קריאה לחשבון
-
@almog אמר בקריאה לחשבון:
@magicode
אני חושב שזה רעיון טוב, בתנאי שיהיה מקום חלופי ראוי לפניה המוניתרק שיהיה ברור אני לא מזדהה עם הרעיון לאסור על פניה המונית בפרום.
אני בעד שיפנו המונית אבל גם שזה יהיה גלוי שזה משהו מאורגן. שלא יהיה העמדת פנים. -
@almog אמר בקריאה לחשבון:
@magicode
אני חושב שזה רעיון טוב, בתנאי שיהיה מקום חלופי ראוי לפניה המונית.מה הבעיה בפניה המונית למערכת הפניות/ למייל?
-
@אינו-יודע-לשאול אמר בקריאה לחשבון:
מה הבעיה בפניה המונית למערכת הפניות/ למייל?
@בב אמר בקריאה לחשבון:
@ליכט אמר בקריאה לחשבון:
למה צריך פניה המונית ?
לדעתי צריך פניה המונית, כדי להראות שזה לא בעיה של יחיד, לא כדי ליצור לחץ
למה לקרוא לפניה המונית הפגנה? אולי זה גילוי דעת של רבים שסובלים מאותה בעיה?
האם במערכת הפניות בודקים לפעמים כמה בקשות התקבלו לגבי דבר מסוים?
המשמעות בין יחיד לרבים בעיני, כמה משאבים ראוי להשקיע כדי לנסות לפתור את הבעיהועוד משהו שנותן פניה של רבים, לא תמיד אחד יודע להגדיר כראוי את הבעיה, או כמו בדוגמא שמדברים עליה, להגיד מה אפשר לפתוח ב100% וכו' , ולפעמים כשיש כמה, וכל אחד כותב בסיגנון שלו, מבינים יותר טוב.
-
@אינו-יודע-לשאול אמר בקריאה לחשבון:
@almog אמר בקריאה לחשבון:
@magicode
אני חושב שזה רעיון טוב, בתנאי שיהיה מקום חלופי ראוי לפניה המונית.מה הבעיה בפניה המונית למערכת הפניות/ למייל?
לפעמים יש הרגשה שכשאף אחד לא רואה, לא מתייחסים אליך ברצינות, וזה יכול להיות גם בפניה המונית.
משא"כ בפורום שכל תגובה או התעלמות נשפטת על ידי הציבור הרחב. -
אני רוצה להציע משהו, זה אמנם לא עונה ישירות על השאלה שנשאלה פה, אבל אני חושב שזה חלק משמעתי למה דברים כאלו קורים, ויתכן שאני טועה...
ניקח לדוגמה כל כלי/שירות/אתר שהיה פתוח כל השנים בנטפרי, באם מתברר ביום אחד שיש דרך לפגוש שמה תכנים לא ראויים, צריכים לחסום אותו, לדעתי מה שקורה, התומך רואה שמישהו דיווח שמשהו לא בסדר, בדק את זה, רואה שהדיווח מוצדק וחוסם את הכלי/שירות/אתר.
מה שקורה שיתכן שהכלי/השירות/האתר הזה מאוד חשוב לאנשים מסויימים או לקבוצה מסויימת (ולפעמים בחסימה של אתר אחד יכול ליחסם עבודה שמישהו השקיע שנים!!),
אולי כדאי לחשוב על דרך לפני שחוסמים משהו לבדוק מה ההשלכות האפשריות, הרי באם מחר יהיה פירצה בזום, ברור שנטפרי ישקיע יותר מאמצים לראות איך ניתן לסגור את הפירצה הספציפית בלי לסגר את כל זום, אותו דבר כל כלי/שירות/אתר שהיה פתוח לפני שחוסמים יהיה איזשהו מדד כמה חשוב זה יכול להיות לאנשים, (אינו דומה בלוג טכנולוגי לתוכנה למאיירים או לסלאק וכדו') ומה ההשלכות שיכולות לקרות.
עריכה: אולי לפני שחוסמים להודיע כל מי שמשתמש באתר הזה... אולי באנר למעלה או רעין אחר.
-
@chocolate הנושא הזה מאוד מורכב, מכיוון שאם יש דבר בעייתי לא מסתבר שישאירו אותו פתוח רק בגלל שהוא נצרך למישהו.
