פיתוח שבב חומרה
-
על מה אתם מדברים? אין מצב בעולם שווייפרי גורם נזק בלתי הפיך למחשב.
דרך אגב, מי שחושש מפני נזק בלתי הפיך שייתכן שתוכנת וורד יעשה למחשב שלו, יש לי מסלול בתשלום שכולל אחריות גם על וורד. זה כולל אקסל ופאוור-פוינט כבונוס ל5 משתמשים ראשונים. אם לא תזדרזו תפסידו... -
-
@yzahn באמת?
יש לי כמה לקוחות שמוכנים לשלם על אחריות שהוורד יעבוד בכל מצב ולא ידפוק שום דבר וגם לא יידפק.רק תתכונן לתביעה בלא עוד הרבה זמן .
גם מניעת המשכיות עסקית או וורד שלא נפתח (שזה שווה ערך לאינטרנט לא עובד בגלל וויפרי שלא בצדק) יכול להוות בסיס לתביעה משפטית.עריכה: אא"כ אתה מתכנן לתת להם עוד הסכם ארוך כמו בכל תוכנה, ושם תדחף סעיף שאין כיסוי לכזה מקרה. (ואז שוב לא עשינו כלום)
-
@clickone אמר בפיתוח שבב חומרה:
הסכמי המשתמש של התוכנות האחרות מאיימות לא פחות. רק אף אחד לא קורא אותם
בדיוק זה הענין.
שנטפרי משום מה (גם בוויפרי וגם באניוואר) כתבו א"ז בצורה שמוודאת שכן יקראו אותם....
וע"ז באה תלונת @yzahn (לפי הבנתי...) -
@clickone אמר בפיתוח שבב חומרה:
תחשבו על מקרה קיצון של נזק אמיתי למחשב / נתונים / המשכיות עסקית.
יש לי כמה לקוחות שמוכנים לשלם על אחריות שהוורד יעבוד בכל מצב ולא ידפוק שום דבר וגם לא יידפק.
דיברתי על נזקים למחשב. המחשב זה לא הנתונים שמאוכסנים בו. המחשב זה לא התוכנות האחרות. המחשב זה לא המשכיות העסק שלך. לא דיברתי על "שהוורד יעבוד בכל מצב ולא ידפוק שום דבר וגם לא יידפק" (הוא כבר מספיק דפוק...)
אם אני רואה אזהרה בצבע
אדום
שייתכן והתקנת תוכנה יגרום נזק בלתי הפיך למחשב, אני לא מבין מזה שייתכן ויימחקו נקודות שיחזור חשובות, אם זה הכוונה שיכתבו [עריכה: בדקתי עכשיו שוב, וזה כבר כתוב בסעיף 1. יש עוד סעיף על נזקים לא הפיכים.]. אני מבין נזק פשוטו כמשמעו. ובמקרה של Anywhere זה לא מוחק אפילו נקודות שיחזור. -
@yzahn צודק לגמרי. (אולי הפחד הוא שמשתמש נורמלי מתיחס לזה כנזק בלתי הפיך. )
אני בכל מקרה, מסתכל מהצד של @magicode שכנראה רוצה שקט תעשייתי [וזה מגיע מהיר"ש שלו. מנסיון.] ולכן לקח את זה למקרה כזה. שאפילו אם ייגרם מקרה של נזק ממש לחומרה, אין לו אחריות. (וע"ז כתבת, עלי תיקון מחשבך בני ויישר כח )
במאמר מוסגר, זה גם מה שמשתמשים נורמלים מבינים ממה שאתה כתבת.
@yzahn אמר בפיתוח שבב חומרה:
דרך אגב, מי שחושש מפני נזק בלתי הפיך שייתכן שתוכנת וורד יעשה למחשב שלו, יש לי מסלול בתשלום שכולל אחריות גם על וורד
משתמשים מבינים מזה שלקחת אחריות על וורד שיעבוד בכל מצב. כולל שלא יהיה מצב שלא עולה פתאם ולא משנה למה (כולל אם עלו על זה שהרישיון פרוץ )
מעניין באמת לעשות על זה סקר בין לקוחות רגילים ולשמוע מה הם מבינים מהמשפטים הנ"ל.
