אשכול פרידה מהמשתמש היקר DLive
-
-
@למדן-וידען @סופר אין לי בעיה שתעזוב את הרשת או שתהיה עם רשת, מה שתחליטו מקובל, לא זו הנקודה, הנקודה היא להיות במקום אחד ולחלום על מקום אחר. לפסוח על שני הסעיפים. שאיפה אין פירושה להיות עצוב. אם אתה שואף למשהו אז פשוט תחלק את המשימה למשימות קטנות יומיות וצא לדרך.
האדם צריך לחיות ולעשות כאשר ליבו שלם עם עצמו, ולהעמיד את עצמו בדרך שהוא שלם איתה. אם האדם פוזל כל הזמן למקום אחר הוא יוצא קרח מכאן ומכאן. לא להיות כל החיים על תקן של 'שורדים' 'סוחבים' וכו'. אלא להיות שמח בחלקו ביחד עם שאיפה קדימה. ומאיפה שהוא נמצא שם לעבוד את ה', מכל הלב, ולא לחבוט בעצמו השכם והערב אילו הייתי שם ואילו הייתי כזה וכזה. העצבות הזו משחקת לידיו של היצר הרע בסופו של דבר. -
@רחמים מפתאום
בנאדם שחייב ללכת לרופא רוצה להיות שם????
הוא חייב להיות שם מסיבות שונות והוא ישמח ברגע שיוכל להפסיק לקחת כדורים
זה נקרא עצוב???
זה מה יש יש כאלו שלצרכי פרנסה צריכים והיו רוצים לא לצרוך נו ואז????
הקב"ה מנהל תענינים
חסר כאלו שרוצים לשבת כל היום בכוילל ולא יכולים ??????? זה עצוב????
זה התכלס בעולם לעשות מה שמחויבים אפ' שרוצים אחרת ומותר לרצות אחרת ומ"מ שמחים בחלקם -
@דברים-בטלים @רחמים שניכם צודקים ולא צודקים.
איך זה יכול להיות???
אדם שמשתמש ברשת ולפי הרגשתו הוא לא צריך לעשות זאת מסיבותיו הוא, באמת עדיף שלא ישתמש ולא יחיה בתחושה שהוא עושה מה שהוא לא צריך לעשות. והוא גם לא יכול להתבכיין ולהדגיש כל הזמן את תחושתו, מפני דאיהו דאזיק אנפשיה.
מאידך, אדם שמשתמש ברשת בידיעה שזה מה שהקב"ה רוצה שהוא יעשה, או לפחות לא סותר כלל את רצון השי"ת, מותר לו להרגיש שחבל שהוא משתמש וכו', וזה לא שהוא לא שלם עם עצמו או יש לו ייסורי מצפון, אלא כעין מה שכתוב בגמ' (קידושין פב: וב"ב טז:) 'אי אפשר לעולם בלא בסם ובלא בורסקי אשרי מי שאומנותו בסם ואוי לו מי שאומנותו בורסקי'. הוא יכול להיות אדם שמח ומאושר, מפני שאין לו רגשי אשם וכדו', אך בהחלט יש לו צער מסויים על זה שהוא נאלץ להשתמש ברשת.
הפוך בה והפוך בה וכו'. -
@האברך אצל הבורסקי זה צער גופני של הריח הרע של עורות שהוא מעבד, וצער גופני שאנשים סולדים ממנו, אבל אין לו צער בלב, כי זה רצון ה', ואם זה מה שה' גזר זה הכי טוב בעולם. ואם יש לו צער בלב סימן שהוא לא מאמין מספיק בה' שכל מה שהוא עושה זה לטובה.
כל זה לא שייך בגולש ברשת, ללא חטאים כמובן כי הבורסקי לא עושה שום חטא, כי לא שייך פה צער הגוף, אלא רק צער הלב שהוא מקנטר ומתלונן למה כך נגזר עליו וזה חוסר אמונה. -
@האברך אמר באשכול פרידה מהמשתמש היקר DLive:
מאידך, אדם שמשתמש ברשת בידיעה שזה מה שהקב"ה רוצה שהוא יעשה
לא מסכים !
