די להחרים את הסמרטפונים??
-
@957 דוקא מבחינה תרבותית, קל להשוות את הסמרטפון לסיגריה.
העולם הכללי הולך ומפנים את הקטסטרופה שנגרמה כתוצאה מהסמרטפון, והגיוני מאוד שעם הזמן יתפתחו הגבלות בנושא: אולי יהיו אזורים שהשימוש בסמרטפון ייאסר בהם, תהיינה קבוצות גמילה בהיקפים נרחבים והעולם המשוכלל והמפותח ישקוד על פיתוח פתרונות מתוחכמים כדי למצוא תחליפים לשימוש בסמרטפון... -
@רוח אשרי המאמין
-
@957
דברים נכונים.אבל אחזור ואכתוב מה שכבר כתבתי כמ"פ במהלך הדיון:
אשרי מי שאינו מטמין ראשו באדמה, ופועל לטובת הכלל בכיוון הנכון.
אך זה לא מגיע (לפחות לא במצבנו כהיום) במקום מאמרי מניעה (דוגמת מאמרו הראשון של @שואף בדיון זה), אלא במקביל למאמרים כאלו.נ.ב. מאמרים על אי הטמנת ראש באדמה, בוודאי שאינם באים במקום מאמרים מהסוג הנ"ל.
-
@רוח
נכון שיש תופעה של התנגדות למכשירים. אבל אני סבור שזה לא כזה חזק במציאות.
לדעתי עם הזמן העולם ילמד לחיות עם זה בשלום. לדעתי זה לא יגיע לרמת ההיזק של סיגריה.
זה שיש פה ושם סיפורים זה לא מוכיח על הכלל.
לכן אני סבור שהעולם לא יתנגד לזה. בכלל. אני חושב שההיפך הוא יראה בזה התנהגות נורמלית וזהו. וזה בדיוק מה שקורה לכל אתרי התועבה. התחושה שלי לפחות שהעולם איבד את הערכים בזה. ולא רק השלים עם המציאות אלא הצטרף למציאות. -
לדעתי עם הזמן העולם ילמד לחיות עם זה בשלום.
אכן. בדיוק כמו שעל טלוויזיה יש הרבה גויים שאומרים שזה לא טוב ומזיק, ולפועל זה נמצא ברובם ככולם של בתי הגויים.
-
אם כבר צריך את זה אז למה שכל אחד יחזיק את זה בכיס ???
אפשר לשים סמארטפונים במקומות מרכזיים כמו סופרמרקטים וכדומה ואז זה לא יהיה בעיה של התמכרות ויכנסו לשם רק כשצריך כי אחרים מסתכלים מאחור ? -
@מעמד
אם כבר צריך טלפון סלולרי למה צריך את זה בכיס ?
כי זה הכרטיס אשראי שלך, זה הרב קו שלך, זה הארנק שלך, וכו' וכו' -
@957 וזה גם ההתמכרות שלך, וגם ההתעסקות שלך בזה כל היום וכל הזמן מה שאין כן אם זה יהיה במקום קבוע
-
@מעמד אמר בדי להחרים את הסמרטפונים??:
@957 וזה גם ההתמכרות שלך, וגם ההתעסקות שלך בזה כל היום וכל הזמן מה שאין כן אם זה יהיה במקום קבוע
אז למה אתה לא משתמש בטלפון ציבורי?
-
@957 בטלפון סלולרי אין התמכרות וגם אין שם דברים להתעסק כל היום.
בסמארפון כן. -
@מעמד
אז הפיתרון הפשוט זה לעשות סמארטפון בלי התמכרות. -
@magicode גם להכנס לבנק יכול לגרום להתמכרות ! ואחרי זה גם קופת חולים כנ"ל
בקיצור, גם האתרים הנחוצים לכל אדם יכולים לגרום להתמכרות ! -
@magicode אמר בדי להחרים את הסמרטפונים??:
@מעמד
אז הפיתרון הפשוט זה לעשות סמארטפון בלי התמכרות.יש חיה כזאת?
אם אתה אומר כנראה שאתה יודע על מה אתה מדבר, אבל האם זה מעשי, אולי תכתוב את עיקרי הרעיון. -
@מעמד אמר בדי להחרים את הסמרטפונים??:
@magicode גם להכנס לבנק יכול לגרום להתמכרות ! ואחרי זה גם קופת חולים כנ"ל
בקיצור, גם האתרים הנחוצים לכל אדם יכולים לגרום להתמכרות !ממש לא. אתה יכול לפרט איזה התמכרות יכולה להיות באתר של קופת חולים?
-
@גדול-קטן אני לא מדבר רק על האתר הזה ספציפית, אבל יכול להיות מצב שאדם נכנס רק לקופת חולים ואחר מכן לבנק, ואחר כך לכרטיס אשראי ואז גם לרב קו וצריך גם לעשות רישום בתמ"ת למעון.
בקיצור בסוף היום האדם בודק ומוצא שרוב היום הוא היה באינטרנט !!!
