הקרב לסגירת ויקיפדיה.
-
@עברי-אנכי
לא אמורה להיות תופעה כזו. אם קיימת כזו, יש לבדוק אותה באופן פרטי. האידאה היא לאפשר גלישה חופשית בתוך המכלול. ערך רגיל מוכרח שיהיה נקי ברמה שכל גולש יוכל לצפות בו. אם מדובר על דף דיונים רגיש, דף זה אמור להיות פתוח עבור חבר עורכים מצומצם שבא "לעבוד" ולא סתם לעסוק בנושאים מורכבים ועדינים. אני חושב שחברי נקיפדיה כלולים באלו שבאו "לעבוד". כל זה כמובן בכפוף להוראת הרבנים. -
@מוסיף-והולך אמר בהקרב לסגירת ויקיפדיה.:
@עברי-אנכי
אני חושב שחברי נקיפדיה כלולים באלו שבאו "לעבוד".כפי שאני מכיר את חברי נקיפדיה מכאן, כדבריך אכן כך הוא!
אדייק למען האמת - רק בחלקים העוסקים במינוח יהודי, בדפים שעדיין אינם ערוכים (טיוטות), ופתוחים רק לעורכים - ניתקלתי בבעיה, הרובוט אבחן מונחים בעיתיים (שאכן, באנו 'לעבוד' שהם לא יהיו/יהיו במתכונת נכונה), הדף נחסם, וממילא א"א לעבוד עליו. איך מתגברים על כך (או שלא)?
נאלץ לברר זאת מול ה @administrators המיוחדים שלנו - @magicode , ו - @GolanArt .@מוסיף-והולך
אגב,
לא נעים לי, אבל חזרת מהחופשה המכלולאית? - לכן נמנעתי מלשוחח בדף שיחת משתמש: מוסיף והולך ? לא היה נעים להפריע..
בברכה. -
@עברי-אנכי אמר בהקרב לסגירת ויקיפדיה.:
ני מכיר את חברי נקיפדיה מכאן, כדבריך אכן כך הוא!
אדייק למען האמת - רק בחדף דיונים העוסק בגיור מונחים בעיתיים הוא הכרחי, בגדר "לכלוך הידיים בדפ שפיר ושליא", בראש הדף יש אזהרה בולטת, ויגובשו דרכים כיצד לפתוחו רק לאותם חברים שבאו לעבוד.
אל תאמין למוסיף בקשר לחופשה, הוא מאלו שבאו לעבוד עוד לפני שמישהו התייחס ברצינות למכלול, וה"חופשה" שלו היא עדיים עבודה של כמה אנשים יחד... -
@עברי-אנכי
מעין דברי דוד, טרדות הזמן ואילוציו גזרו עליי ליטול חופשה, אך טרדות המכלול ואילוציו לא מאפשרים לי אותה באופן מלא. אני מנווט אותה לאי התעסקות בתכנים חדשים (ייבוא ועריכה מקיפה), והסתפקות בניטור חלקי ובמענה לפניות, כמו גם כאן. -
לא כדאי לערוך במכלול.
לעת עתה במכלול קימים ערכים רבים מאוד שנמצא בהם כפירה ביקורת המקרא טענות על קדושת ספרי חז"ל לדוגמא הזוהר וכו', אברך שזכה שלא להכיר את התיאוריות ההזויות הללו ולא טעם מטעמה המר של ביקורת המקרא, מטבע הדברים ע"י עריכה במכלול נחשף למושגים שליליים רבים. במובן מסוים אף יותר מקריאה בויקיפדיה כיון שבעריכה נצרכים לחשוב האם התיאוריות וכו' הם כפירה, דבר הגורם להתעמקות ולימוד תיאוריות אלה.
המתעסק בהוצאת הזבל מתלכלך, וכמו הכהן המטהר שנטמא, וכידוע מרן הסטייפלער השקיע הון עתק מכספי צדקה ע"מ לחסום פרסום ספרי חקירה שכתבו רבותינו, וראה בהם נזק.
לכן השומר נפשו [כפשוטו] יברח מעריכה במכלול כמו מאש.
שאלה: האם לא ניתן בשום אופן לערוך במכלול?
