עבר מנטפרי ומתחרט
-
@מישהו12 לעניות דעתי
אם יש סינון כזה או אחר
שניתן לעבור ממנו באחריות המשתמש למצב שזה אינטרנט כימעט פתוח לגמרי עם כל הזוהמה של האינטרנט חוץ מדברים מסיומים, זה מצווה להגיד לאנשים להיזהר ולהציל אותם מהסכנה רח"ל
בן אדם לא יכול לסמוך על עצמו בדברים האלה
אין אפטרפוס לעריות
מבלי לדבר על הרמה של הסינון עצמו אם הוא ברמה טובה או לא
ואם אין בו הרבה חורים.. -
@bbn שוב, סברות זה דבר יפה.
היתר הלכתי יש לך לדבר רע על אחרים? -
@מישהו12 זה לא סברות
אם אני יודע מקום שיש סכנה רוחניות ואני מזהיר מישהו מללכת לשם
זה לשון הרע לתועלת ויש בזה גם מצווה להציל מישהו אחר מעון -
@מישהו12 אמר בעבר מנטפרי ומתחרט:
@יעקב-ישראל אמר בעבר מנטפרי ומתחרט:
מה אני מפסיד מזה ?
מה אתה מרוויח מלזלזל באחרים?
@יעקב-ישראל אמר בעבר מנטפרי ומתחרט:
האחרים האלו תבעו את נטפרי בערכאות על משהו שלא נעשה וגרמו לבזק בין לאומי לעזוב את נטפרי וגרמו להרבה ספקים לא להתחבר והם גורמים לזה שאתה משלם יותר על קו נייח
אז הם לא עושי מעשה עמך ולא רואה שום בעיה לזלזל בהםהבאת פה סברות.
היתר הלכתי זה לא. מישהו פסק לך שמותר?זה היתר הלכתי אנחנו מצווים לא לדבר לשה"ר רק על מי שהוא בגדר "עושה מעשה עמך"
@יעקב-ישראל אמר בעבר מנטפרי ומתחרט:
כשבן אדם צועק ברחוב אני הכי טוב ואתה רוצה להסביר למה אתה יותר טוב אתה חייב להסביר את ההבדלים
נכון, אבל אפשר להגיד אני יותר טוב כי יש לי יותר סוכר בקפה שאני מוכר ואפשר להגיד הוא יותר גרוע כי יש לו קצת סוכר בקפה שהוא מוכר
ואני יכול גם להגיד המוצר שהוא מוכר זה מפלסטיק ושלי מברזל
-
@יעקב-ישראל אמר בעבר מנטפרי ומתחרט:
זה היתר הלכתי אנחנו מצווים לא לדבר לשה"ר רק על מי שהוא בגדר "עושה מעשה עמך"
בהנחה שזה נכון, אתה החלטת שהם לא בגדר עושה מעשה עמך, ואז הכל מותר.
יש לך פסק הלכה שמתיר לך?
זה כמו שמותר להגיד לה"ר על אפיקורוס, אז כל מי שלא מוצא חן בעיני אני אומר שהוא אפיקורוס והכל מותר. -
עזבו אתכם שניה מהלימון והאם הוא טוב או לא, תכל'ס @מושט העלה פה אמירה נכונה מאוד, הגוגל-דרייב הפתוח הוא סכנת נפשות, ועלינו לזכור זאת כשאנחנו "נתקעים" ובאים להתלונן. צודק!
-
@מישהו12 אמרתי לך הם תבעו בערכאות
ולא הם לא חזרו בתשובה
התביעה עדיין קיימת -
@אחד-תם אמר בעבר מנטפרי ומתחרט:
@מישהו12 אמר בעבר מנטפרי ומתחרט:
והציניות המזלזלת הזו, של סינון שדומה ללימון... נו באמת.
אתה לא אוהב לימון? מה אתה שותה היום?...
שירבו זכויותינו כ...
-
ליצנותא דעבודה זרה...!
הנה ר' @מישהו12 קיבלת מקור... -
@חיים-כהן אמר בעבר מנטפרי ומתחרט:
ליצנותא דעבודה זרה...!
הנה ר' @מישהו12 קיבלת מקור...ואתה החלטת שהם עבודה זרה?
