ניווט

    • הרשמה
    • התחברות
    • חיפוש
    • פוסטים אחרונים
    • תגיות
    • משתמשים
    • קבוצות
    • חיפוש
    • נטפרי-וויקי
    • En
    1. דף הבית
    2. davidnead
    D
    • פרופיל
    • עוקב אחרי 0
    • עוקבים 1
    • נושאים 0
    • פוסטים 45
    • הגבוה ביותר 25
    • קבוצות 1

    davidnead

    @davidnead

    נקיפדיה

    53
    מוניטין
    780
    צפיות בפרופיל
    45
    פוסטים
    1
    עוקבים
    0
    עוקב אחרי
    הצטרף ב- התחבר לאחרונה

    davidnead הפסק לעקוב עקוב
    נקיפדיה

    הפוסטים הטובים ביותר שנוצרו על ידי davidnead

    • RE: הקרב לסגירת ויקיפדיה.

      ובכן, כעורך פעיל במכלול, אשמח להביע חלק ממה שיש לי להגיב:

      ראשית, לדעתי הדבר הכי חשוב במכלול לדעתי הענייה, והוא לדעתי גם המענה הכי חשוב על כל מה שהועלה פה, זה השיקול דעת המעמיק, סוף מעשה וכו'. ביודע ומכיר קאמינא, הפרוייקט נעשה כולו מתוך שיקול דעת מעמיק והסתכלות אטרטגית לטווח ארוך, על כל הבחינות, כך שכל אחד מהנוקודות הנכונות שהועלו כאן כבר נטחנו ולובנו אין ספור פעמים בידי האנשים העומדים מאוחרי הפרוייקט. שום דבר לא נלקח בקלות, שום דבר לא מבוטל כאחר יד, אין הנחות. וברוך ה' - הם רק מתפיעים, נמצאו עד עכשיו פתרונות והצלחות לדברים שהיו נראים לא מעשיים.
      היזם של הפרוייקט הוא אדם עם ראש יצירתי מאוד, והניסיון הוכיח שהוא כבר נמצא כיום רחוק רחוק לפני כל מי שזלזל בתחילת הדרך - כולל אני עצמי.

      לגופם של דברים - התייחסות קצרה:

      • הדגש העיקרי במכלול הוא איכות, ומתוך מתינות ולא קיצוניות, נקודת המוצא היא לא לנקוט בחומרא המביאה לידי קולא. מאידך (וזו דוגמא מצויינת ליצירתיות) נמצאו פתרונות גם לאלו החפצים להות מכוסים "לכתחילה שבלכתחילה" ולהחמיר על עצמם.

      • כמי שעבר על למעלה מ15 אלף ערכים (!) מוויקיפדיה אחד אחד, אני יכול לומר שהכפירה והפריצות ושאר מרעין בישין מוטמעים שם עמוק ממה שניתן לחשוב - לצנזר את ויקיפדיה בצורה ראויה באמת באמצעות כלים סטנדרטיים מהסוג שהוצע פה - זה חלום באספמיה. הקמת ויקיפדיה חרדית מאפס זה חלום עוד יותר באספמיה. המכלול - שמקים מחדש אבל בהתבסס על ויקיפדיה - זה הפתרון המציאותי היחיד.

      • החששות בנוגע לעתיד המיזם - ביודע ומכיר קאמינא, אם היתם מכירים את המנהלים הייתם רגועים. אבל מ"מ יש לדעת שמדובר בעמותה, בדיוק כמו קרן ויקימדיה. עמותה עם חברים כללים ונהלים חוקיים. גם הכללים בויקימדיה יכולים להשתנות תיאורטית.

      • מידע בסיסי על המכון והמכלול ניתן למצוא כאן .

      • עדכניות - ראשית, כדאי לדעת את מה שידוע לי כמי שעבר שוב על כמות ערכים כה גדולה, ויקיפדיה כלל וכלל אינה עדכנית כפי שהיא נראית. אמנם ערכי חדשות הנושאים חן בעיני הויקיפדיים מתעדכנים מיידית, אך ערכי אנציקלופדיה אמיתיים מסוגלים לשכב 10 שנים ולסבול מחוסר עדכניות משווע. שנית גם לעניין העידכון הועלו שלל רעיונות יצירתיים, ולבטח יושבי הפורם הזה יוכלו לעזור אם יכנסו לעובי הקורה, לעת עתה זה עדיין לא נכנס לביצוע כי עדיין אוחזים בהקמה על סמך מה שקיים. עם זאת בתחומים רבים אנו כבר כיום מעודכנים ואיכותיים מוויקיפדיה, כמו ערכי יהדות רבים ו(כן, כן) ערכי מתמטיקה ובלשנות.

      סליחה על החיפזון וחוסר הסדר, אשמח לענות של שאלות או לשתף פעולה אם הצעות

      פורסם בכללי
      D
      davidnead
    • RE: הקרב לסגירת ויקיפדיה.

      @אוריויל אמר בהקרב לסגירת ויקיפדיה.:

      @davidnead כל הכבוד על התגובה המפורטת.
      האם העמותה מוגדרת ככזו שלא למטרות רווח, או שיש תכנון עתידי למכירת מנויים וכדו'?

      העמותה היא מלכ"ר.
      עד כמה שידוע לי, המקור העיקרי האמור לכסות את ההוצאות הוא מתרומות. ייתכן שיגבה תשלום עבור שירותים כמו מכירת ערכות לא מקוונות של המכלול (דיסק אונקי עם תוכנת קיווקס למי שמכיר מוויקיפדיה) למימון ההוצאות. עד כמה שידוע לי, וזה כה פשוט עד כי אף פעם לא שמעתי את זה מפורש מהמנהלים, האתר יהיה פתוח בחינם לציבור חוק לא יעבור. יש להבין שהמטרה של המייסדים ושל האנשים פה בנטפרי אחידה - ניקוי האינטרנט מהזוהמה, זה בנפשם. מה עשינו אם יבקשו תשלום? כל הרעיון הוא לחסוך לאנשים את הצורך בוויקיפדיה. מדובר באנשים הפועלים לשם שמים במסירות שלא תאמן, ללא שמץ גוזמה.

      פורסם בכללי
      D
      davidnead
    • RE: סיירת נקיפדיה יוצאת לדרך!

      בקשר לתוסף, אפרט קצת, כי מדובר באנשים שרוצים לעבוד. מקוה שלא יכביד הפרטים.

      ראשית, על הייבוא:

      מבחינה טכנית, יש 3 דרכים לייבא למכלול:

      1. העתקת תוכן הדף מויקיפדיה אל המכלול, טקסטואלית.
      2. שימוש בטופס הייבוא של המכלול - שם מציינים את שם הדף הקיים בוויקיפדיה והוא מיובא אוטומטית.
      3. ייצוא קובץ XML מוויקיפדיה והטענתו לטופס הייבוא במכלול.