הנידון הוא על הקצאת משאבים בפיתוח לקבוצות של משתמשים בנטפרי לא לפי הכמות המספרית שלהם אלא לפי מדד של השלכה כלכלית או השלכה משמעותי אחרת. -
@ברצינות אמר בקריאה לחשבון:
@chocolate הנושא הזה מאוד מורכב, מכיוון שאם יש דבר בעייתי לא מסתבר שישאירו אותו פתוח רק בגלל שהוא נצרך למישהו.
הנידון הוא על הקצאת משאבים בפיתוח לקבוצות של משתמשים בנטפרי לא לפי הכמות המספרית שלהם אלא לפי מדד של השלכה כלכלית או השלכה משמעותי אחרת.שולחן עבודה מרוחק זה דבר מסוכן
לכן לסגור את זה לכולם כי אחד הגיע דרכו למקום בעייתי
כל דבר שהיה פתוח פרושו שהאדם הרגיל לא נתקל בבעיה
רק באופן מיוחד קרה מקרה ומישהו הגיע לבעיה
לכן לסגור לכולם ובלי הודעה מוקדמת?
במיוחד לסגור תוכנה (בשונה מאתר) -
@בב אמר בקריאה לחשבון:
האם במערכת הפניות בודקים לפעמים כמה בקשות התקבלו לגבי דבר מסוים?
תהיה בטוח שכשישנה בעיה שנוגעת באמת לרבים, אזי באותו רגע שהיא מתרחשת, מערכת הפניות מוצפת פניות בענין, ללא קמפיין בפרוג וכדו'.
לא מאמין שאפשר לתומכים לא לשים לב.@chocolate אמר בקריאה לחשבון:
ניקח לדוגמה כל כלי/שירות/אתר שהיה פתוח כל השנים בנטפרי, באם מתברר ביום אחד שיש דרך לפגוש שמה תכנים לא ראויים, צריכים לחסום אותו, לדעתי מה שקורה, התומך רואה שמישהו דיווח שמשהו לא בסדר, בדק את זה, רואה שהדיווח מוצדק וחוסם את הכלי/שירות/אתר.
מה שקורה שיתכן שהכלי/השירות/האתר הזה מאוד חשוב לאנשים מסויימים או לקבוצה מסויימת (ולפעמים בחסימה של אתר אחד יכול ליחסם עבודה שמישהו השקיע שנים!!),
לו אני הייתי המנהל של נטפרי, הייתי נעלב ממך עכשיו קשות.
אתה באמת חושב שתומך על דעת עצמו מחליט באבחת דיווח אחד לחסום אתר שיכול להיות שימושי ?! -
@ליכט אמר בקריאה לחשבון:
אתה באמת חושב שתומך על דעת עצמו מחליט באבחת דיווח אחד לחסום אתר שיכול להיות שימושי
וכי נראה לך שזה לא כך כרגע?
-
פוסט זה נמחק! -
@a0533057932 אמר בקריאה לחשבון:
שולחן עבודה מרוחק זה דבר מסוכן
לדעתי זה לא יכול להיות מוגדר כמסוכן
א. מכיון שזה סוג של אפוטרופוס, כי אם אני גולש על מחשב שלך אתה נוכח שם
ב. מכיון שזה לא נחשב שחוטא דרך הסינון. יותר דומה למי שרואה תמונות אופליין (רח"ל)ולא כאן המקום להאריך
-
@עמאר אמר בקריאה לחשבון:
@a0533057932 אמר בקריאה לחשבון:
שולחן עבודה מרוחק זה דבר מסוכן
לדעתי זה לא יכול להיות מוגדר כמסוכן
א. מכיון שזה סוג של אפוטרופוס, כי אם אני גולש על מחשב שלך אתה נוכח שם
ב. מכיון שזה לא נחשב שחוטא דרך הסינון. יותר דומה למי שרואה תמונות אופליין (רח"ל)ולא כאן המקום להאריך
ענית לדוגמא (וכוונתי הייתה לכל מי שמתחבר לעבודה לא לANYDESK) אבל לא ענית על השאלה
-
לא הבנתי איך אשכול הקורא לחשבון נפש, הפך להיות אשכול שניתן לכתוב בו כל העולה על הדעת, בנושאי חסימת אתרים, סיכונים ברשת ועוד...
חברים, בקשו לא לגלוש מהאשכול... אז בבקשה..
ואם כבר אני כותב, אז זו באמת דבר שלענ"ד צריך לחדד בפורום - אתה מתכוין לכתוב פוסט? תדפדף בבקשה ותבדוק אם זה הנושא של האשכול..
