אם כבר לי יש פיתרון טוב יותר. לחסום את ויקיפדיה לגמרי, ואחרי שלא יוכלו לסבול את התלונות יותר. "להוציא את העז" ולהחזיר את ההפניה למכלול.
@administrators מה דעתכם?
הפוסטים הטובים ביותר שנוצרו על ידי ראובן
-
RE: אני יודע שתקראו לי טרול, אבל...
-
RE: חדש בנטפרי? הפניה מויקיפדיה למכלול
@כן-כבודו אמר בחדש בנטפרי? הפניה מויקיפדיה למכלול:
אני מציע שנושאים מסויימים ישארו פתוחים, ויקיפדיה מחולקת לקטגוריות, קטגוריה למשל כימיה פיזיקה מתמתטיקה וכדו', לא אמורים להיות בעייתים אף פעם, והם מאוד מאוד מועילים הרבה פעמים, חבל שיצטרכו לרעות בשדות זרים כשיש צורך בערכים מעין אלו,
אני מקוה שכל ערך שנערך מחדש או ערך חדש ג"כ נכנס מיד למכלול,לא הבנתי את הטענה "חבל שיצטרכו לרעות בשדות זרים" ולכן אתה רוצה שויקיפדיה תשאר פתוחה? אדרבה אם כל ערך שיש שם מפנה למכלול אז יותר לא רועים בשדות זרים. כמובן כל ערך שאין במכלול ונכתב שם משתדלים להביא אותו מיד. אם בכל זאת חסר לך אתה יכול לבקש במכלול. וחוץ מזה, אז זה לא חסום לך בויקיפדיה.
עם הערך לא מתעדכן ובויקיפדיה שינו את הגירסה בערכים כמו כימיה וכו' אז יש אפשרות (ו-MAGICODE עושה את זה בד"כ) להביא את הגירסה החדשה.
אני אגב אוהב להתפאר בעריכות שלי במכלול ששיפרו אותו ביחס לויקיפדיה. ראו למשל את הערך ציאנוגן במכלול. אני יצרתי את חלקו בויקיפדיה ואף אחד לא טרח לעדכן. הגרסה שיובאה למכלול מויקיפדיה היא הגירסה הנוכחית שם. גם בערך פרדוקס הערימה התמונה היא שלי. ועד אז היתה תמונה שלא ממחישה את הפרדוקס כראוי. -
RE: חדש בנטפרי? הפניה מויקיפדיה למכלול
@טרוצער תראה שם
אם לא הבנת הכוונה לזה:
יש לחצן "השווה מול ויקיפדיה". למי שיש לו גישה לזה יכול לעדכן בלי לפתוח את ויקיפדיה עצמה (רק צריך לבדוק את הגירסה החדשה שקיבל). זה לא מספיק משכנע שכבר אפשר לחסוך את השימוש בויקיפדיה? אלא אולי יש בעייה מוסרית איך אנחנו יכולים לטעון ש"אנחנו" עושים תחליף בזמן שבעצם נמשיך ככל הנראה להתבסס עליה עוד שנים רבות. זו טענה שכל אחד ירגיש לעצמו. ורק עורכי המכלול אמורים להיות מוטרדים ממנה. לא הקוראים. חוץ מזה ייתכן שבעלי תשובה שמבינים בנושאים האלה לא פחות מהחילוניים יבואו למכלול במידה שהוא אכן יצליח, ואז זה באמת יוכל להיות גם תחרות הולמת. -
RE: הקרב לסגירת ויקיפדיה. עידכון 2.
@ראובן אמר בהקרב לסגירת ויקיפדיה. עידכון 2.:
תפרסמו באתרים מוצעים את חרדיפדיה.
חרדיפדיה נפתחה לנטפרי היא בכלל לא פעילה. זה מה שיש בה. מישהו רוצה להחיות אותה? זה כמו לפתוח מחדש. נראה לי שאפתח אתר ואתן למי שרוצה את ההנהלה.
