האם לדעתכם לא הגיע הזמן שנטפרי תתחיל לעבוד עם חברות תקשורת רגילים ולא עם מאכרים ???????
-
@magicode אמר בהאם לדעתכם לא הגיע הזמן שנטפרי תתחיל לעבוד עם חברות תקשורת רגילים ולא עם מאכרים ???????:
אבל לדעתי זה נכון להגיד שבגדול האיטיות לא משמעותית. כי בחיבור ממושך לא אמור להיות בכלל איטיות.
לענ"ד, אפשר לחלוק על זה... זה תלוי הרבה מה אתה עושה באינטרנט. ב"גלישה" רגילה שאדם עובר מדף לדף כל הזמן, האיטיות כן משמעותית כי יש הרבה חיבורים חדשים כל הזמן ובקשות עבור משאבים קטנים. זה דבר שמאוד מושפע מ-latency ומהחסרונות של http <= 1.
בחיפושי גוגול יש איטיות מאוד משמעותית.
בהורדה אין הרבה משמעות לאיטיות אם יש בכלל.אפשר לומר שזה לא משהו שאמור להניע אדם מהשימוש בנטפרי אבל זה בהחלט מורגש.
-
@h054841210 אמר בהאם לדעתכם לא הגיע הזמן שנטפרי תתחיל לעבוד עם חברות תקשורת רגילים ולא עם מאכרים ???????:
אנחנו משלמים בנטפרי בכל החברות מחירים מופרזים שלפעמים עולים בעשרות שקלים יותר מבחברה רגילה, ואם זה לא מספיק אז יש התמיכה שאם יש לך בעיה בלילה אחרי שעות המענה אין עם מי לדבר, ובכלל בשישי ומוצ''ש, כאשר בחברה רגילה יש מענה טכני בכל הזמנים כולל בלילה!
לענ"ד הדבר נכון בנוגע למחירי חבילות גלישה בסללור
לפחות 10 עד 20 ש"ח יותר יקר מהוט מובייל (לא של נטפרי) וכדו'
(לפני עלות הסינון - שעל זה אין מתנגד וחולק שזה הוגן ומוצדק) -
@yzahn אמר בהאם לדעתכם לא הגיע הזמן שנטפרי תתחיל לעבוד עם חברות תקשורת רגילים ולא עם מאכרים ???????:
לחלוק על זה... זה תלוי הרבה מה אתה עושה באינטרנט. ב"גלישה" רגילה שאדם עובר מדף לדף כל הזמן, האיטיות כן משמעותית כי יש הרבה חיבורים חדשים כל הזמן ובקשות עבור משאבים קטנים. זה דבר שמאוד מושפע מ-latency ומהחסרונות של http <= 1.
בחיפושי גוגול יש איטיות מאוד משמעותית.
בהורדה אין הרבה משמעות לאיטיות אם יש בכלל.
אפשר לומר שזה לא משהו שאמור להניע אדם מהשימוש בנטפרי אבל זה בהחלט מורגש.קשה לחלוק על זה כי "לא משמעותי" זה לא בהכרח "לא מורגש". זה הגדרה יחסית ודי מופשטת.
וחיפושי גוגל לא קשורים ל HTTP2 או משהו כזה. זה דין אחר לגמרי בגלל שהוא נכנס לכל דף כדי לבדוק מה יש שם. -
@magicode אמר בהאם לדעתכם לא הגיע הזמן שנטפרי תתחיל לעבוד עם חברות תקשורת רגילים ולא עם מאכרים ???????:
@מושט
עברת מRL ל 019 וראית שיפור?
בכמה ראית שיפור?בהכל אבל נראה לי בעיקר במהירות הורדה בפועל.
כלומר בבדיקה זה היה מראה מהירות יפה אבל בפועל הרבה פעמים הקבצים היו יורדים לאט, הרבה זמן כבר היה לי חשד שrl כבר לא מספיק טובים....
התקשרתי אליהם כמה פעמים והם ניסו לשנות הגדרות וטענו שהכל בסדר.
