שאלה על מוניטין
-
@שלו' ^
-
@ליכט @שלו
עוד צד חיובי של הפורום, שיש כאן אנשים שמה שמתעניין אותם זה רק איך לעזור לאחרים, רק על זה מגיע להם כמה ^^
ולענינינו:@ליכט
לענ"ד נוצר כאן בפורום לאחרונה רעש גדול מידי סביב ענין המוניטין, וחלקים גדולים של אשכולות מתבזבזים על זה, במקום על הענין שלשמו פנה השואל ופתח את האשכול....
אני הייתי מציע להסיר לגמרי את הדף שבו אפשר לצפות במוניטין של כולם באופן מרוכז, לענ"ד זה יועיל לאיכותיות ומקצועיות של הפורום.על זה נאמר קנאת סופרים תרבה חכמה
@שלו אמר :
הפורום נועד בעיקר לשאלות טכניות ועזרה הדדית, לאחרונה יש עליה בדברים שהם בבחינת בזבוז זמן, אנשים מבלים את זמנם עם דברים שלא בעבורם הוקם הפורום, לא הייתי כותב את זה לולי שלא רק שהם מבזבזים את זמנם (שזה חשבון הנפש שלהם).
גם הרעש סביב המוניטין, אנשים בודקים את עצמם עם כמה מוניטין קיבלו בפורום ובכך הם ממלאים את הסיפוק שלהם במקום למלאות את זה בדברים רוחניים.- אם זה ישאר כמו הרצינות שלך, זה יהיה סדר מוסר ולא פורום, והוא פשוט יתנוון מחוסר ציבור לענין. חלק מהענין זה הצבע והחיות שיש כאן, אחרת גם הדברים הרציניים לא יזכו לחשיפה הראויה והבאמת ראויה להם.
- יש משהו טוב ומועיל שיש אנשים [ואני לא היחיד שכתב על כך] רואים בפורום פורקן [סליחה אם זה צורם למישהו] וכותל גם על דברים שלא עונים על ההגדרה שלך [מה לעשות שהם לא זכו להיות "מומחים", בשביל ההגדרה שלך אפשר לפתוח פורום חדש שיהיו בו אולי עשרה חברים שעונים רק ורק על נטפרי], כמובן לא על חשבון לימוד תורה [וכל אחד ישמור על עצמו]
עדיף שיבלו כאן מאשר להסתובב במקומות אחרים אפילו הנקראים חרדים.
ועל זה כבר אמרו - "אם אין לך מה לעשות - תעשה את זה כאן".
יום טוב.
-
@אורי-אטדגי אמר בשאלה על מוניטין:
@ליכט בכל הרעיון של המוניטין יש דברים טובים (הכרת טובה, פרגון, וכדו'..)
ואולי הדבר הכי מועיל בו שבסופו של דבר אתה יודע איך להתייחס לכל מגיב לפי רמת הבנתו בכלל ענייני הפורום , והמוניטין משקף מעט על אותה דעה שעומדת מאחורי משתמש
שהרבה משתמשים נעזרו בו/ נהנו מהסבריו.
אז אולי חבל להוריד את אותו דף שמרכז את המוניטין של כולם.. כי ככה באמת יש לכל משתמש אינדיקציה מי הוא הכותב שממולו.גם אם יורידו את הדף המדובר עדיין יהא ניתן להסתכל בדף של המשתמש עצמו מה המוניטין שלו.
@יהודי-פשוט אמר בשאלה על מוניטין:
- אם זה ישאר כמו הרצינות שלך, זה יהיה סדר מוסר ולא פורום, והוא פשוט יתנוון מחוסר ציבור לענין. חלק מהענין זה הצבע והחיות שיש כאן, אחרת גם הדברים הרציניים לא יזכו לחשיפה הראויה והבאמת ראויה להם.
סליחה, אך הפורום הזה כבר הי'ה מעניין בתחילת דרכו עוד בטרם נרשמו בו כל חובבי ורודפי המוניטין (כבר העתקתי לך פעם את הודעתו של @למדן-וידען כאן, והוא לא היחיד באשכול ההוא), וזה לא הי'ה סדר מוסר ולא התנוון.
@יהודי-פשוט אמר בשאלה על מוניטין:
- יש משהו טוב ומועיל שיש אנשים [ואני לא היחיד שכתב על כך] רואים בפורום פורקן [סליחה אם זה צורם למישהו] וכותל גם על דברים שלא עונים על ההגדרה שלך [מה לעשות שהם לא זכו להיות "מומחים", בשביל ההגדרה שלך אפשר לפתוח פורום חדש שיהיו בו אולי עשרה חברים שעונים רק ורק על נטפרי], כמובן לא על חשבון לימוד תורה [וכל אחד ישמור על עצמו]
זה ממש לא נכון, זה מבריח אנשים שמחפשים את המקום הנכון לשאול ולקבל תשובות עניניות בנושא שלשמו הפורום נפתח, שהוא 'נטפרי'.