תשובה: א. מי שמכיר את הדברים שלעיל לעומקן, כמו עורך ותיק בויקיפדיה או כותב בהידברות יכול לערוך שם.
ב. המכלול עד עתה נהג שלא למחוק בקלות דברים פסולים. וזה לא נכון! מומלץ- למחוק עכשיו כל דבר שנראה בעייתי, ולאחר מכן להחזיר את הדברים הטובים שנמחקו אדב אורחא. במקרה שבו המכלול יקבל המלצה זו, יהיה ניתן בתוך כחודש למחוק את הדברים היותר אסורים, ואז ניתן יהיה להצטרף.
מציע לכל אחד שמכיר בחשיבות של אנציקלופדיה חרדית, להירשם למכלול ולכתוב בדף המשתמש שלו "משתמש בהמתנה" כלומר ממתין שהמכלול יהיה מתאים יותר לדתיים. עצם ההירשמות תפיח רוח עידוד ומשנה עוז אצל העורכים במכלול.
שאלה: אם יסירו את הדברים הבעיתים אז בשביל מה יצטרכו אותנו במכלול?
תשובה: א. ישארו עדיין הרבה מאוד דברים הצריכים תיקון. המדובר לעיל הוא על להוציא מינות מהמכלול, אבל ישנם דברים רבים שעדיין יצטרכו עריכה. דוגמא: בערך רבי מאיר כתוב "הוא היה בעל זיכרון טוב וגילה בקיאות בכל ספרי הקודש" וכדומה דברים שלא מתאימים בסגנונם לחרדי, דוגמא נוספת: שכיח במכלול משפט כמו, "בטעם מצוה זו יש כמה דעות 1. דעת הרמב"ם וכו' .2. דעת החוקר פלוני וכו' " וכן ניתן להאריך בדוגמאות רבות.
ב. הערכים התורנים במכלול ניתן לפתחם הרבה הרבה יותר.
ג. דברים הקשורים לציבור החרדי ומענינים אותו, צריכים להיות מפורטים יותר. לדוגמא: מפלגה חרדית עיר חרדית וכדומה. גם רף החשיבות האנציקלופדית בענינים חרדים צריכה להיות פחותה יותר, זו הסיבה דרך אגב שראש מועצה קטנה בישראל זוכה לערך בויקיפדיה העברית, בעוד ראשי ערים גדולות בחו"ל אפילו לא מוזכרים.
ד. ישנם ערכים רבים שניתן להוסיף, וכן אפשר גם לכתוב על אירועים מתגלגלים וכו'.תשובה: א. מי שמכיר את הדברים שלעיל לעומקן כמו למשל עורך ותיק בויקיפדיה, יכול
-
או כלך לדרך זו.
אם אינך מכיר את הדברים דלעיל לעומקן, תשאיר אכן את העריכות הנ"ל לבקיאים בדברים, (בלאו הכי הרי לאברכים שלנו אין צורך כלל לעיין בערכים כאלו, ולא עבור כך מעיינים באנציקלופדיה).
וכדאי מאד לערוך בשאר הערכים, שהם הרוב המוחלט. -
@יהודי-חכם אמר בהקרב לסגירת ויקיפדיה.:
לא כדאי לערוך במכלול.
לעת עתה במכלול קימים ערכים רבים מאוד שנמצא בהם כפירה ביקורת המקרא טענות על קדושת ספרי חז"ל לדוגמא הזוהר וכו', אברך שזכה שלא להכיר את התיאוריות ההזויות הללו ולא טעם מטעמה המר של ביקורת המקרא, מטבע הדברים ע"י עריכה במכלול נחשף למושגים שליליים רבים. במובן מסוים אף יותר מקריאה בויקיפדיה כיון שבעריכה נצרכים לחשוב האם התיאוריות וכו' הם כפירה, דבר הגורם להתעמקות ולימוד תיאוריות אלה.
המתעסק בהוצאת הזבל מתלכלך, וכמו הכהן המטהר שנטמא, וכידוע מרן הסטייפלער השקיע הון עתק מכספי צדקה ע"מ לחסום פרסום ספרי חקירה שכתבו רבותינו, וראה בהם נזק.
