המכירת ראוטר בתשלומים של 019 במחיר יותר גבוה מתשלום אחד לא מצאתי פוסק אחד שמתיר את זה
-
@קלוגר אמר בהמכירת ראוטר בתשלומים של 019 במחיר יותר גבוה מתשלום אחד לא מצאתי פוסק אחד שמתיר את זה:
אם הם ישנו את הניסוח (ויתכוונו לכך) שהמחיר הוא 360, ויש הנחת מזומן,
לכאורה זה גלאט.לא רק זה שזה לא גלאט, אלא שאין כזה היתר. משום מה מפורסם בציבור כמו שכתבת, אבל אין לזה שום בסיס.
בשביל שיהיה מותר יש כמה תנאים, שהראשון שבהם הוא שלא יוצגו שני מחירים, אלא למשל שהמוכר ישאל "איך אתה משלם?" ולפי זה יגיד את המחיר.
מכיון שכאן מוצגים שני מחירים לא שייך כלל ההיתר הנ"ל.
כמובן בתנאי שאין להם היתר עיסקא כמו שכתבו בהודעות קודמות. תשלומים.pdf -
פוסט זה נמחק! -
"ע"כ לענ"ד ניתן להקל ולרכוש בכרטיס אשראי במקרים שיש "הנחת מזומן" גם כאשר לעסק אין היתר עסקא - בצרוף הדעות הסוברות שבהנחת מזומן אין מלכתחילה כל איסור ריבית. כמובן שלכל הדעות יהיה מותר במצב זה לרכוש במזומן ולקבל את הנחת המזומן."
https://www.keter.org.il/שאלות_ותשובות/ריבית/3116/הנחת_מזומן_או_תשלום_באשראיhttps://keter.org.il/שאלות_ותשובות/ריבית/11315/תשלום_אחד_כשיש_אפשרות_תשלומים
-
@OR
שם זה נידון לגבי הנחת מזומן או תשלום בכ"א בתשלום אחד וההלוואה היא הזמן עד שחברת האשראי גובה את הכסף
ולכן ניתן לומר שבעל החנות לא נתן הלוואה ללקוח וכן ניתן לומר שהוא עושה את ההנחה בגלל שרוצה לחסוך עלויות
וכן ניתן לומר שיש מחיר רגיל והנחה למזומן
אבל כאן שני האפשרויות הם בכ"א וההלוואה ניתנת ללקוח מהמוכר כי הוא משלם עוד שלוש שנים ככה שיוצא שהוא מקבל הלוואה לשלוש שנים ומשלם על זה
ולא ניתן לומר שיש מחיר רגיל כי החברה נותנת שני מחירים ולא אומרת שיש כאן הנחה למי שמשלם במזומן
וכנ"ל לא ניתן לומר שזה בשביל לחסוך עלויות
בכל מקרה וודאי שיהיה מותר לשלם את המחיר הנמוך כי אין כאן הלוואה -
הפתרון הפשוט לעשות היתר עיסקה ל 019 (אולי כבר יש?)
בלאו הכי זה נצרך לכל חברה מחמת הרבה עסקאות ופרטים יעויין בספר ברית פנחס.
אגב גם לנטפרי אני חושב שהיה ראוי שיהיה היתר עיסקה כי יש כל מיני חשבונות והתחשבנויות שבסוף נהפכות להלוואות (לפי דין תורה) ועלול להיות בעיה. כדאי לשאול את ר' פנחס וינד ואת הב"ד שלו יש להם מספר טלפון וזה מאוד נוח.תיקון: למכירה של הראוטר לא יודע אם יועיל היתר עיסקה כי בעצם צריך עסקים ללקוח שקונה מהם את זה. ויש לשאול חכם ורק באתי לעורר
-
ע"פ הידוע ל 019 אין היתר עיסקא.
פיניתי ל @magicode בענין, והוא הראה נכונות לפעול בנושא.
בע"ה נעדכן כשיהיו חדשות.