דבר שכל גדולי ישראל כתבו עליו שמי שלא צריך ולא נחוץ לו כלל, איאפשר לומר שזה מה שהקב"ה רוצה שתעשה
כל עצם השימוש באינטרנט זה רק בדיעבד ולכן בודאי שאי אפשר לומר משפט כזה. -
@מעמד אמר באשכול פרידה מהמשתמש היקר DLive:
@האברך אמר באשכול פרידה מהמשתמש היקר DLive:
מאידך, אדם שמשתמש ברשת בידיעה שזה מה שהקב"ה רוצה שהוא יעשה
לא מסכים !
דבר שכל גדולי ישראל כתבו עליו שמי שלא צריך ולא נחוץ לו כלל, איאפשר לומר שזה מה שהקב"ה רוצה שתעשה
כל עצם השימוש באינטרנט זה רק בדיעבד ולכן בודאי שאי אפשר לומר משפט כזה.ברור שדבריי נסובו על אדם שמשתמש לצורך פרנסה!! וכפי הוראת גדולי ישראל.
-
לא רוצה להכניס את ראשי בין גדולים כאן, אני רק אומר דבר אחד פשוט :
השאיפה שלנו צריכה להיות שהאינטרנט יהיה כלי עבודה יעיל שבו נשתמש עבוד
הצרכים שלנו היום יומיים, פרנסה, בנקים וכ'. אם אדם באמת מצליח להשתמש
באינטרנט רק לצרכים המקצועיים שלו, או ע"מ לסדר דברים שפעם הוא היה אמור
לבזבז עליהם חצי יום, אז הוא בהחלט מסודר.אם נעשה חשבון, נראה שאדם ממוצע עובד עבור הנוחות הטכנולוגית שלו, שזה אומר,
חשמל, מים בברז, ארנונה, תקשורת וגז סכום שווה ערך לעבודה של כ12 שנה לפי משכורת
של 5000 ש"ח לחודש וזה בלי רכב ודיור... (בחישוב של 50 שנות קיום, כלומר מגיל עשרים עד שבעים).
יוצא מכל זה, שהטכנולוגיה היא סוג של עבדות, ולא רק נוחות כפי המקובל לחשוב.
בדומה לכך, צריכים לזכור שחישוב הזמן מול האינטרנט יוצא בהרבה מקרים בלתי משתלם בעליל,
וזאת בגלל תופעת ההתמכרות שנקראת התחדשות. ללא ההתחדשות, אף אחד לא היה מתמכר
לאינפורמציה סטטית, וכאן נמצאת בעצם העבודה האמיתית ולא רק של הגולש החרדי.אפשר בהחלט להפוך את האינטרנט ליעיל ביותר, אבל זו עבודה שמצריכה משמעת ואולי גם עזרים מסויימים.
-
@GolanArt
אני רוצה להוסיף קצת על דבריך המחוכמים. כל בן אדם שמשתמש באינטרנט לצורך עבודתו או לצורך דברים שימושיים, מבזבז זמן והרבה זמן בשביל בילוי, בתואנה שצריך קצת להשתחרר.
יותר מכך, לפעמים בן אדם עושה חשבון שאם במקום ללכת לבנק להפקיד צ'ק יעשה את זה ברשת, הרי שיחסוך לפחות חצי שעה מזמנו היקר, אבל בדרך כלל כשהולכים לבנק פיזית לא פוגשים אף אחד בדרך, והכל זורם כמתוכנו, אבל ברשת פוגשים בדרך עשרות דברים מעניינים, והרבה פעמים זה לוקח הרבה יותר זמן מאשר ללכת פיזית לבנק.
