@hadarvidal אמר בפלטפורמת הפרסום בפייסבוק:
אם ישלו הצעה יעילה ואפשר בתאוריה לסנן אז למה לא?
גם אני מצטרף.
הדעות שמובעות כאן, נראות לא רציניות ובלי בדיקה מעמיקה של הנושא. ואפרט.
המילה 'פייסבוק' מרתיעה. אין ספק.
ולכן?
עד לפני שלוש שנים המילה 'יוטיוב', הייתה רלוונטית אצלי כמילת הסבר למה פלוני או אלמוני ירד מהדרך.
למה הוא הידרדר? פשוט מאוד: 'יוטיוב', 'אינטרנט'...
וכיום?! הדברים השתנו.
אפשר לנקוט בגישה של לא מעוקצך ולא מדובשך. אבל הגישה של נטפרי היא: דובשך ודובשך, לא כך?
אם לא הגישה הזו, @magicode היה ממשיך להסתגר בד' אמותיו ונטפרי לא היתה קמה לעולם. מכאן השאלה, מה נשתנה פייסבוק מכל ה... אפליקציות האחרות ומהאינטרנט בכלל?
ולגופו של עניין,
ההתייחסות הזו דווקא לפייסבוק, תמוהה בכפליים:
בשונה מ'יוטיוב', שה'צורך' הכי נעלה בו הוא צפייה בשיעורי תורה (לא מזלזל, אבל מה הקשר ל'צורך'? זה מפרנס כאן מישהו?...)
וגם בשונה מ'וואטסאפ' שגם זוכה כאן לייחס חומל ומאפשר למרות שכולו עניין של נוחות (כמו שצויין כאן באשכולות שונים + עדות הרו''ח שעובד רק במייל, והכול בסדר),
הפייסבוק לעומתו, הוא כלי פרנסה לכל דבר.
זה כמו 'שאטרסטוק' לגרפיקאי, וכמו 'וורדפרס' לבונה האתרים.
שאטרסטוק ופינטרסט זכו להיות מהראשונים שצורפו לסינון נטפרי. אלפי תמונות תועבה ושחץ סוננו, והאתרים הללו, (לתשומת ליבכם - גם פינטרסט מוגדרת כרשת חברתית!) זכו לעלות כבוד על שולחן מלכים, ולשמש מאות יהודים כשרים לפרנסתם.
למה?
כי זה ענייני, זה כלי עבודה!... וזה נכון מאוד, אבל לא רק שם.
גם הפייסבוק הוא כלי העבודה של כל אחד ממאות הבוגרים של הקורסים לשיווק דיגיטלי ההולכים וכובשים נתח מתרחב משוק העבודה.
הדרך הכמעט יחידה היום להפנות תנועה לאתר, היא דרך הפייסבוק. הדרך הזולה ביותר לפרסום מפולח ומדויק, היא בפייסבוק.
אני עוסק בשיווק וניהול קמפיינים, וראיתי מאות אלפי שקלים! שנאספו באמצעות הפייסבוק בהשקעה כמעט אפסית.
אישית, יש לי כמה דפים בפייסבוק, ואני משלם טבין ותקילין לאברך חרדי כמוני, שלפרנסתו עובד בשיווק דיגיטלי, ומתחזק עבורי את הדפים הללו.
אני יודע שהוא נאלץ לעשות זאת, כמו שנאלצו לעשות זאת כל הגרפיקאים - ביניהם רבים מזקני הפורום - שעבדו בתחומם עוד לפני שקם MAT והכריז על המהפכה.
אני יכול רק לרחם על אותו אברך יקר, ולתהות למה לו - לא מגיע...
למה שאטרסטוק נקי לגרפיקאי - כן! פיייסבוק נקי למשווק - לא!
ראיתי כבר את הטקסטים לעיל, 'רשת חברתית', 'טאבו', 'סמל של פייסבוק בעיתון המודיע', ועוד.
לא מבין את זה. מצטער.
ובנימה אישית לסיום,
אנו נמצאים כעת בעידן חדש, עידן המצי'נג...
כולם מבקשים מכולם, ומאות מיליונים נאספים למוסדות, חסידויות וישיבות.
אממ... שאלה קטנה: איך כל המערך האדיר הזה מתגלגל, ומגיע ל'יעד'?
כולנו יודעים: אינטרנט
אתר מיוחד מלווה את הקמפיין, מככב בפרסומים בעיתונים השונים, ונפתח עשרות אלפי פעמים על ידי המוני בחורי ישיבה / אברכי משי / פרחי חסידים / ואפילו 'חניוק'ע' יונגעלייט שלא טעמו טעם אינטרנט מעולם, נכנסים בדחילו אל ה'פלטפורמה' (תוכנה, רשת מקוונת, וכו' תלוי מה העיתון שאתם קוראים...) ובודקים מי וכמה תרמו, ולאיזה קבוצה, וכמובן מה בדיוק כתבו בהקדשה...
מסכי ענק מוצבים בחוצות, וכל העם נרתם למערכה הקדושה ונזעק למען התורה.
רגע... זה לא אותו אינטרנט פסול ונשחץ, טמא ומתועב אותו אנו מצווים להוקיע ולהדיר ולהקיא ולהזיר?!...
ברור ומובן לכולם. באינטרנט יש דברים טובים ודברים רעים. זהו.
ומי שדיבר על 'טאבו' שיקרא שוב את הקטע האחרון.