• פוסטים אחרונים
    • תגיות
    • משתמשים
    • קבוצות
    • חיפוש
    • נטפרי-וויקי
    • En
    • התחברות

    המכירת ראוטר בתשלומים של 019 במחיר יותר גבוה מתשלום אחד לא מצאתי פוסק אחד שמתיר את זה

    מתוזמן נעוץ נעול הועבר כללי
    17 פוסטים 11 כותבים 936 צפיות 5 עוקבים
    טוען פוסטים נוספים
    • מהישן לחדש
    • מהחדש לישן
    • הכי הרבה הצבעות
    תגובה
    • תגובה כנושא
    התחברו כדי לפרסם תגובה
    נושא זה נמחק. רק משתמשים עם הרשאות מתאימות יוכלו לצפות בו.
    • רוצה לדעתר מנותק
      רוצה לדעת
      נערך לאחרונה על ידי

      @RNC אמר בהמכירת ראוטר בתשלומים של 019 במחיר יותר גבוה מתשלום אחד לא מצאתי פוסק אחד שמתיר את זה:

      ולא מצאתי פוסק אחד שמתיר

      גם אני שאלתי את זה כאן ומישהו רצה להסביר למה מותר
      אבל אם שאלת רבנים באמת ראוי לטפל בזה..

      תגובה 1 תגובה אחרונה תגובה ציטוט 0
      • ליכטל מנותק
        ליכט @RNC
        נערך לאחרונה על ידי

        @RNC
        כבר דיברו על זה כאן: http://forum.netfree.link/post/6369

        תגובה 1 תגובה אחרונה תגובה ציטוט 0
        • magicodeM מנותק
          magicode @RNC
          נערך לאחרונה על ידי

          @RNC אמר בהמכירת ראוטר בתשלומים של 019 במחיר יותר גבוה מתשלום אחד לא מצאתי פוסק אחד שמתיר את זה:

          019.JPG
          019 מוכרים ראוטר ב300 בתשלום אחד ו360 ב36 תשלומים בדקתי את זה הרבה שאלתי רבנים ולא מצאתי פוסק אחד שמתיר

          חיפשת?

          אני דווקא שאלתי מישהו שמבין בזה והוא אמר לי שהדעות חלוקות בעניין הזה. אז לא נגעתי.

          הדברים שלי לא כתובים בשחור לבן הדברים שלי כתובים באפור בטווח 10bit
          חיתוך קבצי MP3 און-ליין

          סופרס תגובה 1 תגובה אחרונה תגובה ציטוט 0
          • ק מנותק
            קלוגר
            נערך לאחרונה על ידי

            אם הם ישנו את הניסוח (ויתכוונו לכך) שהמחיר הוא 360, ויש הנחת מזומן,
            לכאורה זה גלאט.

            Y תגובה 1 תגובה אחרונה תגובה ציטוט 0
            • Y מנותק
              yonig20 @קלוגר
              נערך לאחרונה על ידי yonig20

              @קלוגר אמר בהמכירת ראוטר בתשלומים של 019 במחיר יותר גבוה מתשלום אחד לא מצאתי פוסק אחד שמתיר את זה:

              אם הם ישנו את הניסוח (ויתכוונו לכך) שהמחיר הוא 360, ויש הנחת מזומן,
              לכאורה זה גלאט.

              לא רק זה שזה לא גלאט, אלא שאין כזה היתר. משום מה מפורסם בציבור כמו שכתבת, אבל אין לזה שום בסיס.
              בשביל שיהיה מותר יש כמה תנאים, שהראשון שבהם הוא שלא יוצגו שני מחירים, אלא למשל שהמוכר ישאל "איך אתה משלם?" ולפי זה יגיד את המחיר.
              מכיון שכאן מוצגים שני מחירים לא שייך כלל ההיתר הנ"ל.
              כמובן בתנאי שאין להם היתר עיסקא כמו שכתבו בהודעות קודמות. תשלומים.pdf

              סופרס תגובה 1 תגובה אחרונה תגובה ציטוט 0
              • סופרס מנותק
                סופר @yonig20
                נערך לאחרונה על ידי

                פוסט זה נמחק!
                תגובה 1 תגובה אחרונה תגובה ציטוט 0
                • O מנותק
                  OR
                  נערך לאחרונה על ידי OR

