אני רוצה להעלות כאן נושא שקשור לענין תמיכה טכנית בלקוחות. מי שמשמש בתפקיד מעין זה זקוק בד"כ לתוכנת תמיכה מרחוק.
אני מזהה שישנה בעיה חמי שמשתמש ב-2 מהתוכנות הבולטות בתחום זה : TEAMVIEWER ו ANYDESK
ב-TEAMV צריך לדעת שאם אתם מבקשים מצד שני לתת לכם להתחבר אליו באמצעות תוכנית זו, לאחר שתתנתקו ממנו בסיום התמיכה, תקפוץ לצד השני פרסומת המכילה תמונת אישה. ולדעתי זה מאוד לא ראוי, זה בפירוש מכשיל את הצד השני. הייתי בקשר איתם (יש להם שרות ותמיכה טלפונית בעברית, הם מחייגים מחו"ל) התומך אמר לי שהם עובדים עם המון גופים דתיים בארץ ואף אחד מעולם לא אמר לו שיש בעיה עם זה (!!!). עם זאת הוא אמר שהוא מעביר את הענין לידי מח' השיווק ויתכן שהם ינסו למצוא פתרון אחר או פרסומת מעודנת יותר ל"שוק הישראלי". בינתים אין פתרון.
גם לגבי ANYDESK יש בעיה, אבל פה יש לפחות פתרון. הבעיה כאן היא שברגע שמתחברים למחשב נתמך, לאחר הניתוק המחשב התומך שומר את רשימת המחשבים הנתמכים בצירוף רקע שולחן העבודה שלהם, וזה אומר שתקבלו תמונות משפחתיות או תמונות אישיות של הנתמכים והנתמכות, ולעיתים התמונות מאוד לא צנועות. הפתרון שמצאתי לזה הוא לכתוב קובץ BAT (אני מיד אסביר איך עושים זאת) שימחוק את כל התמונות הללו לפני שנכנסים לתוכנה, ולאחר המחיקה, ה ANYDESK יטען ללא כל התמונות.
איך עושים זאת?
פתחו קובץ טקסט בשולחן העבודה
העתיקו לתוך קובץ הטקסט את השורות הבאות:
cd c:\Users\shay\AppData\Roaming\AnyDesk\thumbnails
del . /q
cd C:\Program Files (x86)\AnyDesk
cmd /c start anydesk.exe
תסגרו את הקובץ ותשמרו אותו.
כעת שנו את הסיומת של הקובץ מ TXT ל-BAT
כעת יש לכם קובץ שהפעלתו תגרום למחיקת התמונות מ ANYDESK והפעלת התוכנה