-
RE: חדש בנטפרי? הפניה מויקיפדיה למכלול
אולי במקום לדבר, שמי שחסר לו משהו יפנה לדפים הרלוונטיים במכלול. בעייה דומה יש בכל המערכת של הסינון בנטפרי מי שחסר לו משהו שולח פנייה. אבל אני חושב שזה ה"מחיר" תמורת הזכות לשמור את התורה כהלכה בלי פשרות מסוכנות. (ולמעשה גם נטפרי היא פשרה מסוכנת...)
-
RE: חדש בנטפרי? הפניה מויקיפדיה למכלול
@mdy אין עיקרון כזה, העיקרון הוא שאם המאורע יהודי התאריך העברי יהיה עיקרי והלועזי בסוגריים ואם המאורע לא יהודי אז להיפך. בפועל זה לא מיושם כי אי אפשר להטריח על כל ערך לתקן לכן מתכונים לעשות בוט כזה בעתיד בינתיים מי שרוצה מתקן לבד.
-
איך לפנות נכון ולמה לצפות
תגובה: דחוף חשוב נחוץ "וקריטי"
עד לא מזמן אני ממש הייתי חותם פה על כל שאלה תמיהה או רעיון אבל כעת זה השתנה. לפני שלושה שבועות בערך התחלתי לראשונה להיות תומך בנטפרי.
עד אז הכרתי את התמיכה רק מהצד הנתמך - אף שתמיד היה לי הכרות קרובה עם הארגון ואף הייתי חלק מכמה פרויקטים - אבל תמיד הייתי כמו משתמש רגיל בבקשת תמיכה.
ואכן הרבה פעמים תהיתי: א. כמה הנקודות משנות את המהירות - לא הרגשתי הבדל של ממש. ב. מה עושים כשה דחוף ממש ממש - חוץ מלבקש פרוטקציה - השתמשתי באופציה הזאת פעמים ספורות ממש.
ג. למה לא עושים "מסלול זהב". תרום 25/100/50000 ש"ח ויעמדו איתך בטל' עד לפתרון.
כעת מהצד התומך די נהיר לי מה שקורה.
לעניין הנקודות: ריבוי נקודות עוזר דרמטית. אבל קשה להיווכח בזה ביחס לפניה אחרת בתקופה אחרת.
הסיבה - הפניות מסודרות לפי תאריך פניה. כלומר ככל שהפניה ותיקה יותר כך היא מופיעה בראש הרשימה. אבל, לפני כן מתבצע מיון לפי נקודות. למשל אתמול בלילה חיכו מאות פניות שחלקם מיום חמישי ואף לפני. אבל בראש הרשימה עמדו פניות מהדקות האחרונות! למה? כי הם היו עם יותר נקודות ממאות אחרות שוותיקות מהם ביומיים.
אבל ביום אחר בו יש פחות פניות, בכל מקרה תוך כמה שעות הרשימה מתדלדלת אז פניה עם נקודה ופניה עם שלוש נקודות שתיהם מסודרות בהפרש של דקות.
עניין הדחיפות ואי טיפול בזמן סביר בפניות בעלות שלוש נקודות:
לשולח הפניה אין מושג האם הפניה שלו "פשוטה" או מסובכת. בד"כ פניה פשוטה מקבלת מענה הכי מהר.
הצרות מתחילות בפניות לא פשוטות.
פה קבור הכלב: נטפרי לא כופה את שום עובד לטפל בכל פניה. לא מתאים לך - עבור הלאה.
הנציג של נטפרי אם זה בודקת אתרים ואם זה נציג תמיכה, מדלגים על "תיקים" מוסבכים. כהסיבוך הוא טכני וברור מעבירים מייד לבכירים ועל זה אכתוב בהמשך, אבל הרבה פעמים מסובך זה כולל ההחלטה האם זה מסובך...