וע"כ, ברור שמי
שאכן משתמש עם האינטרנט רק לצורך, ולא חורג כלל וכלל, וכל שעות משעותיו נזהר ומזהיר לבל יכשל אפילו בקלות שבקלות, ועל כל ספק וספק ספיקא מחמיר על עצמו, וכל זמן פנוי הוא מנצל לעבוד את הבורא, או להיות עם האשה והילדים בבית, אשריו ואשרי חלקו, וע"כ נאמר בכל דרכיך דעהו - שיהיו כל מעשיך לשם שמים.
אבל לב יודע מרת נפשו, שכשיש לנו (-לי) זמן מיותר אנחנו מבלים עוד קצת ברשת, ולפעמים סתם מבזבזים שעות על שטיות והבלים ללא כל תועלת. ועל זה אנו בוכים כאן, שנזכה לצאת ולהיחלץ מהבוץ הנורא הזה ששמה אינטרנט.
ונזכה במהרה לזכות לחיות חיים אמיתיים שלווים ונצחיים. -
@סופר אמר באשכול פרידה מהמשתמש היקר DLive:
אני רוצה להוסיף קצת על דבריך המחוכמים. כל בן אדם שמשתמש באינטרנט לצורך עבודתו או לצורך דברים שימושיים, מבזבז זמן והרבה זמן בשביל בילוי, בתואנה שצריך קצת להשתחרר וכו' אבל לב יודע מרת נפשו, שכשיש לנו (-לי) זמן מיותר אנחנו מבלים עוד קצת ברשת, ולפעמים סתם מבזבזים שעות על שטיות והבלים ללא כל תועלת. ועל זה אנו בוכים כאן, שנזכה לצאת ולהיחלץ מהבוץ הנורא הזה ששמה אינטרנט.
עיין לעיל בדברי @האברך שכתב וז"ל
הוא גם לא יכול להתבכיין ולהדגיש כל הזמן את תחושתו, משום דאיהו דאזיק אנפשיה
-
לא מכיר את המשתמש DLIVE ואני מכבד את החלטתו לפרוש. רק הפריעה לי נקודה קטנה.
מי שנמצא באינטרנט על רמה כמו נטפרי, לא עושה את זה משעמום אלא כי יש לו תפקיד. בדרך כלל מי שמחפש תעסוקה באינטרנט לוקח כבר אינטרנט פרוץ או פחות "חנוק".
האם כל מי שמקנא בפרישה של DLIVE מרגיש שהוא סתם מבזבז זמן ברשת? שזה רע לו?
אני אישית התלבטתי מאוד לפני שהכנסתי האינטרנט לבית, וניסיתי הרבה לדחות את זה, ובהתחלה גם היתה לי הרגשה רעה מזה.
אבל בהמשך הבנתי שההרגשה הרעה באה מהמפלצת שעשו מהאינטרנט ברחוב, אבל באמת האינטרנט הוא כלי שמאפשר לי לבצע את התפקיד שלי בעולם, תפקיד אותו לא אוכל לבצע בלי האינטרנט.בדיוק כמו שכל אחד מבין שמנהל נטפרי לא יכול לפרוש מהרשת כי יש לו תפקיד דווקא באינטרנט, כך אני מרגיש, וכל אחד שמשתמש באינטרנט לעבודתו מסתמא מרגיש ככה.
אז כמובן שצריך ליזהר שלא יהיה כלי בילוי, ושיהיה מסונן חזק, אבל למה להתבכיין על זה שאנחנו משתמשים בזה?קראתי עכשיו שוב את מה שכתבתי, לא בא להגיד שאינטרנט הוא לכתחילה, לא בא לעודד את הציבור להכנס לרשת, אבל מי שכל כך מתוסכל מהשימוש ברשת אולי צריך לעשות חשבון נפש ולחפש עבודה אחרת. אם הוא מרגיש שהקב"ה לא רוצה אותו פה אז זה באמת לא בסדר להשאר.
