אשכול פרידה מהמשתמש היקר DLive
-
@shraga תודה על עצם היוזמה, זה מאד חימם לי את הלב.
זה ממש מדגיש את העובדה שהפורום הזה הוא לא סתם לבילוי, אלא לבילוי יהודי, גמילות חסד.
ותודה גם על שאר המחמאות, אני בהחלט מתכון לשמור את האשכול הזה על המחשב שלי.@clickone ידע מקצועי שחלקתי?
אני עוד זוכר את השיחה הראשונה שלי אתך, בתור עוד לקוח של VPN, היא הייתה במשך עשרים דקות וכמעט לא הבנתי כלום, עד ששלחתי את טכנאי המחשבים שלי להתקשר אליך, והשיחה שלך אתו הייתה באורך של שעה...
את הידע המקצועי קיבלתי מכם, והוא היה עטוף בכ"כ הרבה ענווה...@magicode תודה. לך אני מרגיש קצת קטן בשביל לכתוב, ב"ה יש לי את הפריוולגיה לעשות את הצעד הזה.
לך לכאורה אין אותה (למרות שזה דבר שרב אמור לומר לך, לא משתמש אנונימי).
יש שיטות שאומרות שגשמיות של אדם אחר היא רוחניות בשבילי, אתה מתעסק ברוחניות של אחרים, לא בגשמיות, אז ברור שזו הרוחניות שלך.
אז מה שאפשר להתפלל עליו זה שכולם לא יצטרכו את הפתרונות המבריקים שלך ויהיו חופשיים, ועד אז שאתה עצמך תישאר נקי ללא פגע.@יהודי-פשוט אני לא מתכוון למחוק את שם המשתמש שלי, פשוט כי האופציה הזו כבר לא קיימת בפורום.
וגם כשהיא הייתה קיימת, הפוסטים היו נשארים תחת כיתוב כמו "אנונימי" או משהו דומה, לא זוכר בדיוק.
רק כשמשתמש נמחק ע"י ההנהלה כל הפוסטים נעלמים.
בכל אופן, אני משאיר את המשתמש שלי כמו שהוא עם אות סיסמא, ואני סומך על החברים פה שאם יראו אותי פה בשנה הקרובה יורידו לי משהו קטן על הראש...@האברך שום דבר לא למכירה, אני שומר אותם לשעות דיכאון...
@loters קשה לכתוב "איך עושים". זה לא מגיע ביום אחד.
אבל בקצרה, דברים כאלו צריכים פשוט לעשות. זה לא מגיע בתהליך שבסופו באורח פלא תהיה מנותק.
בכל אופן תקדיש זמן לשמוע את הרבנים שמסבירים את מגרעות האינטרנט, ודווקא את "הקיצוניים" שבהם.
(כולם יודעים שהרבנים שמדברים על הנושא, כמה חריף שידברו, לא מגיעים לעומק הרוע של היצר הרע. כשאתה יושב לשיחות אישיות עם אנשים, ועוד אחד מודה שהוא נפל, ועוד אחד, ועוד אחד, אתה פשוט מבין שזה לא המקום ליהודי להיות בו. אתה פשוט מתחיל לתהות האם כולם מסתירים את זה בלב...)
זה מטפטף ומשפיע עם הזמן.
ול@יהודי-פשוט כמו שכתבתי, האומץ נדרש יותר מהמאמץ לדעתי. צריך לזוז מחידלון לעשיה...@baruch תודה, ברוכים תהיו כולכם.
@מעמד תודה על המחמאות.
@נטפריס תודה גם לך על המחמאות. ד"ש מברוך, החבר הצעיר המשותף שלנו. הוא גם יצא מזה והיום הוא יושב ולומד קבוע.
@אורי תודה, המיילים שלך נתנו לי ידע בסיסי שכמעט ולא היה לי באותה תקופה (אפילו לא ידעתי אילו ספקי אינטרנט קיימים בשוק...)
ואוי לגרפיקות כאלו, ב"ה היום הן נראות אחרת לגמרי.@GolanArt תודה רבה, וכמו שאומרים אצלנו החסידים: "אני שומר לך מנה".
@ww199ww לא קנאי עד כדי כך. ב"ה מסודר לי בערך מה לעשות עם כל הזמן הפנוי... וזה לא ד' לוי.
זה פשוט שם של מכשיר מאחד התחביבים העיקריים שלי.