      ההבדלים הרלוונטיים:
      בשיטה הראשונה אין עקבות לכך שהעתקת את התוכן מוויקיפדיה, יש ליצור קרדיט (חוקי) לוויקיפדיה בדרכים המקובלות במכלול.
      לשיטה זו לא דרושה הרשאה מיוחדת, מעבר לאפשרות לערוך במכלול.
      בשיטה זו מועתק רק הטקסט של הדף, ואילו תתי דפים הכלולים בדף לא מיובאים. בשיטה זו יש צורך להיכנס לוויקיפדיה כדי להעתיק את הדף. כמו כן בשיטה זו עשוי העורך בשוגג או בכוונה לבצע שינויים בטקסט המקורי עוד לפני שמירתו לראשונה במכלול - משהו שמנוגד לגמרי לנהלי המכלול.

      בשיטה השניה - אין צורך להיכנס לויקיפדיה, מזינים שם דף וזהו. הדף מיובא כפי שהוא ובלחיצת כפתור. הוא מוגדר במערכת כדף מיובא ויש קרדיט אוטומטי.
      בשיטה זו מיובאים יחד עם הדף כל תתי הדפים הכלולים בו.
      דרושה הרשאת מייבא.

      בשיטה השלישית - יש צורך להשתמש בדף הייצוא בוויקיפדיה כדי לייצא את הקובץ. נכון להיום אפשר להיכנס לדף אבל אפשרות ייצוא הקובץ חסומה למכלולאים משתמשי נטפרי - וחבל.
      בשיטה זו מיובאים יחד עם הדף כל תתי הדפים הכלולים בו.
      היתרון הבולט בשיטה זו הוא האפשרות לייבא כמות דפים ביחד. החיסרון שלמרות שזה מוגדר כדף מיובא לא מוגדר מקור הייבוא ואין קרדיט אוטומטי - התגברנו על בעיה זו באמצעות סקריפט מובנה באתר, לשם כך יש הוראות שימוש מתאימות.
      לשיטה זו דרושה הרשאה מיוחדת.

      התוסף כרגע:
      מה שמרדכי יצר, נותן כמה יתרונות.
      ראשית הוא מסמן ברחבי המכלול על כל ערך "אדום" אם הוא קיים בוויקיפדיה ויש מה לייבא, או שהוא אדום גם שם.
      שנית הוא מאפשר לעבור ישירות לערך בוויקיפדיה.
      שלישית הוא מאפשר ללחוץ על הערך בוויקיפדיה ולערוך אותו במכלול.

      הפונקציה השלישית היא העיקרית, היא מתבססת בעצם על השיטת הייבוא הראשונה שהזכרתי. היא מתבססת על העתק טקסטואלית של תוכן הדף בשיטה הזו. יש לה את החסרונות שבשיטה הזו.
      מה שזה עושה זה מעתיק את הטקסט של הדף, פותח דף עם שם מקביל במכלול, ומזין את הטקסט לתוך תיבת העריכה. בכך זה מחכה פעולה ידנית שהיה עושה משתמש בלי הרשאת ייבוא.

      תכל'ס מה לדעתי אפשר כרגע לשפר בתוסף:

      1. להכניס בדיקה על מרחב שם, שכל סימון הקישורים האדומים הן בוויקיפדיה והן במכלול יהיה רק על קישורים לערכים.
      2. עיצוב כמובן.
      3. לשנות את הפונקציה של הכפתור (או להוסיף כפתור נוסף) שהדף יווצר אוטומטית במכלול, והעורך יוכל אף לבחור שלא להיכנס למכלול (במקרה של ערך "גלאט"). אני מניח שזה מעשי, למרות שאני לא מאה אחוז, מפני שיש צורך בהרשאה פנימית במכלול, זה אפשרי בסקריפטים פנימיים אבל אני לא מכיר דרכי פעולה של תוספים.
      4. בעת תצוגת ערך יוצג ישירות אם הוא כבר קיים במכלול או לא, ולא רק כפתור עריכה.
      5. מנגנון השוואה בין ערך במכלול לערך בוויקיפדיה לבדיקת עדכניות (יש כאן עולם של אפשרויות, אבל מספיק להתחיל עם משהו פשוט).
      6. אפשרות הפעלה/השבת של התוסף או חלק מהפונקציות שלו, שלא יפריע ללישה שוטפת (הוא מפריע כרגע)
      7. להוסיף לתוסף סקריפט שמסמן בדף (הן בוויקיפדיה והן במכלול) מילים החשודות כלא נקיות לצורך בקרה. פיתחתי כבר סקריפט כזה, אך הוא צריך שיפור יעילות וכן להכניסו לתוסף.

      יש עוד הרבה משימות טכניות במכלול, למי שרוצה. כדאי שאם מישהו מנסה לבצע שיעדכן פה כדי למנוע עבודה כפולה

      פורסם בסיירת נקיפדיה
      D
      davidnead
    • RE: סיירת נקיפדיה יוצאת לדרך!

      == תוסף לכרום לייבוא ועריכת ערכים במכלול ==

      אני שמח לבשר על העלאת תוסף לכרום שיסייע רבות לעורכי המכלול. התוסף פותח בעקבות רעיון התוסף הראשוני שפותח על ידי @Magicode, ובסיוע @דוד @ל.ט.

      ===תועלת===
      התוסף מיועד לפשט ולהקל הליכי ייובא מוויקיפדיה, ולהאיץ את קצב הייבוא בלי לפגוע באיכות הבקרה וניקיות החומר. בין השאר מאפשר להמשיך להשתמש בוויקיפדיה - ולתרום מידי פעם למכלול.

      התוסף מאפשר לבדוק ערך בוויקיפדיה לפני שמייבאים אותו - ובמקרה שהוא נמצא חשוד להתפנות לערך "בטוח יותר". התוסף באופן כללי מפשט ומקצר את הליכי הייבוא, וגם מקל על יצירת קרדיט נכונה, ומקל על הנטור על דפים מיובאים.

      ===התקנה===
      את התוסף ניתן להוריד מחנות התוספים של כרום, באמצעות [https://chrome.google.com/webstore/detail/כלי-עזר-לעריכה-במכלול/cblheopdimmbpgilnihecijjlcgjkbll?utm_source=gmail הקישור הזה].

      קובץ ZIP להתקנת תוסף שלא נארז:
      0_1513692145912_כלי עזר למכלול גרסה 1.8.zip

      מי שאינו יכול להתקין מחנות התוספים יכול לפנות אלי.