שלקוח יחכה לא יקרה כלום. שיעשו טעות זה מסוכן. הרבה פעמים גם מיעוט הסבר או שפה לא נעימה או אנגלית גורמת לפניה להיות בעדיפות שניה מבחינת הנציג. אחרי ש"השלחן מתנקה" ונשארת הפניה שהעובד קיווה שהיא תטופל בידי אחר ובלית ברירה לטיפול בפניות קלות יותר, העובד נכנס ובוחן ומחליט האם הוא מסוגל להתמודד. הרבה פעמים הוא יבקש תוספת הסבר קל - כמו הקלטת תעבורה או איפה זה קורה, או מה לא עובד לכם, דבר שיכניס את הפניה לתרדמת עד שהלוקח יגיב. וזה ייתכן גם במקרה שהבירור מתברר כמיותר לגמרי אחרי סיבוב ארוך של בירורים...
ומה קורה עם התיקים המסובכים? אלה שחד משמעית מסובכים מופנים לעובדים הבכירים. זה אף פעם לא כיף לעבוד על פניה סבוכה - כך שגם העובדים הבכירים נוטים לבכר פניות סטנדרטיות מאשר פניות לא סמפטיות או מורכבות או מצריכות בירור טרחני.
חוץ מזה לעובדים הבכירים יכולה פניה פשוטה לגזול כמה שעות עבודה. זה יכולה להיות פניה עם נקודה אחת... וזה לא "אשמת" הלקוח שהפניה היא מסובכת (לפעמים זה כן... אבל סד"כ לא).
בקיצור זה בעיה אובייקטיבית שלא כ"כ קלה לפתרון של זבנג וגמרנו - יש לנטפרי מה להתייעל, יש לאנשים מה להתייעל ועדיין לכאורה יהיו פניות שיחכו על אף דחיפותם.
המסקנה הכי חשובה היא הפרקטיקה של אופן הפניה -
כתבו פניה בשפה ברורה ונעימה, אל תחסכו בפרטים.
אם ישנו צד שתתבקש הקלטה, חסכו מעמכם זמן ובצעו זאת מייד.
השתדלו שההקלטה תקיף את זמן הבעיה (לא להתחיל הקלטה אחרי ש"זה מתיל לעשות בעיות" אלא רגע קודם לפני שמתרחש הסימפטום/החסימה).
ומאידך השתדלו לתמצת אותה: לא להפעיל אותה עשר דקות לפני הנקודה הבעייתית ולא להמתין אחרי הכשלון. כמו"כ עדיף שכל מיני יישומים ודפי אינטרנט שמתקשרים עם הרשת לא יהיו פעילים - המלצה זו תקפה בהקלטות שצריכות להיות ארוכות.
אם ישנה דחיפות תסבירו אותה: כרטיס טיסה למחר, וכדומה. אל תפריזו בדחיפות כי אתם עלולים להפסיד - העובד יכול לומר לעצמו שתוך שעה אין סיכוי אז ממילא הפניה הזאת היסטורית. העובד רואה את ה"דחוף!!!!" אבל זה כבר די שחוק לו. כולם רוצים הכל ומהר.
תפרגנו נקודות. ייגמר לכם? תתרמו ותוסיפו. נקודות גם מעלים אותכם לראש התור במקרי עומס וגם מראים על דחיפות לא רק במילים אלא גם במעשים.
אל תסמכו על הידע של הנציג:
"הוא בטח רואה את המס' שלי" נכון יש לנו את הטל' איתו נרשמת זהו. לוקח זמן עד שאנו מחליטים לעשות בו שימוש (כי בפעם הקודמת נפלנו על הבחור בצפון שנרשמו על המס' שלו), והיה מאוד קל אם היית כותב מס' טלפון ושעות נוחות. סתם ככה זה כדאי לכתוב זאת בכל פניה בהם יש חשש של צורך באינפורמציה נוספת.
"תראה מה שכתבתי בפניה הקודמת" - חור בראש - אין לנו דרך נורמלית להגיע לפניה קודמת של לקוח - וטוב שכך. מה זה ענייננו? נטפרי שומרת בקנאות על פרטיות הלקוחות. תגיב בפניה הקודמת או תביא לינק אליה.
