בקשה שיכולה להועיל להרבה אנשים
-
נראה לי שיהיה אפשר לנטר את זה לפי כמות המשתמשים הייחודים ולא לפי בקשות
-
@זבולי
וזה בדיוק הבעיה@magicode אמר בבקשה שיכולה להועיל להרבה אנשים:
@זבולי אמר בבקשה שיכולה להועיל להרבה אנשים:
נראה לי שצריך להיות איזשהוא מונה של הדפים שנחסמו
ו10 אחוז הכי נחסמים שלא נשלחו יעברו לבדיקה כאילו שמישהו שלח אותם
כך גם רוב האנשים שלא טורחים להגיש דפים לבדיקה יוכלו להנות מהשירות של נטפריעלול להיות בזה בעיה של פרטיות זה אומר שנצטרך לשמור ממש כתובות מלאות. עם פרטי המשתמש כדי לנתח את הנתונים.
בשביל לנטר משתמש יחודי צריך לשמור את הנתונים האלו פר משתמש
ו @magicode לא מעוניין בזה. -
@nigun אמר בבקשה שיכולה להועיל להרבה אנשים:
@מטעמים
אז אם אני רוצה שאתר מסויים יפתח
אני ירענן את הדף 10,000 פעמים
ותוך כמה שעות הדף יפתח בחינם.ניתן לעשות לפי זמני כניסה, 100 בקשות בדקה ידעו שמשהו חריג קורה, (ובמקרה הצורך יוציאו את המשתמש הספיציפי מהאפשרות הזו).
-
@nigun אמר בבקשה שיכולה להועיל להרבה אנשים:
@מטעמים
אז אם אני רוצה שאתר מסויים יפתח
אני ירענן את הדף 10,000 פעמים
ותוך כמה שעות הדף יפתח בחינם.לכאורה ההשקעה בזה עולה יותר מנקודה
-
@אפר-שריפה אמר בבקשה שיכולה להועיל להרבה אנשים:
לכאורה ההשקעה בזה עולה יותר מנקודה
תלוי למי?
@גד אמר בבקשה שיכולה להועיל להרבה אנשים:
ניתן לעשות לפי זמני כניסה, 100 בקשות בדקה ידעו שמשהו חריג קורה, (ובמקרה הצורך יוציאו את המשתמש הספיציפי מהאפשרות הזו).
אז נעשה המתנה בין הקריאות
זה סקריפט שכל מתכנת מתחיל יכול לכתוב.תכלס מה כל כך נורא לשלוח פניה?
-
@nigun אמר בבקשה שיכולה להועיל להרבה אנשים:
תכלס מה כל כך נורא לשלוח פניה?
@מטעמים אמר בבקשה שיכולה להועיל להרבה אנשים:
רעיון גדול.
אני בכלל חושב, שבראיה יותר רחבה אולי בכלל עדיף כמה שפחות שיהיה קשר עם מערכת הפניות ועדיף שכמה שיותר יעבוד על אוטומט.
הלב שלי כל הזמן עם אותם אלו שלא מספיק חזקים רוחנית.
הם הגיעו לנטפרי אחרי התגברות עצומה על יצרם. ובכל פעם שהם שולחים פניה הם מרגישים שהם צריכים לשבור עוד פעם משהו אצלם...
זה תחושה כזאת באזורי התת מודע האנושי, שאתה כל הזמן צריך לבקש מאנשים טובים שיפתוח לך דפים כלשהם, אתה מרגיש כאילו אתה נמצא בהסגר כלשהוא ומצפה לטובתם של אחרים.
אם הכל אוטומטי, והקשר עם מערכת הפניות מצטמצם, אנשים ירגישו פחות מוגבלים ויהיה להם פחות תירוצים לעזוב את נטפרי כי ירוץ להם יותר טוב.