בהצלחה -
@נטפריפורום אמר בקריאה לחשבון:
לא הבנתי איך אשכול הקורא לחשבון נפש, הפך להיות אשכול שניתן לכתוב בו כל העולה על הדעת, בנושאי חסימת אתרים, סיכונים ברשת ועוד...
חברים, בקשו לא לגלוש מהאשכול... אז בבקשה..
ואם כבר אני כותב, אז זו באמת דבר שלענ"ד צריך לחדד בפורום - אתה מתכוין לכתוב פוסט? תדפדף בבקשה ותבדוק אם זה הנושא של האשכול..
בהצלחהבהחלט קריאה לחשבון נפש...
-
@magicode
תודה על פתיחת הדיון החשוב
יש כמה דברים לדעתי.יש כמה ניקים שקיבלו על עצמם להתגלח על כל ניק חדש ששואל בתמימות משהו בתגובות שונות ומשונות שמהותם להודיע בראש כל חוצות - הלו, אני כאן לפניך.
תגובות כאלה גורמות לתחושה מאד לא נעימה בשימוש בפורום.כיום בשונה מפעם כמעט ואין תחושה וחוויה שיש מי שרוצה לסייע בפורום. הכל מלא בתשובות קצרות של "למה להקפיץ הודעה" "איך אתה לא מתבייש להגיד משהו על נטפרי" "למה אתה לא פונה במערכת הפניות"
במקרים נדירים ראיתי כאן תשובות שמקבלות בסבר פנים יפות משתמשים חדשים.לדעתי מי שרוצה לכתוב בפורום צריך לעשות את זה במטרה להיטיב ולסייע ולצערי יש כאלו שעסוקים בפטרונות מסויימת על נטפרי ולא בלעזור.
לסיכום: צריך שתתקיים אוירה של - אם התשובה שלך לא תעשה טוב למישהו אל תכתוב אותה
-
אולי יהיה כדאי לאפשר למשתמשים מסויימים לתת הצבעה הפוכה לפוסטים לא מועילים.
-
אולי יהיה מועיל (עם כל הרגישות המתבקשת) אם למנהלים יהיה אפשרות לחסום משתמשים מלהגיב בנושא ספציפי
על פי תקנון כגון סטייה מהנושא או כל דבר שיוגדר מראשאפשר גם להזהיר את המשתמש בפרטי לפני
-
סליחה שאני אומרת , אבל גם השרשור הזה בעצמו רק מראה כמה יש פה חוסר הבנה, וחלק גדול מה"פתרונות " פה רק מראים עד כמה הרבה פה לא בכיוון , ולא מבינים את הבעיה.
חיים הוא משתמש נטפרי סטנדרטי, קנה מחשב, ושאל אצל חברים איזה סינון לקנות , הם אמרו ששוה לו לשלם 104 שקל כי נטפרי זה סינון טוב. נשמע טוב. חיים הצליח להתחבר וזה גם עבד לו, אחרי כמה התקנות והסתבכויות קלות.
הוא ראה שתמונות הרבה פעמים מתפקסלות לו, לפעמים תמונות חשובות, קצת מעצבן אבל בטח עדיף מאנטרנט פתוח.
יום בהיר אחד חיים מנסה להתחבר לאתר שחשוב לו, לא מצליח, חסום בנטפרי.
הוא פונה למערכת הפניות , ושואל : מה רע ? למה האתר הזה נחסם ?
הוא בסך הכל מכיל תכנים לימודיים ואין שם שום דבר רע! מישהו שומע??? מי יכול לעזור?
אבל מערכת הפניות מרגישה לא אנושית, התשובה שם לקונית: האתר נחסם לפי מדיניות נטפרי.
מהי מדיניות נטפרי? מה עושים עכשיו? פה מתחיל התסכול.
חיים מיודעינו פותח שרשור בפורום , הוא לא נחמד בשרשור, מנסה להביע את המצוקה שלו כדי שמישהו ישמע . למה לא פותחים ? ולמה סוגרים בלי הודעה מראש ? מה לא בסדר באתר?
מסתבר שבפורום אין מי שיודע לענות, אבל יש הרבה שיודעים לכתוב לו :
"נטפרי הצדיקים מסננים לך את התכנים אז למה אתה מתלונן, תגיד תודה שהם לוקחים רק 15 שח ללא מטרת רווח"
חיים לא מבין למה הרווח או אי הרווח של נטפרי קשור אליו, הוא בסך הכל משלם כסף ורוצה פתרון, עוד מישהו ענה לו "פה בפורום זה לא המקום לשאול על מדיניות נטפרי , פנה במערכת הפניות"
אבל במערכת הפניות לא מסבירים כלום ! חיים ממש נואש.