"זה לא עובד". אין לכם מושג כמה המילים האלה מתסכלות. תתאר מה כתוב, מה רואים, מה ההודעה, משהו קצת יותר מתאר מאשר המסקנא הכה מופשטת "זה פשוט לא עובד". פניה עם המילים האלה לוקחת בהכרח הרבה יותר זמן מפניה עם שנכתבה בסגנון "ואז מופיע ריבוע גדול עם הלוגו של נטפרי".
בנוגע לסיפור של אי המציאותיות של מסלול VIP: א. הלקוח לא יכול לדעת אם פנייתו מסובכת עד כדי המתנה של שלושה שבועות (יש כלאה של חודשים) או עניין של כמה שעות עד יום. ב. אין מי שיכול להגיד לו את זה מראש, כולל עובד נטפרי שרואה לראשונה את הפניה בד"כ לא יכול לזהות מייד בעיית עומק ועד כמה. ג. גם אם יישרנו את כל הבעיות, העובד הבכיר היחיד (יש יותר מאחד, אבל להמון בעיות יש אחד ייחודי לפי אופיים. ברובם זה MAT) שמתאים לבעיה זו עסוק בעשרה (לפעמים הרבה יותר) פניות בוערות בסדר דחיפות דומה! אז בכל מקרה זה נדחה למחר. והואיל ונדחה.... קשה לטפל SOS כל היום בהמון פניות. יש גבול לכוחות, וגם רגשית קצת נשחקים...
שוב איכות הפניה מועילה דרמטית.
טוב הארכתי... אולי עוד חודש יהיו לי עוד תובנות.
מצאתי גם דבר דומה בנושא אחר https://he.wikibooks.org/wiki/איך_לשאול_שאלות_בנושאי_מחשבים
-
RE: בימים הקרובים נפסיק לטפל בפניות יותר מידי מורכבות.
@magicode אמר בבימים הקרובים נפסיק לטפל בפניות יותר מידי מורכבות.:
כרגע, אני האיש היחיד בנטפרי שאליו מופנות כל הפניות המורכבות שאפסה להם תקווה לפתור את הבעיה.
מה שקורה שזה לוקח ממני יותר מידי משאבים רגשיים ופיזיים, זה לוקח שעות של טיפול ותקשורת מול אנשים לחוצים ועצבניים. ואז בגלל זה נטפרי לא מתקדמת בפיתוח.אני מקווה שזה לא קשור לפנייה שלי למייל שלך.
-
RE: הקרב לסגירת ויקיפדיה. עידכון 2.
אני בכלל חוזר בי מכל הרעיון. אני לא מתלהב מזה עכשיו. חבל להתחיל הכל מהתחלה, כשכבר יש משהו מוכן. אם זה לא מתאים אפשר לסנן את המכלול כמו שסיננו עד היום את ויקיפדיה. (אולי זה לא הכי לכתחילה אבל זה לא יהיה גרוע יותר ממה שהיה עד היום. המכלול היגיעו להישג בארבע שנים בערך אין סיכוי שנטפרי תגיע יותר מהר להישג הזה.
שוב, הטענה שגם במכלול עדיין לא הכל נקי (או שהם לא רוצים לנקות) ייפתר ע"י הרובוט בקלות יותר שם מאשר בויקיפדיה. אם מדובר על זלזול בחז"ל וכדומה גם עד עכשיו לא סיננו את זה כראוי. אפשר להניח גם שם הודעה בראש הדף. -
הדף "מה לא טוב לי בנטפרי"
האם לא כדאי לשנות את שמו ל"בעיות ופתרונות בנטפרי" לא שיהיה כתןב בניסוח של תלונה אני כותב זאת שם
-
RE: חדש בנטפרי? הפניה מויקיפדיה למכלול
@האברך אמר בחדש בנטפרי? הפניה מויקיפדיה למכלול:
הרב @יותר מנהל במסירות את האתר הנפלא פורום לתורה , המהווה תחליף מצוין לפורום אוצר החכמה, שסגור בנטפרי, וכמדומני שגם בכל שאר הסינונים האיכותיים (יחסית...).