וחוץ מזה, אל תשכח שבאינטרנט משקיעים מליונים כדי שתשאר שם, הן בעיצוב הגרפי והן בהיבט הפסיכולוגי !
ראיתי אצל הרב צביאלי בן צור בספר שלו 'אזעקת אמת' שאיזה מתכנת בכיר אמר לו שיושבים גדולי הפסיכולוגים לתכנן איך לגרום לאנשים להשאר באינטרנט ואיפה לשים פרסומת קופצת ואיזוה ומה יהיה כתוב בה וכו' -
@מעמד
מה שממכר ולוקח זמן זה התכתבות בין אנשים. מה שאנחנו עושים פה בפרום.
דברים אחרים כמעט לא לוקחים זמן. וגם עם לוקחים בדרך כלל זה חיובי. -
@מעמד אמר בדי להחרים את הסמרטפונים??:
@magicode גם להכנס לבנק יכול לגרום להתמכרות ! ואחרי זה גם קופת חולים כנ"ל
בקיצור, גם האתרים הנחוצים לכל אדם יכולים לגרום להתמכרות !אתה מסכים איתי שאם יש אנשים שמתמכרים לנסוע באוטובוס זו לא תהיה סיבה להפסיק את האוטובוסים... נכון? האנשים האלו יהיו צריכים ללכת לטיפול...
לעומת זאת יש דברים שבצורה בה הם בנויים טמונה משיכה להתמכרות. קח את הרשתות החברתיות כדוגמה. יש שם חברויות, שיתוף תמונות וסרטונים מעניינים יותר ופחות, לייקים (ערך עצמי מזוייף), ועוד המון רכיבים שמעצם קיומם יכולים בקלות לגרום להתמכרות.
אני מבין שהמטרה שאליה רוצים לחתור פה זה טלפון חכם שיכיל את כל הדברים הנצרכים כמו רב קו קופ"ח וכל מה שיהיה צריך לפי ההתקדמות הטכנולוגית, ואולי גם עוד דברים שפחות נצרכים אבל יכנסו לנורמה החברתית (זה אולי מה ש @GolanArt התכוון) והכל כמובן בסינון ועם נקיות, ובתנאי שהרכיבים הממכרים לא יהיו שם. -
@חיבור אני רוצה להגיד שכל מה שנמצא בעולם האמיתי (אוטובוסים, מכונות כביסה, מייבש) לא גורם להתמכרות
אבל מסך מטבעו הוא מענין ויכול לגרום שישהו לידו הרבה זמן ללא צורך -
חברים,
הרגשתי היא, שאנשים מדברים מתוך תחושת אי שיוך, מתוך ההרגשה שאינם בטוחים להיכן הם שייכים.תראו, הציבור שלנו, על כל גווניו, גדל כל כך, עד שהוא מחזיק בתוכו קטגוריות רבות מאוד מבחינה רוחנית.
הצרה היא, שהחלוקה האידיאלית, על פיה משייך כל אחד את עצמו לסביבתו, היא קהילתית. החלוקה צריכה להיות לפי רמה רוחנית, לא קהילתית.ברור לכל מי שמבקר מדי פעם בבית במדרש, שישנם גם כיום קהל גדול, שמסתדר מצוין עם טלפון כשר 'אברייכים', בלי שום חיבור לאינטרנט.
הולכים ברגל להפקיד שיק, מתקשרים כדי לקבוע תור לקופ"ח, וכו'.
ברור לכולם גם שיש קהל גדול, בתוך בתי המדרש, המשתייך לקטגוריות שונות לחלוטין,
בכל בית מדרש, בכל קהילה, ישנם ששייכים לעידית המדוברת (1), ישנם ששייכים לנטפרי (2), ישנם ששייכים לפחות מכך (3), וישנם - לצער כולם - ששייכים לכל הזבל.מבחינת האברכים ששייכים לעידית המדוברת (1), לא מעניין אותם בכלל כל הדיון, הם ממשיכים בדרכם, מבחינתם, כמו שאמר אותו נזיר מן הדרום, זה 'עולם שאינו שלהם'.. - וגם ילדיהם גדלים בדרכם, - יש לזה המשכיות, הם לא הולכים להעלם [ואל תספרו לי על 'נושרים', ישנם בכל מקום!]
הדיון שייך לאלו שלא הגיעו עדי כך, אבל לכה"פ הם שייכים לנטפרי, אצל הקהל הזה, יש התלבטות, כל אחד שואל את עצמו להיכן אני שייך, הוא רואה את עצמו כחלק מבית המדרש, ומצד שני הוא בתוך עולם הנוחות, הוא די משייך את עצמו ל'דור ה-Y'.. כאן נפתח הדיון וכאן הוא פורה.
לגבי הקהל האחרון אשר משתייך למה שמתחת נטפרי, אין כאן הרבה מה לדון, ברור שעדיף ככל שיותר סינון גם על סמארטפונים, שייכים בזה כל דברי @GolanArt שפתחו את הדיון. ועל זה כולם יסכימו.