והציורים מתוקים אבל אני לא מתכון לקנות להם את כל זה, אם לזה הם התכוונו.@ליכט אגף ההסברה של נטפרי שייך למבוגרים ממני, @GolanArt ו @נטפריס .
@קלוגר תודה על המחמאות, אבל הלוואי והיה כ"כ קל לגרום לאדם לעזוב את האינטרנט.
אבל מכיון שאתה לא רוצה לקבל את זה, אכתוב את האמת, הזכות שמורה למישהו אחר.
וח"ו שאכעס עליך, כמו שכתבתי, אם אתה הולך לפי דרך רבותיך ואני לפי רבותיי, אני לגמרי מבין אותך. אי הבנה היא זו יוצרת מחלוקת.@מן-המודיעין מג'יקוד הוא אכן אחד הלוויים של הדור הזו, כשהוא בהחלט יכול לעמוד בהכרזה "מי לה' אליי".
@רחמים לא כולם עומדים ושמחים בניסיונות שלהם, למרות שעצבות היא לא דבר טוב.
@סופר אכן כך. דעתי בעניין כדעתך. משחק באש.
@למדן-וידען נעם לי גם, מאד. רשמתי את המספר, אבל אני לא חושב להשתמש סתם להכרות.
ואגב כך, לכל אלו שיש לי אתם קשר, אני לא מכחיש אותו, אבל אין רצון להעביר איתי את האינטרנט לחיים המעשיים.
יש לי קהילה וחברים שהתכוונתי לראות אותם יותר.@אוהב-ישראל תודה רבה. נחמד שאפילו מישהו שלא נעזר בי או חבר שלי נפרד ממני, תוך כדי ד"ת.
@שלום-על-ישראל אכן, זו הנקודה שאותה אימצתי והיא הגורמת.
תודה על המחמאות, הלוואי שאזכה להיות איש אמת כפי שאתה מציג אותי.ולסיום, יש מישהו שלא נפרד ממני בכלל על גבי הפורום, אלא רק באישי.
הוא האחראי הישיר והעקיף לכל המהומה, למרות שזה התחיל רק בבקשה שאערוך לו שמע של הרצאה כי היה שם הפיכת פאזה. (ואני לא הולך להסביר עכשיו מה זה, תרגעו... :))
התחלתי לשמוע הרצאות מאותו רב באופן קבוע, והוא זה שהשפיע עלי.
אז האחראי לשינוי הזה, הוא ר' אורי אטדגי הצנוע והנחבא אל הכלים, שהאמת שלו חזקה הרבה יותר משלי.
לו אני מכיר טובה גדולה, ומעריך אותו עד מאד. אורי, אכן תחסר לי.תודה לכולכם. להתראות בגאולה השלימה, כשנעמוד לקבל את משיח צדקנו, או לפני כן בביהמ"ד.
תזכו לרוב נחת, שפע ברכה והצלחה, פרנסה ברוח בדרכים כשרות לגמרי, מנוחת הנפש והגוף, והרבה תורה ויראת שמים.
מוקירכם, מכבדכם ואוהבכם, @dLive. -
@dLive אמר באשכול פרידה מהמשתמש היקר DLive:
@למדן-וידען נעם לי גם, מאד. רשמתי את המספר, אבל אני לא חושב להשתמש סתם להכרות.
ואגב כך, לכל אלו שיש לי אתם קשר, אני לא מכחיש אותו, אבל אין רצון להעביר איתי את האינטרנט לחיים המעשיים.
יש לי קהילה וחברים שהתכוונתי לראות אותם יותר.תנסה לא להתקשר אלי.. אני יגיע עד אליך...
-
@dLive אמר באשכול פרידה מהמשתמש היקר DLive:
למרות שזה התחיל רק בבקשה שאערוך לו שמע של הרצאה כי היה שם הפיכת פאזה.
התחלתי לשמוע הרצאות מאותו רב באופן קבוע, והוא זה שהשפיע עלי.אם נדייק יותר זאת לא הייתה בקשה..
זה היה לפני שהבנתי מה הבעיה - ומהר מאוד כבר נדבת את הפתרון על חשבון זמנך הפרטי..
כמו שתמיד אתה מציע את עזרתך בכל דבר שאתה יכול.
נעמת לי עד מאוד..תמשיך לשמח אלוקים ואדם , יה"ר שהקב"ה יישלם שכרך מן השמיים ותצליח בכל אשר תפנה, אמן!!!