הרסת אותי לגמרי עם
@yzahn אמר בפיתוח שבב חומרה:
"שהוורד יעבוד בכל מצב ולא ידפוק שום דבר וגם לא יידפק" (הוא כבר מספיק דפוק...)
-
אני ינסה לסכם את האשכול בתוספת נופך משלי בעניינים השונים.
המסקנא המרכזית שיצאה מריבוי המלל היא:
"שבב חומרה" עלום לא ישים טכנית, גם יהיה ניתן לעקוף בדיוק כמו שאת wifree ניתן לעקוף במגוון דרכים.מה שכן יצא הוא שצריך להשפיע על לקוחות להתקין תוכנת wifree והגברת המודעות לסיכונים בלי wifree והסיכונים שקיימים גם כשwifree מותקן שכל הורה לא יהיה שאנן וגם לאחר wifree יפקח עין על ילדיו, במספר אופנים:
א. פרסום המודעות לתוכנה ולסיכונים האפשריים באופן מסיבי יותר ולא רק פעם אחת בעת ההתחברות הראשונית. תוך הדגשת הבעיות הקיימות ללא התוכנה, הבאנר הזה עושה את העבודה https://netfree.link/wifree-banner.
באותו פרסום להסביר ולהדגיש שwifree מספק הגנה של 99 אחוז, אבל עדיין תמיד כדאי וחובה לפקוח עין על ילדי החמד מה הם בדיוק עושים...
ואולי לינק למדריך מפורט כפי שהציע @נטפריס על הסיכונים האפשריים גם לאחר ההתקנה (והפתרונות האפשריים הרלוונטים - למי שחושב שיש פתרונות נוספים, אם כי לדעתי אין פתרון, גם על סיסמת ביוס אפשר להתגבר כמו שאפשר להתגבר על wifree עצמה ואין לדבר סוף כמו שכתבו כאן למעלה חכמים ממני..), אם כי כמו ש @yzahn כתב בתחילה, שום דבר לא יעזור בלי שבב במוח, חינוך טוב הרבה תפילות וסייעתא דשמיא.
ב. אפשרות לקביעת תשלום נמוך יותר להסרה.
@magicode הציע שיהיה אפשרות לקביעת מחיר נמוך יותר להסרת התוכנה.לדעתי ייצא שכרו בהפסדו, על 100 ש"ח בן אדם חושב פעמיים לפני שהוא משלם, אבל 30 ש"ח זה סכום שיוצא בקלות יותר מהכיס. ועל כל גחמה רגעית שום דבר לא ימנע מאותו אחד להתקשר לנטפרי לבקש הסרה.
ג. הסרת אזהרות ההתקנה המפחידות.
כתומך נטפרי די ותיק אני יכול להעיד שלא נתקלתי אפילו בפעם אחת בה נגרם למחשב נזק כלשהו. הדבר היחיד שנתקלתי בו הוא במקרה שמשום מה הservice של netfree נכבה, ולא מצליח להפעיל את עצמו (service_start_error), בכזה מקרה הדבר/נזק היחיד שקורה הוא שהאינטרנט לא עובד, אפשר שהמדיניות של נטפרי תהיה שבכזה מקרה תאופשר הסרה ללא תשלום (או ש @yzahn יתנדב בכזה מקרה לבדוק למה הservice לא מצליח לעלות...).ד. במידה ומישהו יביא אישור ממנהל קהילה או ממישהו אחר אמין שהוא נאלץ לעזוב את נטפרי עקב סיבות מוצדקות הוא יקבל הסרת wifree ללא תשלום.
-
@shraga אמר בפיתוח שבב חומרה:
כתומך נטפרי די ותיק אני יכול להעיד שלא נתקלתי אפילו בפעם אחת בה נגרם למחשב נזק כלשהו. הדבר היחיד שנתקלתי בו הוא במקרה שמשום מה הservice של netfree נכבה, ולא מצליח להפעיל את עצמו (service_start_error), בכזה מקרה הדבר/נזק היחיד שקורה הוא שהאינטרנט לא עובד, אפשר שהמדיניות של נטפרי תהיה שבכזה מקרה תאופשר הסרה ללא תשלום (או ש @yzahn יתנדב בכזה מקרה לבדוק למה הservice לא מצליח לעלות...).