ואז יום אחד הייתי חייב להוריד קובץ גדול ולקח לועוד פעם הרבה זמן. בצורה לא סבירה וההיתי לחוץ בזמן, החלטתי לעשות בדיקה יסודית.
ניתקני, חיברתי מחדש עשיתי כל מה שאני יודע... ולא השתפר.
באותו הרגע נמאס לי סופית. התקשרתי לסוכן של 019 קיבלתי שם משתמש וסיסמה, הגדרתי בראוטר ופתאם ירד בשניות .
אני חושב שזה הבדיקה הכי נכונה שאפשר (מהירות הורדה בפועל, באותו הראוטר, באותו הזמן, באותו הקובץ) -
@מושט
אני ב-RL ומאוד מרוצה מהמהירות.
יש לי 100 מגה, ואני מקבל 94 הורדה בפועל. כולל הורדת קבצים. -
@magicode אמר בהאם לדעתכם לא הגיע הזמן שנטפרי תתחיל לעבוד עם חברות תקשורת רגילים ולא עם מאכרים ???????:
בקוי זה לא בהכרח עובר עוד חברה ספק אינטרנט יכול להיות באותו רמה כמו בזק בינלאומי גם בזק בינלאומי קונה שירות של תקשורת של הסיב האופטי לחול.
לגבי השירות. נא להיות ספציפי. ולהביא שם של חברה ודוגמא של חוסר שירות.
אני חושב שבפועל השירות של הספקים הקטנים יותר אנושי מאשר הגדולים.
וזה מכוער לקרוא להם מאכרים. כאילו יש פה איזה תרמית.
בסה"כ לתת שירות לציבור שלא מבין בטכנולוגיה זה מאוד קשה. ליושבי הפרום הזה קשה להם להבין כי הם מבינים בטכני.
אני יכול להגיד שחברות תקשורת גדולות אמרו לי שהם מעדיפים שזה יעבוד דרך המשווקים החרדים כי הם לא יודעים איך לתקשר עם הציבור החרדי.שלום חברים
אני ישמח להציג את הדברים מנקודת המבט של ספק בנטפרי.
ראשית כמו ש @magicode
נושא השירות למשתמש נטפרי זה נושא מורכב ודורש ידע והיכרות מעמיקה עם הדבר הזה שנקרא נטפרי.
ולכן ביוסי תקשורת עיקר פעילות החברה היא במתן שירות למשתמשי נטפרי ולכן כל נציגי השירות הם מאנ"ש שחיים ונושמים נטפרי וזה בא לידי ביטוי ברמת ואיכות השירות .בעניין שעות מענה: אנחנו מספקים שירות בשעות המרכזיות שבהם הלקוחות צורכים את השירות מעבר לשעות האלה הלקוחות יכולים לקבל שירות מהחברות עצמם [למעשה לרוב הנציגים שם לא יודעים כלום ומפנים אלינו ] אבל מבחינה מעמיקה שעשינו ראינו שכמעט ואין תקלות משביתות בשעות האלה שלא מטופלות. וסביר להניח שאם יש ללקוח תקלה בשעות הלילה והיא תקלה פרטנית ולא כללית היא תקבל מענה בבוקר ולא עי השירות של הלילה.
לנושא דרך ההתחברות :
אכן קיימת חלוקה בין ספקי אינטרנט קווי לספק אינטרנט סלולרי.באינטרנט קווי אכן ניתן להתחבר דרך חלק מהחברות עצמם. אבל גם הם כמו חברות הסלולר מאוד מאוד מתקשים במתן שירות ומענה למשתמשי נטפרי .
לא לחינם חברות כמו itc או חברת אקפסון 018 וכן חברת עמית נט, התחילו בתקשורת ישירה עם הלקוח אבל מהר מאוד הבינו שהם לא ערוכים להתמודדות עם השירות והיום הלקוחות שלהם מקבלים שירות דרך יוסי תקשורת.
וזה הוכיח למעשה שהשירות שניתן על ידי ספקי נטפרי "החרדים" הוא הרבה יותר איכותי ויותר מקצועי מהשירות שמקבלים בחברות עצמם. והדברים מדברים בעד עצמם !בנוגע לאינטנרט סלולרי (עג סים) זה לא חדש שחברות הסלולר לא רוצות את המוצר הזה ומעדיפות שזה ייעבור דרך הספקים עצמם.