@יותר אני לא יודע מה הניק שלך בפורום לתורה והייתי מעדיף לדבר בהודעה פרטית. בכל אופן כאן אני מוכן לומר, שאני חושב שהקושי של פורום לתורה להתרומם גדול יותר משל המכלול בגלל שרק מי שפורום אוצר החכמה חסום לו יסכים לבוא למקום חדש, מי שיש לו את פורום אוצר החכמה פתוח למה שיבוא לעוד פורום. מאידך לגבי המכלול יש הרבה חרדים שמאוכזבים מויקיפדיה והיו רוצים לעשות תחליף חרדי, לכן מספיק רק ליידע אותם על המכלול ויש סיכוי רב יחסית להתרומם. כי הם יעברו מויקיפדיה למכלול.
-
RE: אני יודע שתקראו לי טרול, אבל...
@מענטש-אמיתי אמר באני יודע שתקראו לי טרול, אבל...:
@magicode אמר באני יודע שתקראו לי טרול, אבל...:
דבר ראשון קיבלנו מעט מאוד תגובות נגד ההפניה. משמע שזה ממש קצת אנשים. ולכן זה לא בעיה.
אני חושב שאנשים פחדו להגיב.
כי מי שכן הגיב, מיד הורחק מהפורום.@אמיתי14789 אמר ב הפניית קישורים מויקיפדיה להמכלול
באתי בזאת בשם רבים להביע מורת רוח מהמהלך האחרון, הפניית הקישורים מויקיפדיה להמכלול.
האשכול ההוא ננעל מיידית.
ובעיקר שברוך הודיע שכל אשכול שייפתח בנושא הזה יינעל.
@baruch אמר בנטפרי - ויקיפדיה - המכלולאין לנו כשרות על התוכן של המכלול, אבל זה נראה (לפחות בינתיים) שזה צועד בכיוון הנכון.
ובכל מקרה, זה יהיה נקי עשרת מונים ממה שיש בויקיפדיה.כל אשכול אחר שייפתח בנושא (לא ע"י המנהלים) יימחק מיד.
וזה לא נושא של סתימת פיות, אלא סתימת טרולים.עם כזאת אזהרה,
מי ירצה להקרא טרול?...לכן, גם מי שהפריע לו, לא אמר.
ולכן, אני שכן היתה בעיה של ממש שהפריעה (ועדיין מפריעה) לי,
החלטתי שתקראו לי טרול.ואני בעד לקרוא טרול לכל המתלוננים. כי כל הנושאים נידונו בהרחבה, ועל כל התלונות התגובה היא: אם יבואו לעזור לנו זה יהיה טוב. אבל כולם אוהבים לעמוד מבחוץ ולהתלונן. מכאן הבאתי את שאלתי. למה לא רוצים לעזור? זו עצלות גרידא או שיש בעייה אמיתית בהתנהלות? ואשמח אם המתלוננים עצמם יגיבו לשאלה ששאלתי כעת. האם הבעייה היא הבעלותך של המכון, הועדה הרוחנית. או סתם עצלות.
מה לדעתכם היה צריך לעשות כדי שתסכימו לעזוב את ויקיפדיה לטובת המכלול או לפחות לבוא לעזור לו?
-
RE: אני יודע שתקראו לי טרול, אבל...
@by6199 אמר באני יודע שתקראו לי טרול, אבל...:
שנטפרי יפתח לבד ויקי אולי זה יהיה הפיתרון
ואז תבטל את התלונה של @מענטש-אמיתי ?
למעשה יש לי פיתרון גם בשביל זה, בלי להיכנס לאינטרנט לא כשר. אבל השאלה אם ראוי לפרסם את זה בציבור. כי בעיקרון רוצים לחסום את ויקיפדיה לגמרי.
-
RE: אני יודע שתקראו לי טרול, אבל...