-
@אורי-אטדגי ואני כבר חשבתי לעצמי:
איך לא חשבת על הרעיון הגאוני של אורי לדחוף לו עבודה בכאילו בכדי לנסות להשפיע עליו..
סתם קלקלת לעצמך בתגובה הזאת. -
@אורי-אטדגי
מי זה הרב?מה שמו, -
@אורי-אטדגי אל תכתוב בפומבי רק בפרטי ש @magicode לא יידע!! ולא ישמע אותו !!
-
@למדן-וידען אמר באשכול פרידה מהמשתמש היקר DLive:
@אורי-אטדגי ואני כבר חשבתי לעצמי:
איך לא חשבת על הרעיון הגאוני של אורי לדחוף לו עבודה בכאילו בכדי לנסות להשפיע עליו..
סתם קלקלת לעצמך בתגובה הזאת.@למדן-וידען אז אני לא גאון כמו שחשבת...
@מן-המודיעין חשבתי על זה שאם הוא היה רוצה לומר הוא היה כותב את שמו...
אבל אם מישהו יתחזק מעט בזכותו זה שווה את זה.
הרב "ליאור גלזר" שמו.... -
@למדן-וידען אני חושב שאם @magicode יחליט לצאת, אנחנו לא נסכים.
מה ?? אנחנו רוצים לחזור לסינונים הקודמים ולהיכנס ליותר נסיונות ?? -
@אורי-אטדגי ואיפה אפשר לשמוע אותו ?
בקול הלשון ? -
-
@למדן-וידען @סופר אין לי בעיה שתעזוב את הרשת או שתהיה עם רשת, מה שתחליטו מקובל, לא זו הנקודה, הנקודה היא להיות במקום אחד ולחלום על מקום אחר. לפסוח על שני הסעיפים. שאיפה אין פירושה להיות עצוב. אם אתה שואף למשהו אז פשוט תחלק את המשימה למשימות קטנות יומיות וצא לדרך.
האדם צריך לחיות ולעשות כאשר ליבו שלם עם עצמו, ולהעמיד את עצמו בדרך שהוא שלם איתה. אם האדם פוזל כל הזמן למקום אחר הוא יוצא קרח מכאן ומכאן. לא להיות כל החיים על תקן של 'שורדים' 'סוחבים' וכו'. אלא להיות שמח בחלקו ביחד עם שאיפה קדימה. ומאיפה שהוא נמצא שם לעבוד את ה', מכל הלב, ולא לחבוט בעצמו השכם והערב אילו הייתי שם ואילו הייתי כזה וכזה. העצבות הזו משחקת לידיו של היצר הרע בסופו של דבר. -
@רחמים מפתאום
בנאדם שחייב ללכת לרופא רוצה להיות שם????
הוא חייב להיות שם מסיבות שונות והוא ישמח ברגע שיוכל להפסיק לקחת כדורים
זה נקרא עצוב???
זה מה יש יש כאלו שלצרכי פרנסה צריכים והיו רוצים לא לצרוך נו ואז????
הקב"ה מנהל תענינים
חסר כאלו שרוצים לשבת כל היום בכוילל ולא יכולים ??????? זה עצוב????
זה התכלס בעולם לעשות מה שמחויבים אפ' שרוצים אחרת ומותר לרצות אחרת ומ"מ שמחים בחלקם -
@דברים-בטלים @רחמים שניכם צודקים ולא צודקים.
איך זה יכול להיות???
אדם שמשתמש ברשת ולפי הרגשתו הוא לא צריך לעשות זאת מסיבותיו הוא, באמת עדיף שלא ישתמש ולא יחיה בתחושה שהוא עושה מה שהוא לא צריך לעשות. והוא גם לא יכול להתבכיין ולהדגיש כל הזמן את תחושתו, מפני דאיהו דאזיק אנפשיה.
מאידך, אדם שמשתמש ברשת בידיעה שזה מה שהקב"ה רוצה שהוא יעשה, או לפחות לא סותר כלל את רצון השי"ת, מותר לו להרגיש שחבל שהוא משתמש וכו', וזה לא שהוא לא שלם עם עצמו או יש לו ייסורי מצפון, אלא כעין מה שכתוב בגמ' (קידושין פב: וב"ב טז:) 'אי אפשר לעולם בלא בסם ובלא בורסקי אשרי מי שאומנותו בסם ואוי לו מי שאומנותו בורסקי'. הוא יכול להיות אדם שמח ומאושר, מפני שאין לו רגשי אשם וכדו', אך בהחלט יש לו צער מסויים על זה שהוא נאלץ להשתמש ברשת.