ההסבר מאוד פשוט (כפי ששמעתי מבכיר בפלאפון וגם בפרטנר) שאם החברות ירצו לשווק מוצר כזה הם יצטרכו מוקד שירות ייעודי לנטפרי, (מהטעם שהזכרתי למעלה) וכיום החברות נמצאות בתהליכי התייעלות וחיסכון ומחפשות כמה שיותר קבלני משנה ולא מחפשים עוד כאבי ראש שדורשים כוח אדם.בנוגע לנשוא התמחור של חבילות נטפרי בסלולר,
אומנם הנושא מוצא בעשרות הזדמנויות בפורום אבל אני רואה לנכון להרחיב על זה בצורה פתוחה יותר.
ראשית חשוב להדגיש שקיים פער גם בחברות הסלולר בין סים המיועד לשיחות הודעות וגלישה לבין סים "דאטה" המיועד לגלישה בלבד.משני טעמים עיקריים
- משתמש כללי שרכש חבילת הכל כלול משתמש בממוצע של 6 ג'יגה בחודש .
כן כן זה קצת קשה להבנה אבל אם משכללים את הממוצע של כלל המשתמשים אז הממוצע עומד על 6 אחוז מהחבילה בחודש (לתוכנית ממוצעת של 100 גיגה זה 6 גיגה ) והסיבה היא שרוב הצרכנים ברוב היום מחוברים ל wifi והגלישה לא על חבילת הגלישה
נכון שקיימים צרכנים שרוכשים חבילת הכל כלול ומשתמשים בזה בנטסטיק אבל 98 אחוז משתמשים בסמארטפון.
[בנוסף זה גם גזל: כי בחוזה ההתקשרות החברות רושמות במפורש "הגלישה הינה לשימוש בטלפון הסלולרי (סמארטפון) בלבד של המנוי, ולא בכל מכשיר אחר, או בחיבור למכשיר אחר כגון נתב.
בכל מקרה בו המנוי ינצל את חבילת הגלישה במכשירים אחרים ו/או יפעל בכל דרך אחרת הנוגדת את הוראות התכנית, תהיה רשאית החברה לנקוט בצעדים לרבות חסימת הגלישה או ניתוק המנוי."]
לעומת זאב בחבילת "דאטה" הצרכן עושה שימוש של 70 אחוז מהחבילה. ואכן גם בחברות הסלולר הכלליות חבילות לגלישה בלבד עולות יותר ועיין כאן וכאן
- הסיבה השניה לתמחור גבוהה יותר היא:
חברות הסלולר מוכרות את החבילה עצמה לספקים במחיר גבוהה יותר ממחיר של חבילה פרטית כי יחד עם החבילה יש מעטפת טכנולוגית רחבה שהחברה מספקת.
*תוסיפו לזה את עלות אחסון השרתים שהספק משלם אותה
*תוסיפו לזה את העלות היקרה של קווי תמסורת בכדי שהגלישה תהיה מהירה וחלקה (ולא לחסוך על הגב של הלקוחות) שהספקים משלמים אותה בכדי שהסים יוכל לגלוש ברשת נטפרי
וזה לפני שתמחרנו את עלות עובדים / מוקד שירות / הכשרת צוותים
וזה רק טיפה בים....
אני מאוד מכבד את דעתם של הנשמות היקרות שעושות לנו את החשבון בסוף חודש אבל אני חייב להגיד ששירות כמו שאנחנו מספקים לא תקבלו בשום חברת סלולר ענקית ובעלת שם מפוצץ כזה ואחר, התקלות מטופלות אצלנו ביסודיות ובמהירות שיא.
ולמעשה הרוב של משתמשי נטפרי דורש עזרה ושירות גם בדברים שללקוח חילוני זה מובן מאליו ואנחנו משתדלים לספק את השירות בצורה הכי מקצועית ואדיבות אין סופית.