לכן השומר נפשו [כפשוטו] יברח מעריכה במכלול כמו מאש.
שאלה: האם לא ניתן בשום אופן לערוך במכלול?
תשובה: א. מי שמכיר את הדברים שלעיל לעומקן, כמו עורך ותיק בויקיפדיה או כותב בהידברות יכול לערוך שם.
ב. המכלול עד עתה נהג שלא למחוק בקלות דברים פסולים. וזה לא נכון! מומלץ- למחוק עכשיו כל דבר שנראה בעייתי, ולאחר מכן להחזיר את הדברים הטובים שנמחקו אדב אורחא. במקרה שבו המכלול יקבל המלצה זו, יהיה ניתן בתוך כחודש למחוק את הדברים היותר אסורים, ואז ניתן יהיה להצטרף.
מציע לכל אחד שמכיר בחשיבות של אנציקלופדיה חרדית, להירשם למכלול ולכתוב בדף המשתמש שלו "משתמש בהמתנה" כלומר ממתין שהמכלול יהיה מתאים יותר לדתיים. עצם ההירשמות תפיח רוח עידוד ומשנה עוז אצל העורכים במכלול.
שאלה: אם יסירו את הדברים הבעיתים אז בשביל מה יצטרכו אותנו במכלול?
תשובה: א. ישארו עדיין הרבה מאוד דברים הצריכים תיקון. המדובר לעיל הוא על להוציא מינות מהמכלול, אבל ישנם דברים רבים שעדיין יצטרכו עריכה. דוגמא: בערך רבי מאיר כתוב "הוא היה בעל זיכרון טוב וגילה בקיאות בכל ספרי הקודש" וכדומה דברים שלא מתאימים בסגנונם לחרדי, דוגמא נוספת: שכיח במכלול משפט כמו, "בטעם מצוה זו יש כמה דעות 1. דעת הרמב"ם וכו' .2. דעת החוקר פלוני וכו' " וכן ניתן להאריך בדוגמאות רבות.
ב. הערכים התורנים במכלול ניתן לפתחם הרבה הרבה יותר.
ג. דברים הקשורים לציבור החרדי ומענינים אותו, צריכים להיות מפורטים יותר. לדוגמא: מפלגה חרדית עיר חרדית וכדומה. גם רף החשיבות האנציקלופדית בענינים חרדים צריכה להיות פחותה יותר, זו הסיבה דרך אגב שראש מועצה קטנה בישראל זוכה לערך בויקיפדיה העברית, בעוד ראשי ערים גדולות בחו"ל אפילו לא מוזכרים.
ד. ישנם ערכים רבים שניתן להוסיף, וכן אפשר גם לכתוב על אירועים מתגלגלים וכו'.תשובה: א. מי שמכיר את הדברים שלעיל לעומקן כמו למשל עורך ותיק בויקיפדיה, יכול
אתה יכול לשלוח לי דוגמה למייל?
golan.art.design@gmail.com -
הדברים כעת בבדיקה, במידה ולא יהיה יישור קו של 100% עם
המדיניות של נטפרי, לא יהיו הנחות, נטפרי תשאר נטפרי. -
@GolanArt כל הכבוד !
כבר חשבתי שהמנהלים עזבו את נטפרי והתחילו פרויקט אחר -
@יהודי-חכם אמר בהקרב לסגירת ויקיפדיה.:
לא כדאי לערוך במכלול.
לעת עתה במכלול קימים ערכים רבים מאוד שנמצא בהם כפירה ביקורת המקרא טענות על קדושת ספרי חז"ל לדוגמא הזוהר וכו', אברך שזכה שלא להכיר את התיאוריות ההזויות הללו ולא טעם מטעמה המר של ביקורת המקרא, מטבע הדברים ע"י עריכה במכלול נחשף למושגים שליליים רבים. במובן מסוים אף יותר מקריאה בויקיפדיה כיון שבעריכה נצרכים לחשוב האם התיאוריות וכו' הם כפירה, דבר הגורם להתעמקות ולימוד תיאוריות אלה.
