישהו מכפיש (גם כשהוא לא ניק וכל בעיית ההלבנת פנים נמצאת באמת), חובה על כל אדם (=לאו בעל דברים) שעומד שם לומר "לא נכון!!!!!" בכל חריפות שהוא ימצא לנכון שתשיב את חרב המכפיש לנדנה, והנידון על מסכנותו של המכפיש הם בעיני כרחמים על רודף אחר חבירו. אם אתה סבור שלא (או אולי שיכולתי להציל ניק באחד מאיבריו..), אז הויכוח שלנו הגיע לנקודה מוגדרת, ותוכל אם תרצה לשנות את דרכי אם תגבה את דעתך בחוו"ד תורנית.
מה שאני חושב שאתה אולי כן צודק (אבל אתה לא בעל דברים לתת לי על זה שמוע'ס), זה שגם אם הרווחתי את מחיית רושם ההכפשה במידת מה (שגם ככה אינו גדול כי הפורום פה לא עולמי), הפסדתי את דעתו של המכפיש אותו יכולתי לשכנע לא להכפיש וככה הייתי מרויח יותר. אבל נו, בא נראה אותך. -
פוסט זה נמחק! -
אחרי כל הדברים המעניינים... נחזור לעניין.
בהצעת אחד החברים, עשיתי טופס הרשמה.
בהצלחה ושבוע זך. -
@yair-na אמר באתה רוצה מסונן? תשלם יותר!! למה? ככה..:
אחרי כל הדברים המעניינים... נחזור לעניין.
בהצעת אחד החברים, עשיתי [טופס הרשמה]בהצלחה ושבוע זך.מה הכוונה הרישום מחייב? איך אפשר להתחייב בלי לדעת במה מדובר?
-
פוסט זה נמחק! -
@נטפריס סליחה, מכיוון שאני נינוח ולא חש מורתח, אז לא חשתי שתקפתי ולא לכך התכוונתי!
התכוונתי לכל ההודעות בנושא, וכמדומני שזאת לא הפעם הראשונה שאני תוהה על כך.
נתת דוגמה על מי שיאמר שאבי (חלילה) גנב, מה אגיב? והוא שאמרתי, אם יש לך חלק בעניין, ואתה חש קירבה לכל החברות הנידונות, צריך שיהיה כאן גילוי נאות.
שנית, לכתוב עניינית זה לא לתקוף את הכותב ובכך להשתיק, אלא להסביר ואולי תצליח לקחת אל הצד שלך את הכותב דלעיל.
ומכאן אנו יכולים להבין שמצוות תוכחה יכולה להיות וצריכה להיות "כדי שיקבל".
אם תתעקש שאני יביא מקורות, בעז"ה אני יביא.
וכן על מה שהסכמת איתי לחצאין, לא הובן נכון כי למעשה כשמישהו מותקף, הקוראים נחלקים לשתיים וכל אחד לוקח צד, ולעולם לא תיהיה הסכמה.
אני מסתכל על הפורום הזה כחדר ישיבות גדול שבו מדברים על נושא, ובמקרה כמו שלנו הטונים צורמים לפחות בעיני, כך שזה לא מביא לשום מקום.
ולמה אני כן בעל דברים, מכיוון שאני רוצה שהחברה שלנו כן תתקדם לכיוון הזה, הייתי רוצה שזה ידובר ולא יושתק, נכון אני גם חושב שזה לא הדרך לזעוק חמס, אבל אתה יכול לראות איך אנשים כאן התחילו לחשוב על בניה, ובזה אני מעוניין.
שוב, אני כותב את הדברים ברוח טובה ולא בשביל לקחת צד. -
@מושט הוא לא מתנגד ספציפית, הוא מתנגד למושג קבוצות קניה וכדומה כי הוא חושב שזה הורס, אתה לא יכול להתנגד כל עוד לא שמעת את משנתו בנושא, כך אני חושב.
אני מקווה שאני הבנתי. -
@קטונתי כל עוד שאתה לא מבין אותי אל תביא שום מקור חבל על זמנך.
ולא הבנת אותי בכלל, בינתיים.
התחמקת מלענות מה היה סגנונך המדוייק במקרה של תקיפת אביך - אתה דורש גילוי נאות. אוקי, אני עשיתי זאת בעבר ואעשה זאת שוב: אחד החברות זה אבי. שחור על גבי לבן, הודאה באשמה. כעת תוכל לענות לי מה היית עושה במקומי?
לא עסקתי רגע בתוכחה. כשמישהו אומר שחור אני מתקן ואומר לבן, ואתה כועס שאני מדבר צורם...
אם לא אתקן, הרושם יהיה חד משמעי , החברות גנבות כאמור מפורש בפורום. אם אתקן "ברוח טובה" ונחמדה, רושם המכפיש יישמע למרחק רב מההודעה המסבירה למה לא במעין גמגום מתנצל.
אי אפשר לבקש לדבר ברוח טובה בלי לקחת את בחשבון את החברות (שהם כאמור וכמגולה באופן נאות קשורים אלי) שלא קיבלו את האהבת ישראל שלך, והחשית מלמחות במחרפיהם, ואני תמה למה, בגלל הגילוי נאות הקטן שלך שחס אתה על פרוטותיך? -
@נטפריס טוב ראשית מובן לכולנו מה חורה לך הלא מדברים באביך.
לא עניתי איך הייתי מגיב, כי זה מאוד משנה מה נקרא למחות על כבוד אב, ושאלתך לא היית נשמעת עניינית, ועכשיו היא כן.
שנית, אתה לא חושב שאם מישהו היה מדבר באבי והייתי נזעק לא הייתי אומר שמדובר באבי, ואז דברי מובנים יותר.
כשאתה נזעק על עסקי אביך ויודעים מכך אז יודעים שיש סיבה לזעקה ולא כמו שכתב @clickone שאין לך עניין.
ועל זה אפשר להבין אותך כמוחה על כבודך או כבוד אביך...
שלישית, חובה לציין שכשאתה אומר לבן זה מכיוון שאתה נוגע בדבר, ולא בטוח שזה לבן כמו שלא בטוח שזה שחור.
אלו דברים שדורשים ראיות, ולא השתקות.
ולסיום, שלא כמו שאתה חושב אני לא ראיתי את מילותיו החריפות, שכנראה שונו, ואני לא יודע איך הייתי מגיב לו הייתי רואה אותם, אבל ברור שכל עוד אין כאן פגיעה אישית בי, שגלויה לעין כולם, אז הייתי יותר ענייני.