קריאה לחשבון
-
@yzahn אמר בקריאה לחשבון:
@548499758 אמר בקריאה לחשבון:
סליחה שאני אומרת , אבל גם השרשור הזה בעצמו רק מראה כמה יש פה חוסר הבנה, וחלק גדול מה"פתרונות " פה רק מראים עד כמה הרבה פה לא בכיוון , ולא מבינים את הבעיה.
חיים הוא משתמש נטפרי סטנדרטי, קנה מחשב, ושאל אצל חברים איזה סינון לקנות , הם אמרו ששוה לו לשלם 104 שקל כי נטפרי זה סינון טוב. נשמע טוב. חיים הצליח להתחבר וזה גם עבד לו, אחרי כמה התקנות והסתבכויות קלות.
הוא ראה שתמונות הרבה פעמים מתפקסלות לו, לפעמים תמונות חשובות, קצת מעצבן אבל בטח עדיף מאנטרנט פתוח.
יום בהיר אחד חיים מנסה להתחבר לאתר שחשוב לו, לא מצליח, חסום בנטפרי.
הוא פונה למערכת הפניות , ושואל : מה רע ? למה האתר הזה נחסם ?
הוא בסך הכל מכיל תכנים לימודיים ואין שם שום דבר רע! מישהו שומע??? מי יכול לעזור?
אבל מערכת הפניות מרגישה לא אנושית, התשובה שם לקונית: האתר נחסם לפי מדיניות נטפרי.
מהי מדיניות נטפרי? מה עושים עכשיו? פה מתחיל התסכול.
חיים מיודעינו פותח שרשור בפורום , הוא לא נחמד בשרשור, מנסה להביע את המצוקה שלו כדי שמישהו ישמע . למה לא פותחים ? ולמה סוגרים בלי הודעה מראש ? מה לא בסדר באתר?
מסתבר שבפורום אין מי שיודע לענות, אבל יש הרבה שיודעים לכתוב לו :
"נטפרי הצדיקים מסננים לך את התכנים אז למה אתה מתלונן, תגיד תודה שהם לוקחים רק 15 שח ללא מטרת רווח"
חיים לא מבין למה הרווח או אי הרווח של נטפרי קשור אליו, הוא בסך הכל משלם כסף ורוצה פתרון, עוד מישהו ענה לו "פה בפורום זה לא המקום לשאול על מדיניות נטפרי , פנה במערכת הפניות"
אבל במערכת הפניות לא מסבירים כלום ! חיים ממש נואש.
ואז מגיעה התשובה הנפלאה: "נטפרי זה סינון מדהים , כל המשתמשים מרוצים , האופציה הכי טובה בשוק . אם אתה מתלונן כנראה אתה סתם ביקורתי/ לא מבין. חפש סינון אחר" אבל חיים לא רוצה סינון אחר ! הוא רוצה עזרה.
בסוף השרשור הוא כנראה כן הבין את הבעיה באתר, וקיבל קצת הסברים , ואולי תשובה מעט יותר מפורטת ממג'יקוד, אבל על הדרך הוא הרגיש שאין לו עם מי לדבר , הרבה ביקורת על עצם זה שהוא מעיז לבקר את נטפרי וצבר הרבה תסכולים שיכלו להימנע.אני הולך לכתוב בצורה קצת ביקורתית. אם אתה לא אוהב לשמוע ביקורת על החברה האהובה עליך, אל תמשיך. אבל תדעו שזה פצעי אוהב.
אני חסיד גדול של נטפרי. כולם בסביבה שלי יודעים את זה. אבל הדבר שמפריע לי הכי הרבה זה כמה פעמים אני רואה שוב ושוב את הסיפור הנ"ל. זה סיפור אמיתי מהחיים שקורה שוב ושוב ושוב.
כתבתי בעבר על הנושא, ואכתוב שוב: יש נתח גדול מהאוכלוסיה שלא יודעים להסתדר עם כמות או סוג התמיכה שנטפרי נותנת.
זה לא ניחוש שלי, זה הנסיון שלי בחיי היום יום, יש הרבה אנשים בסביבה שלי שהמלצתי להם לעבור לנטפרי ואני שומע מהם את התסכולים מפעם לפעם.
אדם רגיל לא מבין מה בדיוק האינטרנט, ומה נטפרי מביאה לשולחן, הוא רק רוצה להשיג את המטרה שלו בצורה כשרה. אדם כזה לא יבין "שנטפרי הכי טובים" הוא רק יבין שדברים שהוא הצליח לעשות בסינון X (או בלי סינון) לא עובדים בסינון Y.
