סליחה שאני אומרת , אבל גם השרשור הזה בעצמו רק מראה כמה יש פה חוסר הבנה, וחלק גדול מה"פתרונות " פה רק מראים עד כמה הרבה פה לא בכיוון , ולא מבינים את הבעיה.
חיים הוא משתמש נטפרי סטנדרטי, קנה מחשב, ושאל אצל חברים איזה סינון לקנות , הם אמרו ששוה לו לשלם 104 שקל כי נטפרי זה סינון טוב. נשמע טוב. חיים הצליח להתחבר וזה גם עבד לו, אחרי כמה התקנות והסתבכויות קלות.
הוא ראה שתמונות הרבה פעמים מתפקסלות לו, לפעמים תמונות חשובות, קצת מעצבן אבל בטח עדיף מאנטרנט פתוח.
יום בהיר אחד חיים מנסה להתחבר לאתר שחשוב לו, לא מצליח, חסום בנטפרי.
הוא פונה למערכת הפניות , ושואל : מה רע ? למה האתר הזה נחסם ?
הוא בסך הכל מכיל תכנים לימודיים ואין שם שום דבר רע! מישהו שומע??? מי יכול לעזור?
אבל מערכת הפניות מרגישה לא אנושית, התשובה שם לקונית: האתר נחסם לפי מדיניות נטפרי.
מהי מדיניות נטפרי? מה עושים עכשיו? פה מתחיל התסכול.
חיים מיודעינו פותח שרשור בפורום , הוא לא נחמד בשרשור, מנסה להביע את המצוקה שלו כדי שמישהו ישמע . למה לא פותחים ? ולמה סוגרים בלי הודעה מראש ? מה לא בסדר באתר?
מסתבר שבפורום אין מי שיודע לענות, אבל יש הרבה שיודעים לכתוב לו :
"נטפרי הצדיקים מסננים לך את התכנים אז למה אתה מתלונן, תגיד תודה שהם לוקחים רק 15 שח ללא מטרת רווח"
חיים לא מבין למה הרווח או אי הרווח של נטפרי קשור אליו, הוא בסך הכל משלם כסף ורוצה פתרון, עוד מישהו ענה לו "פה בפורום זה לא המקום לשאול על מדיניות נטפרי , פנה במערכת הפניות"
אבל במערכת הפניות לא מסבירים כלום ! חיים ממש נואש.
ואז מגיעה התשובה הנפלאה: "נטפרי זה סינון מדהים , כל המשתמשים מרוצים , האופציה הכי טובה בשוק . אם אתה מתלונן כנראה אתה סתם ביקורתי/ לא מבין. חפש סינון אחר" אבל חיים לא רוצה סינון אחר ! הוא רוצה עזרה.
בסוף השרשור הוא כנראה כן הבין את הבעיה באתר, וקיבל קצת הסברים , ואולי תשובה מעט יותר מפורטת ממג'יקוד, אבל על הדרך הוא הרגיש שאין לו עם מי לדבר , הרבה ביקורת על עצם זה שהוא מעיז לבקר את נטפרי וצבר הרבה תסכולים שיכלו להימנע.
הפתרון לדעתי :
- איזור ייעודי בפורום שבו אפשר לפתוח שאלה על אתר / שירות מסוים שנחסם בצורה לגיטימית.
-שתהיה אפשרות לבקר ולהגיב כל מי שמפריע לו גם בנוסף למי שפתח.
-שתהיה אפשרות לפנות גם כמה ביחד , למה לא?
לא כל קריאה לעזרה בפרוג היא קמפיין, היא בסך הכל עוד כלי לאנשים שרוצים עזרה .
לא כל בקשת פתיחה היא "הפעלת לחץ"
ובכלל, דומני שצריך להבין שאדם חסום הוא לפעמים חווה תסכול, זה נורמלי, זה בסדר, מותר לתת לו לפרוק ככל שירצה, ועדיף רק להסביר ולענות בצורה מכבדת.
-כל השיח הזה האם נטפרי הוא טוב או לא, האם הרוב מרוצים או לא , האם הטון מכבד או לא ראוי שיעלם או יתמקד בשרשורים ייעודיים,
כשבנאדם פונה לא מענין אותו מה נטפרי, והוא לא רוצה דיונים על הנוסח שלו האם הוא מבקר או לא.
אם הנוסח פוגעני אפשר למחוק, אם לא - אפשר לענות עניינית.