הפוך בה והפוך בה וכו'. -
@האברך אצל הבורסקי זה צער גופני של הריח הרע של עורות שהוא מעבד, וצער גופני שאנשים סולדים ממנו, אבל אין לו צער בלב, כי זה רצון ה', ואם זה מה שה' גזר זה הכי טוב בעולם. ואם יש לו צער בלב סימן שהוא לא מאמין מספיק בה' שכל מה שהוא עושה זה לטובה.
כל זה לא שייך בגולש ברשת, ללא חטאים כמובן כי הבורסקי לא עושה שום חטא, כי לא שייך פה צער הגוף, אלא רק צער הלב שהוא מקנטר ומתלונן למה כך נגזר עליו וזה חוסר אמונה. -
@האברך אמר באשכול פרידה מהמשתמש היקר DLive:
מאידך, אדם שמשתמש ברשת בידיעה שזה מה שהקב"ה רוצה שהוא יעשה
לא מסכים !
דבר שכל גדולי ישראל כתבו עליו שמי שלא צריך ולא נחוץ לו כלל, איאפשר לומר שזה מה שהקב"ה רוצה שתעשה
כל עצם השימוש באינטרנט זה רק בדיעבד ולכן בודאי שאי אפשר לומר משפט כזה. -
@מעמד אמר באשכול פרידה מהמשתמש היקר DLive:
@האברך אמר באשכול פרידה מהמשתמש היקר DLive:
מאידך, אדם שמשתמש ברשת בידיעה שזה מה שהקב"ה רוצה שהוא יעשה
לא מסכים !
דבר שכל גדולי ישראל כתבו עליו שמי שלא צריך ולא נחוץ לו כלל, איאפשר לומר שזה מה שהקב"ה רוצה שתעשה
כל עצם השימוש באינטרנט זה רק בדיעבד ולכן בודאי שאי אפשר לומר משפט כזה.ברור שדבריי נסובו על אדם שמשתמש לצורך פרנסה!! וכפי הוראת גדולי ישראל.
-
לא רוצה להכניס את ראשי בין גדולים כאן, אני רק אומר דבר אחד פשוט :
השאיפה שלנו צריכה להיות שהאינטרנט יהיה כלי עבודה יעיל שבו נשתמש עבוד
הצרכים שלנו היום יומיים, פרנסה, בנקים וכ'. אם אדם באמת מצליח להשתמש
באינטרנט רק לצרכים המקצועיים שלו, או ע"מ לסדר דברים שפעם הוא היה אמור
לבזבז עליהם חצי יום, אז הוא בהחלט מסודר.אם נעשה חשבון, נראה שאדם ממוצע עובד עבור הנוחות הטכנולוגית שלו, שזה אומר,
חשמל, מים בברז, ארנונה, תקשורת וגז סכום שווה ערך לעבודה של כ12 שנה לפי משכורת
של 5000 ש"ח לחודש וזה בלי רכב ודיור... (בחישוב של 50 שנות קיום, כלומר מגיל עשרים עד שבעים).
יוצא מכל זה, שהטכנולוגיה היא סוג של עבדות, ולא רק נוחות כפי המקובל לחשוב.
בדומה לכך, צריכים לזכור שחישוב הזמן מול האינטרנט יוצא בהרבה מקרים בלתי משתלם בעליל,
וזאת בגלל תופעת ההתמכרות שנקראת התחדשות. ללא ההתחדשות, אף אחד לא היה מתמכר
לאינפורמציה סטטית, וכאן נמצאת בעצם העבודה האמיתית ולא רק של הגולש החרדי.אפשר בהחלט להפוך את האינטרנט ליעיל ביותר, אבל זו עבודה שמצריכה משמעת ואולי גם עזרים מסויימים.
-
@GolanArt
אני רוצה להוסיף קצת על דבריך המחוכמים. כל בן אדם שמשתמש באינטרנט לצורך עבודתו או לצורך דברים שימושיים, מבזבז זמן והרבה זמן בשביל בילוי, בתואנה שצריך קצת להשתחרר.