כדי לפתור את זה צריך לנתח טוב טוב מה ציבור זה צריכים כדי שהשימוש בנטפרי יהיה יותר חלק בשבילם.רק תיקון קטן לסיפור הנ"ל:
יש חלק גדול שאצלם הסיפור מסתיים אחרת. יש חלק גדול שלא יודעים לתקשר מול מערכת הפניות, אז הסיפור מסתיים בפנייה לבן משפחה/חבר במשרד שידוע במשפחה/משרד ככזה שיודע לטפל או להסביר את המצב. יש הרבה שלא יודעים מה זה פורום ואיך כותבים בו, לא מבינים מה זה ויקי וכו'.
אני מדבר לא רק על אנשים שהם לגמרי לא טכניים, למרות שאצלם הבעיה נוטה להיות חריפה יותר. אני מדבר גם על אנשים לכאורה מאוד טכניים.אם היו שואלים אותי, הייתי אומר שהפתרון מתחיל בזה שנטפרי יעסיקו במשרה מלאה איש שאמור רק לעבוד מול לקוחות ברמה התקשורתית, לא שום דבר טכני. להבין את הצרכים שלהם ולהביא את המסקנות אל השלחן.
למשל, טענה שעולה שוב ושוב זו הטון הלקוני לפעמים של תשובות של התמיכה.שלא תטעו, אני חושב שנטפרי עושים מעל ומעבר ויותר מכל חברה אחרת.
ואני מחכה כבר לטיפש התורן שיבוא ויכתוב תגובה של 3 מילים: "אין על נטפרי!"
הבעיה היא שזה שאתה הכי טוב בתחום זה לא תירוץ לימנע מלהיות יותר טוב.לא עניתי בשרשור זה עד עכשיו כי אני לא חושב ששיפור הפורום יפתור את הבעיה.
לענ"ד זה הדבר שהכי יקדם.
@magicode יש מצב לתגובה?[היום המצב מתחלק לשנים, וותיקים וחדשים. ותיקים, כשיש להם בעיה שורשית, [כמו למאיירים] הם דופקים את הראש בקיר ישירות. החדשים, מתלוננים במערכת הפניות, וכשאין מענה מתלוננים בפורום, ואחרי שהם מקבלים שפכטל הם דופקים את הראש בקיר].
[אני ניסיתי ברוב חכמתי לשלוח מייל ל @magicode ישירות... וכמובן לא קיבלתי תגובה]. -
@ישראל-ג
אני לא חושב שאני צריך להגיב על הסטת הנושא.
זה הסטת נושא זה לא תגובה על מה ששאלתי בתחילת האשכול.
ולגבי פניה למייל שלי בדרך כלל אני מגיב, יתכן ואני מפספס אפשר לשלוח לי שוב. -
@ישראל-ג אמר בקריאה לחשבון:
החדשים, מתלוננים במערכת הפניות, וכשאין מענה מתלוננים בפורום,
לא נראה לי שיש כזה דבר ששולחים פניה ולא מקבלים מענה.
-
@memgd אמר בקריאה לחשבון:
אני חושב שכדאי להציג תגית למשתמשים (ניקים) שמבהיר האם המשתמש מנהל, מייצג או בר-סמכא כלשהו בנטפרי. יש כבר קבוצות כמו administrators אבל זה לא מוצג ליד שם המשתמש (שם הניק).
ישנן תגובות שאם היה ברור שהם לא תגובה של נטפרי אלא דעה עצמאית של אחד המשתמשים, ייתכן וזה היה מתקבל ביתר סלחנות אצל האחרים/המבקרים. לא כולם מכירים את בעלי התפקידים עם שמותיהם בפורום.בדיוק.
לקח לי זמן להבין מה קורה כאן בגלל זה.
האווירה בפורום, לצערי, היא שנטפרי הכי הכי כל השאר גרועים, ואם אתה מעיז להתלונן על נטפרי אז אתה הבעייתי, ובנטפרי לא יכול להיות בעיות וכו.
אבל אחרי שהבנתי שיש כמה משתמשים שהם לא הרוב וללא תפקיד שיוצרים את האווירה הזו, נרגעתי.
אומנם, מה אני מציע לשפר בתגובות?
א. גם אם נטפרי הכי טובה וכל השאר "הם לא סינון" (- אמירות שאני חולק עליהם מכל וכל, גם מהצד שנטפרי הכי טובה - יש יתרונות גם אצל אחרים, וגם מהצד שהשאר הם לא סינון, אז יש סינונים מעולים שהם לא נטפרי [ואל תגידו לי רימון אתרוג יש בהם את הבעיה הזו והזו.מתי משתמשי נטפרי השתמשו בפעם האחרונה ברימון\אתרוג? עברו שם הרבה שידרוגים מאז שנטפרי הוקמה...])