                  "ע"כ לענ"ד ניתן להקל ולרכוש בכרטיס אשראי במקרים שיש "הנחת מזומן" גם כאשר לעסק אין היתר עסקא - בצרוף הדעות הסוברות שבהנחת מזומן אין מלכתחילה כל איסור ריבית. כמובן שלכל הדעות יהיה מותר במצב זה לרכוש במזומן ולקבל את הנחת המזומן."
                  https://www.keter.org.il/שאלות_ותשובות/ריבית/3116/הנחת_מזומן_או_תשלום_באשראי

                  https://keter.org.il/שאלות_ותשובות/ריבית/11315/תשלום_אחד_כשיש_אפשרות_תשלומים

                  M תגובה 1 תגובה אחרונה תגובה ציטוט 0
                  • M מנותק
                    makomrar @OR
                    נערך לאחרונה על ידי makomrar

                    @OR
                    שם זה נידון לגבי הנחת מזומן או תשלום בכ"א בתשלום אחד וההלוואה היא הזמן עד שחברת האשראי גובה את הכסף
                    ולכן ניתן לומר שבעל החנות לא נתן הלוואה ללקוח וכן ניתן לומר שהוא עושה את ההנחה בגלל שרוצה לחסוך עלויות
                    וכן ניתן לומר שיש מחיר רגיל והנחה למזומן
                    אבל כאן שני האפשרויות הם בכ"א וההלוואה ניתנת ללקוח מהמוכר כי הוא משלם עוד שלוש שנים ככה שיוצא שהוא מקבל הלוואה לשלוש שנים ומשלם על זה
                    ולא ניתן לומר שיש מחיר רגיל כי החברה נותנת שני מחירים ולא אומרת שיש כאן הנחה למי שמשלם במזומן
                    וכנ"ל לא ניתן לומר שזה בשביל לחסוך עלויות
                    בכל מקרה וודאי שיהיה מותר לשלם את המחיר הנמוך כי אין כאן הלוואה

                    תגובה 1 תגובה אחרונה תגובה ציטוט 0
                    • L מנותק
                      loters
                      נערך לאחרונה על ידי loters

                      הפתרון הפשוט לעשות היתר עיסקה ל 019 (אולי כבר יש?)
                      בלאו הכי זה נצרך לכל חברה מחמת הרבה עסקאות ופרטים יעויין בספר ברית פנחס.
                      אגב גם לנטפרי אני חושב שהיה ראוי שיהיה היתר עיסקה כי יש כל מיני חשבונות והתחשבנויות שבסוף נהפכות להלוואות (לפי דין תורה) ועלול להיות בעיה. כדאי לשאול את ר' פנחס וינד ואת הב"ד שלו יש להם מספר טלפון וזה מאוד נוח.

                      תיקון: למכירה של הראוטר לא יודע אם יועיל היתר עיסקה כי בעצם צריך עסקים ללקוח שקונה מהם את זה. ויש לשאול חכם ורק באתי לעורר

                      תגובה 1 תגובה אחרונה תגובה ציטוט 0
                      • סופרס מנותק
                        סופר
                        נערך לאחרונה על ידי

                        ע"פ הידוע ל 019 אין היתר עיסקא.
                        פיניתי ל @magicode בענין, והוא הראה נכונות לפעול בנושא.
                        בע"ה נעדכן כשיהיו חדשות.
                        לעת עתה יש לעשות שאלת חכם לפני קנייה בתשלומים בחברת 019, וכן לא לעשות שום פעולה שיש חשש רבית.

                        ליכטל תגובה 1 תגובה אחרונה תגובה ציטוט 0
                        • סופרס מנותק
                          סופר @magicode
                          נערך לאחרונה על ידי

                          @magicode אמר בהמכירת ראוטר בתשלומים של 019 במחיר יותר גבוה מתשלום אחד לא מצאתי פוסק אחד שמתיר את זה:

                          @RNC אמר בהמכירת ראוטר בתשלומים של 019 במחיר יותר גבוה מתשלום אחד לא מצאתי פוסק אחד שמתיר את זה:

                          019.JPG
                          019 מוכרים ראוטר ב300 בתשלום אחד ו360 ב36 תשלומים בדקתי את זה הרבה שאלתי רבנים ולא מצאתי פוסק אחד שמתיר

                          חיפשת?

                          אני דווקא שאלתי מישהו שמבין בזה והוא אמר לי שהדעות חלוקות בעניין הזה. אז לא נגעתי.