יותר מכך, לפעמים בן אדם עושה חשבון שאם במקום ללכת לבנק להפקיד צ'ק יעשה את זה ברשת, הרי שיחסוך לפחות חצי שעה מזמנו היקר, אבל בדרך כלל כשהולכים לבנק פיזית לא פוגשים אף אחד בדרך, והכל זורם כמתוכנו, אבל ברשת פוגשים בדרך עשרות דברים מעניינים, והרבה פעמים זה לוקח הרבה יותר זמן מאשר ללכת פיזית לבנק.
וע"כ, ברור שמי
שאכן משתמש עם האינטרנט רק לצורך, ולא חורג כלל וכלל, וכל שעות משעותיו נזהר ומזהיר לבל יכשל אפילו בקלות שבקלות, ועל כל ספק וספק ספיקא מחמיר על עצמו, וכל זמן פנוי הוא מנצל לעבוד את הבורא, או להיות עם האשה והילדים בבית, אשריו ואשרי חלקו, וע"כ נאמר בכל דרכיך דעהו - שיהיו כל מעשיך לשם שמים.
אבל לב יודע מרת נפשו, שכשיש לנו (-לי) זמן מיותר אנחנו מבלים עוד קצת ברשת, ולפעמים סתם מבזבזים שעות על שטיות והבלים ללא כל תועלת. ועל זה אנו בוכים כאן, שנזכה לצאת ולהיחלץ מהבוץ הנורא הזה ששמה אינטרנט.
ונזכה במהרה לזכות לחיות חיים אמיתיים שלווים ונצחיים. -
@סופר אמר באשכול פרידה מהמשתמש היקר DLive:
אני רוצה להוסיף קצת על דבריך המחוכמים. כל בן אדם שמשתמש באינטרנט לצורך עבודתו או לצורך דברים שימושיים, מבזבז זמן והרבה זמן בשביל בילוי, בתואנה שצריך קצת להשתחרר וכו' אבל לב יודע מרת נפשו, שכשיש לנו (-לי) זמן מיותר אנחנו מבלים עוד קצת ברשת, ולפעמים סתם מבזבזים שעות על שטיות והבלים ללא כל תועלת. ועל זה אנו בוכים כאן, שנזכה לצאת ולהיחלץ מהבוץ הנורא הזה ששמה אינטרנט.
עיין לעיל בדברי @האברך שכתב וז"ל
הוא גם לא יכול להתבכיין ולהדגיש כל הזמן את תחושתו, משום דאיהו דאזיק אנפשיה
-
לא מכיר את המשתמש DLIVE ואני מכבד את החלטתו לפרוש. רק הפריעה לי נקודה קטנה.
מי שנמצא באינטרנט על רמה כמו נטפרי, לא עושה את זה משעמום אלא כי יש לו תפקיד. בדרך כלל מי שמחפש תעסוקה באינטרנט לוקח כבר אינטרנט פרוץ או פחות "חנוק".
האם כל מי שמקנא בפרישה של DLIVE מרגיש שהוא סתם מבזבז זמן ברשת? שזה רע לו?
אני אישית התלבטתי מאוד לפני שהכנסתי האינטרנט לבית, וניסיתי הרבה לדחות את זה, ובהתחלה גם היתה לי הרגשה רעה מזה.
אבל בהמשך הבנתי שההרגשה הרעה באה מהמפלצת שעשו מהאינטרנט ברחוב, אבל באמת האינטרנט הוא כלי שמאפשר לי לבצע את התפקיד שלי בעולם, תפקיד אותו לא אוכל לבצע בלי האינטרנט.בדיוק כמו שכל אחד מבין שמנהל נטפרי לא יכול לפרוש מהרשת כי יש לו תפקיד דווקא באינטרנט, כך אני מרגיש, וכל אחד שמשתמש באינטרנט לעבודתו מסתמא מרגיש ככה.
אז כמובן שצריך ליזהר שלא יהיה כלי בילוי, ושיהיה מסונן חזק, אבל למה להתבכיין על זה שאנחנו משתמשים בזה?קראתי עכשיו שוב את מה שכתבתי, לא בא להגיד שאינטרנט הוא לכתחילה, לא בא לעודד את הציבור להכנס לרשת, אבל מי שכל כך מתוסכל מהשימוש ברשת אולי צריך לעשות חשבון נפש ולחפש עבודה אחרת. אם הוא מרגיש שהקב"ה לא רוצה אותו פה אז זה באמת לא בסדר להשאר.