אין צורך להגיד את זה.
אל תתכבדו בקלון חבריכם.
תסבירו למה נטפרי טובה ולא למה האחרים גרועים.ב. גם בנטפרי יש תקלות בסינון.שום דבר לא מאה.אני נתקלתי בכמה וכמה דברים בעייתים.למשל כאן פירטתי על מקרה אחד (ונדיר וקיצוני, בדרך כלל נתקלתי בתמונות שהם על הגבול) אז האמירה שנטפרי היא 100% וכדומה... רק מרגיזה.
ג. מי שאומר שיש לו בעיה, למשל המייל לא נפתח וכדומה, לא צריך לספוג אמירות ש"אשמתך" וכדומה, וזה קורה!
ד. לתת מענה יעיל.
למשל כאן @magicode ענה לי שאפשר לפנות במערכת הפניות.
לא פניתי מסיבה פשוטה; לא ידעתי איך לפנות כשהכל פתוח.
אבל אם מג'יקוד טרח להגיב (דבר שממש הוא לא חייב בו), הייתי יותר שמח אם הוא היה כותב
"להבא תפנה למערכת הפניות, הם יודעים עברית ויבינו אותך, ולשאלתך..." כי יצא שסתם בזבזתי נקודות.במקרה הזה לדעתי היה עדיף שלא יגיב.
הרי פתחתי את הנושא לא מתוך ניסיון לעקוף את הנקודות, אלא כי חשבתי שאין מה לפנות (נ.ב-אכן לא תמיד בנושאים כאלה שצריכים טיפול מקצועי העונים במערכת יבינו מה אתה רוצה, הרי הכל פתוח...)לאור כל הנ"ל, אני חושב שצריך
א. לסמן מי בעלי הסמכות
ב. מענה יותר ידידותי.
תודה! -
@מישהו12 קודם כל ההחלטה שמי שבנטפרי לא יוצא לו אף פעם להשתמש בסינונים אחרים לא נכונה בכלל, יוצא מידי פעם להשתמש בחיבור אחר
וכן שומעים מאחרים שכיום בסינונים האחרים
ולגבי מערכת הפניות
אז לידיעתך כזו פניה לא מצריכה נקודות.
למעשה חוץ מבדיקת אתר/סרטון/קובץ חדש (שעוד לא נפתח, לא שנפתח ויש תקלה בהורדה לדוגמה) לא צריך נקודה. -
-
@מישהו12 אני לא מבין מה אתה או שכמוך רוצים
זה לא שנטפרי הוא טוב יותר או פחות
אלא שנטפרי הוא היחיד שגם בצורה הכי פתוחה שלו מתאים לציבור חרדי לגמרי
אין עוד סינון כזה, וגם אין סיבה שיהיה עוד סינון כזה
כי כל חברת סינון שהיא למטרות רווח, לא מעניין אותה אידישקייט אלא כמה לקוחות יהיו לה,
ואז זה כבר לא יכול להיות חרדי מספיק כי תמיד יהיו אנשים (כמה האלו שמתלוננים פה) שהסינון יהיה יותר מידי חזק בשבילהם -
נא לא להסיט את הנושא.
-
@צדיק-תמים אמר בקריאה לחשבון:
@מישהו12 קודם כל ההחלטה שמי שבנטפרי לא יוצא לו אף פעם להשתמש בסינונים אחרים לא נכונה בכלל, יוצא מידי פעם להשתמש בחיבור אחר
לא באופן קבוע שמספיקה להכיר אותם.
איך מגישים פניה כזו ללא נקודות? -
@דנדי אמר בקריאה לחשבון:
@מישהו12 אני לא מבין מה אתה או שכמוך רוצים
זה לא שנטפרי הוא טוב יותר או פחות
אלא שנטפרי הוא היחיד שגם בצורה הכי פתוחה שלו מתאים לציבור חרדי לגמרי
אין עוד סינון כזה, וגם אין סיבה שיהיה עוד סינון כזה
כי כל חברת סינון שהיא למטרות רווח, לא מעניין אותה אידישקייט אלא כמה לקוחות יהיו לה,
ואז זה כבר לא יכול להיות חרדי מספיק כי תמיד יהיו אנשים (כמה האלו שמתלוננים פה) שהסינון יהיה יותר מידי חזק בשבילהםבול התלונה שלי! על הכתיבה הזאת...