של wifree או של anywhere?
-
@מתכנת
wifree -
@shraga אמר בפיתוח שבב חומרה:
כתומך נטפרי די ותיק אני יכול להעיד שלא נתקלתי אפילו בפעם אחת בה נגרם למחשב נזק כלשהו. הדבר היחיד שנתקלתי בו הוא במקרה שמשום מה הservice של netfree נכבה, ולא מצליח להפעיל את עצמו (service_start_error), בכזה מקרה הדבר/נזק היחיד שקורה הוא שהאינטרנט לא עובד, אפשר שהמדיניות של נטפרי תהיה שבכזה מקרה תאופשר הסרה ללא תשלום (או ש @yzahn יתנדב בכזה מקרה לבדוק למה הservice לא מצליח לעלות...).
יש גם א"ז: http://forum.netfree.link/post/46930
@shraga אני יודע שתגיד לי עכשיו שזה מקומי , אך בכל זאת... -
@ליכט זה עדיין קורה? אם כן,
נ"לייתכן שאוכל לאבחן, בתנאי שיש לי גישה למחשב בשעת השתוללות, אולי אולי יספיק dump שנלקח בשעת השתוללות. התקנתי את ווייפרי ביום שישי, אני מחכה להתנהגות לא טובה...
בינתיים, שמתי לב ל-CPU גבוה (25% במחשב בת 4 ליבות - כלומר ליבה שלימה) לסירוגין ע"י wifree service בשעת ניתוק הרשת. -
@yzahn
זה עדיין קורה (במחשב מסוים).
אמנם אני כבר לא משתמש כמעט היום עם המחשב ההוא.
אם אפגוש במחשב בשעת התקפה, אעלה קובץ dump בע"ה. -
@shraga אמר בפיתוח שבב חומרה:
ג. הסרת אזהרות ההתקנה המפחידות.
כתומך נטפרי די ותיק אני יכול להעיד שלא נתקלתי אפילו בפעם אחת בה נגרם למחשב נזק כלשהו. הדבר היחיד שנתקלתי בו הוא במקרה שמשום מה הservice של netfree נכבה, ולא מצליח להפעיל את עצמו (service_start_error), בכזה מקרה הדבר/נזק היחיד שקורה הוא שהאינטרנט לא עובד, אפשר שהמדיניות של נטפרי תהיה שבכזה מקרה תאופשר הסרה ללא תשלום (או ש @yzahn יתנדב בכזה מקרה לבדוק למה הservice לא מצליח לעלות...).ויש גם את זה
משולש אדום בוויפרי -
@shraga אמר בפיתוח שבב חומרה:
ג. הסרת אזהרות ההתקנה המפחידות.
כתומך נטפרי די ותיק אני יכול להעיד שלא נתקלתי אפילו בפעם אחת בה נגרם למחשב נזק כלשהו.כל מי שעובר טיפול רפואי אפילו הכי קטן בהרדמה מלאה, חותם הסכמה שהוא יודע שהוא עלול למות מזה, ואף פעם לא ראיתי בן אדם שיוותר על טיפול רפואי בגלל חשש זה.
ק"ו בן בנו של ק"ו כשמדובר ברפואת הנפש, והתקלה הרחוקה שיכולה לבוא הוא בס"ה בממון ולא בגוף.
ולעצם הענין אם אכן זה כמו שאתה אומר, שלא שכיח נזקים למחשב, אז צריך לכתוב את זה זאותיות קטנות ובניסוח פשרני מואד - בשביל להציל מתביעות. -
@סופר אמר בפיתוח שבב חומרה:
כל מי שעובר טיפול רפואי אפילו הכי קטן בהרדמה מלאה, חותם הסכמה שהוא יודע שהוא עלול למות מזה, ואף פעם לא ראיתי בן אדם שיוותר על טיפול רפואי בגלל חשש זה.