@מענטש-אמיתי אמר באני יודע שתקראו לי טרול, אבל...:
אני יודע שתקראו לי טרול,
אבל זה לא סותר שיש לי בעיה שאני צריך לפתור:ניסיתי להכנס לערך (שהוא אגב 100%) בויקיפדיה,
ו- הופניתי למכלול כמובן.אבל...
עכשיו, ברור שהמכלול צריך לסנן את כל ערכי הבידור והספורט.
אבל עד אז...המכלולאים לא התכוונו לתקוע אותנו עד שהם יסננו את הערך הזה...
הערך הנ"ל היה פתוח לכתחילה לפני זה.
אז אולי בכל זאת...ושוב:
אני יודע שעכשיו יקומו ויזעקו "מצאנו את הטרול!!" (אגב, אמירה ראשונה שלי בנושא,
זה דיי הרגיז אותי, אבל לא פציתי את פי לנוכח ההתקפות שעובר מי שכן עשה זאת,
ואפ' בעדינות)אבל הבעיה קיימת!
וכנ"ל בעוד מקומות.
וגם, ניסיתי לעזור לפרוייקט החשוב של הקמת המכלול,
(וכבר העברתי כמה ערכים),
אבל בגלל שאי אפשר לגשת לויקי, העבודה מסובכת פי 80.כשבנו את התוסף שמציג האם הערך הנוכחי בויקי קיים במכלול,
עדיין היה ניתן להסתובב בויקי.
כיום שאי אפשר, הכל מורכב יותר.מצפה לחסימת האשכול,
(ואולי גם לאיזשהו פתרון...)
מקווה שיש מקום, לתקווה להבנה...אני מבין שיש לך משתמש במכלול.מעניין אותי באיזה שם. והייתי רוצה שתדבר איתי בפרטי (דרך שם).
למעשה על הבעייה שלך עם הערכים הצריכים סינון דיברתי עם מגיקוד עוד לפני שראיתי את האשכול הזה. ועל הבעייה שקשה כעת להביא ערכים בגלל שהם מופנים למכלול מצאתי כמה פתרונות (אחד מהם ישים רק למפעיל מערכת) אבל זה לא נורא כל כך כי מאידך יש כעת הרבה יותר ערכים מבעבר. -
RE: חדש בנטפרי? הפניה מויקיפדיה למכלול
בכלל, מי שיש לו טענות על המכלול שיפנה לשם. וכי מי שיש לו טענות על גוגל פונה לנטפרי כי הם הפנו מבינג לגוגל?
-
פתיחה של ויקיפדיה למייבאים למכלול
אם יש אפשרות טכנית. שכשאני מתקין את התוסף לייבוא למכלול, אז גם דף שיש בו איקסים או חסימה רובוטית יהיה פתוח כדי שאוכל לבדוק אותו לפני הייבוא ושאוכל לייבא ולא ייחסם לי (ועל ידי זה לא יוכל לעבור). כמו כן יש מילים שחסומות בלי סיבה אמיתית ורק על ידי בדיקה אפשר לראות את זה.
-
סינון ויקיפדיה
מי יכול לפתור את בעיית הדפים שיש בהם כפירה של פיקפוקים בעיקרי האמונה? כלומר לא שכותבים שאלוקים לא קיים אלא שיש מי שאומר כך. וכדומה בכל מקום מביאים דעה המבטלת את העיקר. לא צריך להימנע מלקרוא כאלה דפים? אם זה לא חסום זה עלול לפעפע כארס.
-
תגובות לפניות שהסתיימו בהצלחה
אני רוצה לומר יישר כח לכל אלה שסייעו לי במערכת הפניות אם על ידי בדיקת אתרים או על ידי תיקון של תקלות ברובוט.
אני רק חושב שחבל שכשאני רוצה לסגור את הפניה, כתוב לי שאז לא יוכלו לראות את הפניה יותר. אני לא חושב שראוי להשאיר שם יישר כוח ולחכות יום שלם עד שבטוח ייראו את זה.
מ"מ אני מנצל את הבמה כאן להודות לכולם.