-
@מישהו12 אמר בקריאה לחשבון:
לא באופן קבוע שמספיקה להכיר אותם.
מה צריך להכיר? אם רואים תכנים לא ראויים זה מספיק כדי לדעת על רמת הסינון...
@מישהו12 אמר בקריאה לחשבון:
איך מגישים פניה כזו ללא נקודות?
-
@צדיק-תמים אמר בקריאה לחשבון:
מה צריך להכיר? אם רואים תכנים לא ראויים זה מספיק כדי לדעת על רמת הסינון...
הדבר המעניין הוא שהשתמשתי ברימון כמה שנים ולא היה כל כך תוכן לא ראוי...
אלא אם כן חומרים של הציונות הדתית נחשבים לא ראוי...
יש להם תקלות וגם בנטפרי יש תקלות, מניסיון אישי.מבקש נקודות...
-
@מישהו12 אמר בקריאה לחשבון:
מבקש נקודות...
מבקש, לא דורש...
אם אתה רוצה להוסיף נקודות כדי לזרז את הטיפול - אתה יכול, אבל אפשר לשלוח גם בלי
https://netfree.link/wiki/מערכת_הפניות_של_נטפרי#.D7.A4.D7.A0.D7.99.D7.95.D7.AA_.D7.9C.D7.9C.D7.90_.D7.A6.D7.95.D7.A8.D7.9A_.D7.91.D7.A0.D7.A7.D7.95.D7.93.D7.94: -
@צדיק-תמים תודה!
-
@magicode אמר בקריאה לחשבון:
אני חושב שלאור הדברים אנחנו צריכים להבין מה גורם לחברי הפרום להרגיש ככה ולאסור על התנהגות כזאת.
חשוב מאוד שהפרום יהיה מקום שחברי הפרום ירגישו נוח להגיב בו.
מה הגורמים לכך שיש כאלו שלא מרגישים נעים פה.איך נרגיש שאם פחות יום לאחר שכמה מחברי הפורום הגיבו על נושא שמפריע להרבה בנטפרי הנושא פשוט ננעל??
כאן היה אשכול לגבי לינקדין בנטפרי ולאחר כיממה מהתגובה החרונה האשכול ננעל!
פשוט סתימת פיות! -
@מישהו12 אמר בקריאה לחשבון:
הדבר המעניין הוא שהשתמשתי ברימון כמה שנים ולא היה כל כך תוכן לא ראוי...
למה אתה קורא תוכן לא ראוי?
מבחינתי יוטיוב בלי סינון ידני זה תוכן לא ראוי
תמונות ללא סינון ידני זה תוכן לא ראוי
לא בדקתי אבל אם שירותים כמו TOR פתוחים זה אומר שאין סינון, ובכלל אם לא עובדים בשיטה של רשימה לבנה יש סיכוי הרבה יותר גבוה לקבל גישה לתוכן לא ראוי, אפשר לומר שאם יש משהו שנפתח בטעותך בנטפרי זה באג וברימון זה פיצ'ר. -
@nigun אמר בקריאה לחשבון:
לא בדקתי אבל אם שירותים כמו TOR פתוחים זה אומר שאין סינון,
אפשר לומר שאם יש משהו שנפתח בטעותך בנטפרי זה באג וברימון זה פיצ'ר.
חבל שאתם מסיטים את הנושא של האשכול
ואם לא בדקת אולי עדיף שלא תמשיך -
@nigun אמר בקריאה לחשבון:
@מישהו12 אמר בקריאה לחשבון:
הדבר המעניין הוא שהשתמשתי ברימון כמה שנים ולא היה כל כך תוכן לא ראוי...
למה אתה קורא תוכן לא ראוי?
מבחינתי יוטיוב בלי סינון ידני זה תוכן לא ראוי
תמונות ללא סינון ידני זה תוכן לא ראוי
לא בדקתי אבל אם שירותים כמו TOR פתוחים זה אומר שאין סינון, ובכלל אם לא עובדים בשיטה של רשימה לבנה יש סיכוי הרבה יותר גבוה לקבל גישה לתוכן לא ראוי, אפשר לומר שאם יש משהו שנפתח בטעותך בנטפרי זה באג וברימון זה פיצ'ר.תבדוק לפני שאתה מתחיל לדבר.
אבל הנה בדיוק מה שאני אומר.
אומרים רע על אחרים במקום להסביר למה נטפרי טובים. -
בגלל שאשכול מוצה ולא נותר אלא להסיט את האשכול ולנצל את האשכול להעברת מסרים.
אין ברירה אלא לסתום את פיותכם בצדק.
ולנעול את האשכול.