      ===תוכנות כלליות של התוסף===
      התוסף פועל הן מתוך וויקיפדיה והן מתוך המכלול, עם פונקציות דומות אך שונות בהתאם. הכי קל במקום לקרוא זה פשוט להתנסות.

      בוויקיפדיה:

      בוויקיפדיה ניתן לגשת לתכונות הן מתוך סרגל כלים שיופיע אוטומטית בראש כל דף, והן מתוך תפריט קופץ בלחיצה על סמל התוסף.

      • סימון כותרת ערך שלא קיים במכלול בצבע אדום.
      • אפשרות "ייבא ערך זה למכלול" - לייבוא בלחיצת כפתור. (דרושה הרשאת מייבא)
      • אפשרות "צור/ערוך" במכלול - יצירה במכלול של ערך שלא קיים בוויקיפדיה, באמצעות העתקה אוטומטית של קוד המקור של הדף + קרדיט.
      • "בדיקת קישורים במכלול" - סימון כל קישור לערך ("כחול") שעדיין לא קיים ("אדום") במכלול. בעמידה על הסימון ניתן ליצור או לייבא את הדף למכלול.
      • כפתור "בדיקת מילים חשודות" - לסימון מילים חשודות בדף לפני ייבוא למכלול.

      אז - שוטטתם בוויקיפדיה? נתקלתם בערך אדום? עברו על הערך - העזרו בבדיקת מילים חשודות - הוא נקי? ייבאו אותו למכלול ועברו הלאה.

      שימו לב לתקלה: אם בוויקיפדיה מופיעה הודעת מערכת בראש העמוד, זה עשוי לגרום לסרגל כלים לא להגיב ללחיצות. הסתרת ההודעה תפתור את הבעיה.

      המלצה:

      • ניתן להתקין בויקיפדיה את הגאדג'ט "צביעת רקע קישורים להפניות בתכלת", ואז קל להבחין בהפניות - שאותם כמובן אין מניעה ליבא בקלות.
        ההתקנה על ידי העדפות>גאדג'טים>קישורים> סימון V על "צביעת רקע קישורים להפניות בתכלת".
        אותו הדבר גם לגבי " צביעת רקע הקישורים לפירושונים בצבע צהוב"

      במכלול:

      במכלול ניתן לגשת לתכונות בלחיצה על סמל התוסף בסרגל הכלים שמשמאל לשורת הכתובת.

      • סימון קישורים אדומים בהמכלול האם ישנם בויקיפדיה והוספת לינק לקפיצה מהירה לערך בויקיפדיה. בעמידה על הסימון ניתן ליצור או לייבא את הדף למכלול.
      • כפתור "בדיקת מילים חשודות" - לסימון מילים חשודות בדף.
      • ייבוא כמותי - ייבוא עד 10 ערכים בלחיצת כפתור.
      • רשימת הקישורים האדומים בדף.
      • ייבוא ערך - ייבוא ערך בלחיצת כפתור, חוסך את טופס הייבוא.

      פעולות הייבוא המהירות יותר דורשות הרשאת מייבא במכלול. הרשאה זו נהוג לקבל אחרי שהעורך ייבא כמה עשרות ערכים, ועשה זאת בצורה תקינה בהתאם לנהלים.

      נסו ותהנו. אל תשכחו מחמאות, ביקורות, הצעות לשיפור ועוד.
      :בברכה, דוד

      פורסם בסיירת נקיפדיה
      D
      davidnead
    • RE: הקרב לסגירת ויקיפדיה.

      ובכן, הרמתי את כפפת פיתוח התוסף, וברוך ה' הוצאתי היום לאור גרסה ראשונה של כלי יעיל מאוד לפישוט הליכים בבקרה וייבוא למכלול, מתוך המכלול ומתוך ויקיפדיה.

      את ההודעה המפורטת כתבתי בפורום הסיירת - כאן:
      http://forum.netfree.link/topic/3216/סיירת-נקיפדיה-יוצאת-לדרך/44

      פורסם בכללי
      D
      davidnead
    • RE: הקרב לסגירת ויקיפדיה. עידכון 2.

      @נטפריס אמר בהקרב לסגירת ויקיפדיה. עידכון 2.:

      @זהיר אמר בהקרב לסגירת ויקיפדיה. עידכון 2.:

      @נטפריס דברים כדורבנות.
      תרשה לי מעט לסייג את דבריך. ישנם תחומים רבים שהם בתחום האפור, כגון עניינים הקשורים לפוליטיקה כללית, ידע כללי בדתות (שחלקים גדולים מכך אינם כפירה, כגון איסלאם או חלוקה גיאוגרפית של דתות), חלקים רבים הקשורים לרפואה ואנטומיה, ועוד דוגמאות רבות לאין מספר (תרשה לי להרגיז אותך, ולומר שאפילו חלקים מסויימים מתחום הספורט הם נצרכים).
      אולי לך כמתכנת הדברים נראים מיותרים, אבל תשאל כל מי שיש לו נגיעה בתחום הספרות והסיפורת (ואינו סובר שלהיות חרדי פירושו אנאלפבית), והוא יסביר לך את זה יותר טוב ממני.

      אני לא רואה איפה יש סתירה בין מה שכתבתי לדבריך. רוב הערכים שאמרת נכללים בבעייתיים-דחופים, ומיעוטם בבעייתיים לא דחופים.

      @נטפריס - דבריך עכשיו, וגם בהודעה הקודמת, מבוססים על ההערכה סטטיסטית משולשת:

      1. ניתוח רמת הבעייתיות והדחיפות של סוגי ערכים מסויימים
      2. ניתוח כמות הערכים מסוג זה
      3. ניתוח רמת ה"סיבוך" של הבעיות ומידת הקלות לנקותם ולהישאר עם המידע הרצוי בעיניך.

      האם יש לך בסיס להערכות אלו מעבר לתחושות? הרי טעות משמעותית בהערכה עשויה לשנות את כל התמונה!
      לי למשל יש בסיס כלשהו, על סמך עשרות אלפי ערכים וויקיפדיים (!) שעברתי עליהם בעצמי. אשמח לשתף אתכם מניסיוני, אם יהיה בכך תועלת למיזם שאתם רוצים להקים.
      כדי שלא אמצא את אשמי נאשם, אבהיר כי לדעתי דברי אינם היפך מטרת האשכול הזה, שכן אני סבור שהתאמה של המכלול (ו/או של דעתכם/דעת הרבנים של נטפרי על המכלול - אגב, מי הם?) עשויה להיות גם חלופה מאוזנת שתענה על הצרכים אותם אתם מבקשים בדיון המתעורר פה.