זה היה התמצית על עניין התמחור.ובנימה מאוד אישית אני חייב להגיד :
שאנו עושים מעל ומעבר לספק למשתמשים את המוצר האיכות ביותר ולא חוסכים בשום פרמטר וכל זה עם רמת שירות הכי גבוהה ובנוסף לזה את המחיר הטוב ביותר.ביקרות תמיד תהיה וזה דבר לגיטימי ומצוין, ככה אנחנו מקבלים פידבק לשיפור ולהצטיין למען הלקוחות.
- משתמש כללי שרכש חבילת הכל כלול משתמש בממוצע של 6 ג'יגה בחודש .
-
@יוסי-תקשורת
מנסה להבין איך זה עובד
החברות סלולר מחייבים את הספק לפי תעבורה או לפי רוחב פס? -
@יוסי-תקשורת אמר בהאם לדעתכם לא הגיע הזמן שנטפרי תתחיל לעבוד עם חברות תקשורת רגילים ולא עם מאכרים ???????:
לעומת זאב בחבילת "דאטה" הצרכן עושה שימוש של 70 אחוז מהחבילה. ואכן גם בחברות הסלולר הכלליות חבילות לגלישה בלבד עולות יותר ועיין כאן וכאן
יש חברות יותר זולות, שאין הבדל כזה גדול
הנה מה שמצאתי בחיפוש מהיר בגוגל
we4g
012
רמי לוי -
@nigun אמר בהאם לדעתכם לא הגיע הזמן שנטפרי תתחיל לעבוד עם חברות תקשורת רגילים ולא עם מאכרים ???????:
@יוסי-תקשורת
מנסה להבין איך זה עובד
החברות סלולר מחייבים את הספק לפי תעבורה או לפי רוחב פס?גם וגם
רוחב פס זה בין השרת לאינטרנט העולמי
תעבורה זה פנימי בתוך החברה -
@nigun אמר בהאם לדעתכם לא הגיע הזמן שנטפרי תתחיל לעבוד עם חברות תקשורת רגילים ולא עם מאכרים ???????:
@יוסי-תקשורת אמר בהאם לדעתכם לא הגיע הזמן שנטפרי תתחיל לעבוד עם חברות תקשורת רגילים ולא עם מאכרים ???????:
לעומת זאב בחבילת "דאטה" הצרכן עושה שימוש של 70 אחוז מהחבילה. ואכן גם בחברות הסלולר הכלליות חבילות לגלישה בלבד עולות יותר ועיין כאן וכאן
יש חברות יותר זולות, שאין הבדל כזה גדול
הנה מה שמצאתי בחיפוש מהיר בגוגל
we4g
012
רמי לוירמי לוי ו 012 החבילות לא קיימות בכלל במכר .
בנוסף כידוע לך שיוסי תקשורת עובדת עם החברות המובילות בישראל סלקום/פלאפון/פרטנר. והם גם החברות שמחזיקות מערכת טכנית שיכולה לקשר את הסימים לתעבורה של נטפרי.
אפשר לעשות על דברי שקלא וטריא עד אין סוף .
אבל עיקרי דבריי לגבי ההסבר לפער מחירים,
אני חושב שהובהר בצורה ברורה ושקופה . -
@יוסי-תקשורת אמר בהאם לדעתכם לא הגיע הזמן שנטפרי תתחיל לעבוד עם חברות תקשורת רגילים ולא עם מאכרים ???????:
רמי לוי ו 012 החבילות לא קיימות בכלל במכר .