@יעקב-ישראל אמר בעבר מנטפרי ומתחרט:
@מישהו12 אמרתי לך הם תבעו בערכאות
ולא הם לא חזרו בתשובה
התביעה עדיין קיימתומכאן החלטת להתיר? מי אמר לך שעבירה אחת מכניסה אדם לגדר של לא עושה מעשה עמך?
בנוסף, מאחורי רימון ואתרוג עומדים תלמידי חכמים (אופסס... פרט שלא ידעתם, נכון?) אני אומר את זה מידיעה.
ואני לא אתן שמות כדי שלא לרדת לויכוח על תלמידי חכמים.
אולי הם התירו להם מכל מיני סיבות את התביעה הזו? איני יודע, רק מציע.
בקיצור... לא כל כך מהר ברור שמותר להשמיץ... -
פוסט זה נמחק! -
בעיקרון אני נגוע מאוד בעניין.
אבל אני סבור שחלק מהבעיה שלנו בדרייב זה בגלל שלצעירים יש חברים בסינונים כאלו שלא מסננים כמונו.
אני חושב שזה נכון להציג את האמת הזאת. זה חלק משוני של נטפרי שבמקום לעסוק ביחצנות ופרסום עוסקת במהות.
מי שזה מציק לו אני רוצה לראות אותו מגן בתירוצים מפולפלים על נטפרי מלשון הרע בפרומים אחרים.
ואחרי זה נתן לו הצדקה לבוא להטיף פה מוסר. -
@magicode אין בעיה להגיד נטפרי יותר טובים בXYZ.
יש בעיה להגיד רימון\אתרוג יותר גרועים בXYZ.
אין סיבה להתכבד בקלון חברך או להשמיץ אחרים. -
זה מאוד מקובל לכתוב ביקרות על חברות בצורה פומבית.
האם הגנת פה על זה שאמרו שיש איטיות בנטפרי או ב 019?
לדעתי זהה בכלל לא לשון הרע מה שפתוח בסינון מסויים כי זה לא משהו שהם מסתירים זה דבר שידוע להרבה אנשים.
וזה מצווה להזהיר.
אני רואה שכתבת על עצמך שאתה לא חרדי. אז זה די מובן כי אצלנו בציבור זה נורא ואיום גישה למה שיש בדרייב.
אתה לא יכול לבוא ולהעיר לציבור שאתה לא מבין אותו. -
@magicode יש הבדל בין לכתוב ביקורת, לבין להשמיץ.
הניסוח למעלה לא היה ניסוח של ביקורת.
הוא היה ניסוח ציני ומזלזל.
זה דבר ראשון.
דבר שני, כשאדם בא וכותב בפורום יש לי בעיה ב019,
א) הוא לא אומר הם חברה רעה. הוא אומר יש לי בעיה מסויימת.
בפורום מתייחסים כאן בצורה אחרת לחלוטין לרימון\אתרוג
ב) הוא מחפש פיתרון לבעיה במקום שיוכלו לעזור לו, או שנראה לו שיוכלו לעזור לו. הוא לא סתם מפרסם השמצות.
ג) אין אווירה בפורום, למיטב ידיעתי, של השמצות נגד 019@magicode אמר בעבר מנטפרי ומתחרט:
אני רואה שכתבת על עצמך שאתה לא חרדי. אז זה די מובן כי אצלנו בציבור זה נורא ואיום גישה למה שיש בדרייב.
אתה לא יכול לבוא ולהעיר לציבור שאתה לא מבין אותו.לא רלוונטי לדיון, מה אתה בא להגיד בזה?
סליחה, זה נראה טיעון דמגוגי של "סתום את הפה" בצורה קצת יותר אלגנטית.
לא נכנסתי לדיון האם הטענה נגד רימון או אתרוג נכונה או לא.
נכנסתי לדיון על ההשמצות והביזויים שרימון או אתרוג זוכות להם בפורום.
@magicode אמר בעבר מנטפרי ומתחרט:יכול להיות שזה בכלל לא לשון הרע מה שפתוח בסינון מסויים כי זה דבר שידוע להרבה יותר מ3 אנשים.
למיטב זכרוני, החפץ חיים לא כתב את היתר באפי תלתא...
שהוא היתר מאוד מסובך.@magicode אמר בעבר מנטפרי ומתחרט:
וזה מצווה להזהיר.
יש להזהיר ויש להשמיץ.