      פורסם בכללי
      D
      davidnead
    • RE: הקרב לסגירת ויקיפדיה. עידכון 2.

      אני מצטער, אני רואה שהדיון גולש לפסים שאין טעם להמשיכו כל כך. תחושתכם כאילו יש לנו עניין לשכנע אתכם אינה נכונה. אנו מקדמים בברכה כל מי שיגדיל את קהילת המכלול, אך יש גם מספיק אחרים, ולא רק כאלה שלא גולשי נטפרי אלא גם גולשי נטפרי (שרובם כמובן אינם חברים בפורום) שיש כיום לא מעט מהם במכלול. אנו כן בעד דיון פורה שיחדד את האתגרים העומדים בפני המכלול, ולא מפריע לנו (לי. איני מדבר בשם אף אחד, והכללות שנעשו פה עם מוסיף והולך עלולות להתברר לכם כשגויות לחלוטין) שהוא מתנהל כאן, כל עוד הוא ענייני ותורם, מה שקצת עומד בסכנה.
      אעיר רק שהשורה התחתונה אותה אני רואה זה מצד אחד הכרזות על אנצ' שמלכתחילה אינה מיועדת אלא לקבוצה מצומצמת של חוקרים והפתוחים ביותר הנצרכים באמת וכו' וממילא תכלול את המקסימום ולא תשמיט מידע.
      מאידך אני שומע הכרזות על כך שצריך ליצור משהו הכי בטוח שיתאים בוודאי (מבחינה יהודית לפחות) לכל הציבור, כלומר שכולם ירגישו שהם יכולים לקרוא שם בלי נקיפות מצפון. וכמובן שלא כל הציבור הם חוקרים פתוחים, ואדרבה רובם אינם מרגישים נוח בכלל לקרוא מה שאותה קבוצה קוראת, ונתתי דוגמאות למעלה.
      מחד אני שומע הכרות על אי השמטת שום מידע, מאידך אני שומע על צמצום מאות (לפחות מאות) ערכי הארכאולוגיה לערך אחד. כשכל כך הרבה מהם הם חלק אינטגרלי מתולדות עם ישראל וחשובים כל כך הרבה לעוסקים בתחום. אני בטוח שהאיש שהשקיע הרבה (בעבר הרחוק של המכלול) בייבוא ערכים כאלו מוויקיפדיה, שהוא מאוד מתעניין בנושא (ואגב מהיותר "פנטיים" במכלול) והוא בקשר עם קבוצה של אנשים מוכרים בציבור העוסקים בנושא - בטוחני שהוא יתקומם על רגליו האחרויות לשמע רעיון כזה.
      לכן גם דבריו של @magicode לא ברורים לי - נכון שצריך להתמקד. ואנו בוחרים להתמקד ראשית בקבוצה הגדולה - של יראי ה' הרוצים נקיות ברמה גבוה בלי סימני שאלה וחששות, ואנו מתקדים לאט אבל בטוח לכיוון זה, ורק משאירים בצד גם את האפשרות לציבור נוסף בהמשך. זו הייתה כל טענתי - שהמיקוד יעזור לנו להתייעל ולחסוך בעיות ודילמות ולפשט את העניין, שכן מה שגבולי ונצרך רק לקבוצה ה"פתוחה" יכנס למקום נפרד. אגב, גם לנו למשל הייתה התלבטות זהה עם התמונות, והכרעה זהה מסיבות דומות (לטווח הנראה לעין לפחות). אבל אתם בוחרים להתמקד בקבוצת חוקרים מצומצמת? או בכלל ציבור היראים? להרחיב? או להצר? לתפוס את כולם במכה אחת זה ההיפך מלהתמקד.

      אני לא בא להתווכח. אני מחדד נקודות, אני חש שכאשר אתה עונים לי בהתנצחות אתם מפספסים את ההזדמנות לחדד בעצמכם את הנקודות ולתת להם מענה. ההפסד שלכם, שכן חשוב לכם להקים אנצ' נקיה, בין עם בתוך המכלול ובין עם מחוצה לו. אני אמנם סבור שהנקודות אותם אני מחדד מובילות למסקנה שכדאי לפעול מתוך המכלול, אך מי שלא סבור כך זה בסדר גמור, שיתייחס לנקודות כמנוף לפתרון בכיוון אחר. אין שום טעם להפוך זאת לויכוח ספציפי על המכלול.
      למיטב הבנתי, לדבר על ויתורים כואבים מצד המכלול זה מופקע. לא כי יהיו או לא יהיו כאלו, אלא כי זה סותר את רעיון המכלול. המכלול שייך לציבור, אין מי שיוותר ויתורים כואבים. דרכו הבסיסית הותוותה על ידי הרבנים, ושאלות נקודתיות ימשיכו לקבל הכרעה על ידם. אך חלק מהנושאים שעולים פה אינם להכרעת רבנים אלא פרקטיקה של אנצ' - אז מי שרוצה יבוא להשפיע מתוך המכלול ויהיה הוא המכלולאי בעצמו שיעשה או לא יעשה ויתורים, אם יצליח להביא לכך גם מכלולאים אחרים.
      יש כיום הרבה חרדים (הרבה מאוד) כולל גולשי נטפרי שמנסים לעשות זאת בוויקיפדיה - להשפיע במפנים. לדעתי זה טפשי הן מבחינת התקוה להשפיע על קהילה כה גדולה בצורה משמעותית, והן מבחינת קווי היסוד הוויקיפדיים אותם לעולם לא יצליחו קבוצה קטנה מבפנים לשבור.
      אין כאן שני צדדים אנחנו ואתם - אלא צד אחד: הציבור. החרדי. הנאמן לתורה ולגדולי התורה. תוכלו לבחור להיות חלק מתוכו במכלול או לא. תוכלו כמובן להקים משהו אחר ולהציע אתם לציבור להשתתף בו, אם תסיקו שזה הנכון לכם.

      והייתם נקיים: לא היה זכר לכוונת הפרד ומשול, אלא המחשת המורכבות הצצה עם בתפתחות הדיון.

      פורסם בכללי
      D
      davidnead
    • RE: ויקיפדיה חדשה?! על חשבון מה?!?

      @aiib אמר בויקיפדיה חדשה?! על חשבון מה?!?:

      איתך שמ

      אני דווקא שמעתי מאנשים כאן מתוך הפורום שהם מתכנתים והם רואים את עצמם כדוגמה לצורך בוויקיפדיה. אם הם רוצים הם יציגו את עצמם.

      פורסם בכללי
      D
      davidnead
    • RE: סיירת נקיפדיה יוצאת לדרך!