                          יש דין בשו"ע סימן קע"ג ס"ב שאם אמר המוכר שהוא מוכר לו מותר ב12 ואח"כ אומר לו שאם משלם מיד יתן לו ב10 הרי זה אבק רבית ואסור לשלם 12 אלא 10. והטעם, כי אחרי שאמר לו מחיר זול, נראה שמה שלוקח 12 זה בגלל המתנת מעותיו, וכל אגר נטר אסור.
                          יש מחלוקת באם יש מחיר קבוע בשוק למחיר הגבוה גם למזומן, והוא מוכר לו בזול בגלל שהוא משלם במזומן, כי אז ניכר שאינו מעלה לו את המחיר על המתנת המעות, אלא אדרבה יש הנחה למי שמשלם מיד (חכמת אדם). אך רוב הפוסקים מחמירים בזה (עי פתחי תשובה יו"ד סי' קעג סק"ה, שו"ע הרב סי"ח ועוד).
                          יש אומרים שאם מוצר זה הדרך למכור בתשלומים כמו שמצוי בשוק הסיטונאי, אזי גם כאן ניכר המחיר המקורי הוא המחיר היקר, רק יש מחיר הנחה למשלמים מיד. (יתכן שראוט זה מוצר שהדרך למכור בתשלומים). ואז גם לאוסרים לעיל יש המתירים כאן. (עי' חלקת בנימים שמביא את כל השיטות).

                          תגובה 1 תגובה אחרונה תגובה ציטוט 1
                          • מ מנותק
                            מעמד
                            נערך לאחרונה על ידי

                            האם כל הנידון כאן הוא בקניית ראוטר מ019 ?
                            ומה אם התשלום החודשי בהוראת קבע ?
                            יש איתו בעיה הלכתית ?

                            M סופרס 2 תגובות תגובה אחרונה תגובה ציטוט 0
                            • M מנותק
                              makomrar @מעמד
                              נערך לאחרונה על ידי

                              @מעמד
                              האם משלמים יותר בגלל שזה הוראת קבע ולא תשלום מראש על כל השנה?
                              נראה לי שלא.
                              אז לכאורה לא אמור להיות כאן בעיה כל שהיא

                              תגובה 1 תגובה אחרונה תגובה ציטוט 1
                              • ליכטל מנותק
                                ליכט @סופר
                                נערך לאחרונה על ידי

                                @סופר אמר בהמכירת ראוטר בתשלומים של 019 במחיר יותר גבוה מתשלום אחד לא מצאתי פוסק אחד שמתיר את זה:

                                ע"פ הידוע ל 019 אין היתר עיסקא.

                                @957 טוען כאן שיש להם היתר עיסקא.
                                אך מאז כבר עברו הרבה מים בירדן...

                                סופרס תגובה 1 תגובה אחרונה תגובה ציטוט 1
                                • סופרס מנותק
                                  סופר @מעמד
                                  נערך לאחרונה על ידי

                                  @מעמד אמר בהמכירת ראוטר בתשלומים של 019 במחיר יותר גבוה מתשלום אחד לא מצאתי פוסק אחד שמתיר את זה:

                                  האם כל הנידון כאן הוא בקניית ראוטר מ019 ?
                                  ומה אם התשלום החודשי בהוראת קבע ?
                                  יש איתו בעיה הלכתית ?

                                  רבית יש רק בהלוואה או בדחיית תשלום במכירה.
                                  מה שאתה משלם כל חודש אתה משלם על השימוש של אותו חודש וזה מכירה או שכירות שאין בזה ריבית.

                                  תגובה 1 תגובה אחרונה תגובה ציטוט 1
                                  • סופרס מנותק
                                    סופר @ליכט
                                    נערך לאחרונה על ידי

                                    @ליכט אמר בהמכירת ראוטר בתשלומים של 019 במחיר יותר גבוה מתשלום אחד לא מצאתי פוסק אחד שמתיר את זה:

                                    @סופר אמר בהמכירת ראוטר בתשלומים של 019 במחיר יותר גבוה מתשלום אחד לא מצאתי פוסק אחד שמתיר את זה:

                                    ע"פ הידוע ל 019 אין היתר עיסקא.

                                    @957 טוען כאן שיש להם היתר עיסקא.
                                    אך מאז כבר עברו הרבה מים בירדן...

                                    אם אכן כך אז בבקשה שידווח בבית דין לענייני רבית שע"י הרב וינד.
                                    025387490 שלוחה 7

                                    תגובה 1 תגובה אחרונה תגובה ציטוט 0
                                    • פוסט ראשון
                                      פוסט אחרון