-
זה שאתה לא מכיר את הציבור החרדי מבפנים.
זה לא סתם טענה של סתם את הפה.
אתה רואה את הדברים בצורה אחרת.
בשבילנו הדברים הרבה יותר חמורים ולכן כל ההסתכלות שונה
ושאמרו לך ליצנות של עבודה זרה. זה מאוד מובן למה אתה לא מתחבר לזה. -
@magicode שוב, אבל זה לא רלוונטי.
אני אולי לא מכיר את הניואנסים החרדים.
ואני דווקא חושב שאני מבין היטב את הבעיה בדרייב שפתוח לחלוטין.
אבל אני לא נכנסתי לדיון האם הטענה נגד רימון נכונה; אולי היא נכונה.
אני נכנסתי לדיון על זה שיש בפורום שיטה של השמצות נגד רימון\אתרוג\נטספארק וכדומה.
וזלזול.
וציניות.
לא יוצא מזה שום דבר טוב.@magicode אמר בעבר מנטפרי ומתחרט:
בשבילנו הדברים הרבה יותר חמורים וזה ולכן כל ההסתכלות שונה
ושאמרו לך ליצנות של עבודה זרה. זה מאוד מובן למה אתה לא מתחבר לזה.אני ביקשתי מקור הלכתי, לא טיעון של מה מרגיש לכל אחד, או סברא בלי שתלמיד חכם התיר לפיה בפועל להשמיץ את רימון. סברות גם אני יכול להביא.
צריך שתלמיד חכם יכריע.
ולכן זה לא משנה אם אני חרדי או לא; מקור הלכתי לא קיבלתי.
יכול להיות, שהיו מביאים תלמיד חכם שהיה מכריע בצורה מסויימת ורבותי לא היו פוסקים כך בגלל ראיה אחרת של המציאות;
אבל כאן לא הביאו תלמיד חכם שהתיר להשמיץ את רימון! -
בציבור החרדי גם משמיצים את נטפרי בעלונים בבית הכנסת שהם מקלקלים את הציבור ואני סבור שזה בסדר.
יש סינונים שהם מחוץ לתחום בציבור החרדי ומשמיצים אותם לחלוטין. הליצנות פה זה רמה קלה.
זה מה שהולך בציבור. ובדרך כלל הקמפיינים נגד האינטרנט מלווים בתמיכה רבנית כלשהי. -
@magicode אמר בעבר מנטפרי ומתחרט:
זה מה שהולך בציבור.
האם זה אומר שזה בסדר? כשזה עם רבנים, אז הם יכולים להגיד XYZ מותר.
כל עוד לא הותר, אז למה שיהיה מותר?@magicode אמר בעבר מנטפרי ומתחרט:
זה שאתה מתעקש להעיר לציבור שאתה לא מכיר אותו ולא מבין אותו. לא מוסיף לך כבוד.
לצערי, אני רואה שהביקורת שאני כותב כאן נופלת על אוזניים ערלות.
אבל, אתה באמת מדבר ברצינות?
זה שאני לא חרדי אומר שאני לא יכול להעיר על נקודות שהם לא בסדר?
זה שיש אנשים שלא מוכנים לקבל ביקורת על דברים שלא בסדר, זלא מוסיף כבוד להם.
הנימוק של "אתה לא חרדי" הוא "סתום את הפה".
כי הוא לא רלוונטי כאן.
ביקשתי מקור הלכתי למה שעושים.
לא קיבלתי.
אבל אז אומרים לי@magicode אמר בעבר מנטפרי ומתחרט:
זה שאתה מתעקש להעיר לציבור שאתה לא מכיר אותו ולא מבין אותו. לא מוסיף לך כבוד.
נו, תכבדו את עצמכם יותר מהתעלמות בגרוש מביקורת.
(לא, לא תקפתי פה את כל הציבור החרדי או משהו כזה; תקפתי את מי שלא מוכן לקבל ביקורת בגלל צבע הכיפה שלי) -
@מישהו12 מה שכתבתי לעיל לא מספיק ?
הרי אתה מסכים איתי שיש מצבים שמותר להגיד לשון הרע לתועלת
ואם יש סינון שמאפשר להגיע לדברים לא טובים
זה לא סיבה מספיק טובה כדי להזהיר אנשים ממנו?