@יוליוס אמר במסלול מותאם לציבור הדתי לאומי:
לדעתי, הכל עניין של היצע וביקוש
אם היתה דרישה כזו מצד הציבור הזה שיהיה סינון מותאם באמת לארחות חייהם אז זה היה קורה.
כל עוד שאין דרישה כזו ורוב הציבור שם מוכן להתפשר ולהסתפק בסינונים אחרים. זה לא יקרה.
אני ירחיב במעט את מה שכתבתי,
היצע וביקוש לא חייב להיות דווקא בנושא מסחרי אלא גם בנושאים אחרים.
תארו לכם שלא היה את הציבור החרדי, האם היה יוצא לאור רשב"א קוק עם הערות למטה?
האם היה יוצא קצות החושן עם פיתוחי חושן/מילואי חותם של הרב דזימיטרובסקי?
האם היה יוצא ש"ס עם ביאור שוטנשטיין או מתיבתא?
האם היה יוצא משנ"ב מהדורת דרשו?
האם היה יוצא "שמירת שבת כהלכתה" של הרב נויבירט והגרש"ז?
כלומר, וזו בעצם לב הטענה שלי. שמציאויות מסויימות, נקבעות ומתפתחות על פי דרישה גלויה או סמויה מצד הציבור. אם היזם לא ירגיש שיש צורך בהמצאה שלו, אין לו שום סיבה להשקיע וליצור משהו חדש. ולא משנה אם הוא ירוויח כסף מהיוזמה הזו, או שלא. כל עוד שאין ביקוש, אין ייצור.
בציבור החרדי היה אי שביעות רצון גדולה, מהפתרונות הקיימים לאינטרנט. שהיו, או לא מקצועיים מספיק, או לא היו ירא"ש מספיק.
נטפרי באה לענות על שני הדרישות הללו. מחד סינון ברמה המקצועית הגדולה ביותר, ומאידך ללא פשרות והעלמות עין בנושאים שאין רוח חכמים נוחה מהם. ובכך ענתה על הצורך וייצרה מוצר חדש ומהפכני שמותאם לציבור החרדי.
ליזם, במקרה של נטפרי זה @magicode (וגם @GolanArt אאל"ט), היתה תחושה חזקה שהמוצר שהוא ייצר יהיה כזה שיענה על הביקושים האלו. ולכן הוא השקיע (ומשקיע) מחלבו ודמו כדי שזה יצליח.
בציבור הדתי לאומי, למרבה הצער אין מספיק ביקוש למוצר הזה. ולכן לא נוצר שם מוצר מקביל, המותאם להשקפת עולמם.
וכמו בהרבה דברים שהם משתמשים במוצרים שיוצרו עבור בני התורה והם לא מרוצים מכך, אך אין להם ברירה כי אצלם אין מי שיעשה את זה. כך גם פה, אין להם ברירה אלא להשתמש במוצר שלא מותאם להם. אך בשבילם לא יהיה מי שייצר, כי פשוט אין מספיק ביקוש. וחבל.