אינני יודע אם כאן המקום אך אשמח לקבל עזר מבעלי נסיון
-
@אורי אמר באינני יודע אם כאן המקום אך אשמח לקבל עזר מבעלי נסיון:
אין ראוי לערער בזה על הקנאים
זה אומר שמותר גם לי לעשות את זה או רק לא לערער על אחרים שעושים?
וכל זה אם נגיד שמדובר במקרה זהה מה שא"א לכאורה להגיד מכמה סיבות -
@אלי-TZA
שו"ת שלמת חיים חושן משפט סימן מח
באחד שמצא בתוך גמרא אחת בביהמ"ד מונח שם איזה ביכעל בלע"ז מדברי חול, אשר כנראה נער שקורא בזה שכח בתוך הגמרא שלו, והלה מתוך קנאות שרפו, ואולי יש להביא טעם דאין עליו שום חיוב תשלומים מהא דקיי"ל בהרואה ישראל שלובש כלאים קופץ וקורעו מעליו אפילו בשוק, הגם דהתם האיסור גלוי וידוע לכל בלי פקפוק.
תשובה: מהענין מתון מתון ארבע מאות זוזי שוה, יש לפשוט, אבל עכ"פ נראה שראוי לתשלומין.וע"ש בהערות שמפרש וז"ל:
דאיתא בברכות כ' ע"א, דרב אדא בר אהבה חזייה לההיא כותית דהוות לבישה כרבלתא בשוקא, סבר דבת ישראל היא, קם קרעיה מיניה, איגלאי מילתא דכותית היא, שיימוה בארבע מאות זוז, א"ל מה שמך, א"ל מתון, א"ל מתון ארבע מאות שוויא, ע"כ. ונראה שאם היתה ישראלית היה פטור. ויעוין ברמב"ם פ"י מכלאים הכ"ט, הרואה כלאים של תורה על חבירו, אפילו היה מהלך בשוק, קופץ לו וקורעו עליו מיד. עכ"ל. והביאו בטור יו"ד סי' ש"ג, וראה שם בב"י דמשמע ליה להרמב"ם דפושטו ע"י קריעה מההוא עובדא דכרבלתא. וע"ע בפירוש המשנה להרמב"ם שביעית פ"ה מ"ו, וכן שו"ת שואל ומשיב מהדורא רביעאה ח"ב סי' קמ"ז, חזו"א כלאים סי' א' סקט"ז ובסימן כ' סק"א, ובספר פתחי חושן נזיקין פ"א ס"א. ע"כוע"ע הנהגות ופסקים (הגרי"ח זוננפלד) מקורות וציונים הלכות נזיקין הערה 2 שמציין לתשובה זו ואז כותב וז"ל ואולם כששאלוהו על מה שבנו שער בישיבת "מאה שערים" לכבוד הרב ממשרד הרבנות ורצו הקנאים לשרוף את השער, ענה רבינו שהשורף דינו כמזיק, בהטעימו שעלינו להילחם רק עפ"י שו"ע (מפי רא"ד פרידמן ז"ל). ובברכות כ' א' בעובדא דרב אדא בר אהבה, משמע מפשטות הגמ' שהחיוב תשלומין נבע משום שהיתה כותית, אבל במקרה שהיתה זו אשה יהודית היה פטור מלשלם, וכ"מ ממ"ש הרמב"ם בפ"י מהלכות כלאים הלכה כ"ט דהרואה כלאים של תורה על חבירו אפי' היה מהלך בשוק קופץ לו וקורע עליו מיד, וכתב הרדב"ז שמקור דברי הרמב"ם הוא מגמ' ברכות הנ"ל, וכ"כ בב"י יו"ד סי' ש"ג. ועוד ראיה מפי' המשניות להרמב"ם (שביעית פ"ה מ"ו), שכתב וז"ל: ומפני זה אסור לעזור לעוברי עבירה ולא יתקנו להם כלים אבל ראוי לקלקל להם. ע"כ. וע"ע בשו"ת שואל ומשיב מהדורא רביעאה ח"ב סי' קמ"ז ובחזו"א כלאים סי' א' ס"ק ט"ז ובסי' כ' ס"ק א'. ובספר פתחי חושן נזיקין פ"א ס"א הוכיח כן מהא דהרואה את חבירו עובר עבירה רשאי להכותו ולייסרו כדי להפרישו מן האיסור (חו"מ סי' תכ"א סעי' י"ג) ואם רשאי להכות את חבירו עאכו"כ שמותר להזיק את ממונו שהרי אין ממונו חמור מגופו. וע"ע בשו"ת מנחת יצחק ח"ג סי' ט'.
-
אל תסקלו אותי... אבל לכאורה גם אם הוא היה נכנס לבית של השכנים ושובר את הראוטר פיזית הוא היה פטור, בגלל שאסור להחזיק אינטרנט פרוץ.