      אני מיידע כי אני עובד על שדרוגים בתוסף, בהתאם לקוים שהצעתי למעלה. אם עוד מישהו עובד כדאי לתאם

      פורסם בסיירת נקיפדיה
      D
      davidnead
    • RE: הקרב לסגירת ויקיפדיה.

      @עברי-אנכי אמר בהקרב לסגירת ויקיפדיה.:

      ני מכיר את חברי נקיפדיה מכאן, כדבריך אכן כך הוא!
      אדייק למען האמת - רק בח

      דף דיונים העוסק בגיור מונחים בעיתיים הוא הכרחי, בגדר "לכלוך הידיים בדפ שפיר ושליא", בראש הדף יש אזהרה בולטת, ויגובשו דרכים כיצד לפתוחו רק לאותם חברים שבאו לעבוד.
      אל תאמין למוסיף בקשר לחופשה, הוא מאלו שבאו לעבוד עוד לפני שמישהו התייחס ברצינות למכלול, וה"חופשה" שלו היא עדיים עבודה של כמה אנשים יחד...

      פורסם בכללי
      D
      davidnead

    פוסטים אחרונים שנוצרו על ידי davidnead

    • RE: כל המידע אודות חסימת מערכת מולטימדיה - מעודכן שבט תשפ"ב
      1. איפה תכל'ס קונים את הדברים הללו?
      2. המערכת שלי לא מקורית של רכב החברה, איך אדע להתייעץ או לבדוק שמה שאקנה אכן יעבוד?
      פורסם בכללי
      D
      davidnead
    • RE: וויז בלבד

      האשכול ישן אבל אני עומד בפני אותה בעיה.
      יש למישהו מידע עדכני בנושא?
      תודה

      פורסם בכללי
      D
      davidnead
    • RE: ויקיפדיה חדשה?! על חשבון מה?!?

      @aiib אמר בויקיפדיה חדשה?! על חשבון מה?!?:

      איתך שמ

      אני דווקא שמעתי מאנשים כאן מתוך הפורום שהם מתכנתים והם רואים את עצמם כדוגמה לצורך בוויקיפדיה. אם הם רוצים הם יציגו את עצמם.

      פורסם בכללי
      D
      davidnead
    • RE: הקרב לסגירת ויקיפדיה. עידכון 2.

      @ראובן אמר בהקרב לסגירת ויקיפדיה. עידכון 2.:

      @davidnead אמר בהקרב לסגירת ויקיפדיה. עידכון 2.:

      אני לא בא להתווכח. אני מחדד נקודות, אני חש שכאשר אתה עונים לי בהתנצחות אתם מפספסים את ההזדמנות לחדד בעצמכם את הנקודות ולתת להם מענה. ההפסד שלכם, שכן חשוב לכם להקים אנצ' נקיה, בין עם בתוך המכלול ובין עם מחוצה לו. אני אמנם סבור שהנקודות אותם אני מחדד מובילות למסקנה שכדאי לפעול מתוך המכלול, אך מי שלא סבור כך זה בסדר גמור, שיתייחס לנקודות כמנוף לפתרון בכיוון אחר. אין שום טעם להפוך זאת לויכוח ספציפי על המכלול.

      אני חושב שעדיף לתת להם לעשות מה שהם חושבים והם יגיעו למסקנות הנכונות בכוחות עצמם. אתה לא צריך להתערב בכלל.

      אני מסכים. אני יצאתי מנקודת הנחה שאין כאן "אנחנו" ו"הם" שכן המכלול הוא ציבורי ולא רואה עצמו נפרד משום גוף אלא אדרבה מכיל בתוכו כל מי שירצה להצטרף, והיה נראה שגם החברים רוצים דיו פורה, זה בדיוק מה שתיארתי כאן. משאני נוכח כי זה לא פני התמונה, וכי החברים נותנם דגש על ה"אנחנו" ואין כאן דיון משותף אלא לעומתי - אני סיימתי את חלקי בדיון. אבקש לא לתייג אותי יותר (שרק בעקבות כך הצטרפתי) אלא אם משהו בתמונה משתנה.

      פורסם בכללי
      D
      davidnead
    • RE: הקרב לסגירת ויקיפדיה. עידכון 2.

      אני מצטער, אני רואה שהדיון גולש לפסים שאין טעם להמשיכו כל כך. תחושתכם כאילו יש לנו עניין לשכנע אתכם אינה נכונה. אנו מקדמים בברכה כל מי שיגדיל את קהילת המכלול, אך יש גם מספיק אחרים, ולא רק כאלה שלא גולשי נטפרי אלא גם גולשי נטפרי (שרובם כמובן אינם חברים בפורום) שיש כיום לא מעט מהם במכלול. אנו כן בעד דיון פורה שיחדד את האתגרים העומדים בפני המכלול, ולא מפריע לנו (לי. איני מדבר בשם אף אחד, והכללות שנעשו פה עם מוסיף והולך עלולות להתברר לכם כשגויות לחלוטין) שהוא מתנהל כאן, כל עוד הוא ענייני ותורם, מה שקצת עומד בסכנה.
      אעיר רק שהשורה התחתונה אותה אני רואה זה מצד אחד הכרזות על אנצ' שמלכתחילה אינה מיועדת אלא לקבוצה מצומצמת של חוקרים והפתוחים ביותר הנצרכים באמת וכו' וממילא תכלול את המקסימום ולא תשמיט מידע.
      מאידך אני שומע הכרזות על כך שצריך ליצור משהו הכי בטוח שיתאים בוודאי (מבחינה יהודית לפחות) לכל הציבור, כלומר שכולם ירגישו שהם יכולים לקרוא שם בלי נקיפות מצפון. וכמובן שלא כל הציבור הם חוקרים פתוחים, ואדרבה רובם אינם מרגישים נוח בכלל לקרוא מה שאותה קבוצה קוראת, ונתתי דוגמאות למעלה.
      מחד אני שומע הכרות על אי השמטת שום מידע, מאידך אני שומע על צמצום מאות (לפחות מאות) ערכי הארכאולוגיה לערך אחד. כשכל כך הרבה מהם הם חלק אינטגרלי מתולדות עם ישראל וחשובים כל כך הרבה לעוסקים בתחום. אני בטוח שהאיש שהשקיע הרבה (בעבר הרחוק של המכלול) בייבוא ערכים כאלו מוויקיפדיה, שהוא מאוד מתעניין בנושא (ואגב מהיותר "פנטיים" במכלול) והוא בקשר עם קבוצה של אנשים מוכרים בציבור העוסקים בנושא - בטוחני שהוא יתקומם על רגליו האחרויות לשמע רעיון כזה.
      לכן גם דבריו של @magicode לא ברורים לי - נכון שצריך להתמקד. ואנו בוחרים להתמקד ראשית בקבוצה הגדולה - של יראי ה' הרוצים נקיות ברמה גבוה בלי סימני שאלה וחששות, ואנו מתקדים לאט אבל בטוח לכיוון זה, ורק משאירים בצד גם את האפשרות לציבור נוסף בהמשך. זו הייתה כל טענתי - שהמיקוד יעזור לנו להתייעל ולחסוך בעיות ודילמות ולפשט את העניין, שכן מה שגבולי ונצרך רק לקבוצה ה"פתוחה" יכנס למקום נפרד. אגב, גם לנו למשל הייתה התלבטות זהה עם התמונות, והכרעה זהה מסיבות דומות (לטווח הנראה לעין לפחות). אבל אתם בוחרים להתמקד בקבוצת חוקרים מצומצמת? או בכלל ציבור היראים? להרחיב? או להצר? לתפוס את כולם במכה אחת זה ההיפך מלהתמקד.