לעת עתה יש לעשות שאלת חכם לפני קנייה בתשלומים בחברת 019, וכן לא לעשות שום פעולה שיש חשש רבית. -
@magicode אמר בהמכירת ראוטר בתשלומים של 019 במחיר יותר גבוה מתשלום אחד לא מצאתי פוסק אחד שמתיר את זה:
@RNC אמר בהמכירת ראוטר בתשלומים של 019 במחיר יותר גבוה מתשלום אחד לא מצאתי פוסק אחד שמתיר את זה:
019 מוכרים ראוטר ב300 בתשלום אחד ו360 ב36 תשלומים בדקתי את זה הרבה שאלתי רבנים ולא מצאתי פוסק אחד שמתירחיפשת?
אני דווקא שאלתי מישהו שמבין בזה והוא אמר לי שהדעות חלוקות בעניין הזה. אז לא נגעתי.
יש דין בשו"ע סימן קע"ג ס"ב שאם אמר המוכר שהוא מוכר לו מותר ב12 ואח"כ אומר לו שאם משלם מיד יתן לו ב10 הרי זה אבק רבית ואסור לשלם 12 אלא 10. והטעם, כי אחרי שאמר לו מחיר זול, נראה שמה שלוקח 12 זה בגלל המתנת מעותיו, וכל אגר נטר אסור.
יש מחלוקת באם יש מחיר קבוע בשוק למחיר הגבוה גם למזומן, והוא מוכר לו בזול בגלל שהוא משלם במזומן, כי אז ניכר שאינו מעלה לו את המחיר על המתנת המעות, אלא אדרבה יש הנחה למי שמשלם מיד (חכמת אדם). אך רוב הפוסקים מחמירים בזה (עי פתחי תשובה יו"ד סי' קעג סק"ה, שו"ע הרב סי"ח ועוד).
יש אומרים שאם מוצר זה הדרך למכור בתשלומים כמו שמצוי בשוק הסיטונאי, אזי גם כאן ניכר המחיר המקורי הוא המחיר היקר, רק יש מחיר הנחה למשלמים מיד. (יתכן שראוט זה מוצר שהדרך למכור בתשלומים). ואז גם לאוסרים לעיל יש המתירים כאן. (עי' חלקת בנימים שמביא את כל השיטות). -
האם כל הנידון כאן הוא בקניית ראוטר מ019 ?
ומה אם התשלום החודשי בהוראת קבע ?
יש איתו בעיה הלכתית ? -
@מעמד
האם משלמים יותר בגלל שזה הוראת קבע ולא תשלום מראש על כל השנה?
נראה לי שלא.
אז לכאורה לא אמור להיות כאן בעיה כל שהיא -
@סופר אמר בהמכירת ראוטר בתשלומים של 019 במחיר יותר גבוה מתשלום אחד לא מצאתי פוסק אחד שמתיר את זה:
ע"פ הידוע ל 019 אין היתר עיסקא.
@957 טוען כאן שיש להם היתר עיסקא.
אך מאז כבר עברו הרבה מים בירדן... -
@מעמד אמר בהמכירת ראוטר בתשלומים של 019 במחיר יותר גבוה מתשלום אחד לא מצאתי פוסק אחד שמתיר את זה:
האם כל הנידון כאן הוא בקניית ראוטר מ019 ?
ומה אם התשלום החודשי בהוראת קבע ?
יש איתו בעיה הלכתית ?רבית יש רק בהלוואה או בדחיית תשלום במכירה.
מה שאתה משלם כל חודש אתה משלם על השימוש של אותו חודש וזה מכירה או שכירות שאין בזה ריבית. -
@ליכט אמר בהמכירת ראוטר בתשלומים של 019 במחיר יותר גבוה מתשלום אחד לא מצאתי פוסק אחד שמתיר את זה:
@סופר אמר בהמכירת ראוטר בתשלומים של 019 במחיר יותר גבוה מתשלום אחד לא מצאתי פוסק אחד שמתיר את זה:
ע"פ הידוע ל 019 אין היתר עיסקא.
@957 טוען כאן שיש להם היתר עיסקא.
אך מאז כבר עברו הרבה מים בירדן...אם אכן כך אז בבקשה שידווח בבית דין לענייני רבית שע"י הרב וינד.
025387490 שלוחה 7