[ארחיב את הרעיון של@זבולי , אם בכל מקרה נטפרי יודעים שיש דף מסיום באינטרנט שהמשתמשים מגיעים אליו כבר מספר פעמים, זו כבר סיבה טובה לשלוח את הדף לבדיקה. זה אמנם יעמיס על מערכת הפניות בתקופה מסויימת, אבל יוריד בכל מקרה פניות אלו בעתיד, כך שלא מדובר בעבודה לחינם.] -
@nigun
זה לא מדויק ניתן לשמור לפי משתמשים יחודיים גם בלי לדעת מי הם בדיוק (שמירה בטבלת hash)
@magicode כתב שישנם אתרים שאי אפשר להיכנס אליהם ללא פרטי כניסה ספציפיים וכדי לבדוק אותם יצרכו לשמור את הפרטים הספציפיים האלה (אם הבנתי נכון)
נראה לי שבשלב ראשוני ניתן לעשות זאת לפחות לאתרים שלא מצריכים פרטי כניסה יחודיים
(לדוגמא מי שנכנס לURL מסוים בnext תמיד יראה את אותו התוכן) -
@זבולי
אני יודע שאפשר לשמור פרטי משתמש יחודי
וזה בדיוק הבעיה (להבנתי), נטפרי לא רוצים לשמור לוג על כל משתמש לאיפה הוא נכנס? ומתי? -
@nigun
ברור שהבקשה של המשתמש יכולה לכלול פרטים אישיים, אבל אם לדוגמא 30 אנשים ביקשו את אותה תמונה - צריך רק לשמור : 30 אנשים (בלי שום פרט מזהה) ביקשו את התמונה. לא צריך לשמור להבא את פרטי הפונה. -
-
@משה22 אמר בבקשה שיכולה להועיל להרבה אנשים:
מכיון שבדרך כלל כשמגיעים לדף חסימה לא מבקשים לפתוח אלא עוברים הלאה
ויש הרבה אנשים שכמעט ולא משתמשים בנקודות רציתי לבקש שמי שמגיע לסוף החודש ורואה שיש לו נקדות מיותרות שישלח פניה על כל מיני אתרים אפילו שהוא לא מכיר אותם כדי שיהא תועלתי לשאר האנשים וכך יהיה יותר אתרים פתוחים במאגר של נטפרייש בזה גם חיסרון.
אם יש אתר פופולרי שברור שלא יפתחו אותו בנטפרי ולכן אף אחד לא ישלח פניה, אבל בינתיים ניתן להשתמש בתוצאות של גוגל לקרוא תשובה הנצרכת.
משא"כ אם זה ישלח אוטומטי ויחסם הרי שגם תוצאות גוגל יחסמו. -
@m-davis
אולי לשמור את התו הראשון של שם המשתמש, עם הבקשה ולראות שיש התפלגות הגיונית. -
@FiveFour ברגע ששומרים ניתן לדעת לאיפה אדם גלש ואז אף חברה חיצונית לא תאפשר ללקוחתיה להיות מנויי נטפרי וכן כל מי שחרד לאבטחת מידע יחרים את נטפרי
בקיצור כל דבר שיגרום לנטפרי לאגור מידע על שימושי הגולשים שלה יגרום לפגיעה בכל המערך של נטפרי
חברות הייטק שמאפשרות להתקין VPN נטפרי על המחשב אתה רוצה לדמיין מה יקרה באותו רגע?
והכל ע"מ שדף שהרבה רוצים אותו ומתעצלים מלשלוח פניה יפתח חינם על חשבון נטפרי?
יש מה לשפר במהירות עניית התשובות במערכת הפניות ונראה לי שנטפרי אכן פתחה בגיוס עובדים חדשים לאחרונה אבל מכאן ועד כל ההצעות הנ"ל הדרך לכאורה רחוקה
כל זה היא דעתי בלבד ואין לה קשר כל שהוא לארגון נטפרי -
@m-davis
לפי מה שאני יודע
ניתן לשמור בטבלת hash (דמיתקרי גיבוב) ללא אפשרות לקודד את זה חזרה
כך שומרים סיסמאות של משתמשים בבסיס נתונים
כדי שגם אם טבלת הסיסמאות תיפרץ לא יפרצו כל חשבונות המשתמשים -
לא לגמרי מדויק. כי אם המידע המקורי שלך קטן (מאגר המשתמשים - כמה אלפים), הם פשוט יכולים לחשב hash מחדש על כל משתמש ולחפש אותו במידע הנשמר.
זה עוזר רק אם מוסיפים לחישוב קצת "מלח", לא נראה כל כך מעשי בנידון זה... -
אני לא כ"כ מבין את כל הדיון הזה על "פרטי המשתמש"??
זה הדבר הכי זניח בסיפור!.בשביל מה צריכים בכלל לאגור מידע?
הרעיון הוא שכל דף שאתה נכנס אליו והוא עדיין לא נבדק, בלי שתדע זה יישלח לתור בדיקה.
(גם לא תקבל עדכון ממערכת הפניות שזה טופל)
אבל, יהיה תור מסודר, (שהוא יהיה נפרד מהפניות הרגילות) שבראש התור יהיו הדפים שמספר נסיונות הכניסה אליהם גדול. זה הכל.ולעצם הטענה שהמשתמשים ירעננו דף מאות פעמים....
א. זה מגוחך, כי בד"כ אם מישהו צריך שיפתחו לו אז הוא כן יבזבז ע"ז נקודה. (רוב מוחלט של משתמשי נטפרי בכלל לא מנצלים את מכסת הנקודות שלהם גם ככה, (ע"פ דברי @magicode היכן שהוא בפורום)
ב. בד"כ אנשים רוצים לקבל עדכון מתי ייפתח להם הדף, וכאן הם הרי לא יעודכנו...