כשבנ"א צריך עזרה הוא נכנס כל דקותיים לפורום לבדוק אולי כבר קיבל את התשובה, וזה ממש מעצבן אותו לראות איך האשכול שהוא פתח הולך וגודל עם עוד פוסט ועוד פוסט שמדברים על ..... מוניטין לדוג'. -
@ליכט אמר
זה ממש לא נכון, זה מבריח אנשים שמחפשים את המקום הנכון לשאול ולקבל תשובות עניניות בנושא שלשמו הפורום נפתח, שהוא 'נטפרי'.
כשבנ"א צריך עזרה הוא נכנס כל דקותיים לפורום לבדוק אולי כבר קיבל את התשובה, וזה ממש מעצבן אותו לראות איך האשכול שהוא פתח הולך וגודל עם עוד פוסט ועוד פוסט שמדברים על ..... מוניטין לדוג'.על עוקב / לא עוקב שמענו? על התראה במייל?
-
@יהודי-פשוט אמר בשאלה על מוניטין:
- מדוע אין אפשרות לצפות בכל הרשימה של מי שנתן לנו תודה (בריחוף מעל זה מראה רק 5), אני רוצה לדעת מי מפרגן לאחרים ולמי להשיב לו כגמולו הטוב.
רעיון המוניטין הוא דרך שבה תוכל לדעת כמה האיש שמולך יודע מה שהוא כתב, שהוא כבר עזר לאנשים אחרים, שהוא אמין וכו', ולאחרונה זה כבר ממש לא אמין, כיוון שכל משתמש חדש שהצטרף לפורום והשאיר הודעה אחת מקבל תשובה, ואחריה דרישה של "תן לי מוניטין". הוא שואל מה זה, ואז מצרפים אותו לחגיגה של החבורה שנותנת אחד לשני תודות על כל ההודעות.
כרגע רוב האנשים (למעט אותי) שנמצאים בשורה הראשונה של "המוניטין הגבוה ביותר" הם אנשים שמכירים את המערכת של נטפרי, מבינים במחשבים ורשתות, אנשים שבאמת ידעו לעזור כמעט בכל תקלה. אבל בצורה הנוכחית עוד זמן קצר זה כבר ישתנה. את מקומם של המועילים יתפסו "מוסיפי הצבע".
אז אני קורא לכל אלו ש"מאד מפורגנים מהמוניטין", תסתכלו ברשימה מי מעליכם ומי מתחתיכם, ותחשבו האם המקום שבו אתם נמצאים מרגיש לכם נח. (לי ממש לא נח להיות 3-4 כי אני ממש לא ברמה הזו. הסיבה היחידה שאני נמצא במיקום הזה היא בגלל כושר הסברה שחוננתי בו משמיים, שבעברית פשוטה זה אומר: בגלל שאני יודע לדבר... ) -
@dLive יש בדבריך הרבה טעם, אבל אינו עונה על העיקר
אם לדעת מי תיגמל אותך בנקודה הוא דבר מיותר, אז למה 5 כן רואים, או הכל או כלום? -
@יהודי-פשוט כנראה כי כך בנוי הפורום (הוא הרי עבר כמה התאמות אישיות לצרכים של נטפרי, אבל לא נבנה מאפס. כנראה זוהי הצורה שבה הוא מגיע).
-
@dLive אמר בשאלה על מוניטין:
רעיון המוניטין הוא דרך שבה תוכל לדעת כמה האיש שמולך יודע מה שהוא כתב, שהוא כבר עזר לאנשים אחרים, שהוא אמין וכו',
איני משתמש כמעט בפורומים אחרים אבל נ"ל שקצת קשה לומר שזה אומר משהו על אמינות וידע אלא על כמה הוא פעיל בפורום ולכן יש לו יותר מוניטין (אגב לפי הנ"ל גם לא מתאים לקרוא לזה מוניטין אלא אהבתי)
-
-
@dLive אמר בשאלה על מוניטין:
רעיון המוניטין הוא דרך שבה תוכל לדעת כמה האיש שמולך יודע מה שהוא כתב, שהוא כבר עזר לאנשים אחרים, שהוא אמין וכו', ולאחרונה זה כבר ממש לא אמין, כיוון שכל משתמש חדש שהצטרף לפורום והשאיר הודעה אחת מקבל תשובה, ואחריה דרישה של "תן לי מוניטין". הוא שואל מה זה, ואז מצרפים אותו לחגיגה של החבורה שנותנת אחד לשני תודות על כל ההודעות.