      אני לא בא להתווכח. אני מחדד נקודות, אני חש שכאשר אתה עונים לי בהתנצחות אתם מפספסים את ההזדמנות לחדד בעצמכם את הנקודות ולתת להם מענה. ההפסד שלכם, שכן חשוב לכם להקים אנצ' נקיה, בין עם בתוך המכלול ובין עם מחוצה לו. אני אמנם סבור שהנקודות אותם אני מחדד מובילות למסקנה שכדאי לפעול מתוך המכלול, אך מי שלא סבור כך זה בסדר גמור, שיתייחס לנקודות כמנוף לפתרון בכיוון אחר. אין שום טעם להפוך זאת לויכוח ספציפי על המכלול.
      למיטב הבנתי, לדבר על ויתורים כואבים מצד המכלול זה מופקע. לא כי יהיו או לא יהיו כאלו, אלא כי זה סותר את רעיון המכלול. המכלול שייך לציבור, אין מי שיוותר ויתורים כואבים. דרכו הבסיסית הותוותה על ידי הרבנים, ושאלות נקודתיות ימשיכו לקבל הכרעה על ידם. אך חלק מהנושאים שעולים פה אינם להכרעת רבנים אלא פרקטיקה של אנצ' - אז מי שרוצה יבוא להשפיע מתוך המכלול ויהיה הוא המכלולאי בעצמו שיעשה או לא יעשה ויתורים, אם יצליח להביא לכך גם מכלולאים אחרים.
      יש כיום הרבה חרדים (הרבה מאוד) כולל גולשי נטפרי שמנסים לעשות זאת בוויקיפדיה - להשפיע במפנים. לדעתי זה טפשי הן מבחינת התקוה להשפיע על קהילה כה גדולה בצורה משמעותית, והן מבחינת קווי היסוד הוויקיפדיים אותם לעולם לא יצליחו קבוצה קטנה מבפנים לשבור.
      אין כאן שני צדדים אנחנו ואתם - אלא צד אחד: הציבור. החרדי. הנאמן לתורה ולגדולי התורה. תוכלו לבחור להיות חלק מתוכו במכלול או לא. תוכלו כמובן להקים משהו אחר ולהציע אתם לציבור להשתתף בו, אם תסיקו שזה הנכון לכם.

      והייתם נקיים: לא היה זכר לכוונת הפרד ומשול, אלא המחשת המורכבות הצצה עם בתפתחות הדיון.

      פורסם בכללי
      D
      davidnead
    • RE: הקרב לסגירת ויקיפדיה. עידכון 2.

      @נטפריס אמר בהקרב לסגירת ויקיפדיה. עידכון 2.:

      @davidnead

      1. קו נטפרי הכונה הנכונות להיות מושלם, זה הכל.

      2. חילוני שרוצה לראות את גיל העולם ויראה את זה אצלנו, אם לדעתו כתבנו שטויות זה עדיין לא נחשב שהסתרנו ממנו מידע כל שהוא. אם קיימים שאלות משמעותיות שמקשות על העובדה שתהיה כתובה שם הם ייכתבו אצלנו לא מדין "דע מה שתשיב" אלא מדין "דע מה שיש". אם יש עובדות שוליות שנשמיט, הוא לא יראה בכך פסול כמו שבאנגלית אין מה שבעברית ולהיפך - היפני מוזמן לללכת לינצ' שמכבדת יותר ונותנת מקום יותר לתרבותו.
        ביקרות המקרא הוא לא ימצא אצלנו, אלא אולי טענות בעלות חשיבות אינצ' שהעלו הטפשים שעסקו בתחום. לא בגלל "דע מה שתשיב", אלא בגלל דע מה שקיים ומה שדנו עליו החוקרים יראי ד'.
        עבירות מלוכלכות וסילברטאים, הם בכלל רשימת המוזיאונים של העיר טוקיו שלצערי ויקפדיה עדיין לא השכילו כמה זה חשוב ולא מצאו לנכון למנות אותם. כלומר אם מגוון האנשים הממוצע שאילהם מיועדת הויקי לעולם לא יצטרכו כזה ערך אין סיבה שייתקיים.
        בשביל להמתיק את המדד, אמשול שהיה ערך בויקי האנגלית שעסק בנתב אינטרנט ומישהו הכניס את כל רשימת הסיסמאות ברירת המחדל של החברות הנפוצות שם, וזה הוסר בגלל שזה לא מידע אניצ' אלא אינפורמטיבי. כל מי שחיפש סיסמא בעתיד חרק שיניו על ההחלטה, אבל עדיין ההחלטה נכונה מאוד.

      3. אכן אני חושב שלא צריך להיות קיצוץ בשום מידע (שזה הצהרה עם חור שהרי יש את חוסר העניין האינצ' דלעיל) ואשמח לשמוע דוגמאות לחריגות, לא מהתחום הרגיש שזה לא חכם להעלות פה, אלא מהתחום של תורה ומדע, אמונה או ביקרות המקרא. על כל דוגמה יש להסביר את החשיבות האינצ' שלה (לא השימושיות), ולצד זאת להסביר מי הפרופיל שיצטער משמעותית מהיעדר המידע הזה.
        אני חושב למשל שאין שום מניעה לכלול כל טענה מדעית גם אם היא בקשויא עצמוה על אמונתנו כי הקושיות כאמור מעולם לא הפריעו לחוקי הטבע להמשיך לעובד, ואמונתנו גם לא תעלב משאלות חזקות.

      אקיצור, כשאתה אומר שזו תהיה אנצ' מעולה גם לחילוני, כוונתך לדעתך, לא לדעת החילוני. לדעתו יש לדברים הללו רמת גבוה של קריטריונים של חשיבות, עד כדי שהסתרת חלקם היא צמצום בהכרת העולם. לא, בהחלט לא כמו רשימת מוזאוני טוקיו. ושוב, לדעת חילוני מצוי. זכותך שדעתך תהיה שונה, אך עליך להבדיל בין דעתך ומה שרצוי בעיניך (ובעיני הרבה, גם בעיני) למה שרצוי בעיני אחרים.