-
@שואף אמר באשכול פרידה מהמשתמש היקר DLive:
מי שנמצא באינטרנט על רמה כמו נטפרי, לא עושה את זה משעמום אלא כי יש לו תפקיד. בדרך כלל מי שמחפש תעסוקה באינטרנט לוקח כבר אינטרנט פרוץ או פחות "חנוק".
מידיעה זה לא בדיוק נכון, יש את ה'מצפון היהודי', חוץ אם אתה אומר שבנקים וקופ"ח וכדו' זה 'תפקיד'.
-
@סופר לכן אמרתי באמת שצריכים משמעת וגם עזרים (כמו מסלולים והגבלות שונות).
-
אינטרנט זה הרסני זה ברור, כן, גם מסונן.
זה גורם להתמכרות כן גם במסונן.ונתתי לך את החיים ואת... ובחרת בחיים.
גם עבודה אדם צריך לבחור לעצמו, ויש הדרכה איך לבחור עבודה, נכון, כיום זה פחות נפוץ, אבל כמו שיש הדרכה מבחינת 'ביטחון בהשם' אמור להיות גם הדרכה על 'דרכא אחרינא'.אלא מה? כמו שכתבתי שכיום זה פחות נפוץ או כי אדם יוצא לעבוד כשכבר חייב וכלו כל הקיצין ומה שמגיע לפתחו מגיע.
או שאדם נכנס לתחום שמושך אותו (כהדרכת 'בטחון בהשם' [חו"ה שער הביטחון]) וזה מושך אותו גם אם זה קצת בעייתי ומתעלם מצו מצפונו עד שהוא עמוק בפנים, אולי אפילו פה ושם נכשל אבל "מה לעשות?" "לעזוב?" "כסף מנלן?"..אדם שואף לצאת מהניסיונות ולא רק להתגבר עליהם, 'אל תביאנו לא לידי ניסיון' אנו מתפללים כל יום.
כל עוד שהוא עדיין 'שם' כלוא, הוא דומה לאסיר שמציץ מבעד החלון החוצה ורואה חיים שוקקים ונורמליזציה של אנשים חופשיים באמת כהגדרת @magicode ומצפה ומייחל ליום שגם הוא יהיה חלק מהם.
הוא עצוב שהוא לא מהם? תלוי למה הוא יושב שם בפנים, אם הסיבה מצדיקה את הישיבה אז לא, אם הוא רואה את האור בקצה המנהרה אז עוד יותר לא.
הוא שמח בשבילם ומתנחם שאוטוטו הוא גם שם.נכון שישנם ימים שהרגל הישיבה של האסיר בתא גורמים שלא יציץ החוצה, אך הרצון הפנימי אצור בנפשו ומייחל ליום שיממש את רצונותיו.
ביום שהאסיר התרגל למצב ולא מייחל לזה, הוא כבר במצב קשה וצריך טיפול דחוף.
- *מסונן שכתבתי התכוונתי למה שבאמת מסונן, יש רק אופציה אחת, ובכל זאת.
- *אל דאגה, אלו שבחוץ גם להם יש ניסיונות, ובכל זאת.
- *ול @magicode שההודעה שלך עומדת מול עיני אני רוצה לומר לך, אתה משול לעו"ד ולסנגור בכלא, כן, זה שיוצא בא ועוזר לכלואים להשתחרר. צריך אותך שם, אין להם מישהו אחר כרגע!!! וכל אחד בפנים יודע שבכל רגע נתון אתה יכול להחליט ולומר 'עזבו אותי מהמסובכים אני רוצה לחיות בשקט ובביטחון' ולעזוב את שערי הכלא לחיים רגועים יותר, אבל אתה נשאר למענם.
ההודעה שלך זועקת ומהדהדת בליבי, היא נכתבה מעומק הלב.
אני, שאף אחד מהכלואים לא צריך אותי כאן בשבילו, מה אני מחפש כאן??אז, אני עצוב שאני כאן? לא, רק אני מייחל לטוב יותר בחיים כמו בכל דבר שיש/אין לי.