לדעתי רעיון המוניטין הוא פשוט להביע תודה והוקרה לזה שכתב הודעה ענינית ומועילה, (אני אישית השתדלתי תמיד להצביע על כל הודעה שנהניתי ממנה: רעיון טוב, מידע נחוץ, או אפי' בקשה שגם אני חשבתי שזה בקשה נצרכת. לאחרונה משרבו הודעות הסרק, אני משתדל להצביע על כל הודעה ענינית בין שלל ההודעות הלא עניניות הנמצאות באותו אשכול לפני ואחרי).
ולכן נראה לי שהמקום של המוניטין הוא אך ורק מתחת לאותה הודעה שהוצבעה ואין כלל מקום לספירה ותחרות של כלל ההצבעות, שכן כפי שכבר כתבו, כמעט וזה לא מעיד על כלום.נ.ב. גם באשכול הזה כבר הארכתי יותר מדי להתווכח, אך פשוט כאב לי (כמו לעוד כמה שכבר עוררו על כך כמ"פ לאחרונה) המציאות העגומה של הפורום, איך הוא הי'ה נראה פעם, ואיך הוא נראה היום. ואגב, ב"ה האשכול הנוכחי בינתיים עדיין עוסק בנושא שלשמו הוא נפתח....
-
@ליכט אמר בשאלה על מוניטין:
המציאות העגומה של הפורום, איך הוא הי'ה נראה פעם, ואיך הוא נראה היום.
למה מרגיש לי משהו מתנשא במשפט הנ"ל???
-
@יהודי-פשוט אמר בשאלה על מוניטין:
@ליכט אמר בשאלה על מוניטין:
המציאות העגומה של הפורום, איך הוא הי'ה נראה פעם, ואיך הוא נראה היום.
למה מרגיש לי משהו מתנשא במשפט הנ"ל???
גם אני מנסה להבין את נושא האשכול ש"עדיין עוסק בנושא שלשמו הוא נפתח", הוא נפתח לשם הספד על הפורום הישן והטוב שהיה ונעלם??
-
אני יסביר. מטרת הפורום היא לשמש ככלי עזר למשתמשי נטפרי בנושאים הקשורים לנטפרי, ולאחרונה חלק מהמשתמשים החלו לסטות מהמטרה, וזה מציק ומפריע להרבה מהמשתמשים שבמקום לקרוא תכנים שיעזרו להם, הם נאלצים לעבור על פיטפוטים שלא קשורים למטרה של הפורום.
הפורום אינו נועד למטרות אחרות ולשם כך יש פורומים אחרים.
מכאן מגיע הכאב שנאמר לעיל.
בתקווה שאלה שגורמים לזה יקחו זאת לתשומת ליבם, וישנו את התנהגותם. -
@יהודי-פשוט, @ליכט עוזר להרבה אנשים, והוא גם עורך די מרכזי בויקי. (נ.ב. ולא בשביל להתפרגן, אלא בשביל לעזור!)
אם הוא כותב שזו מציאות עגומה, כנראה שמה שעושים היום מפריע לו לעזור. -
@dLive אמר בשאלה על מוניטין:
@יהודי-פשוט, @ליכט עוזר להרבה אנשים, והוא גם עורך די מרכזי בויקי.
אם הוא כותב שזו מציאות עגומה, כנראה שמה שעושים היום מפריע לו לעזור.טוב לדעת.
קיבלתי. -
אם הפורום יהפך לסוג של וואצפ 'נטפרי' עוד עלולים לחסום אותו..
-
@איצ2 הגדרה קולעת.
-
אני מבקש סליחה מכל מי שנפגע, נעלב, או שהרגיש אותי מתנשא וכו וכו'
לא לזה התכוונתי, אלא שמאחר והנושא הועלה ע"י @יהודי-פשוט פשוט לא יכולתי לעצור בעדי מלכתוב את אשר על לבי.
[אגב, כמות המוניטין שקיבלתי על ההודעה הראשונה שלי באשכול זה (וכמות המוניטין שקיבל @שלו על התוספת שלו על אף בקשתו לא לתת לו מוניטין על זה) היא ההוכחה הכי גדולה שאינני הבודד כאן בפורום בדעה זו].נ.ב. לפי דבריי כאן, הרי ששאלתו הראשונה של @יהודי-פשוט באשכול זה היא אכן רלוונטית.
@יהודי-פשוט אמר בשאלה על מוניטין:
- מדוע אין אפשרות לצפות בכל הרשימה של מי שנתן לנו תודה (בריחוף מעל זה מראה רק 5),
-
ג"א מצטרף לאחרונה לפעמים זה פשוט זול
-
@ליכט אמר בשאלה על מוניטין:
אני מבקש סליחה מכל מי שנפגע, נעלב, או שהרגיש אותי מתנשא וכו וכו'
לא לזה התכוונתי, אלא שמאחר והנושא הועלה ע"י @יהודי-פשוט פשוט לא יכולתי לעצור בעדי מלכתוב את אשר על לבי.יעויין כאן