המתעסק בהוצאת הזבל מתלכלך, וכמו הכהן המטהר שנטמא, וכידוע מרן הסטייפלער השקיע הון עתק מכספי צדקה ע"מ לחסום פרסום ספרי חקירה שכתבו רבותינו, וראה בהם נזק.
לכן השומר נפשו [כפשוטו] יברח מעריכה במכלול כמו מאש.
שאלה: האם לא ניתן בשום אופן לערוך במכלול?
תשובה: א. מי שמכיר את הדברים שלעיל לעומקן, כמו עורך ותיק בויקיפדיה או כותב בהידברות יכול לערוך שם.
ב. המכלול עד עתה נהג שלא למחוק בקלות דברים פסולים. וזה לא נכון! מומלץ- למחוק עכשיו כל דבר שנראה בעייתי, ולאחר מכן להחזיר את הדברים הטובים שנמחקו אדב אורחא. במקרה שבו המכלול יקבל המלצה זו, יהיה ניתן בתוך כחודש למחוק את הדברים היותר אסורים, ואז ניתן יהיה להצטרף.
מציע לכל אחד שמכיר בחשיבות של אנציקלופדיה חרדית, להירשם למכלול ולכתוב בדף המשתמש שלו "משתמש בהמתנה" כלומר ממתין שהמכלול יהיה מתאים יותר לדתיים. עצם ההירשמות תפיח רוח עידוד ומשנה עוז אצל העורכים במכלול.
שאלה: אם יסירו את הדברים הבעיתים אז בשביל מה יצטרכו אותנו במכלול?
תשובה: א. ישארו עדיין הרבה מאוד דברים הצריכים תיקון. המדובר לעיל הוא על להוציא מינות מהמכלול, אבל ישנם דברים רבים שעדיין יצטרכו עריכה. דוגמא: בערך רבי מאיר כתוב "הוא היה בעל זיכרון טוב וגילה בקיאות בכל ספרי הקודש" וכדומה דברים שלא מתאימים בסגנונם לחרדי, דוגמא נוספת: שכיח במכלול משפט כמו, "בטעם מצוה זו יש כמה דעות 1. דעת הרמב"ם וכו' .2. דעת החוקר פלוני וכו' " וכן ניתן להאריך בדוגמאות רבות.
ב. הערכים התורנים במכלול ניתן לפתחם הרבה הרבה יותר.
ג. דברים הקשורים לציבור החרדי ומענינים אותו, צריכים להיות מפורטים יותר. לדוגמא: מפלגה חרדית עיר חרדית וכדומה. גם רף החשיבות האנציקלופדית בענינים חרדים צריכה להיות פחותה יותר, זו הסיבה דרך אגב שראש מועצה קטנה בישראל זוכה לערך בויקיפדיה העברית, בעוד ראשי ערים גדולות בחו"ל אפילו לא מוזכרים.
ד. ישנם ערכים רבים שניתן להוסיף, וכן אפשר גם לכתוב על אירועים מתגלגלים וכו'.תשובה: א. מי שמכיר את הדברים שלעיל לעומקן כמו למשל עורך ותיק בויקיפדיה, יכול
ובכן, הדברים דברי טעם, ואנסה לענות על קצה המזלג:
ראשית! בדיוק עבור אנשים כמוך, שלא מעוניינים להתעמק, פותח מסלול "בסיסי" במסלול זה יופיעו רק תכנים "חלקים" בעוד במסלול "כללי" יופיעו דברים רחבים יותר. בנוסף יש מסלול שלישי "עורך אספקלריה" עורך זה הוא המוכן להיות חשוף לכל התכנים, כולל הבעיתיים, וכולל אלו שבתהליכי טיפול, זה הוא ה"מתעמק" עליו דיברת.שנית: ערכים הקיימים במכלול, הם בחזקת ניקיון מינימלי מכל מה שתיארת, אמנם אם אתה מעוניין לייבא ערך חדש - הוא כמובן עשוי להיות בעייתי, אז אל תעשה זאת אם זה לא מתאים לך.