בלי להיכנס לסוגיות הלכתיות, המקור לדברי הוא שבשעתו כאשר נלחמו בעיתונים 'חרדיים', יצא פסק (כמדומני של הגר"י זילברשטיין שליט"א) שמי שקורע לשני עיתון כזה פטור מלשלם, ועאכו"כ לאי נטרנ ט פרוץ הכולל בתוכו את כל שס"ה הלאוין, וביטול כל הרמ"ח עשיין. אמנם יש מקום להתפלפל שהראוטר אינו 'חתיכה דאיסורא' כי אפשר להתקין סינון (אם כי גם העיתונים הנ"ל אינ ם חתיכה דאיסורא כי אפשר לעטוף בהם דגים...), והמפלפל יפלפל והמבלבל יתבלבל... -
אבל כאן הרי לא תמנע מבעל הראוטר לגלוש וא"כ הנידון כאן הוא האם מותר להזיק לאחד (בעל הראוטר) כדי למנוע מאדם אחר (הפרחחים) לחטוא, אא"כ נגיד שאני מזיק לבעל הראוטר כדי שהוא עצמו לא יחטא בהכשלת הפרחחים
והשאלה אם בכל חטא מותר להזיק כדי להפריש מן האיסור או שמא רק באיסורים חמורים לפי שיקול דעת הפוסק -
@אלי-TZA אמר באינני יודע אם כאן המקום אך אשמח לקבל עזר מבעלי נסיון:
אא"כ נגיד שאני מזיק לבעל הראוטר כדי שהוא עצמו לא יחטא בהכשלת הפרחחים
למה לא?
-
תודה לכל המגיבים , כנראה האינטרנט שייך לשכנה עובדת זרה שגרה עם שכנה מבוגרת.. היא אינה דוברת עברית.. ניסיתי להכנס לראוטר אבל כנראה זה חסום מנט פרי.. אשמח אם למישהו יש עצה טכנית איך להכנס לראוטר ואכן לשנות את הקוד , לאנראה לי שיש כאן נזקאפשר להתחבר בקלות ע"י לחיצה על הכפתור.. מדובר בראוטר של בזק..
תודה -
@אבי-23
גם אם יש לך וייפרי אתה יכול להתחבר לרשת אבל לא יכול לגלוש,
לאחר ההתחברות אתה יכול להכנס לכתובת שער ברירת המחדל, ולשנות הגדרות. -
@אבי-23
זה לא חסום בנטפרי הגישה לממשק הראוטר,
תוכל לנסות להשתמש בקישור הזה תגלוש לדף הזה לפני שאתה מתחבר לרשת של השכן , תתנתק מהרשת שלך , תתחבר לשל השכן ואז תנסה את האפשרויות, -
@957 אמר באינני יודע אם כאן המקום אך אשמח לקבל עזר מבעלי נסיון:
תוכל לנסות להשתמש בקישור הזה תגלוש לדף הזה לפני שאתה מתחבר לרשת של השכן , תתנתק מהרשת שלך , תתחבר לשל השכן ואז תנסה את האפשרויות,
אולי יש אפשרות שתוסיף עוד סוגים?
-
@yits
בהחלט תן לי דגמים וכתובות ואני יוסיף, -
Benda - http://192.168.199.1
הוואי (חלק מהדגמים) - http://192.168.8.1 -
@yits
אעדכן בל"נ, -
@yits
תוכל לתת דגמים יותר מדויקים? (לפעמים זה רק יסבך) -
אפשר לשים מחדעה בחדר מדרגות או במעלית שהשכנים היקרים ידעו שיש מי שגולש באינטרנט שיש פה בבנין ללא קוד ומי שרוצה את העבירות של כל הגולשים עליו יכול להמשיך להתעלם.
-
ממה שהבנתי ועשיתי עפ"י @מנתק כמה פעמים, אני מכיר פעולה זו עכ"פ במדה מסוימת, אוכל אולי ע"י שליטה מרחוק אם תרצה. יש בזה הצלה לסביבה לכאו'.
החזון איש
-
@3-פינות אמר באינני יודע אם כאן המקום אך אשמח לקבל עזר מבעלי נסיון:
אפשר לשים מחדעה בחדר מדרגות או במעלית שהשכנים היקרים ידעו שיש מי שגולש באינטרנט שיש פה בבנין ללא קוד ומי שרוצה את העבירות של כל הגולשים עליו יכול להמשיך להתעלם.
כדי לספר לאלו שעוד לא יודעים שיש אינטרנט פרוץ...
-
@957
זה התשובה שקיבלתי מבזקממשק נתב בזק
לקוח יקר, בזק שומרת עליך עם שירות Bcyber
על מנת לגשת לממשק הנתב, עליך להוריד את אפליקציית Bcyber של בזק בחנות האפליקציות -
@אבי-23
מקרה קצת יותר מורכב
לא יצא לי לחקור את השירות הזה -
א בראך! בעיה גדולה. בפשטות אין מה לעשות. במיוחד בשביל זה בזק עשו את זה.
אפילו כשמבקשים מבזק לבטל את זה לא הולך. -
@אבי-23 אמר באינני יודע אם כאן המקום אך אשמח לקבל עזר מבעלי נסיון:
בתקופה האחרונה יש לי שכנים שיש להם אינטרנט פרוץ ל"ע ללא קוד אמנם תודות לוויפרי אין לי נפק"מ אבל הפרחחים שבאים... וכו' אשמח אם למישהו יש פתרון להציע למצב זה.
תודה מראש..@אבי-23 תייצור איתי קשר בבקשה במייל שבחתימה