      אני מבין שלדעתך אין בעיה להעלות באנצ' נקיה נושאים ושאלות שעשויים להעלות שאלות באמונה., כל עוד נותנים להם יחס ראוי. אני מסכים איתך, אך נתקלתי בהרבה שלא מסכימים ולא רוצים לקרוא על זה. מעניין מה דעת החברים פה.

      אתה אומר שאתה בדעה שאין צורך לקצץ שום מידע. בפועל אתה בעד לקצץ הרבה, אלא שאתה טוען שאין זה נחשב קיצוץ אלא רף חשיבות שונה בדיוק כמו מוזאוני טוקיו, חזרת על רעיון זה בכמה צורות. אני רואה שכתבת בעצמך שזו הצהרה עם חור. עיקר מה שיקבע את זה זה גודל החור, וזה עשוי לשנות משמעותית את סיכוייה של האנצ' שבעיני רוחך. על ידי אמירה ש"זה לא חשוב לנו" אפשר להוריד חצי ויקיפדיה אם רוצים. אך לדעתי כל מה שמיחד את ויקיפדיה וגורם לה להיות האתר הרביעי בגודלו בעולם, וגם בעיני חרדים - וכמות החרדים שעורכים בויקיפדיה (בלי לספור קוראים) היא עצומה יחסית, ייחודה הוא בכך שהיא מספק את כל הידע, אדם יודע שאם הוא נתקל במושג, הוא ימצא שם הרחבה עליו. אז אם הורדת אותו כי החלטת שזה לא חשוב, אתה אולי צודק, אך להרבה אנשים ככל שהורדת עוד "לא חשובים" כאלו פגמת עוד יותר בתועלתה של הויקיפדיה שלך.

      בשורה התחתונה, אתה אומר שמספיקה אנצ' אחת הטובה לכולם, ומאוד קל וברור בלי דיון מה צריך לכלול בה. ומתברר שאתה מסתמך בזה על לא מעט רעיונות שגם באופן כללי וגם בפריטה לפרטים עשויים להיות מאוד לא מוסכמים.

      פורסם בכללי
      D
      davidnead
    • RE: הקרב לסגירת ויקיפדיה. עידכון 2.

      @שלום-עולם אמר בהקרב לסגירת ויקיפדיה. עידכון 2.:

      הפתרון לחוסר אחידות של הכללים הוא פשוט,
      לפצל להגדרות קהילות
      למשל קהילת החוקרים יתכן שצריכים יותר פתוח אבל רוצים שיהיה נקי מאיסורים,
      וזה יכול להיות סגור בקהילה לא של חוקרים וכן עז"ה..

      אלא ש@נטפריס לא מסכים איתך. הוא סבור שאין מקום לקהילות, וכי מה שמתאים לאחד מתאים לכולם, ואפילו לחילונים. והרי לנו כבר חילוקי דעות המצדיקים קהילה 😉

      פורסם בכללי
      D
      davidnead
    • RE: הקרב לסגירת ויקיפדיה. עידכון 2.

      @נטפריס אמר בהקרב לסגירת ויקיפדיה. עידכון 2.:

      אין שום מכנה משותף שונה בין משתמשי נטפרי לבין כלל החרדים.

      מכנה משותף שונה? אני מניח שכוונתך שאין הבדל מיוחד. אני גם סבור כך (בגדול), אך זה לא מה שנאמר פה כל הזמן. כל הזמן הכותבים כאן מדגישים כמה צריך להתאים לנטפרי או לקו של נטפרי או למשתמשי נטפרי וכו' ולא צריך לדאוג לאחרים וכו'.

      שוב עמדה שגורסת שאינצ' חרדית לא תספק דורש מידע בעל רמה חרדית פחותה או עכ"פ עם צורך בחשיפה מוגברת (על פי הבנתכם). כלומר מי שרמתו הורחנית נמוכה לא ימצא מנוח באינצ' ברמה רוחנית גבוהה. אני מניח אחרת, שגם גירסה חרדית קיצונית יכולה לשמש אינצ' מצויינת לחילוני גמור.

      ממש כך? לחילוני גמור? למשל, כתיבה על אבולוציה, גיל העולם, וביקורת המקרא? ועבירות מלוכלכות? וסלבריטאיות? כל אלו ערכים לגיטימיים ובעלי חשיבות באנצ' חילונית, ונדרשים על ידי צרכני הידע החילונים.

      אולי תוכל להצביע על מידע כל שהוא כדוגמה לדבר לא ראוי שיופיע אצל רמתנו הרוחנית שיחסר לאותם "הצריכים".

      1. הוזכרו גם ערכים שלא יכולים להיות מוצגים כי הם "רגישים" לא אכנס כאן לדיון רגיש על נושאים רגישים, סף הרגישות עשוי להשתנות אצל אנשים שונים מסיבות שונות. 2. אפנה אותך להודעתו האחרונה של @יהודי חכם, המסביר על הצורך (ההגיוני) בקיצוץ מידע לא נצרך, ולהודעתו של @זהיר המסביר כי לא מה שנראה נצרך בעיני אחד כנראה נצרך בעיני אחר. על דבריהם הגבתי.
        אני מבין שאתה סבור שמה שמתאים לאחד אמור להתאים לכולם. האם הויקיפדיה שבעיני רוחך למשל מעותדת להכיל "דע מה שתשיב לאפיקורס"?
        האם אתה חושב שאנציקלופדיה ברמה רוחנית גבוהה לא תקצץ בשום ידע?

      אני אף אעיז לשאול האם אתה חושב שגם אתה עצמך תרגיש "חנוק" בשיטוט בויקיפדיה לפי החזון ההכי חמור, ואם תוכל לנקוב בדוגמאות. זה יהיה בדיוק לב הדיון לכאורה.

      כנ"ל.

      הקו האחיד שאתה רואה (אני דוקא לא רואה עדיין 🙂 ) ואתה חושש שיתפצל ויתמוסס לכשיפרטו לכדי מעשה, הוא בדיוק בבסיס הדיון.

      אני לא רואה קו אחיד, ממש לא. אני רואה את רוב הדוברים מדברים כאילו יש קו אחיד וכאילו לכולם ברורה מה תהיה המדיניות וההשקפה הנכונה, אך מלבד מה שאחידות זו לא סבירה בעליל - עם התפתחות הדיון מתחילה להיראות אי האחידות (הלגיטימית והסבירה).