חריגים הם ערכים או קטעים מסויימים - לא מצויים, שהם בעיתיים אך הושארו לעת עתה ללא טיפול, ערכים אלו שייכים למה שמכונה "מיזמים" שזה תכנית בתהליך גיבוש למסור את ליבות הבעיות (כמו ערך על ביקורת המקרא) לעריכה בידי צוות רבני-מקצועי ראשון מסוגו. בעיקרון ערכים אלו אמורים להיות גלויים רק במסלול "עורך אספקלריה" אני מודה ומתוודא שלא מיהרנו לסדר זאת, והאשמה עלי, אשתדל להציב זאת בסדר עדיפות גבוה יותר.ועדיין, דבריך נשמעים מוגזמים מעט כי מן הסתם לא נתקלת בחריגים אלו - אנא ממך פרט דוגמה כדי שנוכל להשיב. כ"כ בדוק את עצמך אם אתה מעודכן ומתכוון למכלול של החודשים האחרונים או שבדקת מזמן - המכלול מתפתח כל העת בקצב מהיר ומתגבר מעל לכל ציפיה.
שאלה: האם ניתן לערוך היום במכלול "רגוע" ללא כל חשש של תוכן שלא מוצא חן בעיני?
תשובה: אם תבחר בהעדפות>גאדג'טים את המסלול הבסיסי , וכן תימנע מלייבא ערכים שעשויים להיות פרובלמטיים - כן.שאלה: האם בכל אופן עשויים לקרות תקלות?
תשובה: אמרו רבותינו כשם שא"א לבר בלא תבן וכו' - הדבר נכון שבעתיים כאן. אנו פרוייקט בהקמה, אני יודע שההצלחה המסחררת שלנו יוצרת רושם של פרוייקט מצליח שאפשר לבוא אליו בביקורות וטענות - זו מחמאה עבורינו, והביקורות רק בונות, אך אל לשכוח שזה פרוייקט בתהליך הקמה, שאנו ניסינו לשמור על חשאיותו עד שיגיע הזמן - אלא שהצימאון הציבורי גדול עלינו. אנו גדלים תוך זמן קצר מאוד, והמון משימות מצטברות, כך שתקלות הן דבר טבעי לכולם ובפרט בשלב זה.
עם זאת חושני שבאופן כללי ניתן מענה לצורכי הגולש השואל, והוא יכול לחוש את עצמו רגוע -
ברוכים תהיו על סגירת הויקיפדיה, רוב הצלחה במעשה ידיכם.
כמובן שצריך זהירות במכלול, בקריאה שטחית זה היה נראה לי ממש לא בסדר,
ובכלל צריכים להנהיג שם את המדיניות של "אם יש ספק אז אין ספק", כי זה הרי נטפרי...
אלא אם כן נטפרי לא יאשרו את כל האתר... -
-
@GolanArt אמר בהקרב לסגירת ויקיפדיה.:
הדברים כעת בבדיקה, במידה ולא יהיה יישור קו של 100% עם
המדיניות של נטפרי, לא יהיו הנחות, נטפרי תשאר נטפרי.אפשר לומר, שממש הרגעת אותי.
-
@יהודי-חכם אמר בהקרב לסגירת ויקיפדיה.:
לא כדאי לערוך במכלול.
לעת עתה במכלול קימים ערכים רבים מאוד שנמצא בהם כפירה ביקורת המקרא טענות על קדושת ספרי חז"ל לדוגמא הזוהר וכו', אברך שזכה שלא להכיר את התיאוריות ההזויות הללו ולא טעם מטעמה המר של ביקורת המקרא, מטבע הדברים ע"י עריכה במכלול נחשף למושגים שליליים רבים. במובן מסוים אף יותר מקריאה בויקיפדיה כיון שבעריכה נצרכים לחשוב האם התיאוריות וכו' הם כפירה, דבר הגורם להתעמקות ולימוד תיאוריות אלה.
המתעסק בהוצאת הזבל מתלכלך, וכמו הכהן המטהר שנטמא, וכידוע מרן הסטייפלער השקיע הון עתק מכספי צדקה ע"מ לחסום פרסום ספרי חקירה שכתבו רבותינו, וראה בהם נזק.