אני יכול לשנות את זה? כן, בורא עולם נתן לי כח לבחור, ואז הוא ישים בכתר שלו יהלומים גדולים ויפים יותר.
אני פה בגלל גזירת שמיים? אולי, אם אצליח לצאת אדע שלא, אם לא, אשמח שאני עושה את רצון השם גם אם קשה לי, ואתפלל שיעזור ויציל אותי.
ואגב, שמח בחלקו לא שייך ברוחניות (רבינו יונה). -
@סופר החתימה שלך מעידה על מה שאתה אומר כאן.
לעצם העניין מי אמר שכל מי שנמצא בנטפרי הגיע לכאן כי הוא עובד? מי אמר?
כשקניתי נטפרי לא זכור לי ששאלו אותי למה אני צריך את זה?
ואני יכול להעיד שמי שלא עם משמעת עצמית יכול להתעכב וכו' וכו' ולמצוא דברים מענינים.
ויש כאלה בנטפרי מברירת מחדל... לא היה להם אופצייה אחרת זה מה שבחסידות שלו מסכימים והוא מנצל ובודק עד גבול היכולת. ומנסה פרצות וכו'.וכמו שאמרתי שיש כאלו שבאו רק למייל ולבנק וגילו שיש גם חדשות ויש גם את פרוג... ויש ויש ויש
ולכן אני מציע כמו שכתבתי איפשהו אפשרות ליכנס ישר למסלולים והבחירה תעשה על ידי נציג שירות של הספק (או נטפרי)
או בכל זאת לתת לבכל אחד להתנסות באופן איש בכל מיני קהילות למשך 7 ימים לראות האם זה מסתדר לא ושלא יהיה לו לא נעים ממישו אם לא מסתדר, ואז צריך לשלוח בקשה אז מראש הוא לא רוצה קהילה?.וברור לי שלהגיד שאני שמח באיטרנט זה בדרגא הכי פחותה כמו מי שאוכל הרבה ומשמין ומאוד רוצה להפסיק את זה... אבל קשה לו, לכן לומר שטוב לו בזה שהוא שמן? נכון האוכל טעים וזה ברור..
-
@ww199ww אמר באשכול פרידה מהמשתמש היקר DLive:
לעצם העניין מי אמר שכל מי שנמצא בנטפרי הגיע לכאן כי הוא עובד? מי אמר?
אני רוצה להאמין שכלל ישראל כשרים הם ונשמעים לרבותיהם שהורו פה אחד שגלישה אפילו באינטרנט מסונן אסורה אלא לצורך פרנסה.
וכבר העלו לכאן בעבר את מכתבם של גדו"י בזה. -
@למדן-וידען
מי שצריך לפרנסה נכנס גם לשאר האתרים?
זאת אומרת מי שהותר לו לצורך פרנסה הותר לו לשאר דברים? -
@ww199ww דיון עתיק יומין, מסתבר שכן.
זוהי הסתברות בעלמא כי הנושא לא נדון ולא היתה הוראה כזו, כן היה הוראה לצמצם עד כמה שאפשר.
זה דבר ראוי ונכון לכל יר"ש לעשות כן, אבל פוק חזי מאי עמא דבר. -
@למדן-וידען
ומאי ???
י ש לציבור נטפרי?
רק היום ראיתי פרסומים בחדרי מדרגות על סוכן שמצרף לנטפרי.
בקיצור אני חושב שיש הרבה שרוצים ל... אבל משתדלים שהעבירה תיהיה כמה שיותר קטנה. -
@ww199ww לא כ"כ הבנתי את מה שכתבת, אבל ברור לכולנו ש'עמא' לא הכוונה לפושטקים שבדור.. אלא לאנשים רציניים תורנים ואפילו רבנים שנצרכים לאינטרנט (שו"תים וכדו').