גם אם אין להם עכשיו כנראה היה להם מתי שהוא
ומשום מה הם לא גבו על זה מחיר גבוה, אפילו שזה סים של דאטא
אז משהו כאן לא מסתדר לי, אם החשבון ש החברות זה שלקוח רגיל משתמש ב6% מהחבילה
אז איך החברות הנ"ל יכולים להציע סימים לדאטא במיחרים כאלו? -
@יוסי-תקשורת אמר בהאם לדעתכם לא הגיע הזמן שנטפרי תתחיל לעבוד עם חברות תקשורת רגילים ולא עם מאכרים ???????:
@nigun אמר בהאם לדעתכם לא הגיע הזמן שנטפרי תתחיל לעבוד עם חברות תקשורת רגילים ולא עם מאכרים ???????:
@יוסי-תקשורת
מנסה להבין איך זה עובד
החברות סלולר מחייבים את הספק לפי תעבורה או לפי רוחב פס?גם וגם
רוחב פס זה בין השרת לאינטרנט העולמי
תעבורה זה פנימי בתוך החברהחברות וירטואליות גם משלמות לפי תעבורה
אם לא, אולי כדאי לפתוח חברה (ברצינות) -
@nigun אמר בהאם לדעתכם לא הגיע הזמן שנטפרי תתחיל לעבוד עם חברות תקשורת רגילים ולא עם מאכרים ???????:
@יוסי-תקשורת אמר בהאם לדעתכם לא הגיע הזמן שנטפרי תתחיל לעבוד עם חברות תקשורת רגילים ולא עם מאכרים ???????:
רמי לוי ו 012 החבילות לא קיימות בכלל במכר .
גם אם אין להם עכשיו כנראה היה להם מתי שהוא
ומשום מה הם לא גבו על זה מחיר גבוה, אפילו שזה סים של דאטא
אז משהו כאן לא מסתדר לי, אם החשבון ש החברות זה שלקוח רגיל משתמש ב6% מהחבילה
אז איך החברות הנ"ל יכולים להציע סימים לדאטא במיחרים כאלו?אני לא חושב שזה המקום המתאים לנתח בו את השיקולים העייסקים של כל חברה !
בהצלחה
-
@יוסי-תקשורת למה לא? זה בדיוק מטרת השרשור, לא?
סים לא כשר של פלאפון - עם 500 גיגה גלישה כאשר אמרתי במפורש כשעשיתי את הסים - שאני הולך להשתמש בו בשביל דאטה, כראוטר-מודם שיספק אינטרנט לכמה מחשבים - עולה לי היום 39 שקל לחודש!!
כאשר דרככם (אני מדבר על המידע שמופיע כאן) - חבילה של 100 גיגה עולה 65 שקל לחודש!!! (כשעוד לא ברור לי מהתיעוד שם - אם זה כולל את ה-15 שקל של נטפרי)
חבילה של 500 גיגה (בפרטנר - אצלכם בטבלה הנ"ל) עולה 95 שקל לחודש זה כמעט פי 2.5 מהמחיר המקורי בפלאפון (שהם אגב חברה יקרה יחסית) לכמות גיגות האלה בחודש. -
@chv אמר בהאם לדעתכם לא הגיע הזמן שנטפרי תתחיל לעבוד עם חברות תקשורת רגילים ולא עם מאכרים ???????:
@יוסי-תקשורת למה לא? זה בדיוק מטרת השרשור, לא?
סים לא כשר של פלאפון - עם 500 גיגה גלישה כאשר אמרתי במפורש כשעשיתי את הסים - שאני הולך להשתמש בו בשביל דאטה, כראוטר-מודם שיספק אינטרנט לכמה מחשבים - עולה לי היום 39 שקל לחודש!!
כאשר דרככם (אני מדבר על המידע שמופיע כאן) - חבילה של 100 גיגה עולה 65 שקל לחודש!!! (כשעוד לא ברור לי מהתיעוד שם - אם זה כולל את ה-15 שקל של נטפרי)
חבילה של 500 גיגה (בפרטנר - אצלכם בטבלה הנ"ל) עולה 95 שקל לחודש זה כמעט פי 2.5 מהמחיר המקורי בפלאפון (שהם אגב חברה יקרה יחסית) לכמות גיגות האלה בחודש.אני חושש שכל ההסבר הארוך לא הובן לעומק.
אז אני יחדד: אצל חברות הסלולר קיימות 2 תוכניות שונות לשימושים שונים !
גלישה לסמארטפון -בדכ חבילות הכל כול
גלישה במחשב או נתב - חבילות דאטהההבדל בתמחורים מופיע בהסבר למעלה .
אגב בבדיקה שלי חברת פלאפון משווקת חבילת "דאטה" של 500 גיגה בעלות של 79.90 !!!