לכן השומר נפשו [כפשוטו] יברח מעריכה במכלול כמו מאש.כל זה נכון למי שלא גולש כדי לחפש מידע בכל הנושאים, ווודאי שלא עורך בויקיפדיה. אבל מי שכבר טעם את טעם הדברים הללו בויקיפדיה עדיף שיערוך במכלול. וכך חרדים לא ייצטרכו יותר את ויקיפדיה. אם מדברים על חסימת המכלול. עדיף שיחסמו את ויקיפדיה ואת האזהרה ישימו במכלול.
(ייתכן שזה הפיתרון הטוב ביותר. להניח בכל עמוד במכלול אזהרה בנוסח "זהירות ערכים רבים מכילים כפירה לפרטים לחץ כאן" ולהפנות למקום כמו הפורום הזה." כך מי שרוצה להיזהר יוכל, ומי שירצה לערוך לא ייחסם.) -
@magicode אמר בהקרב לסגירת ויקיפדיה.:
לדוגמא בערך של פרי כמו תפוז יהיה מידע על הברכה של הפרי על הברכה של המיץ. וכן איך בודקים מתולעים למשל. ועוד כהנה וכהנה.
בינתיים נראה לי שזה לא קיים אבל תראו דוגמא אחרת משפט פיתגורס. פיסקה זו מסתמא לא תיכנס בויקיפדיה מ"חוסר חשיבות אנציקלופדית". הרי לא מצאנו שחז"ל הזכירו את המשפט והם לא אתר של פרסום יהדות. אבל במכלול זה ודאי בעל חשיבות אנציקלופדית. כשרוצים לדעת את יחס רבותינו למשפט זה. (אגב אני הכנסתי את זה)
-
@ראובן אמר בהקרב לסגירת ויקיפדיה.:
@magicode אמר בהקרב לסגירת ויקיפדיה.:
לדוגמא בערך של פרי כמו תפוז יהיה מידע על הברכה של הפרי על הברכה של המיץ. וכן איך בודקים מתולעים למשל. ועוד כהנה וכהנה.
בינתיים נראה לי שזה לא קיים
אדרבה כל מי שירצה מוזמן להוסיף. אגב ישנו ערך נפרד 'מיץ תפוזים', שם צריך לכתוב הנידון של ברכתו (וכן הנידון של תולעים במיץ תפוזים).
-
@ראובן אמר בהקרב לסגירת ויקיפדיה.:
@magicode אמר בהקרב לסגירת ויקיפדיה.:
לדוגמא בערך של פרי כמו תפוז יהיה מידע על הברכה של הפרי על הברכה של המיץ. וכן איך בודקים מתולעים למשל. ועוד כהנה וכהנה.
בינתיים נראה לי שזה לא קיים אבל תראו דוגמא אחרת משפט פיתגורס. פיסקה זו מסתמא לא תיכנס בויקיפדיה מ"חוסר חשיבות אנציקלופדית". הרי לא מצאנו שחז"ל הזכירו את המשפט והם לא אתר של פרסום יהדות. אבל במכלול זה ודאי בעל חשיבות אנציקלופדית. כשרוצים לדעת את יחס רבותינו למשפט זה. (אגב אני הכנסתי את זה)
מבלי כמובן להמעיט כלל בעבודה הנפלאה שעשית בהמכלול בערך חשוב זה, בהבאת חלק מהמקורות שלנו במסכת זרעים, אני רק רוצה לתקן שיש בויקפידיה ערך זה
https://he.wikipedia.org/wiki/משפט_פיתגורס -
@אוריויל
לא הבנת אותו, ודאי שיש ערל על זה בויקפדיה וגם בהמכלול הערך לקוח מוקפדיה תוכל לראות שזה זהה, רק בהמכלול הוסיפן לערך גם את הקשר ליהדות -
אכן אני רואה שטעיתי, ולא הבנתי נכונה.
-
@ראובן אמר בהקרב לסגירת ויקיפדיה.:
בינתיים נראה לי שזה לא קיים
גם אני שמתי לב, ולשאלתי אותם אם להכניס, הם אמרו לי שזה בבניה שלכל ערך יהיה 'שלוחה' על הברכה וכל הפרטים ההלכתיים שקשורים אליו.