בקשה שיכולה להועיל להרבה אנשים
-
@magicode אני לא מבין למה צריך את כל הפרטים
מספיק שתדעו שלדומיין הזה היה XX (לדעתי מינימום 500) כניסות ותבדקו את הדומיין
אם משהו בדומיין לא מסתדר פשוט עוברים הלאה ומחכים שאיש אנושי יבקש לבדוק את זה -
@magicode אמר בבקשה שיכולה להועיל להרבה אנשים:
עלול להיות בזה בעיה של פרטיות זה אומר שנצטרך לשמור ממש כתובות מלאות. עם פרטי המשתמש כדי לנתח את הנתונים.
ממש לא מובן מה שאתה כותב.
יש לי את מלוא הערכה לפועלך האדיר, אבל זה נראה ארוחת בוקר קלה להכנה, לעומת הפרוייקטים התכנותיים שהפקתם בנטפרי...
מה הבעיה הגדולה להפעיל מעין רובוט, שישלח כל דף שמשתמש כלשהוא ניסה להכנס אליו באופן אוטומטי לבדיקה, אבל, יהיה תור מסודר, ככל שמספר נסיונות הכניסה יהיה גדול כך האתר לבדיקה יהיה בראש הרשימה, (כך גם זה לא משנה אם זה 10 או 500...) ככל שהדף הנצרך ירשום לעצמו יותר נסיונות כניסה, כך הוא יהיה יותר גבוה ברשימת ההמתנה לבדיקה. -
@מטעמים
אז אם אני רוצה שאתר מסויים יפתח
אני ירענן את הדף 10,000 פעמים
ותוך כמה שעות הדף יפתח בחינם. -
@nigun אמר בבקשה שיכולה להועיל להרבה אנשים:
@מטעמים
אז אם אני רוצה שאתר מסויים יפתח
אני ירענן את הדף 10,000 פעמים
ותוך כמה שעות הדף יפתח בחינם.או יותר פשוט, תשלח פניה... מה הבעיה?
דיברה תורה בלשון בני אדם!
-
@מטעמים
פניה עולה נקודה
הסקריפט בחינם -
נראה לי שיהיה אפשר לנטר את זה לפי כמות המשתמשים הייחודים ולא לפי בקשות
-
@זבולי
וזה בדיוק הבעיה@magicode אמר בבקשה שיכולה להועיל להרבה אנשים:
@זבולי אמר בבקשה שיכולה להועיל להרבה אנשים:
נראה לי שצריך להיות איזשהוא מונה של הדפים שנחסמו
ו10 אחוז הכי נחסמים שלא נשלחו יעברו לבדיקה כאילו שמישהו שלח אותם
כך גם רוב האנשים שלא טורחים להגיש דפים לבדיקה יוכלו להנות מהשירות של נטפריעלול להיות בזה בעיה של פרטיות זה אומר שנצטרך לשמור ממש כתובות מלאות. עם פרטי המשתמש כדי לנתח את הנתונים.
בשביל לנטר משתמש יחודי צריך לשמור את הנתונים האלו פר משתמש
ו @magicode לא מעוניין בזה. -
@nigun אמר בבקשה שיכולה להועיל להרבה אנשים:
@מטעמים
אז אם אני רוצה שאתר מסויים יפתח
אני ירענן את הדף 10,000 פעמים
ותוך כמה שעות הדף יפתח בחינם.ניתן לעשות לפי זמני כניסה, 100 בקשות בדקה ידעו שמשהו חריג קורה, (ובמקרה הצורך יוציאו את המשתמש הספיציפי מהאפשרות הזו).
-
@nigun אמר בבקשה שיכולה להועיל להרבה אנשים:
@מטעמים
אז אם אני רוצה שאתר מסויים יפתח
אני ירענן את הדף 10,000 פעמים
ותוך כמה שעות הדף יפתח בחינם.לכאורה ההשקעה בזה עולה יותר מנקודה
-
@אפר-שריפה אמר בבקשה שיכולה להועיל להרבה אנשים:
לכאורה ההשקעה בזה עולה יותר מנקודה
תלוי למי?
@גד אמר בבקשה שיכולה להועיל להרבה אנשים:
ניתן לעשות לפי זמני כניסה, 100 בקשות בדקה ידעו שמשהו חריג קורה, (ובמקרה הצורך יוציאו את המשתמש הספיציפי מהאפשרות הזו).
אז נעשה המתנה בין הקריאות
זה סקריפט שכל מתכנת מתחיל יכול לכתוב.תכלס מה כל כך נורא לשלוח פניה?
-
@nigun אמר בבקשה שיכולה להועיל להרבה אנשים:
תכלס מה כל כך נורא לשלוח פניה?
@מטעמים אמר בבקשה שיכולה להועיל להרבה אנשים:
רעיון גדול.
אני בכלל חושב, שבראיה יותר רחבה אולי בכלל עדיף כמה שפחות שיהיה קשר עם מערכת הפניות ועדיף שכמה שיותר יעבוד על אוטומט.
הלב שלי כל הזמן עם אותם אלו שלא מספיק חזקים רוחנית.
הם הגיעו לנטפרי אחרי התגברות עצומה על יצרם. ובכל פעם שהם שולחים פניה הם מרגישים שהם צריכים לשבור עוד פעם משהו אצלם...