וכמו שהוסבר למעלה החבילות גלישה של נטפרי מוגדרות כחבילות "דאטה" והתמחור שלהם בהתאם ! -
@יוסי-תקשורת אמר בהאם לדעתכם לא הגיע הזמן שנטפרי תתחיל לעבוד עם חברות תקשורת רגילים ולא עם מאכרים ???????:
@nigun אמר בהאם לדעתכם לא הגיע הזמן שנטפרי תתחיל לעבוד עם חברות תקשורת רגילים ולא עם מאכרים ???????:
@יוסי-תקשורת אמר בהאם לדעתכם לא הגיע הזמן שנטפרי תתחיל לעבוד עם חברות תקשורת רגילים ולא עם מאכרים ???????:
רמי לוי ו 012 החבילות לא קיימות בכלל במכר .
גם אם אין להם עכשיו כנראה היה להם מתי שהוא
ומשום מה הם לא גבו על זה מחיר גבוה, אפילו שזה סים של דאטא
אז משהו כאן לא מסתדר לי, אם החשבון ש החברות זה שלקוח רגיל משתמש ב6% מהחבילה
אז איך החברות הנ"ל יכולים להציע סימים לדאטא במיחרים כאלו?אני לא חושב שזה המקום המתאים לנתח בו את השיקולים העייסקים של כל חברה !
בהצלחה
אם זה לא היה עצוב זה היה מצחיק
אתה מסביר באותו ובמופתים את השיקולים העסקיים
עד שמישהו שואל שאלות פשוטות.
לא באתי להאשים אף אחד, רק להבין מה קורה, והאם יש מקום לשינוי. -
@nigun אמר בהאם לדעתכם לא הגיע הזמן שנטפרי תתחיל לעבוד עם חברות תקשורת רגילים ולא עם מאכרים ???????:
@יוסי-תקשורת אמר בהאם לדעתכם לא הגיע הזמן שנטפרי תתחיל לעבוד עם חברות תקשורת רגילים ולא עם מאכרים ???????:
אז איך החברות הנ"ל יכולים להציע סימים לדאטא במיחרים כאלו?
@nigun
כוונתי שהחברות הנל הינם מפעילים וירטואלים ולא חברת תקשורת. והשיקולים העיסקים שלהם לא תמיד פוגשים את טובת הלקוח ! ואני נמנע להביע את דעתי באופן פרטי על כל חברה שציינת
(לדוגמא: הסיפור שהיה בחבילות הכשרות שמכרו ללקוחות חבילה של 10 אלף דקות במחיר בדיחה ואחרי כמה חודשים הורידו את החבילה ל אלפיים דקות, והלקוחות חויבו באלפי שקלים על חריגת דקות)המסקנה בדברי כמו שאמר @magicode מחיר הוא לא חזות הכל
-
פוסט זה נמחק! -
נכתב כאן הרבה על השירות הייחודי שנדרש לנטפרי ושלכן צריך לעבוד עם חברות ייעודיות ולא עם החברות הגדולות.
אני ב-RL כבר שנה וחצי, הסים שהם נתנו לי הוא של חברת פלאפון והשירות שאני מקבל הוא ישירות מהנציגים של חברת פלאפון ומעולם לא היתה בעיה של השירות שלהם בגלל שיש סינון וכדו' כפי שנטען כאן.
כך שאין שום סיבה בעולם שאני אצטרך לשלם למתווך כאשר בפועל אני לקוח של חברת פלאפון.
ומה שנטען שהחברות לא רוצות את זה ולא נטפרי מונעת, נשמע לי מגוחך, הסיבה היחידה שהם לא רוצים היא כי הם יכולים להרוויח את אותו כסף בלי כאב הראש דרך המתווכים הללו, אם נטפרי תודיע שהיא מפסיקה לחלוטין לעבוד דרך מתווכים למיניהם כל החברות הגדולות יסכימו לעבוד עם נטפרי. -
@אליהו-התלמיד-חכם
שעות הפעילות של מוקד סים כשר הם מ 10:00 - 20:00
מה שאתה ציינת זה הפעילות בחנות באשדוד