ואז מגיעה התשובה הנפלאה: "נטפרי זה סינון מדהים , כל המשתמשים מרוצים , האופציה הכי טובה בשוק . אם אתה מתלונן כנראה אתה סתם ביקורתי/ לא מבין. חפש סינון אחר" אבל חיים לא רוצה סינון אחר ! הוא רוצה עזרה.
בסוף השרשור הוא כנראה כן הבין את הבעיה באתר, וקיבל קצת הסברים , ואולי תשובה מעט יותר מפורטת ממג'יקוד, אבל על הדרך הוא הרגיש שאין לו עם מי לדבר , הרבה ביקורת על עצם זה שהוא מעיז לבקר את נטפרי וצבר הרבה תסכולים שיכלו להימנע.הפתרון לדעתי :
- איזור ייעודי בפורום שבו אפשר לפתוח שאלה על אתר / שירות מסוים שנחסם בצורה לגיטימית.
-שתהיה אפשרות לבקר ולהגיב כל מי שמפריע לו גם בנוסף למי שפתח.
-שתהיה אפשרות לפנות גם כמה ביחד , למה לא?
לא כל קריאה לעזרה בפרוג היא קמפיין, היא בסך הכל עוד כלי לאנשים שרוצים עזרה .
לא כל בקשת פתיחה היא "הפעלת לחץ"
ובכלל, דומני שצריך להבין שאדם חסום הוא לפעמים חווה תסכול, זה נורמלי, זה בסדר, מותר לתת לו לפרוק ככל שירצה, ועדיף רק להסביר ולענות בצורה מכבדת.
-כל השיח הזה האם נטפרי הוא טוב או לא, האם הרוב מרוצים או לא , האם הטון מכבד או לא ראוי שיעלם או יתמקד בשרשורים ייעודיים,
כשבנאדם פונה לא מענין אותו מה נטפרי, והוא לא רוצה דיונים על הנוסח שלו האם הוא מבקר או לא.
אם הנוסח פוגעני אפשר למחוק, אם לא - אפשר לענות עניינית.
- איזור ייעודי בפורום שבו אפשר לפתוח שאלה על אתר / שירות מסוים שנחסם בצורה לגיטימית.
-
@548499758 אמר בקריאה לחשבון:
סליחה שאני אומרת , אבל גם השרשור הזה בעצמו רק מראה כמה יש פה חוסר הבנה, וחלק גדול מה"פתרונות " פה רק מראים עד כמה הרבה פה לא בכיוון , ולא מבינים את הבעיה.
חיים הוא משתמש נטפרי סטנדרטי, קנה מחשב, ושאל אצל חברים איזה סינון לקנות , הם אמרו ששוה לו לשלם 104 שקל כי נטפרי זה סינון טוב. נשמע טוב. חיים הצליח להתחבר וזה גם עבד לו, אחרי כמה התקנות והסתבכויות קלות.
הוא ראה שתמונות הרבה פעמים מתפקסלות לו, לפעמים תמונות חשובות, קצת מעצבן אבל בטח עדיף מאנטרנט פתוח.
יום בהיר אחד חיים מנסה להתחבר לאתר שחשוב לו, לא מצליח, חסום בנטפרי.
הוא פונה למערכת הפניות , ושואל : מה רע ? למה האתר הזה נחסם ?
הוא בסך הכל מכיל תכנים לימודיים ואין שם שום דבר רע! מישהו שומע??? מי יכול לעזור?
אבל מערכת הפניות מרגישה לא אנושית, התשובה שם לקונית: האתר נחסם לפי מדיניות נטפרי.
מהי מדיניות נטפרי? מה עושים עכשיו? פה מתחיל התסכול.
חיים מיודעינו פותח שרשור בפורום , הוא לא נחמד בשרשור, מנסה להביע את המצוקה שלו כדי שמישהו ישמע . למה לא פותחים ? ולמה סוגרים בלי הודעה מראש ? מה לא בסדר באתר?
מסתבר שבפורום אין מי שיודע לענות, אבל יש הרבה שיודעים לכתוב לו :
"נטפרי הצדיקים מסננים לך את התכנים אז למה אתה מתלונן, תגיד תודה שהם לוקחים רק 15 שח ללא מטרת רווח"
חיים לא מבין למה הרווח או אי הרווח של נטפרי קשור אליו, הוא בסך הכל משלם כסף ורוצה פתרון, עוד מישהו ענה לו "פה בפורום זה לא המקום לשאול על מדיניות נטפרי , פנה במערכת הפניות"
אבל במערכת הפניות לא מסבירים כלום ! חיים ממש נואש.