ק"ו בן בנו של ק"ו כשמדובר ברפואת הנפש, והתקלה הרחוקה שיכולה לבוא הוא בס"ה בממון ולא בגוף.ברפואה כל אחד מבין שהוא צריך את הניתוח, אבל במחשב לא כל אחד מבין שהוא צריך
-
@aiib אמר בפיתוח שבב חומרה:
אבל יש פער בין הדעות שלכם צודקות ככל שיהיו לבין מה שהמשתמש המצוי התמים- האבא של הילדים שבטוח עכשיו שאם הוא שם נטפרי ווויפרי הבית שלו עכשיו מוגן. אז נכון, ייתכן שהוא יודע שכתוב באותיות קטנות שאין הגנה הרמטית, אבל הוא בטוח ובוטח במפתחי נטפרי שנמצאים בתחרות הגנה למול נסיונות הפריצה.
הוא בכלל לא מעלה על דעתו שמפתחי נטפרי מבחינה ערכית או חינוכית ולא מקצועית החליטו שלא לצאת למלחמת הגנה למול הבן הקטן שלו אלא בטוחים שהוא האבא התמים יחנך את הבן שלו אבל הוא לא יודע את זה וממילא הוא נופל בין הכיסאות- הוא גם לא מחנך את הילד כי הכל בסדר הרי הוא חסם עם התוכנה של החברה הכי פרומרית ונקייה וגם מתכנתי נטפרי נשארו מאחור ונתנו לילד הקטן שלו את כל האפשרויות לעקוף את החסימה.
מה תענה לאבא כזה?! שאתה באופן אישי יש לך רעיון חינוכי שלא טוב מבחינה חינוכית לחסום את הילד לגמרי אלא לשלב זאת עם חינוך? שאת הכלל שאין אפטרופוס לעריות החלפנו ברעיון שאנחנו לא צריכים לשים כלוב אלא רק גדר ואז האדם בעצמו יחליט אם הוא רוצה ליפול?!כידוע לכם סינון 'נטפרי' מיועד לציבור החרדי, דהיינו ליהודים החרדים לדבר ה' ששומעים לקול דברי חכמים זצוק"ל ויבלחט"א שליט"א (לא רק בבחירות), וע"כ אני מאמין שכל מי שעושה נטפרי מקיים את פסקם של גדולי ישראל להוציא את האינטרנט מהבית, וגם אם כן להרחיק את זה מבני ביתו, וידועים וברורים לכל יהודי חומר ההרס של האינטרנט גם המסונן, וב"ה אכשר דרא ויש וועדות ויהודים צדיקים שדואגים תמידים כסדרם לפרסם זאת בראש כל חוצות, ואין זה מתפקידה של נטפרי לפרסם זאת.
אולי באמת יהיה רעיון שנטפרי יכניסו בדף ההתחלה קישור של המכתב הידוע של גדולי הרב וואזנר זצ"ל או מכתב אחר מגדולי הדור שהם פוסקים איך יהודי ירא ה' צריך להשתמש או לא להשתמש עם האינטרנט. @magicode -
היו כאלה שפנו אלינו שקרה להם שהם לוחצים על הכפתור הדלקה של המחשב והמחשב לא נדלק.
והם חושבים שזה בגלל הויפרי.
המטרה המקורית של האזהרות הייתה למנוע את הטענה הזאת.
אבל הושגה מטרה הפוכה. כיום אם יש בעיה הם בטוחים שזה בגלל הוויפרי. הרי כתוב שהוויפרי עלול לעשות בעיות. -
@magicode והעצה לכתוב את האזהרה באותיות קטנטנות..
-
@yzahn אמר בפיתוח שבב חומרה:
בינתיים, שמתי לב ל-CPU גבוה (25% במחשב בת 4 ליבות - כלומר ליבה שלימה) לסירוגין ע"י wifree service בשעת ניתוק הרשת.
זה משמעותי בגלל שלרבים מהמשתמשים אין חיבור רציף במחשב שזה אומר לפי דבריך שרוב הזמן המחשב צורך רבע מהעיבוד שלו [רבע במקרה טוב כמו שלך אולי אצל אחרים זה מחצית. לא?!] כך שאפשר לומר שהיא באמת תוכנה בעייתית. אני טועה במשהו?!
-
@magicode הפתרון הוא לכתוב שעם ניסיון של שנים ואלפי משתמשים. אין שום תקלה שנגרמת מהתוכנה.
ולמען הסר כאב ראש הלקוח מאשר שהוא מסיר את האחריות מהעמותה.