לסיכום: אין מה לדון כ"כ הרבה, התומכים ברעיון, באים מנקודת הגישה של דאגה לקהל 3, המתנגדים בד"כ שייכים לקהל 2 ורואים עצמם, או לכה"פ רוצים לראות את עצמם חלק מקהל 1.
הקהל הזה (2), צמא להדרכה, להנהגה, שתוליך אותו בין המשעולים הצרים של דורנו.
רוח ההנהגה: או שהיא מנסה להוליך אותו בדרך של קהל 1, או שהיא מתעלמת מקיומם של הקהלים העליוניים, ורק מנסה להציל את העשירונים התחתוניים. וכאן הבעיה.
ואילו לא הייתה החלוקה קהילתית, אלא רוחנית, בבחינת 'נעץ חרב על פתח בית המדרש', לא היה מתקיים הדיון כלל.
[אין כוונתי להגדיר כיהודי שותומ"צ רק את קהל 1, אלא לשים אותו בחזית]
הפיתרון: שומה על כל אחד מן הקהל הזה, לדאוג לעצמו, לווסת את השימוש לעצמו, ולגבל ולגדר את המגרש הרוחני היהודי שלו עצמו בתוך עצמו, וזהו.כתבתי בקצרה, במהירות. אך נראה לי שכוונתי לדברים נכונים.
-
@מעלה-ומוריד אמר בדי להחרים את הסמרטפונים??:
חברים,
הרגשתי היא, שאנשים מדברים מתוך תחושת אי שיוך, מתוך ההרגשה שאינם בטוחים להיכן הם שייכים.תראו, הציבור שלנו, על כל גווניו, גדל כל כך, עד שהוא מחזיק בתוכו קטגוריות רבות מאוד מבחינה רוחנית.
הצרה היא, שהחלוקה האידיאלית, על פיה משייך כל אחד את עצמו לסביבתו, היא קהילתית. החלוקה צריכה להיות לפי רמה רוחנית, לא קהילתית.ברור לכל מי שמבקר מדי פעם בבית במדרש, שישנם גם כיום קהל גדול, שמסתדר מצוין עם טלפון כשר 'אברייכים', בלי שום חיבור לאינטרנט.
הולכים ברגל להפקיד שיק, מתקשרים כדי לקבוע תור לקופ"ח, וכו'.
ברור לכולם גם שיש קהל גדול, בתוך בתי המדרש, המשתייך לקטגוריות שונות לחלוטין,
בכל בית מדרש, בכל קהילה, ישנם ששייכים לעידית המדוברת (1), ישנם ששייכים לנטפרי (2), ישנם ששייכים לפחות מכך (3), וישנם - לצער כולם - ששייכים לכל הזבל.מבחינת האברכים ששייכים לעידית המדוברת (1), לא מעניין אותם בכלל כל הדיון, הם ממשיכים בדרכם, מבחינתם, כמו שאמר אותו נזיר מן הדרום, זה 'עולם שאינו שלהם'.. - וגם ילדיהם גדלים בדרכם, - יש לזה המשכיות, הם לא הולכים להעלם [ואל תספרו לי על 'נושרים', ישנם בכל מקום!]
הדיון שייך לאלו שלא הגיעו עדי כך, אבל לכה"פ הם שייכים לנטפרי, אצל הקהל הזה, יש התלבטות, כל אחד שואל את עצמו להיכן אני שייך, הוא רואה את עצמו כחלק מבית המדרש, ומצד שני הוא בתוך עולם הנוחות, הוא די משייך את עצמו ל'דור ה-Y'.. כאן נפתח הדיון וכאן הוא פורה.
לגבי הקהל האחרון אשר משתייך למה שמתחת נטפרי, אין כאן הרבה מה לדון, ברור שעדיף ככל שיותר סינון גם על סמארטפונים, שייכים בזה כל דברי @GolanArt שפתחו את הדיון. ועל זה כולם יסכימו.
לסיכום: אין מה לדון כ"כ הרבה, התומכים ברעיון, באים מנקודת הגישה של דאגה לקהל 3, המתנגדים בד"כ שייכים לקהל 2 ורואים עצמם, או לכה"פ רוצים לראות את עצמם חלק מקהל 1.
הקהל הזה (2), צמא להדרכה, להנהגה, שתוליך אותו בין המשעולים הצרים של דורנו.
רוח ההנהגה: או שהיא מנסה להוליך אותו בדרך של קהל 1, או שהיא מתעלמת מקיומם של הקהלים העליוניים, ורק מנסה להציל את העשירונים התחתוניים. וכאן הבעיה.
ואילו לא הייתה החלוקה קהילתית, אלא רוחנית, בבחינת 'נעץ חרב על פתח בית המדרש', לא היה מתקיים הדיון כלל.
[אין כוונתי להגדיר כיהודי שותומ"צ רק את קהל 1, אלא לשים אותו בחזית]
הפיתרון: שומה על כל אחד מן הקהל הזה, לדאוג לעצמו, לווסת את השימוש לעצמו, ולגבל ולגדר את המגרש הרוחני היהודי שלו עצמו בתוך עצמו, וזהו.כתבתי בקצרה, במהירות. אך נראה לי שכוונתי לדברים נכונים.