ואז מגיעה התשובה הנפלאה: "נטפרי זה סינון מדהים , כל המשתמשים מרוצים , האופציה הכי טובה בשוק . אם אתה מתלונן כנראה אתה סתם ביקורתי/ לא מבין. חפש סינון אחר" אבל חיים לא רוצה סינון אחר ! הוא רוצה עזרה.
בסוף השרשור הוא כנראה כן הבין את הבעיה באתר, וקיבל קצת הסברים , ואולי תשובה מעט יותר מפורטת ממג'יקוד, אבל על הדרך הוא הרגיש שאין לו עם מי לדבר , הרבה ביקורת על עצם זה שהוא מעיז לבקר את נטפרי וצבר הרבה תסכולים שיכלו להימנע.אני הולך לכתוב בצורה קצת ביקורתית. אם אתה לא אוהב לשמוע ביקורת על החברה האהובה עליך, אל תמשיך. אבל תדעו שזה פצעי אוהב.
אני חסיד גדול של נטפרי. כולם בסביבה שלי יודעים את זה. אבל הדבר שמפריע לי הכי הרבה זה כמה פעמים אני רואה שוב ושוב את הסיפור הנ"ל. זה סיפור אמיתי מהחיים שקורה שוב ושוב ושוב.
כתבתי בעבר על הנושא, ואכתוב שוב: יש נתח גדול מהאוכלוסיה שלא יודעים להסתדר עם כמות או סוג התמיכה שנטפרי נותנת.
זה לא ניחוש שלי, זה הנסיון שלי בחיי היום יום, יש הרבה אנשים בסביבה שלי שהמלצתי להם לעבור לנטפרי ואני שומע מהם את התסכולים מפעם לפעם.
אדם רגיל לא מבין מה בדיוק האינטרנט, ומה נטפרי מביאה לשולחן, הוא רק רוצה להשיג את המטרה שלו בצורה כשרה. אדם כזה לא יבין "שנטפרי הכי טובים" הוא רק יבין שדברים שהוא הצליח לעשות בסינון X (או בלי סינון) לא עובדים בסינון Y.
כדי לפתור את זה צריך לנתח טוב טוב מה ציבור זה צריכים כדי שהשימוש בנטפרי יהיה יותר חלק בשבילם.רק תיקון קטן לסיפור הנ"ל:
יש חלק גדול שאצלם הסיפור מסתיים אחרת. יש חלק גדול שלא יודעים לתקשר מול מערכת הפניות, אז הסיפור מסתיים בפנייה לבן משפחה/חבר במשרד שידוע במשפחה/משרד ככזה שיודע לטפל או להסביר את המצב. יש הרבה שלא יודעים מה זה פורום ואיך כותבים בו, לא מבינים מה זה ויקי וכו'.
אני מדבר לא רק על אנשים שהם לגמרי לא טכניים, למרות שאצלם הבעיה נוטה להיות חריפה יותר. אני מדבר גם על אנשים לכאורה מאוד טכניים.אם היו שואלים אותי, הייתי אומר שהפתרון מתחיל בזה שנטפרי יעסיקו במשרה מלאה איש שאמור רק לעבוד מול לקוחות ברמה התקשורתית, לא שום דבר טכני. להבין את הצרכים שלהם ולהביא את המסקנות אל השלחן.
למשל, טענה שעולה שוב ושוב זו הטון הלקוני לפעמים של תשובות של התמיכה.שלא תטעו, אני חושב שנטפרי עושים מעל ומעבר ויותר מכל חברה אחרת.
ואני מחכה כבר לטיפש התורן שיבוא ויכתוב תגובה של 3 מילים: "אין על נטפרי!"
הבעיה היא שזה שאתה הכי טוב בתחום זה לא תירוץ לימנע מלהיות יותר טוב.לא עניתי בשרשור זה עד עכשיו כי אני לא חושב ששיפור הפורום יפתור את הבעיה.
-
@yzahn אמר בקריאה לחשבון:
הייתי אומר שהפתרון מתחיל בזה שנטפרי יעסיקו במשרה מלאה איש שאמור רק לעבוד מול לקוחות ברמה התקשורתית, לא שום דבר טכני. להבין את הצרכים שלהם ולהביא את המסקנות אל השלחן.
נציג אחד יספיק?