ג. בד"כ אנשים הם הגיוניים במעשיהם, לפעמים יש יחידים שחיים על פרצות ונהנים למצוא דרכים עוקפות. אני לא חושב שבגלל יחידים זה צריך להשפיע על הכלל. -
@memgd
ניתן להוסיף "מלח"
המלח הזה יכול להיות שמור במשתני סביבה ללא גישה לעובדי נטפרי
וכך אף אחד (כמובן חוץ ממנהלי המערכת) לא יוכל לעשות לטבלה גילוי חזרה@מטעמים
הבעיה יותר מורכבת מממה שזה נראה לך
ברגע שכל אחד יוכל לרענן כל מישהו שירצה להתננכל לנטפרי ומשתמשיה יוכל להטריל ולהספים את המערכת ע"י ריענון
אלפי או מליוני דפים ןלבזבז את הזמן של נטפרי לחינם ומנגד לגרום נזק למשתמשים האמיתיים שבקשותיהם לא יבדקוחשבתי על פיתרון שונה לבעיה זו
לכל משתמש יהיו סך נקודות מסוג אחר שייועדו למטרה זו וכל פעם שדף נשלח לתור הזה בשמו תרד לו נקודה
אם הוא ירפרש דף כמה פעמים הוא בעצם יבזבז את כל "הנקודות" האלו שלו ובפעם הבאה לא יישלחו בשמו בקשות
ממש כמו שיש בבדיקת תמונות חריגה בבדיקה שמונעת ממשתמש אחד להרוות את המערכת באין סוף תמונות ולמנוע מכולם את הבדיקהכך גם לא יישמרו פרטי השולח וגם לא יהיה ניתן להספים את המערכת
-
@זבולי אמר בבקשה שיכולה להועיל להרבה אנשים:
הבעיה יותר מורכבת מממה שזה נראה לך
ברגע שכל אחד יוכל לרענן כל מישהו שירצה להתננכל לנטפרי ומשתמשיה יוכל להטריל ולהספים את המערכת ע"י ריענון
אלפי או מליוני דפים ןלבזבז את הזמן של נטפרי לחינם ומנגד לגרום נזק למשתמשים האמיתיים שבקשותיהם לא יבדקוזה לא מטריל, כי גם ככה, אין הרבה דפים כאלה, זה לא כ"כ מציאותי.
המשתמש הרשע ההוא שאתה מדבר עליו צריך ממש "לעבוד בזה" כדי למצוא דפים כאלו,
וחוץ מזה, גם אם נטפרו יפתחו את זה בסופו של דבר, אני לא חושב שיש להם ענין לפרסם את זה בריש גלי....
חוץ ממני וממך ועוד 10-15 איש שקראו על הרעיון הזה כאן בפורום...@זבולי אמר בבקשה שיכולה להועיל להרבה אנשים:
חשבתי על פיתרון שונה לבעיה זו
לכל משתמש יהיו סך נקודות מסוג אחר שייועדו למטרה זו וכל פעם שדף נשלח לתור הזה בשמו תרד לו נקודה
אם הוא ירפרש דף כמה פעמים הוא בעצם יבזבז את כל "הנקודות" האלו שלו ובפעם הבאה לא יישלחו בשמו בקשות
ממש כמו שיש בבדיקת תמונות חריגה בבדיקה שמונעת ממשתמש אחד להרוות את המערכת באין סוף תמונות ולמנוע מכולם את הבדיקה
כך גם לא יישמרו פרטי השולח וגם לא יהיה ניתן להספים את המערכתבלי שום קשר למה שכתבתי לעיל,
הרעיון שלך מאוד מאוד יפה. -
חשבתי על פיתרון שונה לבעיה זו
לכל משתמש יהיו סך נקודות מסוג אחר שייועדו למטרה זו וכל פעם שדף נשלח לתור הזה בשמו תרד לו נקודה
אם הוא ירפרש דף כמה פעמים הוא בעצם יבזבז את כל "הנקודות" האלו שלו ובפעם הבאה לא יישלחו בשמו בקשות
ממש כמו שיש בבדיקת תמונות חריגה בבדיקה שמונעת ממשתמש אחד להרוות את המערכת באין סוף תמונות ולמנוע מכולם את הבדיקהכך גם לא יישמרו פרטי השולח וגם לא יהיה ניתן להספים את המערכת
אני מוסיף הערה: צריך כמות נקודות שכל משתמש סביר - אם הוא לא רובוט - לא יתקרב לסכום זה
כי כאן הנקודות מיעדות לטובת השתמשים האחרים ולא לתועלת היוזר הנוכחי. הנקודות הם רק לחסום רובוטים\סקריפטים. -
@a0533057932
אני הצעתי לשמור את האות הראשונה של המשתמש - אין דרך לזהות משתמש ע"י אות ראשונה - אם יש אלפי משתמשים.
ובמקרה שיש רובוט - הוא יופיע שיש כמות חריגה של משתמשים שמתחילים עם אות מסוימת אשר ביקשו אתר מסוים.