      פורסם בכללי
      D
      davidnead
    • RE: ויקיפדיה חדשה?! על חשבון מה?!?

      @זהיר, היו שטענו פה שאין צורך לדאוג לציבור המעטים, לא יודע אולי אם המעטים שייכים לנטפרי אז כן צריך. אבל כמה אנגריה אפשר להשקיע רק בשביל מועטים מתוך נטפרי?

      לגוף העניין, אם אתה מוכן, נשמע שאתה דוגמה טובה לאלו שבשבילם יש צורך בוויקיפדיה (אחת מהרבה דוגמאות). האם תהיה מוכן לפרט בפנינו את הצרכים המדוייקים שלך (עד כמה שאפשר בלי להיחשף אישית, את העקרונות) כדי שנעמוד על הדברים טוב יותר?

      פורסם בכללי
      D
      davidnead
    • RE: הקרב לסגירת ויקיפדיה. עידכון 2.

      @יהודי-חכם - הכללים שניסחת, מבחינה מעשית (אני לא נכנס להגדרות), תקפים בגדול גם למכלול (ברמת השאיפה לפחות, מובן שכעת מתמקדים בייבוא הקיים והתאמתו ברמת ההכרח, בהמשך עם הזמן כשתגדל הקהילה ויתעסקו בעריכת ערכים שונים יתארכו ויתרבו ערכי הקודש ויקוצצו חלקים לא הכרחיים בערכי החול וכו', תהליך זה כבר קורה בהחלט, אך בינתיים מדובר כמובן על כמות קטנה מתוך הערכים). אבל, כמובן שעל הגדרתם המדוייקת יהיו חילוקי דעות בין אנשים, והדברים יצטרכו הכרעה, אם על ידי הקהילה ואם במקרים מהותיים על ידי ועדת הרבנים.
      רק הסתייגות אחת: יחס "חם" אינו אנציקלופדי, הוא מנוגד לכללים הנוכחיים במכלול. אמנם ייתכן שבמינון מינימלי זה כן יתקבל על ידי הקהילה בבוא הזמן. זה לא עניין של שחור ולבן אלא של העדפה.

      @957 - הפער בין אנציקלופדיה לעיתון יומי כה גדול, שיש מעט מאוד מדדים שאפשר לקחת משם. (מה דעתך למשל על ערכים רפואיים בדברים שאין להם מקום פומבי, ערכים שמופיעים בספרי רפואה חרדיים כולל ובפרט באנציקלופדיה של שטיינברג? יש לי עוד מספיק דוגמאות וסיבות)

      @magicode - כל עוד הדיון הוא ענייני, והוא מתמקד בניתוח מה שקורה בשטח במכלול ובהצעות לגיטמיות לשיפור ולא ברמה האישית או בפסילה - למה שתהיה בעיה לדון? אדרבה, אנו דנים כל הזמן, ומחפשים את הנוסחה האופטימלית. מובן רק שלדעתינו למרות שיש חביבות מיוחדת לחברי נטפרי עדיין לא יהיה משקל לדעתם יותר מאשר לדעות של משתמשים חרדים אחרים, וכשם שדעותיהם וכו'.

      לכולם - יש לקחת בחשבון דבר ששוכחים פה: במכלול לאחר התלבטויות רבות הגענו למסקנה שאין אפשרות לספק את רצון כולם בחדא מחתא (והרי המכלול אינו נטפרי, ואין כל סיבה שבעולם שנדאג לציבור מסויים. מטרתינו היא לדאוג לכל אחד שרוצה ידע נקי, כל עוד זה במסגרת ההשקפה החרדית), ולפיכך עלינו לאפשר גם לאנשים המעוניינים/הצריכים מסיבותיהם ידע יותר רחב ופחות נחוץ לקבל ידע כזה באופן נפרד. ידע זה עדיין יהיה כפוף אותם עקרונות יסוד, אך הוא "ימתח" את המסגרת עד לקצה, כדי לתת מענה לעוד חלק ניכר מהציבור.
      נקודה זו פותרת לא מעט מהקונפליקטים שהועלו פה, כך יהיה קל יותר לקצץ בערכי חול, יהיה קל יותר ללכת לחומרא עם (כדברי @נטפריס ) עקרונות פשוטים וקולעים, ועם צמצום בנושאים רגישים ועוד.
      יש כאלו שיתקוממו על החלוקה כילו ניתן להתיר לקבוצה מסויימת מה שלא נותנים לקבוצה אחרת. הרי איננו מזרוחניקים "ניטרליים" המוכנים לספק לכל אחד מה שמעניין אותו (כמו רימון), מה שאסור (או אפילו לא ראוי) - אסור! ובכן, יש לכתחילה ויש דיעבד. מי חלם לפני 15 שנה להתיר אינטרנט? מי חלם לפני עשר שנים להתיר סמארטפונים? מי חלם לפני 30 שנה להתיר רדיו חרדי? המציאות הוכיחה שאלו הכלים הנכונים להצלת הדור. אינספור אנשים ניצלו על ידי האינטרנט הכשר. (לצערינו הרבה אנשים ממשיכים ליפול על ידי וויקיפדיה הפתוחה גם בחברות הסינון הכשרות - בגלל לחץ הציבור, שלא יפסק עד שיהיה להם תחליף שיהיו מרוצים ממנו). גישה זו והחלטה זו של המכלול נעשתה מתוך התייעצות רצינית עם רבנים וניתן לומר אף הוראה ישירה של רבנים.
      אז חברי נטפרי נוקטים בגישה, שיש בה היגיון רב, האומרת לא עלינו לדאוג לציבור, עלינו לדאוג לביצור חומותינו וליצור לנו את הלכתחילה שבלכתחילה. ובכן חברי נטרפי הללו יתעסקו בחלק הרגיל של המכלול ויבנו אותו לתפארה וממנו יהנו, ואת אותו חלק המסונן מהמכלול אבל אינו נידון לאשפה אלא נגנז עבור הצריכים/רוצים אותו - ישאירו לאחר העוסקים בצרכי ציבור באמונה ובלכלוך ידיהם בדם שפיר ושליא על מנת להציל את הדור.

      אגב, מוצג פה כל הזמן כאילו לכל חברי נטפרי יש קו אחיד - המונח על ידי רבני נטפרי. אני דווקא בין השורות שומע צליל ממש לא אחיד, אלא שהכותבים כנראה אינם יורדים לחילוקים אלו כל עוד לא הגיעו לכך למעשה. כמו כן, אפ אפשר לשאול, מי הם הרבנים? ומה הדעות שהם הביעו לגבי הנושאים הנידונים?

      פורסם בכללי
      D
      davidnead