זה תחושה כזאת באזורי התת מודע האנושי, שאתה כל הזמן צריך לבקש מאנשים טובים שיפתוח לך דפים כלשהם, אתה מרגיש כאילו אתה נמצא בהסגר כלשהוא ומצפה לטובתם של אחרים.
אם הכל אוטומטי, והקשר עם מערכת הפניות מצטמצם, אנשים ירגישו פחות מוגבלים ויהיה להם פחות תירוצים לעזוב את נטפרי כי ירוץ להם יותר טוב.
[ארחיב את הרעיון של@זבולי , אם בכל מקרה נטפרי יודעים שיש דף מסיום באינטרנט שהמשתמשים מגיעים אליו כבר מספר פעמים, זו כבר סיבה טובה לשלוח את הדף לבדיקה. זה אמנם יעמיס על מערכת הפניות בתקופה מסויימת, אבל יוריד בכל מקרה פניות אלו בעתיד, כך שלא מדובר בעבודה לחינם.] -
@nigun
זה לא מדויק ניתן לשמור לפי משתמשים יחודיים גם בלי לדעת מי הם בדיוק (שמירה בטבלת hash)
@magicode כתב שישנם אתרים שאי אפשר להיכנס אליהם ללא פרטי כניסה ספציפיים וכדי לבדוק אותם יצרכו לשמור את הפרטים הספציפיים האלה (אם הבנתי נכון)
נראה לי שבשלב ראשוני ניתן לעשות זאת לפחות לאתרים שלא מצריכים פרטי כניסה יחודיים
(לדוגמא מי שנכנס לURL מסוים בnext תמיד יראה את אותו התוכן) -
@זבולי
אני יודע שאפשר לשמור פרטי משתמש יחודי
וזה בדיוק הבעיה (להבנתי), נטפרי לא רוצים לשמור לוג על כל משתמש לאיפה הוא נכנס? ומתי? -
@nigun
ברור שהבקשה של המשתמש יכולה לכלול פרטים אישיים, אבל אם לדוגמא 30 אנשים ביקשו את אותה תמונה - צריך רק לשמור : 30 אנשים (בלי שום פרט מזהה) ביקשו את התמונה. לא צריך לשמור להבא את פרטי הפונה. -
-
@משה22 אמר בבקשה שיכולה להועיל להרבה אנשים:
מכיון שבדרך כלל כשמגיעים לדף חסימה לא מבקשים לפתוח אלא עוברים הלאה
ויש הרבה אנשים שכמעט ולא משתמשים בנקודות רציתי לבקש שמי שמגיע לסוף החודש ורואה שיש לו נקדות מיותרות שישלח פניה על כל מיני אתרים אפילו שהוא לא מכיר אותם כדי שיהא תועלתי לשאר האנשים וכך יהיה יותר אתרים פתוחים במאגר של נטפרייש בזה גם חיסרון.
אם יש אתר פופולרי שברור שלא יפתחו אותו בנטפרי ולכן אף אחד לא ישלח פניה, אבל בינתיים ניתן להשתמש בתוצאות של גוגל לקרוא תשובה הנצרכת.
משא"כ אם זה ישלח אוטומטי ויחסם הרי שגם תוצאות גוגל יחסמו. -
@m-davis
אולי לשמור את התו הראשון של שם המשתמש, עם הבקשה ולראות שיש התפלגות הגיונית. -
@FiveFour ברגע ששומרים ניתן לדעת לאיפה אדם גלש ואז אף חברה חיצונית לא תאפשר ללקוחתיה להיות מנויי נטפרי וכן כל מי שחרד לאבטחת מידע יחרים את נטפרי
בקיצור כל דבר שיגרום לנטפרי לאגור מידע על שימושי הגולשים שלה יגרום לפגיעה בכל המערך של נטפרי
חברות הייטק שמאפשרות להתקין VPN נטפרי על המחשב אתה רוצה לדמיין מה יקרה באותו רגע?
והכל ע"מ שדף שהרבה רוצים אותו ומתעצלים מלשלוח פניה יפתח חינם על חשבון נטפרי?
יש מה לשפר במהירות עניית התשובות במערכת הפניות ונראה לי שנטפרי אכן פתחה בגיוס עובדים חדשים לאחרונה אבל מכאן ועד כל ההצעות הנ"ל הדרך לכאורה רחוקה
כל זה היא דעתי בלבד ואין לה קשר כל שהוא לארגון נטפרי -
@m-davis
לפי מה שאני יודע
ניתן לשמור בטבלת hash (דמיתקרי גיבוב) ללא אפשרות לקודד את זה חזרה
כך שומרים סיסמאות של משתמשים בבסיס נתונים
כדי שגם אם טבלת הסיסמאות תיפרץ לא יפרצו כל חשבונות המשתמשים -
לא לגמרי מדויק. כי אם המידע המקורי שלך קטן (מאגר המשתמשים - כמה אלפים), הם פשוט יכולים לחשב hash מחדש על כל משתמש ולחפש אותו במידע הנשמר.
זה עוזר רק אם מוסיפים לחישוב קצת "מלח", לא נראה כל כך מעשי בנידון זה...